Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2011, 08:46   #221
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Met "voldoen voor de job" moet je bovendien rekening houden met arbeidsattitude, cultureel gelijkgestemdheid, flexibiliteit, inzetbaarheid en noem maar op.
Natuurlijk moet je daarmee rekening houden, en dus niet met afkomst.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 08:56   #222
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Met "voldoen voor de job" moet je bovendien rekening houden met arbeidsattitude, cultureel gelijkgestemdheid, flexibiliteit, inzetbaarheid en noem maar op.
Uhu, dus als de persoon daaraan voldoet is dat in orde hé.

Maar wat bedoel jij met culturele gelijkgestemdheid?
Vb: cultuur op vlak van muziek? Iemand die in zijn vrije tijd graag naar muziek luistert van een andere cultuur?
In dat geval heeft dat weinig met de job te maken.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 2 oktober 2011 om 08:56.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 10:00   #223
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Noem mij één land waar er in de recente naoorlogse geschiedenis Vlamingen en Nederlanders in relatief groten getale neergestreken zijn om zich er blijvend te vestigen, en waar zij de autochtonen daar grote problemen hebben opgeleverd. Waar zij bovenaan staan/stonden in alle negatieve statistieken, variërend van de criminaliteitsstatistieken, via schooluitvalsstatistieken tot de statistieken over uitkeringstrekkers en werklozen. Één land.
Trololol. Dus jij zegt dat al die gasten die allochtonen zijn? M.a.w., het blanke ras is te superieur zeker om boven dat lijstje te staan. Dit is gewoon weer een poging de schuld van alles en nog wat op allochtonen te steken. Weet je wat jij eens zou moeten doen? Een krant pakken, en alle krantenartikels die over allochtonen gaan uitknippen en opstapelen, en alle krantenartikels over autochtonen uitknippen en opstapelen. Normaal zou de uitgeknipte pak krantenartikels over autochtonen die iets begaan hebben groter zijn dan die van die allochtonen. Mocht je dit niet hebben, zat je dingen uit 'Mein Kampf' te knippen, een of andere rechtse lullende krant of gewoon expres vals gespeeld hebben.

Trouwens, mensen als Ronald Janssen zijn zelf autochtoon, dus waarom gaan we niet alle autochtonen over een kam scheren, zoals jij graag doet, en zeggen dat alle autochtonen in België snode moordenaars zijn? Dat zal natuurlijk niet kunnen, want we hebben het hier over blanken (sarcasme)

Citaat:
En vergelijk dat vervolgens met alle landen die in de naoorlogse geschiedenis grote aantallen moslims te verwerken kregen.
In alle West- en Noord-Europese landen waar moslims zich massaal zijn gaan vestigen, staan ze bovenaan de criminaliteitsstatistieken, bovenaan de uitkeringsstatistieken, bovenaan de werkloosheidsstatistieken, bovenaan de schooluitvalsstatistieken en ga zo maar door.
Dit in schril contrast met andere groepen immigranten die min of meer gelijktijdig arriveerden en een aan de moslims gelijke uitgangspositie hadden. Of eigenlijk een nog slechtere uitgangspositie, want de niet-islamitische immigranten zijn bijlange na niet zoveel gepamperd geweest als de moslims.
Je herhaalt dezelfde simplistische en kortzichtige onzin als hierboven. Ik ga je ook niet vragen waar je die discriminerende onzin vandaan hebt, want het zal zeker weer zo'n rechtse of nationalistische site zijn. Lariekoek en apekool en een poging om met een beschuldigende vinger moslims over een kam scheren met als doel dat ze het blankenland verlaten.

Citaat:
Hoe komt het dan dat het die andere groepen immigranten wel lukt en is gelukt en de groep die als bindend element de islam heeft nog altijd niet?
Wat denk je?
Trololol. Weeral scheer je de islam over een kam... jongen, je doet niet anders dan elke nationalist discriminerende vervalsende onzin verkondigen, bevolkingsgroepen de schuld geven van dit en dat, en alle moslims over een kam scheren alsof ze parasieten zijn. Maar waar blijven je argumenten? En heb jij wel sociale contacten met moslims of zo? Natuurlijk niet, die hebben een vuile huidskleur die je blanke huid zouden besmetten zeker?

