![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat brengt me bij een ander probleem: Wie berekent die voetafdrukken en hoe goed doen ze het? We praten eigenlijk over een schim, want er bestaan alleen zeer grove toetsen, maar geen specifieke berekeningen. Mijn vraag over de vergelijking internet-gebruik en sigaren roken moet dus onbeantwoord blijven, helaas. Ik aanvaard evenwel de voetafdruk van mijn internetgebruik, al heb ik een gratis hotspot (twee eigenlijk) , moest die objectief berekenbaar zijn, dan zou het toch nog niet veel voorstellen. Stel je voor dat ik geen verwarming stook en ook niet autorij. Dat zijn al de twee grootste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Minister-President
|
![]() Reken even uit, internet staat in voor 2 percent van al het energieverbruik. Deel dat door het aantal gebruikers op de wereld. Tel daarbij het verbruik van je computer op en je komt ongeveer aan je verbruik. BTW je weet toch dat je illegaal bezig bent door ofwel het netwerk van iemand anders te gebruiken ofwel je internet te delen met iemand anders?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik internet op groene stroom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() Het lijdt weinig twijfel dat de 1,3 miljard runderen, 0,9 miljard varkens, 1,8 miljard schapen en geiten, en 14,1 miljard kippen1 op de wereld een zware “ecologische voetafdruk” kunnen achterlaten. Over het algemeen is de productie van vlees meer milieubelastend dan de productie van plantaardige producten. Veeteelt vraagt veel grond, water en energie, en draagt in belangrijke mate bij tot ontbossing, bodemerosie, klimaatwijzigingen door het broeikaseffect, vermesting, verzuring, watervervuiling en het verlies aan biodiversiteit.
Word veganist, als je je voetafdruk wil beperken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Juist. Het runderen en pluimvee worden ook nog eens gevoed met granen. Voor 1 kg vlees gebruikt men gemiddeld 4 kg planten. Er wordt ook ontstellend veel graan verwerkt als diervoeder. Voor het produceren van vlees wordt in Afrika land onteigend, is het open land toegeëigend door bedrijven en zijn nomaden verdreven. Voor het produceren van veevoeder geldt hetzelfde.
Zie http://www.animalfreedom.org/paginas...vleeseten.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() Op wat werkt het dan? Ik ontvang internet dank zij groene stroom. (Ik heb trouwens geen eigen meter noch aansluiting en moet mij tevreden stellen met wat mij toegeleverd wordt. En dat is groene stroom)
Ik heb geen internet. Mijn huisbazin heeft internet. Het internet moet zelf maar zien dat het zich van groene stoom voorziet. Daar heb ik - of mijn huisbazin- geen invloed op. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 oktober 2011 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is totaal van de pot gerukt dat de "grote aanbidders van het leven" als ideaal de afwezigheid van de essentie van het leven hebben: namelijk de afwezigheid van evolutie en verandering. Indien men diezelfde soort van paniek indicatoren had gebruikt toen de fotosynthese pas was uitgevonden door het leven, en zou kijken hoeveel vierkante kilometer elk algenveld nodig had om terug die giftige zuurstof weer te absorberen door verwering van gesteenten, dan begrijpt men wat ik bedoel: er zouden maar enkele kleine algenveldjes op aarde mogen zijn om de zuurstofloze atmosfeer zuurstofloos te houden. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 augustus 2023 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
Een prangend probleem lijkt me te zijn dat de grootste verkwisters van de aarde de ecologische voetafdruk verhandelbaar willen maken. Zo kan de 1 % blijven plezierreisjes naar de ruimte maken en gemaseerde steak verorberen ondertussen dat de armen de aarde dienen te redden terend op insecten opgesloten in steden waar elke adem gecontroleerd en belast wordt. Een nieuw fascisme dient zich aan en naïef groen is het vehikel. Laatst gewijzigd door Bach : 6 augustus 2023 om 07:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() ..
Laatst gewijzigd door Bach : 6 augustus 2023 om 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zal, zoals altijd al geweest is, een strijd voor ressources zijn, en die strijd zelf regelt het probleem, door voldoende exterminatie van verliezers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
Als iedereen in het weekend naar de ruimte wil om zwevend te picknicken zal de aarde Inderdaad misschien maar weinig mensen kunnen dragen. In plaats van de useless eaters in het woud te elimineren zouden we misschien die ruimtereizigers wat dimmen. Die vraag zal zich dan stellen. Is de last om het milieu te redden wel 'eerlijk' verdeeld. Dient er niet zoiets te bestaan als een algemeen enkelvoudig ecologische voetafdruk recht? Enzovoort. Met andere woorden. De hebzucht van de elites zal een roep om revolutie tot gevolg hebben. Laatst gewijzigd door Bach : 6 augustus 2023 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel duidelijk is, er dobberen bitter weinig pygmeeën deze kant op.
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat wij uit al die ecologische overwegingen kunnen halen is een trivialiteit: wat er ook van weze, de wereld morgen zal anders zijn dan die van vandaag. Wow. Wat een ontdekking. Dat kan een wereld zijn met mensen, of zonder mensen. Met minder mensen. Dat kan een wereld zijn met meer of minder van onze huidige biosfeer. Dat het concept "leven" bedreigd zou zijn, is zo goed als onmogelijk, de kleine veranderingskes die er komen zijn veel en veel kleiner dan wat het leven in het verleden al overleefd heeft. Dus waar men zich druk over maakt mag joost weten. De wereld verandert, het leven verandert, zoals dat altijd al het geval geweest is. Soms gaat het snel, soms zijn er periodes van stagnatie. In het meest waarschijnlijke en spectaculairste geval maken we "evolutie versie 2.0" mee, de overstap op machinaal leven. Dan beleven we als bevoorrechte wezens een van de meest significante en zeldzame gebeurtenissen van het lokale universum. Misschien wel DE unieke gebeurtenis van dit universum ! Laatst gewijzigd door patrickve : 6 augustus 2023 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 6 augustus 2023 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het idee om zich willen bezig te houden met "morgen" is van de pot gerukt, omdat morgen zal zijn wat vandaag niet is. Het willen streven naar "morgen" zoals "vandaag" is totaal tegengesteld aan het concept van leven zelf. Het concept van duurzaamheid is een dat het tegengestelde is aan het concept van leven. Leven is per definitie niet duurzaam. Leven is dood gaan, en verandering. Leven is "morgen bestaat uit andere wezen dan vandaag". Het leven vandaag dient voor vandaag. Niet voor morgen. Morgen is ander leven, andere wezens, andere omgeving, alles anders. Het zal zijn wat het zal zijn, en het zijn onze affaires niet. Onze affaires zijn "vandaag". Vandaag winnen. Vandaag profiteren. Zich bezig houden met "morgen" is nog waanzinniger dan zich bezig houden met "anderen". Laatst gewijzigd door patrickve : 6 augustus 2023 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |