Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 juni 2011, 18:16   #221
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Pippi âllo, pippi âllo, CALIMERO !

Calimero: "DAT IS NIET EERLIJK, ZIJ ZIJN ALLEMAAL GROOT en ik ben klein.".

In 2007 was de MR nog de grootste partij in Franstalige België volgens Didier Reynders is de Sp.a met veel van haar ideeën rechtser dan de ideeën die de MR aan de PS wil verkopen in een regeerakkoord.

Verhofstadt is met alle mogelijke krapul in zee gegaan, als hij dat niet had gedaan dan was er van het woord tjeven nu geen sprake en zou de anti-abortuswet terug zijn ingevoerd.
Vigilante VL is offline  
Oud 7 juni 2011, 18:17   #222
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Bullshit:
1. Een Waalse stem is meer waard dan een Vlaamse stem
2. De huisnegers van Groen en sp.a tellen niet als Vlamingen
Het licht altijd wel aan de anderen, altijd die calimero-reflex. Als het niet aan de Walen ligt, dan ligt het aan Groen en de Sp.a. Als deze niet mee willen, dan kan je ze vervangen door MR/FDF. Denk je echt dat je niet een aantal zetels van Groen! en Sp.a meekrijgt als de Vlamingen het Cordon Sanitair doorbreken ? In beide partijen zitten ex-VU leden.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 7 juni 2011, 18:19   #223
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het lijkt me nochtans evident dat er niets anders opzit.

Die lamzakken bij N-VA kunnen en willen niet.
Bron?
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 7 juni 2011, 18:22   #224
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is geen slim idée want de Vlaamse economie en de Vlaamse belangen in Wallonië en op het federaal niveau zouden er zwaar onder lijden.
Facepalm, no wait double facepalm...
Oud 7 juni 2011, 18:24   #225
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het licht altijd wel aan de anderen, altijd die calimero-reflex. Als het niet aan de Walen ligt, dan ligt het aan Groen en de Sp.a. Als deze niet mee willen, dan kan je ze vervangen door MR/FDF. Denk je echt dat je niet een aantal zetels van Groen! en Sp.a meekrijgt als de Vlamingen het Cordon Sanitair doorbreken ? In beide partijen zitten ex-VU leden.
De ex-VU leden die fake-nationalisten waren en de partij kapot gekregen hebben, die ex VUers? Another double faccepalm.

De FRs maken het land failliet - ontkent ge dat? (kans op nog een face palm, zels de facepalm d'or)

Hou ook op met u calimero-gezaag - het is de hardwerkende Vlaming die het land draaiend houden, dus ja de schuld ligt bij anderen - en ja de linkie winkies, de Walen en franstaligen treffen allen schuld. En wij mogen daarop wijzen, dat het u niet aanstaat is pech...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 7 juni 2011 om 18:27.
Salvadorii is offline  
Oud 7 juni 2011, 18:54   #226
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ex-VU leden die fake-nationalisten waren en de partij kapot gekregen hebben, die ex VUers? Another double faccepalm.

De FRs maken het land failliet - ontkent ge dat? (kans op nog een face palm, zels de facepalm d'or)

Hou ook op met u calimero-gezaag - het is de hardwerkende Vlaming die het land draaiend houden, dus ja de schuld ligt bij anderen - en ja de linkie winkies, de Walen en franstaligen treffen allen schuld. En wij mogen daarop wijzen, dat het u niet aanstaat is pech...
Zou je jezelf niet verheugen dat de Vlamingen wakker worden en eindelijk eens beseffen dat de Vlaams-Nationalisten de grootste politieke familie zijn ?

Wat zin heeft het om als grootste politieke familie te blijven schuld wijzen ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 7 juni 2011, 19:00   #227
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De notie dat er politieke famillies bestaan is nonsens, dat is een fictie die door politici (mis-)bruikt wordt als het hun uitkomt - en zeker dat de N-VA en VB 'famillie' zijn - die zijn elkaars concurrenten. Daar ga ik dus niet verder op in, behalve om te zeggen dat VB + N-VA geen meerderheid hebben, dus men kan wel de schuld bij anderen liggen aangezien we anderen nodig zouden hebben - maar democratie en hoe dat werkt is nooit de sterke kant van de Belgicisten geweest...

Noot: Graag een quote van de N-VA of het VB waar ze beweren 'een politieke familie te zijn' ... ah die bestaat niet...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 7 juni 2011 om 19:02.
Salvadorii is offline  
Oud 7 juni 2011, 19:06   #228
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Dat de Vlamingen toegevingen moeten doen" dat is andermans taalgebruik.

Het is een zéér gemakkelijk argument om te stellen dat men de deelentiteiten geresponsabiliseerd. Ik heb ergens nog nergens maar een aanzet gezien naar een uitgewerkt plan. In Vlaanderen zijn de gemeentes/steden ook niet geresponsabiliseerd. Ze hebben zwaar hun broek gescheurd aan Dexia. Toch zetten ze de tering niet naar de nering want de hogere overheden staan borg.

Leg mij eens uit hoe de politiek van de laatste 20 jaar via de staatshervormingen heeft geleid tot meer responsabilisering. Het heeft juist het averechtse effect gehad.

