Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wie
N-VA 90 64,75%
CD&V 4 2,88%
Open VLD 2 1,44%
SP.A 9 6,47%
GROEN! 2 1,44%
LDD 2 1,44%
Vlaams Belang 19 13,67%
SLP 0 0%
PVDA+ 8 5,76%
Ik zou blanco stemmen 3 2,16%
Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 17 juli 2011, 20:52   #221
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

DE N-VA zal overwinningen blijven opstapelen zolang men de eisen van de gemiddelde Vlaming niet serieus neemt...
Oud 17 juli 2011, 21:06   #222
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josswa Bekijk bericht
Bekend met een t, ik zou me moeten schamen. Kan het trouwens niet maar aanpassen.
Het moest trouwens ook wordt met dt zijn en niet word zonder t , maar dit alles geheel terzijde.
Pericles is offline  
Oud 17 juli 2011, 21:08   #223
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
En als de SPa moet kiezen tussen de kleine man en de rijkdom, dan kiest ze zonder twijfel voor de rijkdom.
Inderdaad.
Stefanie is offline  
Oud 17 juli 2011, 21:15   #224
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wel dan zul je ook moeten 'facen' dat heel wat niet-conservatief-rechts-liberalen zich niet achter die partij kunnen scharen en zelfs verplicht zullen zijn er zelf een op te richten.
Geen probleem, zolang ze het historische moment maar niet missen om de Belgische macht voorgoed te breken.
Oud 17 juli 2011, 21:16   #225
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josswa Bekijk bericht
Ik heb geen 100 berichten dus ik kan niet stemmen. Democratie hé
Tja , als je minderjarig bent , mag je in het echt ook niet stemmen.
Pericles is offline  
Oud 17 juli 2011, 21:19   #226
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Sorry voor jou en de (uiterst schaarse) oprechte Vlaamsgezinden binnen de CD&B. Jullie hebben ons altijd paternalistisch als kleine foute kinderen behandeld. De rollen zijn nu omgedraaid, en de goede oude tijd komt niet meer weer. De Belgische spanning zal alleen maar toenemen en vermits jullie daar in heel jullie bestaan niet éénmaal een betrouwbare attitude in getoond hebben, zullen jullie vermorzeld worden door de Vlaamse kiezer. In 2012 eten wij jullie lokale machtsbasis met huid en haar op. Net voor, maar vooral direct na de gemeenteraadsverkiezingen, verwacht ik hopen overlopers, vooral lokale machthebbers. Face it: de tijd om er iets aan te doen was tussen 1960 en 1980.
Ons avatarke is weer sloganesk en dus ongenuanceerd bezig. Net zoals het ogenschijnlijke onverwoestbare Vlaams Belang vermorzeld werd, zo zult gij met uw NVA vermorzeld worden. Gewoon een kwestie van tijd.
system is offline  
Oud 17 juli 2011, 21:20   #227
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De N-VA zal ALTIJD nee zeggen. Zie jij het al gebeuren dat republikeinen als De Wever of Weyts, "getrouwheid aan de koning" zullen zweren, bij een eventuele aanstelling als minister ??? In die kringen, heet zoiets hoogverraad.
Onzin. Er is niet het minste probleem om 's morgens trouw aan de koning te zweren en 's namiddags de monarchie af te schaffen.
Oud 17 juli 2011, 21:22   #228
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is inderdaad erg. Wanneer je dit land in republikeins-democratische zin wil hervormen moet je tot het beleid toetreden. Maar om tot het beleid te kunnen toetreden moet je eerst getrouwheid zweren aan een op ondemocratische wijze aangesteld staatshoofd. Als dát niet contradictorisch is. Het is eigenlijk het systeem dat zichzelf op die manier in bescherming neemt.
Ik zie het probleem niet. Die eed is waardeloos, als volksvertegenwoordiger haal je je macht uit de steun van het soevereine volk. Eed afleggen en vervolgens de monarchie afschaffen!
Oud 17 juli 2011, 21:28   #229
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Straks ga ik de poster nog moeten gelijk geven: NVA = Nieuwe VOKA Alliantie.
Niet straks, doe het maar meteen. NVA is ondermeer de Nieuwe Voka Alliantie, en nog veel meer maar dat terzijde.

Citaat:
Mocht dit al zo zijn: wee het (financiële) gebeente van de werknemers, de bedienden en de Vlaamse middenstand!
Ach ach ach

Raar dat een groot deel van dat gebeente, and growing, uitgerekend voor de Voka Alliantie stemt. Allemaal idioten hé!
Oud 17 juli 2011, 21:32   #230
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin. Er is niet het minste probleem om 's morgens trouw aan de koning te zweren en 's namiddags de monarchie af te schaffen.
De NVA is nooit van plan geweest in de federale regering te zetelen. Ziet ge al iemand zoals Ben Weyts of Bart De Wever optreden als een minister in het buitenland die de staat Belgie vertegenwoordigt?? Nie zwansen he.

En daarom:
'de NVA wil geen akkoord, heeft dit nooit gewild en zal dit nooit willen.

