Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2011, 06:55   #221
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Eerder iets voor het subforum economie.
Gaat het CGKR nu ook al over economische problemen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 07:12   #222
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Bon ... blijkbaar zijn de moslims en de linkse goegemeente er nog niet uit...
-Ofwel komt er bij hallal slachten helemaal niets islamitisch bij te pas en is het reclameslogannetje "hallal" een maat voor niets en moet dit pseudokeurmerk wereldwijd verboden worden daar net op dezelfde manier behandeld is als ander vlees...Stevige concurentievervalsing hé
-Ofwel komt er bij de slachting wel een islamitisch figuur bij te pas en aangezien enkel een moslim dat kan zijn is er sprake van discriminatie t.o.v. niet gelovigen...Wat dan weer eigenaardig is omdat de linkse schuimbekkende politiek correcte medemens toch op z'n minst een beetje tegen discriminatie zou zijn...

Mss moeten de linkse goedwillendoeners eerst eens een keertje op zoek gaan naar de juiste uitleg en dan nog eens proberen om te zien hoe het nu eigenlijk juist in mekaar steekt , voor ze weer toestanden maken zoals speelgoedvarkentjes in kinderboerderijtjes verbieden of big en Betsy toestanden verbieden ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 10:13   #223
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat komt ge later te weten als ge wat groter zijt en het verschil kent tussen 'aanraken' en 'slachten'.
m.a.w. u weet het zelf niet ...
Oud 19 april 2011, 10:14   #224
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Wisord;5417343]Om een hostie in iemand zijn bek te rammen moet je toch ook Katholiek zijn. Boehoehoe... discriminatie... [quote]

Om op een minaret te staan kwelen moet men toch ook mohammedaan zijn Boehoehoe... discriminatie...
Oud 19 april 2011, 10:23   #225
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat het geslacht wordt in naam van god.
Ritueel slachten ('dhabiha')

Net als joden kennen moslims voorschriften voor het slachten van dieren voor consumptie. Er zijn verschillende voorwaarden die in acht genomen moeten worden voordat het vlees is toegestaan voor consumptie (halal).

De omstandigheden waarin een dier gefokt werd, de kwaliteit van het voedsel en het onderdak dat het kreeg, evenals de wijze van transport en de afstand waarover dit verantwoord gebeurde, kan ook een rol spelen bij de beoordeling of het vlees halal is. Dierenwelzijn is een belangrijke verantwoordelijkheid (khalifa) die God de mens toevertrouwde.

De Koran stelt dat eten van vlees gedood in naam van iets anders dan God niet toegestaan is. Sommige islamitische geestelijken zijn de mening toegedaan dat vlees van toegestane dieren die door een niet-moslim zijn geslacht, maar wel op de door de moslims voorgeschreven wijze, ook halal is. Koosjervlees en vlees van dieren die door christenen in naam van God geslacht zijn, worden volgens Soera De Tafel ook als halal beschouwd: "Alle goede dingen zijn u deze dag geoorloofd. Het voedsel der mensen van het Boek (christenen en joden) is u geoorloofd en uw voedsel is hun toegestaan." (Soera 5:5).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Halal_en_haram
Soms vind ik u echt koddig.
Enerzijds verklaart u luidkeels dat u een absoluut atheïst bent die met God en gebod niets te maken wilt hebben.
Anderzijds verduidelijkt u ons even hoe het zit met dat halal-voedsel om te zorgen dat wij dat allemaal accepteren, want voedsel geslacht in de naam van de Heer kan geen kwaad en u als atheïst vindt het normaal dat er gebeden over uitgesproken werden.
Mogelijke discriminatie van anders-gelovigen door het invoeren van een halal-voedselketen vindt u de moeite niet om te bespreken.
Oud 19 april 2011, 10:41   #226
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
In België inderdaad niet, maar in andere landen gebeurt dat wel en wordt het aanvaard als 'halal'. Dus is de vraag waarom dit in andere landen wel gebeurt en in België niet, zouden de Belgische moslims echt zo fanatiek tegen verdoving zijn als sommigen hier beweren of is het meer uit gewoonte of onwetendheid dan uit religieuze overtuiging dat er hier vooral onverdoofd geslacht wordt?

Dat is best mogelijk maar leg dat dan even aan onze moslimbroeders uit als het kan.
Oud 19 april 2011, 10:44   #227
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
-Ofwel komt er bij hallal slachten helemaal niets islamitisch bij te pas en is het reclameslogannetje "hallal" een maat voor niets en moet dit pseudokeurmerk wereldwijd verboden worden daar net op dezelfde manier behandeld is als ander vlees...Stevige concurentievervalsing hé
-Ofwel komt er bij de slachting wel een islamitisch figuur bij te pas en aangezien enkel een moslim dat kan zijn is er sprake van discriminatie t.o.v. niet gelovigen...Wat dan weer eigenaardig is omdat de linkse schuimbekkende politiek correcte medemens toch op z'n minst een beetje tegen discriminatie zou zijn...

