![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
op een ander forum beschreef er iemand de verwondingen van een aantal mensen die zonder twijfel overleden zijn daar... jakkes, vreselijk. 'k denk dat die beelden nog héél lang op 't netvlies gaan blijven ![]()
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 19 augustus 2011 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is een vaak toegepaste techniek bvb in scheepsbouw en luchtvaart: maak iets zwakker om een gewenst faalgedrag te verkrijgen ipv een ongewenst gedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#224 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is onmogelijk je op alles voor te bereiden en achteraf is het natuurlijk makkelijk om kritiek te leveren.
![]() |
![]() |
#225 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De bestaande reglementering is streng genoeg om het risico voor 99,9% uit te schakelen zonder onrealistische eisen te stellen aan een organisatie. Gisteren was die 0,1% die men overmacht noemt. De Marquees op Graspop zijn bijvoorbeeld -indien correct geplaatst- bestand tegen windsnelheden tot 130/u. Een windhoos is echter een ander fenomeen dan een rukwind en enkel een volledig vaste constructie kan daarbij enige mate van veiligheid bieden. Maar nogmaals; men kan het leven niet risicoloos maken.
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Belgische weerinstituut KMI heeft donderdagmorgen wel een waarschuwing afgegeven voor het noodweer dat later op de dag verwacht werd. Volgens een woordvoerster is een 'oranje' weeralarm afgekondigd, de op een na zwaarste categorie.
Dat betekent dat zware neerslag en hevige rukwinden konden worden verwacht in het midden en oosten van het land. Zij zegt dan ook verbaasd te zijn dat de organisatoren hebben verklaard dat het noodweer als een totale verrassing is gekomen. bron nu.nl Falende festivalleiding ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het was heftig, met dikke hagelbollen, veel takken die afbraken, maar grote schade, nee, dat niet. Hier en daar de stroom die uitviel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag ik even lastig zijn op die hardwerkende festivaltechniekers, ja ? Is het mij gegund ? Laatst gewijzigd door Tavek : 19 augustus 2011 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat dus bewijst dat het zeer lokaal was. enkele kilometers verder was er zelf helemaal een schade.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als het klopt wat Mahassine zegt, dan heeft de organisatie ook geen maatregelen getroffen om de constructies nog wat te verstevigen tegen de aankomende storm. Een interessante site met info over veiligheid op events is deze: theatresafetyblog.blogspot.com. Ik heb daar gisteren al wat info gesprokkeld, en vandaag staan de gebeurtenissen op Pukkelpop er op de voorpagina. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb gisteren tegen de avond de buienradar gevolgd omdat mijn zonen vanuit Leuven belden over zware wateroverlast. De buien + voorspellingen gaven rood boven Brabant. Niet boven Limburg. Ik herinner mij goed dat ik op zeker moment mijn vrouw er op attent maakte dat deze voorspellingen toch niet zo betrouwbaar zijn toen plots een rode vlek verscheen boven centraal Limburg verscheen zonder dat die voorspeld was. Je kan moeilijk gans België plat leggen omdat men plaatselijke buien voorspelt. En plotse hevige wind is nog moeilijker te voorspellen. Laatst gewijzigd door pajoske : 19 augustus 2011 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ja, u mag lastig zijn maar dan wel met een reden. Er zijn hier volgens mij geen echte schuldigen te vinden buiten het weer. Niemand heeft bewust fouten gemaakt met het doel om dit te laten gebeuren toch?
![]() |
![]() |
#236 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb hier geen enkele hagelbol gezien. En ik woon ook in Limburg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
volgende keer pukkelpop in je achtertuin laten doorgaan, daar zou het mss allemaal niet zo'n vaart gelopen zijn.
![]() |
![]() |
#238 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Buienradar is een goede referentie voor je eigen tuintje maar is niet dé referentie voor grote evenementen om op basis van hun informatie beslissingen te nemen. (Dit even terzijde, omdat zelfs VTM begint met buienradarafbeeldingen in hun journaal te steken)
![]() |
![]() |
#239 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten tweede: die dingen zijn heus wel ontworpen om tegen normaal stormweer te kunnen. Van wat ik gehoord heb, gezien heb (ik woon er niet ver vanaf) en zelf op festivals meegemaakt heb, was dit geen normaal weer. Dit was een kwartier pure hel, zelfs bij mij op de oprit, die schuin afloopt en als ondergrond zand heeft) stond het water op een paar minuten tijd centimeters hoog.
![]() |
![]() |
#240 |
Minister
|
![]() Zoon en zijn vrienden hebben er een zeer onrustige nachtrust opzitten.
Nog altijd onder de indruk van hetgeen ze hebben meegemaakt. |
![]() |
![]() |