En heel die show die Bart Dewever en CO nu opvoert in de media en elders, is gewoon voor de Bühne, voor de galerij. Pure volksverlakkerij. Ofte: dikke comedie dus.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2011 om 21:35.
system is offline  
Oud 17 juli 2011, 21:33   #231
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ons avatarke is weer sloganesk en dus ongenuanceerd bezig. Net zoals het ogenschijnlijke onverwoestbare Vlaams Belang vermorzeld werd, zo zult gij met uw NVA vermorzeld worden. Gewoon een kwestie van tijd.
Tja ik stel enkel vast dat de huidige score van het VB + N-VA groter is dan de score toen het VB piekte.
Ik stel enkel vast dat na het ter ziele gaan van de VU, er toch een N-VA is opgestaan, die nu blijkbaar de grootste partij is in Vlaanderen en in "uw" Belgie"
Kwestie van tijd
Geen probleem....Tiocfaidh ár lá
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 17 juli 2011, 21:34   #232
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En al die gebeurtenissen hebben we de laatste jaren al zo vaak meegemaakt in België, dat ik heel goed kan begrijpen waarom de organisaties die de arbeiders én bedienden verdedigen, zeer wantrouwig staan tegenover alles wat het patronaat zegt en doet.
Den baas is en blijft ne smeerlap!
Oud 17 juli 2011, 21:35   #233
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik vrees dat met de NVA de zwakkeren het nog moeilijker zullen hebben.
Doe daar iets aan! Ge kunt toch niet heel uw leven in vrees blijven leven?
Oud 17 juli 2011, 21:36   #234
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Den baas is en blijft ne smeerlap!
Den baas wil zeer veel geld verdienen. Hoe, dat interesseert hem niet altijd.
system is offline  
Oud 17 juli 2011, 21:38   #235
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe daar iets aan! Ge kunt toch niet heel uw leven in vrees blijven leven?
Ik kom niets tekort. Maar ik denk aan anderen die het wat moeilijker hebben. En die het nog veel moeilijker zullen krijgen indien het programma van de NVA slechts voor een deel wordt uitgevoerd. Weg index op termijn, om nu maar wat te zeggen

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2011 om 21:38.
system is offline  
Oud 17 juli 2011, 21:53   #236
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Tja ik stel enkel vast dat de huidige score van het VB + N-VA groter is dan de score toen het VB piekte.
Ik stel enkel vast dat na het ter ziele gaan van de VU, er toch een N-VA is opgestaan, die nu blijkbaar de grootste partij is in Vlaanderen en in "uw" Belgie"
Kwestie van tijd
Geen probleem....Tiocfaidh ár lá
De ene komt, de andere gaat. En dan gaat de ene en komt weer de andere. Zo was het, is het, en zo zal het altijd zijn.
system is offline  
Oud 17 juli 2011, 21:54   #237
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik kom niets tekort. Maar ik denk aan anderen die het wat moeilijker hebben. En die het nog veel moeilijker zullen krijgen indien het programma van de NVA slechts voor een deel wordt uitgevoerd. Weg index op termijn, om nu maar wat te zeggen
Ga dat vertellen aan de Limburgse mijnwerkers hun familie , de mijnwerkers die doodgeschoten zijn in de jaren 60 omdat er een mijn in Walonie gesloten werd en er een "compensatie" nodig was....
Maar ja ....jij komt niets tekort hé
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 17 juli 2011, 21:57   #238
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
De ene komt, de andere gaat. En dan gaat de ene en komt weer de andere. Zo was het, is het, en zo zal het altijd zijn.

mijn quote :"Tja ik stel enkel vast dat de huidige score van het VB + N-VA groter is dan de score toen het VB piekte."

Probeer nu eens een serieus antwoord te geven aub.
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 17 juli 2011, 21:59   #239
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ga dat vertellen aan de Limburgse mijnwerkers hun familie , de mijnwerkers die doodgeschoten zijn in de jaren 60 omdat er een mijn in Walonie gesloten werd en er een "compensatie" nodig was....
Maar ja ....jij komt niets tekort hé
Niets van. Alweer van die loze ondoordachte praat die u hier komt debiteren. De Limburgse mijnen werden gesloten omdat de kolenindustrie op zijn gat lag en niet meer rendabel was. Daarom werden de mijnen gesloten en voor niets anders.

En de Vlaams-nationalisten hebben toen geprobeerd de mijnwerkers politiek te recupereren door die onnozele en naieve mijnwerker (?) Gerard Slegers voor hun politieke kar te spannen. Alhoewel ze heel goed wisten dat het voor de mijnindustrie afgelopen was. En definitief afgelopen. Volksbedriegers het geweest ja die VU-ers uit die tijd. Een beetje zoals Olijke Bart nu.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2011 om 22:03.
system is offline  
Oud 17 juli 2011, 22:01   #240
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets van. Alweer van die loze ondoordachte praat die u hier komt debiteren. De Limburgse mijnen werden gesloten omdat de kolenindustrie op zijn gat lag en niet meer rendabel was. Daarom werden de mijnen gesloten en voor niets anders.

En Vlaams-nationalisten hebben toen geprobeerd de mijnwerkers politiek te recupereren door die onnozele en naieve Gerard Slegers voor hun kar te spannen. Alhoewel ze heel goed wisten dat het voor de mijnindustrie afgelopen was. En definitief afgelopen. Volksbedriegers het geweest ja die VU-ers uit die tijd. Een beetje zoals Olijke Bart nu.
Waren het de VU'ers die de mensen doodschoten op straat misschien?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be