Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 augustus 2011, 23:14   #221
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Goed goed, 't is net een wrokkig klein kind.
U denkt erover wat U wil. Het zal ons een zorg zijn.
DucDEnghien is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:15   #222
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die redenering snap ik niet zo goed. Dus als Vlaanderen (opnieuw) de armere regio van België was, zou je tegen Vlaamse onafhankelijkheid zijn? Nee toch, hoop ik. Hij verkiest zelfbestuur en eer boven de Belgische melkkoe en dat vind ik bewonderenswaardig als nationalist. Als het echt om een Waal gaat natuurlijk, want op een forum kan men alles beweren.
Een arm Vlaanderen zou evenveel lijden onder het Belgisch juk als een rijk Vlaanderen, dus nee.

Maar ik vrees dat ge zijn intenties fout inschat. Gij denkt dat hij uit idealisme handelt, ik ben vrij zeker dat het uit egoisme en onverschilligheid tot zijn conclusies komt...
Oud 22 augustus 2011, 23:16   #223
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
U bevestigt daarmee enkel wat ik wil stellen: samenwerking tussen Franstaligen en Vlamingen is onmogelijk. Laten we daar nota van nemen om ons zo snel mogelijk de rug toe te keren.
Dat is uw standpunt. Heel veel bedrijven in Brussel waar Franstaligen en Vlamingen samenwerken, bewijzen het tegendeel.
Everytime is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:17   #224
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U denkt erover wat U wil. Het zal ons een zorg zijn.
De rijke franstaligen zijn even onmenselijk als het om hun arme taalgenoten gaat als om de flamouches. Good luck with that lol...
Oud 22 augustus 2011, 23:17   #225
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat is uw standpunt. Heel veel bedrijven in Brussel waar Franstaligen en Vlamingen samenwerken, bewijzen het tegendeel.
lol - door frans te gebruiken of engels of door de twee gescheiden te houden of wat?

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 22 augustus 2011 om 23:19.
Salvadorii is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:19   #226
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Uw vergeet een pak andere nationaliteiten ... en het feit dat ze samenwerken is omdat ze geen andere keus hebben. Zij beslissen niet, het management en de aandeelhouders beslissen.
DucDEnghien is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:20   #227
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
De rijke franstaligen zijn even onmenselijk als het om hun arme taalgenoten gaat als om de flamouches. Good luck with that lol...
Dat is het verschil, rijkdom ...
DucDEnghien is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:23   #228
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een arm Vlaanderen zou evenveel lijden onder het Belgisch juk als een rijk Vlaanderen, dus nee.
Ik denk dat je onderschat hoe vernederend en beledigend Walen de Vlaamse klachten over de transfers vinden. Vandaar de schijnbaar onverklaarbare paradox die men vindt bij veel franstaligen, dat ze tegelijkertijd België ten allen koste willen behouden én een brandende haat voor Vlaanderen voelen. DucEnghien is eerlijk genoeg om die tegenstelling vaarwel te zeggen en resoluut te kiezen voor autonomie. Wat is het probleem?
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:25   #229
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minder en minder Walen willen België behouden en willen zich volledig afkeren van Vlaanderen wat een goede zaak is. Het is deze weg die we moeten opgaan.
Neem niet uw droom door werkelijkheid. Al deze zomer naar de Kust geweest? U hoort er nog steeds eveneens Frans als Nederlands. De meeste Franstaligen lachen met het communautair brol en terecht : het kan hen helemaal niet schelen wat de Vlamingen van de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen denken. Zijn die Vlamingen niet op hun gemak, pech voor hen maar dat is enkel en alleen hun probleem. Hoe meer Franstaligen in Vlaanderen, hoe beter!
Everytime is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:26   #230
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lol - door frans te gebruiken of engels of door de twee gescheiden te houden of wat?
Frans, Nederlands en Engels in veel bedrijven.
Everytime is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:27   #231
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw vergeet een pak andere nationaliteiten ... en het feit dat ze samenwerken is omdat ze geen andere keus hebben. Zij beslissen niet, het management en de aandeelhouders beslissen.
Er zijn altijd mogelijke keuzes. Toch blijven ze samenwerken. Het feit is daar.
Everytime is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:31   #232
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Neem niet uw droom door werkelijkheid. Al deze zomer naar de Kust geweest? U hoort er nog steeds eveneens Frans als Nederlands. De meeste Franstaligen lachen met het communautair brol en terecht : het kan hen helemaal niet schelen wat de Vlamingen van de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen denken. Zijn die Vlamingen niet op hun gemak, pech voor hen maar dat is enkel en alleen hun probleem. Hoe meer Franstaligen in Vlaanderen, hoe beter!
Dat is vreemd. Ik dacht dat jij er zelf voorstander was om Brussel bij Frankrijk te voegen (overigens niet erg realistisch). Nu toch plots pro-Belgisch?
Oud 22 augustus 2011, 23:32   #233
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frans, Nederlands en Engels in veel bedrijven.
Ik heb 6 jaar in Brussel gewerkt. Op vergaderingen met 5 Vlamingen en één Franstalige werd er altijd Frans gesproken. Ook tussen de Vlamingen onderling (in die vergadering dan toch). Uitzonderingen hierop waren zeer zeldzaam.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:32   #234
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is het verschil, rijkdom ...
Meteen ook de verklaring waarom de Fransen hun adel systematisch uitgemoord hebben vanaf 1790.

