Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2011, 10:19   #221
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER Bekijk bericht
Waaruit blijkt dat de relatieve uitgaven van de VS vier keer groter zijn dan België (in % BNP)

Hun BNP is echter 25 keer groter.
In absolute cijfers is de VS dus militair 100 keer groter dan België

Dat noem jij " geen grote defensie."

Reconsider...

Daar komt nog bij dat de VS al het militair gerelateerde vernieuwend onderzoek doet, kernwapenonderzoek en zo: Dat en veel ander militair gerelateerde uitgaven en subsidies zitten niet in dat budget in, dat in werkelijkheid dubbel zo groot is. (militair -industrieel complex, typisch amerikaans)

Voor wat Big Government betreft heb ik al met de cijfers bewezen dat VS bij na twwe keer zo groot is als België, en die zijn vergelijkbaar binnen dezelfde terminologie, want het zijn beide democratieën.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2011 om 10:28.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 10:22   #222
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is weer ontwijken. Uit de cijfers blijkt niet dat de VS een extreem groot leger heeft in relatie tot de omvang van de bevolking.
Er is geen big government zoals ook blijkt uit verhouding van overheidsuitgaven op BNP. Belgë staat daar bijna aan de top. De VS staat een stuk lager en dat nog veel meer inzake belastingdruk.
Eno2 heeft je propaganda al vakkundig gesloopt.

Laat ik daar nog dit simpele gegeven aan toevoegen:
de VS zijn aanwezig in meer oorlogen dan eender welk ander land in de wereld. Zelfs als beginnende partij.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 12:32   #223
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
De VS is niet de politieman van de wereld. Het treedt op voor zijn belangen.
Oorlog is met het Handvest van de VN buiten het volkenrecht geplaatst. De VS kunnen dus niet zomaar hun belangen nastreven. Daarom moeten ze elke oorlog omkleden met leugens: hetzij om de tegenpartij als agressor af te schilderen, hetzij om morele redenen.

Daarnaast zijn er nog zoveel andere mogelijkheden en drogredenen om "vuile" oorlogen te voeren (covert operations) of om ergens militair aanwezig te zijn (war on drugs of war on terror)

Zij zijn de ordehandhaver, de anderen zijn de ordeverstoorders. Elke "vijand" is een nieuwe Hitler, elke dreiging een nieuwe Holocaust. De "vijand" is geen politieke tegenstander meer, maar iemand die crimineel en zelfs immoreel is. Handel en handelaarsmoraal hebben het volkenrecht en de politiek gekaapt.

O wat het is het toch zo "rechts" om van aan de zijlijn voor elke Amerikaanse oorlog te supporteren. Er zijn andere manieren om soldaatje te spelen.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 7 augustus 2011 om 12:35.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 12:56   #224
eno2
Banneling

Standaard

oorlogen voeren bij dalende belastingen is een grote kunst

een kunst die Bush niet beheerste

maar dat zijn niet de oplossingen van het dreigende failliet

dat zijn de oorzaken

net zoals de deregulering door bush

ook zwaar bijdroeg aan de oorzaken van de crisis 2008

die dan weer bijdroeg aan het dreigend failliet van de VS

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2011 om 13:00.
Oud 7 augustus 2011, 13:22   #225
MAX BAUER
Banneling

Standaard

[quote=eno2;5612165]
Citaat:

Waaruit blijkt dat de relatieve uitgaven van de VS vier keer groter zijn dan België (in % BNP)

Hun BNP is echter 25 keer groter.
In absolute cijfers is de VS dus militair 100 keer groter dan België

Dat noem jij " geen grote defensie."

Reconsider...

Daar komt nog bij dat de VS al het militair gerelateerde vernieuwend onderzoek doet, kernwapenonderzoek en zo: Dat en veel ander militair gerelateerde uitgaven en subsidies zitten niet in dat budget in, dat in werkelijkheid dubbel zo groot is. (militair -industrieel complex, typisch amerikaans)

Voor wat Big Government betreft heb ik al met de cijfers bewezen dat VS bij na twwe keer zo groot is als België, en die zijn vergelijkbaar binnen dezelfde terminologie, want het zijn beide democratieën.
De VS heeft geen overdreven groot leger in relatie tot de omvang van zijn bevolking. Dat blijkt heel duidelijk maar gij wilt dat niet zien. De VS heeft wel de duurste wapensysemen en een land dat vliegdekschepen, ballistische missielen enz.. bezit heeft een veel duurdere defensie dan een land dat dat niet heeft. Onderzoekskosten van private firma's maken terecht geen deel uit van het budget van de overheid. dat is immers geen overheidsuitgave.
En van big government is al helemaal geen sprake want uit de cijfers blijkt overduidelijk dat het aandeel van de overheidsuitagaven vs BNP in de VS veel lager ligt dan bijvoorbeeld belgie. Gij hebt overigens uw eigen onjuiste cijfers terzake gewoon uit uw duim gezogen.

Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 7 augustus 2011 om 13:29.
MAX BAUER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 13:26   #226
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Oorlog is met het Handvest van de VN buiten het volkenrecht geplaatst. De VS kunnen dus niet zomaar hun belangen nastreven. Daarom moeten ze elke oorlog omkleden met leugens: hetzij om de tegenpartij als agressor af te schilderen, hetzij om morele redenen.

Daarnaast zijn er nog zoveel andere mogelijkheden en drogredenen om "vuile" oorlogen te voeren (covert operations) of om ergens militair aanwezig te zijn (war on drugs of war on terror)

Zij zijn de ordehandhaver, de anderen zijn de ordeverstoorders. Elke "vijand" is een nieuwe Hitler, elke dreiging een nieuwe Holocaust. De "vijand" is geen politieke tegenstander meer, maar iemand die crimineel en zelfs immoreel is. Handel en handelaarsmoraal hebben het volkenrecht en de politiek gekaapt.

O wat het is het toch zo "rechts" om van aan de zijlijn voor elke Amerikaanse oorlog te supporteren. Er zijn andere manieren om soldaatje te spelen.
Uw bezorgdheid om het volkerenecht is zeer ontroeend mar ik geloof er niks van. Een gespierd buitenlands beleid ter vrijwaring van de eigen belangen is volkomen juist. Vroeger deden europese staten dat. Die zijn daar nu te zwak voor.
Oud 7 augustus 2011, 13:28   #227
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Eno2 heeft je propaganda al vakkundig gesloopt.

Laat ik daar nog dit simpele gegeven aan toevoegen:
de VS zijn aanwezig in meer oorlogen dan eender welk ander land in de wereld. Zelfs als beginnende partij.
Hij heeft niets gesloopt al is het alleen al maar omdat hij met valse cijfers speelde.
Oud 7 augustus 2011, 13:43   #228
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij heeft niets gesloopt al is het alleen al maar omdat hij met valse cijfers speelde.
Belachelijk, die cijfers zijn overal beschikbaar en je gaf ze zelf.

Hoe belachelijk wil je jezelf eigenlijk maken?
Oud 7 augustus 2011, 13:45   #229
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft alles vakkundig gesloopt.

Feit blijft dat de VS een groter militair apparaat hebben dan al de andere landen in de wereld.

Op geen enkel moment heb je dat al kunnen weerleggen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 13:45   #230
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw bezorgdheid om het volkerenecht is zeer ontroeend mar ik geloof er niks van. Een gespierd buitenlands beleid ter vrijwaring van de eigen belangen is volkomen juist. Vroeger deden europese staten dat. Die zijn daar nu te zwak voor.
De VS ook.

Daarom hebben ze nu coalitiies van de wiling nodig en schuiven ze zoveel mogelijk af.

De unilaterale hegemonie is voorgoed voorbij.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2011 om 13:46.
Oud 7 augustus 2011, 14:36   #231
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Belachelijk, die cijfers zijn overal beschikbaar en je gaf ze zelf.

Hoe belachelijk wil je jezelf eigenlijk maken?
Gij hebt hier valse cijfers gegeven over de verhouding tussen BNP en overheidsuitgaven. Zelfs nadat ik een link naar de statistiek gaf, hebt ge desondanks nogmaals dezelfde bewering herhaald.
Oud 7 augustus 2011, 14:41   #232
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
De VS ook.

Daarom hebben ze nu coalitiies van de wiling nodig en schuiven ze zoveel mogelijk af.

De unilaterale hegemonie is voorgoed voorbij.

Er zijn altijd situaties geweest waar de VS het niet alleen kon. Dat is dus niet nieuw. Sommge europese bondgenoten zijn daarbij altijd meer een hinderpaal dan wat anders.

Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 7 augustus 2011 om 14:42.
Oud 7 augustus 2011, 14:44   #233
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hij heeft alles vakkundig gesloopt.

Feit blijft dat de VS een groter militair apparaat hebben dan al de andere landen in de wereld.

