![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Hun BNP is echter 25 keer groter. In absolute cijfers is de VS dus militair 100 keer groter dan België Dat noem jij " geen grote defensie." Reconsider... Daar komt nog bij dat de VS al het militair gerelateerde vernieuwend onderzoek doet, kernwapenonderzoek en zo: Dat en veel ander militair gerelateerde uitgaven en subsidies zitten niet in dat budget in, dat in werkelijkheid dubbel zo groot is. (militair -industrieel complex, typisch amerikaans) Voor wat Big Government betreft heb ik al met de cijfers bewezen dat VS bij na twwe keer zo groot is als België, en die zijn vergelijkbaar binnen dezelfde terminologie, want het zijn beide democratieën. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2011 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ik daar nog dit simpele gegeven aan toevoegen: de VS zijn aanwezig in meer oorlogen dan eender welk ander land in de wereld. Zelfs als beginnende partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarnaast zijn er nog zoveel andere mogelijkheden en drogredenen om "vuile" oorlogen te voeren (covert operations) of om ergens militair aanwezig te zijn (war on drugs of war on terror) Zij zijn de ordehandhaver, de anderen zijn de ordeverstoorders. Elke "vijand" is een nieuwe Hitler, elke dreiging een nieuwe Holocaust. De "vijand" is geen politieke tegenstander meer, maar iemand die crimineel en zelfs immoreel is. Handel en handelaarsmoraal hebben het volkenrecht en de politiek gekaapt. O wat het is het toch zo "rechts" om van aan de zijlijn voor elke Amerikaanse oorlog te supporteren. Er zijn andere manieren om soldaatje te spelen. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 7 augustus 2011 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() oorlogen voeren bij dalende belastingen is een grote kunst
een kunst die Bush niet beheerste maar dat zijn niet de oplossingen van het dreigende failliet dat zijn de oorzaken ![]() net zoals de deregulering door bush ook zwaar bijdroeg aan de oorzaken van de crisis 2008 die dan weer bijdroeg aan het dreigend failliet van de VS Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2011 om 13:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() [quote=eno2;5612165]
Citaat:
En van big government is al helemaal geen sprake want uit de cijfers blijkt overduidelijk dat het aandeel van de overheidsuitagaven vs BNP in de VS veel lager ligt dan bijvoorbeeld belgie. Gij hebt overigens uw eigen onjuiste cijfers terzake gewoon uit uw duim gezogen. Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 7 augustus 2011 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() Hij heeft niets gesloopt al is het alleen al maar omdat hij met valse cijfers speelde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat de VS een groter militair apparaat hebben dan al de andere landen in de wereld. Op geen enkel moment heb je dat al kunnen weerleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom hebben ze nu coalitiies van de wiling nodig en schuiven ze zoveel mogelijk af. De unilaterale hegemonie is voorgoed voorbij. oorlogen voeren bij dalende belastingen is een grote kunst een kunst die Bush niet beheerste Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2011 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() Gij hebt hier valse cijfers gegeven over de verhouding tussen BNP en overheidsuitgaven. Zelfs nadat ik een link naar de statistiek gaf, hebt ge desondanks nogmaals dezelfde bewering herhaald.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() Er zijn altijd situaties geweest waar de VS het niet alleen kon. Dat is dus niet nieuw. Sommge europese bondgenoten zijn daarbij altijd meer een hinderpaal dan wat anders.
Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 7 augustus 2011 om 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De VS heeft het best uitgeruste leger ter weeld en dat kost veel geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vietnam was een kleine middenmoter . Daar verloren ze ook alleen tegen. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2011 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb geen valse cijfers gegeven, 25% BNP is het correcte cijfer voor de VS begroting momenteel. Dat heb ik gecorrobeerd teruggevonden uit verschillende bronnen. Het Belgische cijfer heb ik zelf uitgerekend, bij gebrek aan expliciete bronnen - corrigeer het als ge kunt. Voor de rest heb ik de gegevens van uw eigen link correct en letterlijk gebruikt. Weerleg dat als ge kunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Max Bauer gaat zelf op als presidentskandidaat in de VS. U weet wel, de bekende onelinerpartij, Kiki gaat op voor het vice-presidenyschap ......
![]() |
#239 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Corse niet te bespeuren ![]() Laatst gewijzigd door elsina : 7 augustus 2011 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorlog is geen sport in tegenstelling wat gij insinueert. In een puur conventionele oorlog maakte het nordvietnamese leger geen schijn van kans. Alleen al de amerikaanse luchtmacht kon gehakt maken van het noordvietnamese leger zoals tijdens het noordvietnamese offesief in 1972. In een oorlog tegen guerilla hebt ge veel geduld nodig. Het amerikaanse volk had dat geduld niet. Overigens verloor het amerikaans leger zeker niet. |
|
![]() |
![]() |