![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Minister
|
![]() Door de Franstalige hun wensen telkens in te willigen tiens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Historische leugenachtigheid, om te beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Schepen
|
![]() Vlaanderen wordt wel beschadigd op federaal niveau bv, Vlaanderen kan de transfers niet tegenhouden omdat het op federaal niveau wordt geregeld dus vanuit mijn logica wordt Vlaanderen beschadigd door de Belgische staat.
Daarom ben ik geen voorstander van een Belgische eenheid. Ik GELOOF NIET dat er een Belgische eenheid kan gevormd worden zonder dat het Vlaanderen beschadigd en Vlaanderen kan zichzelf niet beschadigen als het zelfstandig is. Laatst gewijzigd door Raymond.De.Koninck : 15 augustus 2011 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() De Nederlandstalige politici hebben hun meerderheid ingeruild voor een halfslachtig deelstaatje dat onterecht Vlaanderen wordt genoemd. Een onnodige extra tussenstap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De Franstalige zochten een manier om de Nederlandstalige invloed te verminderen, wat als ze hun zin niet kregen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() Ik dacht dat de "Vlamingen" blij waren met meer autonomie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
- een unitaire staat kunnen de Franstalige niet slikken(Vlaamse dominatie heb ik eerdal al eens gezegd) -een confederale staat lukt ook niet(De Franstalige verliezen alle voordelen die ze nu genieten) Dus status quo of zelfstandig, wat is beter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En ik zie een zelfstandig Vlaanderen als een enige alternatief, ik heb proberen je perspectieve te analyzeren maar je legt wel niet uit hoe een Belgische eenheid wel goed kan werken, ik kan er alvast niets op bedenken dus zie ik tot nu toe nog altijd een zelfstandig Vlaanderen als enige alternatief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#232 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
België is toch alleen maar een lachertje. Trouwens, stel je voor, wereldwijd verkondigen ze de onafhankelijkheid van Vlaanderen, het einde van België; Vlaanderen zal snel genoeg bekend zijn.
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#235 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Je hebt nog altijd niet uitgelegd wat een betere alternatief is dan een zelfstandig Vlaanderen. Wallonie verliezen aan Frankrijk? er valt veel te winnen aan het toedraaien van de geld stroom Noord naar Zuid. Belgie als een naam verliezen? ik ben er zeker van dat we als een zelfstandig Vlaanderen zeker een betere image kunnen uitbeelden misschien zelfs beter dan Zwitserland. Kijk naar luxemburg. Wij wonen in hedendaags Vlaanderen ook al ben ik mee eens dat dat meer toepaselijk was op hedendaags West-Oost-Noord en Zuid Vlaanderen. Grenzen zijn veranderd. Laatst gewijzigd door Raymond.De.Koninck : 15 augustus 2011 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
|
![]() Citaat:
![]() Limburg en Brabant zullen de naam van hun provincie willen behouden ![]() Vlaamse neo-belgicisten (Flaminganten) denken nog altijd dat ze de regionale identiteit kunnen veranderen in iets kunstmatigs. jullie hebben nog steeds niets geleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
|
![]() eindelijk eens de regionale identiteiten erkennen om mee te beginnen en dan zien.
Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 augustus 2011 om 21:44. |
![]() |
![]() |