Op geen enkel moment heb je dat al kunnen weerleggen.
Ik heb dat telkens weerlegd. De VS heeft naar verhouding tot zijn bevolking geen onevenredig groot leger. Met de reservisten erbij gerekend valt de VS zelfs ver terug in de rangschikking.
De VS heeft het best uitgeruste leger ter weeld en dat kost veel geld.
Oud 7 augustus 2011, 14:56   #234
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw bezorgdheid om het volkerenecht is zeer ontroeend mar ik geloof er niks van.
Zeg, knuppel, men kan het recht bekritiseren, maar als het er is dan moet het voor iedereen gelden.

Citaat:
Een gespierd buitenlands beleid ter vrijwaring van de eigen belangen is volkomen juist. Vroeger deden europese staten dat. Die zijn daar nu te zwak voor.
Ik weet al dat je aan een Stockholmsyndroom lijdt.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 15:03   #235
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Zeg, knuppel, men kan het recht bekritiseren, maar als het er is dan moet het voor iedereen gelden.

Ik weet al dat je aan een Stockholmsyndroom lijdt.
Flauw standpunt. Volkeenrecht is op bepaalde vlakken iets om uw gat mee af te vegen.
Oud 7 augustus 2011, 15:34   #236
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn altijd situaties geweest waar de VS het niet alleen kon. Dat is dus niet nieuw. Sommige europese bondgenoten zijn daarbij altijd meer een hinderpaal dan wat anders.
O maar dat overmatig reuzenleger heeft altijd wel per definitie kleinere tegenstandertjes aan durven te pakken alleen, meestal lilliputs.

Vietnam was een kleine middenmoter . Daar verloren ze ook alleen tegen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2011 om 15:34.
Oud 7 augustus 2011, 15:39   #237
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij hebt hier valse cijfers gegeven over de verhouding tussen BNP en overheidsuitgaven. Zelfs nadat ik een link naar de statistiek gaf, hebt ge desondanks nogmaals dezelfde bewering herhaald.

Ik heb geen valse cijfers gegeven, 25% BNP is het correcte cijfer voor de VS begroting momenteel. Dat heb ik gecorrobeerd teruggevonden uit verschillende bronnen.

Het Belgische cijfer heb ik zelf uitgerekend, bij gebrek aan expliciete bronnen - corrigeer het als ge kunt.

Voor de rest heb ik de gegevens van uw eigen link correct en letterlijk gebruikt.
Weerleg dat als ge kunt.
Oud 7 augustus 2011, 15:41   #238
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Max Bauer gaat zelf op als presidentskandidaat in de VS. U weet wel, de bekende onelinerpartij, Kiki gaat op voor het vice-presidenyschap ......
Oud 7 augustus 2011, 15:44   #239
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De VS heeft geen overdreven groot leger in relatie tot de omvang van zijn bevolking. Dat blijkt heel duidelijk maar gij wilt dat niet zien. De VS heeft wel de duurste wapensysemen en een land dat vliegdekschepen, ballistische missielen enz.. bezit heeft een veel duurdere defensie dan een land dat dat niet heeft.
Ik zag daarnet nog op Cnn ( een amerikaans netwerk toch ?) een reportage waarin men aangaf dat de Vs meer geld aan defensie geeft, dan wat alle andere landen op de wereld te samen spenderen aan defensie en oorlog voeren.

Corse niet te bespeuren

Laatst gewijzigd door elsina : 7 augustus 2011 om 15:47.
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 15:58   #240
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
O maar dat overmatig reuzenleger heeft altijd wel per definitie kleinere tegenstandertjes aan durven te pakken alleen, meestal lilliputs.

Vietnam was een kleine middenmoter . Daar verloren ze ook alleen tegen.
Is geen reuzenleger in vergelijking tot de omvang van de bevolking. Omdat het een beroepsleger is, heeft het in vergelijking met landen met een dienstplichtigenleger een slechts kleine reserve.
Oorlog is geen sport in tegenstelling wat gij insinueert.
In een puur conventionele oorlog maakte het nordvietnamese leger geen schijn van kans. Alleen al de amerikaanse luchtmacht kon gehakt maken van het noordvietnamese leger zoals tijdens het noordvietnamese offesief in 1972.
In een oorlog tegen guerilla hebt ge veel geduld nodig. Het amerikaanse volk had dat geduld niet. Overigens verloor het amerikaans leger zeker niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be