Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2012, 13:21   #221
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Dus de koning heeft volgens jou BDW nooit een kans gegeven?
BDW heeft nooit een kans gevraagd om premier te worden.

Je opmerking doet me aan het volgende denken:

Een gelovig blondje

Een blondje,Peggy genaamd, zit diep in de miserie. Haar zaak is failliet gegaan en ze is in serieuze financiele moeilijkheden. Ze is zo wanhopig dat ze besluit om God om hulp te vragen. Ze begint te bidden: "God help mij alstublieft ! Ik ben mijn zaak kwijt en als ik niet dringend aan geld geraak,ben ik mijn huis ook kwijt ! Laat mij astublieft de Lotto winnen !"

Het is Lotto- avond en iemand anders wint de grote pot. Peggy begint weer te bidden. "God,laat me alstublieft de Lotto winnen ! Ik ben mijn zaak kwijt en mijn
huis en ik ga weldra mijn auto ook moeten verkopen !"

Lotto-avond komt en gaat en Peggy heeft weer geen geluk. En weer zit ze op haar knieen om te bidden. "Mijn God,waarom heb je mij verlaten? Ik heb mijn zaak verloren, mijn huis , mijn wagen en mijn kinderen zijn aan het verhongeren. Ik vraag je niet vaak om hulp en ik heb je steeds goed gediend ALSTUBLIEFT laat mij deze ene keer de Lotto winnen zodat ik mijn leven weer kan organiseren. »

Plotseling is er een verblindende lichtflits als de hemel opentrekt en Peggy hoort de stem van God zelf weergalmen: « Peggy, help me een héél klein beetje ......... koop nu eindelijk eens een biljet.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 augustus 2012 om 13:23.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 13:22   #222
Klarekijk
Banneling

Standaard

Vlaanderen heeft een partij nodig zonder kleur , die een 100 % vlaams / europese economische koers vaart , zonder de koning af te schaffen en zonder het streven naar het einde van België .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 13:23   #223
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als de grootste partij de macht aan de kleintjes over laat, is dat voor jou dan democratisch ?
Als die grootste partij zó groot zou zijn dat ze een absolute meerderheid heeft, dan zou ik dat niet bepaald democratisch noemen.

Als die grootste partij (nog) niet groot genoeg blijkt te zijn om verschillende kleintjes ervan te overtuigen dat ze maar beter niet zonder die grootste partij aan een regering beginnen, dan zal die grootste partij zich bij de ook door haar aanvaarde spelregels moeten neerleggen.

Van 'democratie' zou ik (maar ja, wie ben ik, hé?) slechts durven te gewagen wanneer het volk - u, ik, en alle andere burgers van het land - telkens wanneer het daarom vraagt HET LAATSTE WOORD krijgt, en dat betreffende om het even welk beleidsdomein, wetsvoorstel, actieplan, ... van om het even welke 'bevoegde overheid'.

Laten we eerlijk wezen: daar zijn we - u, ik, en alle andere burgers van het land - nog lang niet aan toe, en het ziet er ook niet bepaald naar uit dat we daar ooit nog aan toe zullen geraken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 13:24   #224
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
BDW heeft nooit een kans gevraagd om premier te worden.
Dat is dan meteen iets OM TERECHT fier op te zijn .

BDW was niet uit op een postje . BDW was bezig met zijn programma en als dat niet kon gerealiseerd worden , dan hoefde hij niet in een regering te stappen zonder zijn doelstelling te zien ingevuld worden .

DAT IS OP ZIJN MINST EERLIJK !!!!
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 13:26   #225
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als die grootste partij zó groot zou zijn dat ze een absolute meerderheid heeft, dan zou ik dat niet bepaald democratisch noemen.

Als die grootste partij (nog) niet groot genoeg blijkt te zijn om verschillende kleintjes ervan te overtuigen dat ze maar beter niet zonder die grootste partij aan een regering beginnen, dan zal die grootste partij zich bij de ook door haar aanvaarde spelregels moeten neerleggen.

Van 'democratie' zou ik (maar ja, wie ben ik, hé?) slechts durven te gewagen wanneer het volk - u, ik, en alle andere burgers van het land - telkens wanneer het daarom vraagt HET LAATSTE WOORD krijgt, en dat betreffende om het even welk beleidsdomein, wetsvoorstel, actieplan, ... van om het even welke 'bevoegde overheid'.

Laten we eerlijk wezen: daar zijn we - u, ik, en alle andere burgers van het land - nog lang niet aan toe, en het ziet er ook niet bepaald naar uit dat we daar ooit nog aan toe zullen geraken.
Dus was voor jouw het doorbreken van het wereldrecord formatiegesprekken het ultieme voorbeeld van de democratie omdat de kleintjes maar bleven wachten op de N-VA ?

Je ideaal van directe democratie wordt nog het meeste benadert in Zwitserland waar het volk de moskeetoeters uit het straatbeeld konden houden.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 augustus 2012 om 13:28.
Oud 26 augustus 2012, 13:27   #226
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus was voor jouw het doorbreken van het wereldrecord formatiegesprekken het ultieme voorbeeld van de democratie omdat de kleintjes maar bleven wachten op de N-VA ?
Neen, dit was het ultieme voorbeeld van het failliet van een compromismodel.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 13:29   #227
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dit was het ultieme voorbeeld van het failliet van een compromismodel.
Hoe bedoel je ?