Maar goed, DucDErien, neem uw Zimbabwe-sur-Meuse mee naar Frankrijk. Ik moet zeggen dat als iemand de Waalse vakbonden verdient, dan ben jij het wel. Oh, en Brussel gaat niet mee hoor - de francos daar zijn veel te arrogant om een rol als 23e provinciestad van Frankrijk, minst loserige van de loserige landen uit het zuiden, te aanvaarden hoor.
Oud 22 augustus 2011, 23:33   #235
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je onderschat hoe vernederend en beledigend Walen de Vlaamse klachten over de transfers vinden. Vandaar de schijnbaar onverklaarbare paradox die men vindt bij veel franstaligen, dat ze tegelijkertijd België ten allen koste willen behouden én een brandende haat voor Vlaanderen voelen. DucEnghien is eerlijk genoeg om die tegenstelling vaarwel te zeggen en resoluut te kiezen voor autonomie. Wat is het probleem?
Brandende haat voor Vlaanderen? Het is niet in Wallonië dat Ijzerdinges gebeuren, het is niet in Wallonië dat men TAK, VNJ, NSV, enz........ hebben. Pas op, ik weet wel dat die voorbeelden een kleine minderheid in Vlaanderen vertegenwoordigen maar die bestaan wel. De meeste Franstaligen hebben geen haat tegenover Vlaanderen. Ze lachen wel met het Vlaams-Nationalisme maar dat is niet erg.
Everytime is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:36   #236
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is vreemd. Ik dacht dat jij er zelf voorstander was om Brussel bij Frankrijk te voegen (overigens niet erg realistisch). Nu toch plots pro-Belgisch?
Volgens mij is Everytime nog steeds een emotionele rattachist, maar hij was nooit een fundamentalist erin. Hij is Fransgezind eerder. Er bestaat nog steeds een leven buiten de staatkunde. Bovendien kan je je Frans voelen binnen België. Ik kan mezelf er ook in terugvinden, maar dan tegenover de Nederlanden. Je kan jezelf koud voelen voor Vlaanderen of België en ze lamme identiteiten beschouwen, maar je kan hier wel wonen, een gelukkig leven leiden en jezelf Nederlander voelen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 augustus 2011 om 23:41.
Weyland is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:39   #237
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Brandende haat voor Vlaanderen? Het is niet in Wallonië dat Ijzerdinges gebeuren, het is niet in Wallonië dat men TAK, VNJ, NSV, enz........ hebben. Pas op, ik weet wel dat die voorbeelden een kleine minderheid in Vlaanderen vertegenwoordigen maar die bestaan wel. De meeste Franstaligen hebben geen haat tegenover Vlaanderen. Ze lachen wel met het Vlaams-Nationalisme maar dat is niet erg.
Ik denk dat jij moeilijk kan begrijpen dat in Vlaanderen het FDF even hard verguisd wordt als het Vlaams Belang of de N-VA in Francofonië, en dat wij bijvoorbeeld het commentaar op internetsites over Vlaanderen (bijna) even beledigend vinden als jullie onze 'Vlaams-nationalistische' opmerkingen. Maar men denkt natuurlijk altijd dat de eigen gemeenschap gelijk heeft, dat is een normaal fenomeen.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 22 augustus 2011 om 23:40.
Oud 22 augustus 2011, 23:41   #238
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ik heb 6 jaar in Brussel gewerkt. Op vergaderingen met 5 Vlamingen en één Franstalige werd er altijd Frans gesproken. Ook tussen de Vlamingen onderling (in die vergadering dan toch). Uitzonderingen hierop waren zeer zeldzaam.
Lol; Een Belgicist kun je niet overhalen met onnozeliteiten als 'feiten' en 'argumenten'. Zeker geen franstaligen - die zijn 'hooked' op hun privileges, hun vermeende superioriteit en vooral hun eindeloze transfert-ontvangsten. Junks tot en met.
Oud 22 augustus 2011, 23:41   #239
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al dit communautair brol heeft geen zin als u echt nadenkt en is gewoon een tijdverlies. U zal niet sterven omdat België blijft bestaan. Het is niet het einde van de wereld.
Everytime is offline  
Oud 22 augustus 2011, 23:43   #240
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Was het altijd dezelfde Franstalige? Het is niet omdat die Franstalige geen Nederlands kent dat het zo met alle Franstaligen van België is.
Everytime is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be