Gewoon je grot uitgaan jongen en vrienden maken met volwassen moslims. Zal je gouw anders piepen en zal je beseffen dat je meer naar buiten moet gaan i.p.v. in je hol mensen veroordelen zonder ze te kennen.

Citaat:
En in welke tijd denk jij zelf te leven, Henkerd? Mei 1968 en de daarop volgende periode?
Niet nationaliteiten maar natiestaten wankelen ten gevolge van de simultane staatsgreep die de EU in slow motion op en in al haar lidstaten pleegt. De nationaliteiten staan nog altijd sterk, men voelt zich nog altijd Vlaming, Nederlander, Fransman, Duitser, Brit etcetera, tot groot verdriet van de machtselite in Brussel die dat met lede ogen aanziet. Gelukkig staat de hele EU dankzij de mede door de EU veroorzaakte economische crisis op instorten, dus dat gevaar zal spoedig bezworen zijn.
Het deksel zal dan ook weer terug op de pot gaan en ik voorspel dat er bij wijze van spreken géén één immigrant meer binnenkomt, en dat een groot aantal immigranten naar hun landen van herkomst gerepatriëerd gaan worden in de niet eens meer zo veraf zijnde toekomst.
Ja! Hoera! Het blanke superieure ras zal weer zijn mooie blanke huid kunnen schoonlikken van al die wonden die aangedaan werden door die vuile ondankbare zandnegers! Lang leve het blanke ras!

*sarcasme*

Laatst gewijzigd door Henkerd : 2 oktober 2011 om 10:06.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 10:18   #224
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Henkerd lijkt me zware complexen te hebben ivm zijn huidskleur.

Aanvaarding is vaak een lang en moeilijk proces.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 10:34   #225
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

2
Oud 2 oktober 2011, 11:21   #226
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
2
Serieus? Vind je dat?
Waarom lijkt dit zo voor jou?
Oud 2 oktober 2011, 11:51   #227
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

3

In tegenstelling tot onze kampioene in begrijpend lezen, begrijp ik bovendien zelfs waarom Marie dit ook vindt.

Wat ik trouwens zo raar vind op internetforums, is dat andersgekleurden die persé willen reclameren over discriminatie omwille van de andersgekleurdheid zich steeds persé verplicht voelen om zich te outen als zijnde "getint, donker, zwart, bruin, groen, blauw.." (behalve geel).
Het moet voor die mensen die toch zo'n last hebben van discriminatie, toch een onnoemelijke tegenvaller zijn dat het anonieme internet nog niet voorzien is van een label waarbij je automatisch in kleurtjes wordt ingedeeld.

Het leukste vond ik ooit een poster op Kifkif die beweerde dat ik een andere mening dan hem had omwille van zijn (onbekend) kleurtje! Ik vroeg hem dan maar om een kleurenkaartje te posten met aanduiding van zijn tint, zodat ik mijn mening eventueel nog zou kunnen aanpassen.... en toen kreeg ik een ban.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 oktober 2011 om 11:54.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 12:05   #228
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
3

In tegenstelling tot onze kampioene in begrijpend lezen, begrijp ik bovendien zelfs waarom Marie dit ook vindt.
Vertel dan : Waarom lijkt dit zo voor jou en Marie?

Citaat:
Wat ik trouwens zo raar vind op internetforums, is dat andersgekleurden die persé willen reclameren over discriminatie omwille van de andersgekleurdheid zich steeds persé verplicht voelen om zich te outen als zijnde "getint, donker, zwart, bruin, groen, blauw.." (behalve geel).
Het moet voor die mensen die toch zo'n last hebben van discriminatie, toch een onnoemelijke tegenvaller zijn dat het anonieme internet nog niet voorzien is van een label waarbij je automatisch in kleurtjes wordt ingedeeld.
Ik ervaar net het omgekeerde.
Degenen die een discours van discriminatie voorstaan, plakken graag (kleur-)etiketten.

