Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 juli 2011, 20:12   #221
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mijnheer, u hebt geen enkele reden om hier te pochen met uw universitaire studies.
Geachte Heer, indien u écht het begrijpend lezen onder de knie had, dan had u gemerkt dat ik niet alludeerde op enige vorm van hogere studies maar wel op de meertaligheid ervan. Overigens bent uzelf flink begaan met uw eigen hoge sociale status :
Citaat:
Ik heb inderdaad les gegeven in het hoger onderwijs en daarna ben ik nog ambtenaar geweest op de administratie die belast is met de controle op de hogescholen. Ik verberg mijn achtergrond niet. U daarentegen ...
Laat mij hierbij stellen dat ik - als extern en zelfstandig consultant - de ambtenarij en het hoger onderwijs door en door kén en weet wat die "controles" voorstellen : je reinste show, dikkenekkerij en politiek benoemde onbekwaamheid. Nippend aan uw after-cocktail met de neus in de Marasquin-kers.

Citaat:
Er zijn er op dit forum nogal wat die dat zouden kunnen, ondermeer uw dienaar die met succes zijn studies heeft volbracht aan de faculteit economie van de Universiteit Gent. Uw grof en beledigend laatste zinnetje is dan ook volstrekt misplaatst.
Eerwaarde Heer Dienaar, wij knielen werkelijk neder voor het ongelooflijke offer dat u hebt volbracht. U moet werkelijk Latijn spreken bij het ochtendgloren. Als politiek gepistonneerd ambtenaar, zonder enige vakkennis in de werkelijke productieve wereld, hebt u uiteraard alle industriële competenties die erbij horen. Nederigheid bij uw werkvolk om te beginnen .

Om het met BDW te zeggen : "A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto ".

Maar dat wist u al lang, natuurlijk.
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:19   #222
Oberon
Partijlid

Oberon's schermafbeelding

Standaard

Misschien terug naar de stelling van dit topic. Respecteert men de wettelijke regels of niet ?

Vers van de pers: Vlaamse regering stapt naar het grondwettelijk hof omdat Brussels gewest het kleuteronderwijs en de kinderopvang financieel gaat ondersteunen terwijl het daar niet voor bevoegd is.

Blijkbaar heeft Brussel nog geld te veel !
Oberon is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:27   #223
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Geachte Heer, indien u écht het begrijpend lezen onder de knie had, dan had u gemerkt dat ik niet alludeerde op enige vorm van hogere studies maar wel op de meertaligheid ervan. Overigens bent uzelf flink begaan met uw eigen hoge sociale status :

Laat mij hierbij stellen dat ik - als extern en zelfstandig consultant - de ambtenarij en het hoger onderwijs door en door kén en weet wat die "controles" voorstellen : je reinste show, dikkenekkerij en politiek benoemde onbekwaamheid. Nippend aan uw after-cocktail met de neus in de Marasquin-kers.

Eerwaarde Heer Dienaar, wij knielen werkelijk neder voor het ongelooflijke offer dat u hebt volbracht. U moet werkelijk Latijn spreken bij het ochtendgloren. Als politiek gepistonneerd ambtenaar, zonder enige vakkennis in de werkelijke productieve wereld, hebt u uiteraard alle industriële competenties die erbij horen. Nederigheid bij uw werkvolk om te beginnen .

Om het met BDW te zeggen : "A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto ".

Maar dat wist u al lang, natuurlijk.
Ik ben nog nooit op iemand gebotst zoals u. U weet over mij héél weinig en u gaat tekeer als een stormram. Wat weet u eigenlijk over het soort controle waarmee ik belast was? Geen jota. Ik ga hier nu niet uitvoerig in detail treden, maar laat wat volgt volstaan. Sedert 1995 zijn de hogescholen in Vlaanderen door fusies teruggebracht tot een twintigtal grote eenheden. Die hebben allemaal de verplichting gekregen een volledige bedrijfsboekhouding (mét jaarrekening) erop na te houden. De controle daarop gebeurt door twee instanties: a) een overheidsinstelling en b) een door de hogeschool aangesproken revisor. Mijn opdracht was om (voor rekening van a)) op de jaarrekeningen en op de budgetten de nodige financiële analyse uit te voeren. Dat was dus heel wat anders dan uw lichtzinnig gewauwel over "dikkenekken" en "gepistoneerde ambtenaar", het was keihard werken.

Ik zou het dan ook erg appreciëren mocht u wat meer doordachtheid in uw reacties in acht nemen. Gegroet!
Oud 15 juli 2011, 20:29   #224
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Straffe taal. Spijtig genoeg zit je er volledig naast. Quercus is een pure Vlaming.
Quercus is een omhooggevallen hypochriet die hier, getooid met de Nederlandse vlag, onder zijn status van verheven ambtenaar-met-diploma, het klootjesvolk belichaamt dat zijn eigen Vlaamse afkomst verloochent. Zoals Flor Gramme het ooit opperde. Ik heb eerlijke vrienden van de eenvoudigste arbeider tot de hoogste CEO. Maar zelfvoldane dikkenekken weer ik als de pest.
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:32   #225
Oberon
Partijlid

Standaard

triestige vertoning hier
Oberon is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:33   #226
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Quercus is een omhooggevallen hypochriet die hier, getooid met de Nederlandse vlag, onder zijn status van verheven ambtenaar-met-diploma, het klootjesvolk belichaamt dat zijn eigen Vlaamse afkomst verloochent. Zoals Flor Gramme het ooit opperde. Ik heb eerlijke vrienden van de eenvoudigste arbeider tot de hoogste CEO. Maar zelfvoldane dikkenekken weer ik als de pest.
U bent vooral een chagrijnig afgunstig typetje. Wat jammer is, vooral voor uzelf.
Oud 15 juli 2011, 20:34   #227
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
De controle daarop gebeurt door twee instanties: a) een overheidsinstelling en b) een door de hogeschool aangesproken revisor. Mijn opdracht was om (voor rekening van a)) op de jaarrekeningen en op de budgetten de nodige financiële analyse uit te voeren. Dat was dus heel wat anders dan uw lichtzinnig gewauwel over "dikkenekken" en "gepistoneerde ambtenaar", het was keihard werken.
U kwam inderdaad aan de kost door "keihard" te controleren hoe professioneel de jaarrekeningen en financiële analyses in de hogescholen zélf werden voorbereid. Uw "omzendbrieven" hebben mijzelf en mijn collega's inderdaad heel veel avond- en WE-vergaderingen gekost. Onvergoed.
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:35   #228
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oberon Bekijk bericht
triestige vertoning hier
Inderdaad!
Oud 15 juli 2011, 20:37   #229
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent vooral een chagrijnig afgunstig typetje. Wat jammer is, vooral voor uzelf.
Oei, is dat uw enige reactie op een cartesiaans betoog ? En dat als dienaar met zo'n hoog diploma ? Sjongejonge, ik heb het lastiger met de verzuchtingen van de jongens uit onze dorpse voetbalploeg.
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:37   #230
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kwam inderdaad aan de kost door "keihard" te controleren hoe professioneel de jaarrekeningen en financiële analyses in de hogescholen zélf werden voorbereid. Uw "omzendbrieven" hebben mijzelf en mijn collega's inderdaad heel veel avond- en WE-vergaderingen gekost. Onvergoed.
Dacht ik al. Een gefrustreerde. Zoals ik al eerder zei: ga eens op consultatie bij een psycho ...
Oud 15 juli 2011, 20:39   #231
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad!
Tja, wat wil je. Men begint hier aan Hollandse zelfverheerlijking te doen terwijl het hier eigenlijk over het Belgische probleem zou moeten gaan.
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:41   #232
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad!
En de storende triestige hier bent u, die te pas en vooral te onpas uw tegenstander pakt op taalfouten wanneer u geen geldig politieke argumenten meer vindt om hem van antwoord te dienen en dit terwijl u zelf kanjers van fouten schrijft.

Bovendien moet u niet zo uitpakken over uw universitaire prestatie. Een universitaire studie economie is een doorsnee studie voor doorsnee intelligente mensen. Niks speciaal dus. Vandaag de dag studeren er 13 in een dozijn af in deze richting.

Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2011 om 20:43.
system is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:41   #233
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=5Or3fdTS_1I

Nog een klassieker!!
matthias999 is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:43   #234
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En de storende triestige hier bent u, die te pas en vooral te onpas uw tegenstander pakt op taalfouten wanneer u geen geldig politieke argumenten meer vindt om hem van antwoord te dienen en dit terwijl u zelf kanjers van fouten schrijft.

Bovendien moet u niet zo uitpakken over uw universitaire prestatie. Een universitaire studie economie is een doorsnee-studie voor doorsnee-intelligente mensen. Niks speciaal dus. Vandaag de dag studeren er 13 in een dozijn af in deze richting.
A propos, welk diploma hebt u dan wel?
Oud 15 juli 2011, 20:44   #235
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oberon Bekijk bericht
Misschien terug naar de stelling van dit topic. Respecteert men de wettelijke regels of niet ?

Vers van de pers: Vlaamse regering stapt naar het grondwettelijk hof omdat Brussels gewest het kleuteronderwijs en de kinderopvang financieel gaat ondersteunen terwijl het daar niet voor bevoegd is.

Blijkbaar heeft Brussel nog geld te veel !
Brussel heeft geen geld nodig. Wel een bekwame manager die - met de overvloed aan middelen - uiteindelijk doet wat openbaar moet gedaan worden. En de rest privatiseert en aanbesteedt aan de best biedende. Niet aan de PS- en FDF-gelinkte vriendjes.
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:45   #236
Oberon
Partijlid

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=5Or3fdTS_1I

lol

Laatst gewijzigd door Oberon : 15 juli 2011 om 20:46.
Oberon is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:45   #237
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Holland als pars-pro-toto. Het wil maar niet wennen. Ik ga uiteraard geheel niet akkoord.
Fuck you. In antwerpen zijn alle Nederlanders 'ollanders. Net zoals wij niet poepen op een WC en dat een aftrekker gebruikt wordt om de kamer "proper" te maken. Wen er maar alvast aan.
Wie ben jij dat jij mijn taal wil veranderen?

Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 juli 2011 om 20:47.
Travis66 is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:48   #238
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Die vind ik toch stukken mooier.

http://www.youtube.com/watch?v=Uqvr6...eature=related
system is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:51   #239
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
A propos, welk diploma hebt u dan wel?
U bent duidelijk een gescleroseerde ambtenaar, voor wie diploma's �*lles betekenen. En een Rotary-prikker op uw revers.

Neen, mijnheer, zo werkt dat niet in de KMO's en de industrie. Daar heeft "kunde" zijn belang, zelfs "zònder" diploma.

En prijs u gelukkig : het is door hùn noeste arbeid én de arbeidsbelasting op hùn arbeid én de belasting op hùn toegevoegde waarde (BTW) dat U maandelijks uw forse staatswedde uitbetaald krijgt.

Maar u schat zichzelf uiteraard véél hoger in dan degenen die uw salaris betaalbaar maken.
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 20:53   #240
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Fuck you. In antwerpen zijn alle Nederlanders 'ollanders. Net zoals wij niet poepen op een WC en dat een aftrekker gebruikt wordt om de kamer "proper" te maken. Wen er maar alvast aan.
Wie ben jij dat jij mijn taal wil veranderen?
Weyland is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be