Als ik je voorbeeld begrijp van de schoolverlaters van boven de 50 stuur je trouwens aan dat de RVA federaal blijft met een strengere controle en een fusie tussen Forem en de VDAB.
je antwoordt naast de kwestie.
Oud 7 juni 2011, 19:13   #229
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De notie dat er politieke famillies bestaan is nonsens, dat is een fictie die door politici (mis-)bruikt wordt als het hun uitkomt - en zeker dat de N-VA en VB 'famillie' zijn - die zijn elkaars concurrenten. Daar ga ik dus niet verder op in, behalve om te zeggen dat VB + N-VA geen meerderheid hebben, dus men kan wel de schuld bij anderen liggen aangezien we anderen nodig zouden hebben - maar democratie en hoe dat werkt is nooit de sterke kant van de Belgicisten geweest...

Noot: Graag een quote van de N-VA of het VB waar ze beweren 'een politieke familie te zijn' ... ah die bestaat niet...
Pippi-âllo, pippi-âllo ! Calimero !

Zelfs al zijn ze concurrenten dan nog. Concurrenten spannen samen als hun markt in gevaar komt.

Je zal nergens een quote vinden dat de N-VA of het VB de grootste politieke familie zijn. Je kan wel quotes vinden van verschillende kopstukken die allen zeggen: "Ik ben een Vlaming, en daar ben ik fier op.", niet alleen bij N-VA, VB maar ook bij andere partijen.

Oud 7 juni 2011, 19:17   #230
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zelfs al zijn ze concurrenten dan nog. Concurrenten spannen samen als hun markt in gevaar komt.

Je zal nergens een quote vinden dat de N-VA of het VB de grootste politieke familie zijn. Je kan wel quotes vinden van verschillende kopstukken die allen zeggen: "Ik ben een Vlaming, en daar ben ik fier op.", niet alleen bij N-VA, VB maar ook bij andere partijen.
Allemaal fascisten, nazi's, haatdragers??? Wel dan ben ik dat maar!
Want ik ben fier op Vlaanderen, en terecht! En... ik ben zeker niet alleen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 7 juni 2011 om 19:18.
Bokkenreyder is offline  
Oud 7 juni 2011, 19:18   #231
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je antwoordt naast de kwestie.
Toch niet, geef me eens 1 plan van een uitgewerkte responsabilisering van de deel-entiteiten.

Bij voorbeeld de tekst van Bart De Wever is geen sprake van responsabilisering. Responsabilisering staat bijvoorbeeld ingeschreven in de Duitse grondwet. Daar staat in dat het geheel van de Duitse overheden geen ontsporend begrotingstekort kan hebben. Hier iets niets van terug te vinden in al wat er tot nu toe gezeverd is. Er wordt wel op de nood van een responsabilisering over het geheel van alle overheden gewezen door het IMF, S&P, Fitch, de EU en het IMF.

Oud 7 juni 2011, 19:18   #232
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is een schande dat er nog mensen rondlopen die er niet fier op zijn van Vlaming te zijn.
fonne is offline  
Oud 7 juni 2011, 19:19   #233
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ze hebben niet in Vlaanderen en zeker niet federaal een meerderheid - en ze stuiten op verzet van de FRs en de traditios. Dat is ons fout niet - uw gezaag is ook zeer partisaans - waarom vormen al die andere zonder ons geen regering, de losers? Ge vergeet ook gemakelijkheidshalve het cordon - cynisch en hypocriet tot en met...

Uw visie is ronduit belachelijk. Epic faceplam.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 7 juni 2011 om 19:21.
Salvadorii is offline  
Oud 7 juni 2011, 19:21   #234
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Toch niet, geef me eens 1 plan van een uitgewerkte responsabilisering van de deel-entiteiten.

Bij voorbeeld de tekst van Bart De Wever is geen sprake van responsabilisering. Responsabilisering staat bijvoorbeeld ingeschreven in de Duitse grondwet. Daar staat in dat het geheel van de Duitse overheden geen ontsporend begrotingstekort kan hebben. Hier iets niets van terug te vinden in al wat er tot nu toe gezeverd is. Er wordt wel op de nood van een responsabilisering over het geheel van alle overheden gewezen door het IMF, S&P, Fitch, de EU en het IMF.
Straks ga je nog beweren dat N-VA het nooit over responsabiliseren gehad heeft! LEUGENAR!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 7 juni 2011, 19:22   #235
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geef me een 1 plan voor een haalbaar, aanvaardbaar Belgie dat werkt...
pfff - hoe hypocriet kan een mens zijn...
Oud 7 juni 2011, 19:29   #236
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En ook de andere partijen willen en kunnen niet. Niets houdt hen immers tegen om zonder de N-VA een regering te vormen.
Al de politiekers zijn dus onbekwaam.
Ze kunnen en ze willen niet.
Henri1 is offline  
Oud 7 juni 2011, 19:29   #237
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=fabianen;5496163]Nu is er eens iemand die nee zegt tegen de walen,en je begint al bang te worden voor wat?....Een nieuwe regering en de geldkraan wordt weer opengedraaid naar ginder!Loser![/QUOTE]

Pardon ?
Henri1 is offline  
Oud 7 juni 2011, 19:31   #238
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oplossing = BOEM! Weg la Begikske!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 7 juni 2011, 19:34   #239
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, de linkse en franstalige politici zijn onbekwaam... oplossing: zie post 238.
Oud 7 juni 2011, 19:34   #240
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Oplossing = BOEM! Weg la Begikske!
Eén ding is zeker.
Van N-VA gaat niemand beter worden.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be