Laatst gewijzigd door artisjok : 2 oktober 2011 om 12:06.
Oud 2 oktober 2011, 12:55   #229
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Trololol. Dus jij zegt dat al die gasten die allochtonen zijn? M.a.w., het blanke ras is te superieur zeker om boven dat lijstje te staan. Dit is gewoon weer een poging de schuld van alles en nog wat op allochtonen te steken. Weet je wat jij eens zou moeten doen? Een krant pakken, en alle krantenartikels die over allochtonen gaan uitknippen en opstapelen, en alle krantenartikels over autochtonen uitknippen en opstapelen. Normaal zou de uitgeknipte pak krantenartikels over autochtonen die iets begaan hebben groter zijn dan die van die allochtonen. Mocht je dit niet hebben, zat je dingen uit 'Mein Kampf' te knippen, een of andere rechtse lullende krant of gewoon expres vals gespeeld hebben.

Trouwens, mensen als Ronald Janssen zijn zelf autochtoon, dus waarom gaan we niet alle autochtonen over een kam scheren, zoals jij graag doet, en zeggen dat alle autochtonen in België snode moordenaars zijn? Dat zal natuurlijk niet kunnen, want we hebben het hier over blanken (sarcasme)

Je herhaalt dezelfde simplistische en kortzichtige onzin als hierboven. Ik ga je ook niet vragen waar je die discriminerende onzin vandaan hebt, want het zal zeker weer zo'n rechtse of nationalistische site zijn. Lariekoek en apekool en een poging om met een beschuldigende vinger moslims over een kam scheren met als doel dat ze het blankenland verlaten.

Trololol. Weeral scheer je de islam over een kam... jongen, je doet niet anders dan elke nationalist discriminerende vervalsende onzin verkondigen, bevolkingsgroepen de schuld geven van dit en dat, en alle moslims over een kam scheren alsof ze parasieten zijn. Maar waar blijven je argumenten? En heb jij wel sociale contacten met moslims of zo? Natuurlijk niet, die hebben een vuile huidskleur die je blanke huid zouden besmetten zeker?

Gewoon je grot uitgaan jongen en vrienden maken met volwassen moslims. Zal je gouw anders piepen en zal je beseffen dat je meer naar buiten moet gaan i.p.v. in je hol mensen veroordelen zonder ze te kennen.

Ja! Hoera! Het blanke superieure ras zal weer zijn mooie blanke huid kunnen schoonlikken van al die wonden die aangedaan werden door die vuile ondankbare zandnegers! Lang leve het blanke ras!

*sarcasme*
U lijkt een beetje problemen te hebben met begrijpend lezen..niemand stelt dat " al die gasten allochtonen zijn" wel dat allochtonen oververtegenwoordigt zijn in schooluitval , werkloosheid, criminaliteit, overlast in anadachtswijken, drugshandel op straat en in vzw's enz...

Dat heeft niets te maken met superioriteit, nog minder met zondebokken zoeken maar wel met een realistische kijk op problemen die bij de ene bevolkingsgroep meer dan bij anderen voorkomt.
Mag ik erop wijzen dat niemand het over zandnegers heeft, of andere beledigende termen die u zonodig lijkt kwijt te moeten?
Wanneer u wilt reageren begin dan met behoorlijk lezen en wees wat minder agressief, dan blijft de mogelijkheid tot debat tenminste open!

Maar laten we even een aantal zaken op een rijtje zetten. Het zijn vooral Marokkaanse jongens die hun school niet afmaken. Hoe zou dit toch komen denkt u? Wanneer we willen dat ook Marokkaanse jongens een betere toekomst tegemoet gaan moeten we dus achterhalen warom zij meer dan anderen voortijdig de schoolbanken uitgaan.