Mss moeten de linkse goedwillendoeners eerst eens een keertje op zoek gaan naar de juiste uitleg en dan nog eens proberen om te zien hoe het nu eigenlijk juist in mekaar steekt , voor ze weer toestanden maken zoals speelgoedvarkentjes in kinderboerderijtjes verbieden of big en Betsy toestanden verbieden ...
Inderdaad.
Concurrentievervalsing of discriminatie?
Oud 19 april 2011, 10:54   #228
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Business is natuurlijk business.

Als ik een kaasbedrijfje heb dat ineens een hele markt zie opengaan als ik via wat religieuze "uitzonderingskes" mijn kaas kan maken met gemartelde kalveren en dit door de wet wordt toegestaan, dan doe ik dat .

Als ik daarvoor een trits muzelmannen moet aanwerven die in elk stadium van de kaasproductie even moeten komen kijken en daar hun Herrnzege over geven onder het uiten van een Simsalabim bezwering, mij niet gelaten.
Als dit mijn omzet met 50% verhoogt? who cares.

MAAR dan moet ik hetzelfde kunnen doen voor katholieken of atheisten die wensen dat hun garagepoort door katholieken resp. atheisten wordt geplaatst. En d�*t MAG NIET!

Degenen die niet (willen) kunnen inzien waar het hier totaal scheef aan het lopen is, raad ik aan om zich zo snel mogelijk tot de islam te bekeren. Vijf keer per dag aarsluchten kan zeker geen kwaad voor die mensen.
Oud 19 april 2011, 17:14   #229
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Er is nog een mogelijkheid.
Het is iets islamitisch maar er komt niet noodzakelijk een moslim aan te pas bij het slachten en verwerken.

Misschien moet de rechtse kerk eerst eens op zoek gaan naar de juiste uitleg.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 17:24   #230
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

zijn er hier mensen die de posten van anderen lezen? of doen de meesten gewoon hun eigen ding en slapen ze verder?

Dit is pagina 12 en de post van hierboven is al twintig keer weerlegd. (niet enkel door mij, ik sta op haar negerlijst denk ik, maar door andere mensen. zouden die allemaal op haar negerlijst staan dan?)
Oud 19 april 2011, 17:40   #231
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
zijn er hier mensen die de posten van anderen lezen? ...
Het is te zien wie de anderen zijn.
Jouw posten lees ik niet graag.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 17:42   #232
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Soms vind ik u echt koddig.
1 Eigenlijk kan mij dat niet schelen.
2 En dit draagt helemaal niet bij tot de discussie.

Citaat:
Enerzijds verklaart u luidkeels dat u een absoluut atheïst bent die met God en gebod niets te maken wilt hebben.
Anderzijds verduidelijkt u ons even hoe het zit met dat halal-voedsel om te zorgen dat wij dat allemaal accepteren, want voedsel geslacht in de naam van de Heer kan geen kwaad en u als atheïst vindt het normaal dat er gebeden over uitgesproken werden.
Wat heb jij gelezen om tot deze indrukken te komen.
Gelieve dit hier te citeren met link.
Citaat:
Mogelijke discriminatie van anders-gelovigen door het invoeren van een halal-voedselketen vindt u de moeite niet om te bespreken.
Ik vind dit wel de moeite om te bespreken; anders zou ik niet posten in dit topic.
Leg nu eerst eens uit waar je het vandaan haalt dat niet-moslims halal-voedsel niet mogen aanraken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 17:43   #233
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Het is te zien wie de anderen zijn.
Jouw posten lees ik niet graag.
Ik vermoed dat dat laatste wel eens geheel wederzijds zou kunnen blijken te zijn.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 17:46   #234
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik vermoed dat dat laatste wel eens geheel wederzijds zou kunnen blijken te zijn.
Jij vermoedt gewoon (onafgebroken).
Oud 19 april 2011, 17:48   #235
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Wees slim, brengt haram-vlees op de markt.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 17:55   #236
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij vermoedt gewoon (onafgebroken).
Mijn vermoedens blijken achteraf dan ook in 95% van de gevallen te kloppen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2011, 17:56   #237
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
En zo gebeurde het dat sommigen (niet allen) bij het horen van het woord "halal" denken dat het om een smaakstof gaat waar je niks van merkt (het smaakt toch helemaal hetzelfde... zie commentaren in kranten).
Oud 19 april 2011, 18:06   #238
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En je "vecht" hier voor je 5% dan?
Oud 19 april 2011, 18:08   #239
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
zijn er hier mensen die de posten van anderen lezen? of doen de meesten gewoon hun eigen ding en slapen ze verder?

Dit is pagina 12 en de post van hierboven is al twintig keer weerlegd. (niet enkel door mij, ik sta op haar negerlijst denk ik, maar door andere mensen. zouden die allemaal op haar negerlijst staan dan?)
'k Begin het ook te geloven, Cynara (overigens uw nick is goed gevonden!)
Oud 19 april 2011, 18:08   #240
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
En je "vecht" hier voor je 5% dan?
Zoals hij eerder bekende is hij wereldvreemd en kijkt niet over de grenzen heen..., binnen deze bekrompen kijk geeft hij nu nog eens aan dat hij voor 5 % fout is.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be