Oud 26 augustus 2012, 13:30   #228
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Klopt, BDW is ook nooit oprecht kandidaat-premier geweest en dus ook nooit formateur.
Ondanks het feit dat alle kranten, alle redacties van de zenders aan zijn mouw trokken voor interviews in de weken na de verkiezingen heeft hij zelfs nooit teken gegeven van enige ambitie om het leiderschap op te nemen. Op dat moment begreep ik zijn lethargie niet. Achteraf bekeken was de reden duidelijk : zijn interesse is MP worden van vlaanderen in 2014 en dat doe je als voorzitter van een nationalistische partij nu eenmaal niet door voluit te gaan voor een federale regeringsvorming in 2010.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 13:30   #229
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is aan de N-VA en het Vlaams Belang om hun lot aan elkaar te verbinden zodat ze nooit meer in die cordonsanitaire hoek kunnen schuilen.
Neen, dat is uw lot. Hoe staat met uw onderhandelingen met Filip DeWinter ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 13:30   #230
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, het doorbreken van het wereldrecord formatiegesprekken was voor mij NIET 'het ultieme voorbeeld van de democratie', maar het begon er van in de verre verte al een héél klein beetje op te gelijken.

"Liever helemaal géén regering dan een slechte regering" vind ik evenwel hoe dan ook nog altijd een erg bruikbaar uitgangspunt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 26 augustus 2012 om 13:31.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 13:30   #231
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Dat is dan meteen iets OM TERECHT fier op te zijn .

BDW was niet uit op een postje . BDW was bezig met zijn programma en als dat niet kon gerealiseerd worden , dan hoefde hij niet in een regering te stappen zonder zijn doelstelling te zien ingevuld worden .

DAT IS OP ZIJN MINST EERLIJK !!!!
Daarmee draagt hij wel de volle verantwoordelijkheid van EDR I en is de zogenaamde meerderheid wel oppositie aan het voeren tegen de N-VA als grootste partij.

Het probleem is dat je zo alle macht geeft aan de regering omdat er geen echte oppositie is.

Oud 26 augustus 2012, 13:32   #232
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Geld is geld. Of het nu van de kaaimaneilanden komt of van hier, het is even veel waard om de begroting in evenwicht te krijgen.

Dat er te weinig geloof is vanuit de bevolking om te investeren in België is reeds geweten sinds de raid van Benedetti op de Generale Maatschappij.
Wat een gelul, hoe verklaar je het succes dan van de staatsobligaties.
Oud 26 augustus 2012, 13:32   #233
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Neen, het was NIET 'het ultieme voorbeeld van de democratie', maar het begon er al een héél klein beetje op te gelijken.

"Liever helemaal géén regering dan een slechte regering" vind ik evenwel hoe dan ook nog altijd een erg bruikbaar uitgangspunt.
Er is altijd een regering geweest. Zelfs de N-VA geeft toe dat de lopende zaken steeds meer macht kreeg ( oorlog voeren, Dexia redden, ...).

Yves Leterme en co zijn nog veel te braaf geweest, ze regeerden zonder oppositie.

Oud 26 augustus 2012, 13:32   #234
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je ?
Vroeger moest de vlaming met voldoende geld over de brug komen en een akkoord was gevonden. Zo werd er omgegaan met de stijgende economische macht van de vlaming in België. Door de crisis was het geld op, de partijen konden dus niet echt veel afkopen. En om op hun standpunten de bochten te maken zoals deze gemaakt zijn, moest er eerst een diepe politieke crisis zijn. Aangezien de kiezer van de NVA stemde tegen de vlaamse toegevingen.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 13:33   #235
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wat een gelul, hoe verklaar je het succes dan van de staatsobligaties.
Die worden voor 50% door buitenlanders opgekocht.

Oud 26 augustus 2012, 13:33   #236
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee draagt hij wel de volle verantwoordelijkheid van EDR I en is de zogenaamde meerderheid wel oppositie aan het voeren tegen de N-VA als grootste partij.

Het probleem is dat je zo alle macht geeft aan de regering omdat er geen echte oppositie is.
Hoog tijd om dat federaal niveau op te doeken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 13:33   #237
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Welneen, die volle verantwoordelijkheid is de uwe. En op de tweede plaats DeCroo en Beke. En als laatste Di Rupo zelf uiteraard.
Oud 26 augustus 2012, 13:34   #238
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Die worden voor 50% door buitenlanders opgekocht.
bron ?
En die andere 50% is anders ook niet niks.
Besluit, je zit uit uw nek te lullen dat het geen naam meer heeft. Of toch : getrol.
Oud 26 augustus 2012, 13:34   #239
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vroeger moest de vlaming met voldoende geld over de brug komen en een akkoord was gevonden. Zo werd er omgegaan met de stijgende economische macht van de vlaming in België. Door de crisis was het geld op, de partijen konden dus niet echt veel afkopen. En om op hun standpunten de bochten te maken zoals deze gemaakt zijn, moest er eerst een diepe politieke crisis zijn. Aangezien de kiezer van de NVA stemde tegen de vlaamse toegevingen.
Heeft die kiezer dan gestemd om toegevingen aan Frankrijk in het rechthouden van Dexia ?

Oud 26 augustus 2012, 13:34   #240
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Welneen, die volle verantwoordelijkheid is de uwe. En op de tweede plaats DeCroo en Beke. En als laatste Di Rupo zelf uiteraard.
Wie de volle verantwoordelijkheid precies draagt, is niet echt relevant. Het federale niveau moet opgedoekt worden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be