In werkloosheid pieken ook vooral mannen van allochtone origine, hoe zou dat komen , een idee daarover misschien?

In gevangenissen zitten ook meer allochtonen dan autochtonen, hoe komt dat nu?

En wanneer u dochter wordt lastig gevallen in pakweg Antwerpen Noord, Oud Berchem, Borgerhout of Kiel, is de kans groot dat dit gebeurt door allochtonen.. wat denkt u , hoe komt dat toch?
Lukt het voorbij u geraaskal te komen en behoorlijk een debat te voeren?
Want behalve Sjok zullen de vaste forummers u snel een trol vinden wanneer u dit niet lukt!

Succes!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 12:56   #230
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vertel dan : Waarom lijkt dit zo voor jou en Marie?

Ik ervaar net het omgekeerde.
Degenen die een discours van discriminatie voorstaan, plakken graag (kleur-)etiketten.
Ik stel voor om inhoudelijk te reageren, hopelijk doen Marie en Cynara dat!

Laatst gewijzigd door alice : 2 oktober 2011 om 12:57.
Oud 2 oktober 2011, 12:59   #231
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik stel voor om inhoudelijk te reageren, hopelijk doen Marie en Cynara dat!
Ik heb de hoop, dat jij, Marie of Circe, inhoudelijk reageren grotendeels laten varen.
Oud 2 oktober 2011, 13:02   #232
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb de hoop, dat jij, Marie of Circe, inhoudelijk reageren grotendeels laten varen.
Tuurlijk Sjok....
Oud 2 oktober 2011, 13:05   #233
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
juist, dat begrijp ik ook.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 13:18   #234
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Graag citaat met link waar ik me schuldig maak aan "een rondje insinueren en loze beschuldigingen".
Dat zal ook al niet lukken, zeker.
Jouw loze beschuldigingen en beweringen in bijvoorbeeld het "racisme-topic" in het subforum "binnenland" zijn legendarisch.
Oud 2 oktober 2011, 13:27   #235
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw loze beschuldigingen en beweringen in bijvoorbeeld het "racisme-topic" in het subforum "binnenland" zijn legendarisch.
Ach, die insinuaties vallen al weg.

De discussie of die beschuldiging al dan niet loos is, werd door jou stopgezet, toen bleek dat in de zogenoemde anti-racisme-wet er geen definitie staat van racisme. En je argumentatie dat er geen door de wet toegelaten racisme bestaat verviel.

Hier waren we gebleven.
Oud 2 oktober 2011, 13:40   #236
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, die insinuaties vallen al weg.

De discussie of die beschuldiging al dan niet loos is, werd door jou stopgezet, toen bleek dat in de zogenoemde anti-racisme-wet er geen definitie staat van racisme. En je argumentatie dat er geen door de wet toegelaten racisme bestaat verviel.

Hier waren we gebleven.
Belgische wet 30 juni 1981, daar verwijst volgens wikipedia de antiracisme wet naar met duidelijke opsomming wat onder racisme verstaan wordt en STRAFBAAR wordt gestelt, dus wat zeurt u nou weer? Ongelovelijk dat getrol van u!
We zijn dus nu HIER gebleven, doodeenvoudig racisme en wettelijke bepalingen googlelen en je bent er Sjok!
Mens toch..
Oud 2 oktober 2011, 13:46   #237
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vroeg je:

"Noem mij één land waar er in de recente naoorlogse geschiedenis Vlamingen en Nederlanders in relatief groten getale neergestreken zijn om zich er blijvend te vestigen, en waar zij de autochtonen daar grote problemen hebben opgeleverd. Waar zij bovenaan staan/stonden in alle negatieve statistieken, variërend van de criminaliteitsstatistieken, via schooluitvalsstatistieken tot de statistieken over uitkeringstrekkers en werklozen. Één land."

En dan kom je met bovenstaand antwoord dat compleet naast de kwestie is. Wie is hier nu de trololol?

Dat gezegd hebbende, zeg ik inderdaad dat uitgesplitst naar etniciteit allochtonen boven de lijstjes staan wat betreft schooluitval, uitkeringen, werkloosheid en criminaliteit ja. Dit forum staat vol cijfermateriaal daarover. Ik zeg je ook dat dat allochtonen zijn die als gezamelijk kenmerk de islam hebben.
Dat heeft dus helemaal niets met de door jou vermeende superioriteit van het blanke ras te maken, maar wel alles met de inferioriteit van de islam. De islam die immers een criminogene ideologie is die aanzet tot criminaliteit en het de aanhangers verbiedt zich te integreren in een niet-islamitische samenleving.

Citaat:
Je zou sarcasme niet eens herkennen al kreeg je het rectaal overdwars toegediend, en als je echt niets anders hebt om mee te komen dan Ronald Janssen, dan staat het er maar triest voor met je argumentatie.

Citaat:
Bewijs maar dat het larie en apekool is dan. Toon mij dan maar eens aan dat het juist de autochtonen zijn die, uitgesplitst naar etniciteit, bovenaan de de lijstjes staan wat betreft schooluitval, uitkeringen, werkloosheid en criminaliteit. Ik heb mijn informatie overigens gewoon van sites van overheden en aan overheden geliëerde instanties.
Dus kom maar op en toon je me dat ik en die sites van de overheid er helemaal naast zitten. Ik wacht in spanning af.

Citaat:
Als het niet de islam is, beste Henkerd, wat is het dan wel als verder alle omstandigheden gelijk zijn voor andere groepen immigranten?
Leg mij dat maar eens uit.
Huidskleur kan me overigens geen zier schelen. Voor mijn part zijn mensen groen of pimpelpaars. Daarbij zijn verreweg de meeste moslims gewoon leden van het blanke ras hoor, voor zover we vandaag de dag nog over rassen kunnen spreken.

Citaat:
Het is juist door contacten met moslims dat ik zo'n innige hekel aan hun ideologie heb gekregen. Ik heb gezien wat die ideologie met mensen doet, dus kom niet af met je stompzinnig gezever.

Terzijde: het is "gauw" en niet "gouw". Een "gouw" is namelijk een oude benaming voor een landsdeel of -streek.

Citaat:

*sarcasme*
Je bent, in tegenstelling tot ik, zo te zien nogal geobsedeerd door de pigmentering van mensen, he? Dat doet bij mij toch wel wat vragen oproepen aangaande de banen waarin jij eigenlijk denkt. Volgens mij ben jij gewoon een cryptoracist in de ware zin des woords, al of niet in combinatie met dat je zelf een "(zand)neger", om jouw woorden maar eens te parafraseren, bent.
Oud 2 oktober 2011, 13:48   #238
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Belgische wet 30 juni 1981, daar verwijst volgens wikipedia de antiracisme wet naar met duidelijke opsomming wat onder racisme verstaan wordt en STRAFBAAR wordt gestelt, dus wat zeurt u nou weer? Ongelovelijk dat getrol van u!
We zijn dus nu HIER gebleven, doodeenvoudig racisme en wettelijke bepalingen googlelen en je bent er Sjok!
Mens toch..
Alice, ik ga die discussie hier niet overdoen met jou.
Talloze posts en links heeft het me gekost vooraleer Macc wilde inzien dat er in die wet geen definitie voor racisme staat.
http://forum.politics.be/showthread....43#post5682743

Er is dus strafbaar racisme en niet-strafbaar racisme.
Oud 2 oktober 2011, 13:50   #239
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Zowat heel het forum, enkele trolachtige uitzonderingen daargelaten, heeft dat bij jou ook.
Oud 2 oktober 2011, 13:53   #240
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zowat heel het forum, enkele trolachtige uitzonderingen daargelaten, heeft dat bij jou ook.
Dat jij denkt te weten wat "zowat heel het forum" heeft!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be