![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar wat bedoel jij met culturele gelijkgestemdheid? Vb: cultuur op vlak van muziek? Iemand die in zijn vrije tijd graag naar muziek luistert van een andere cultuur? In dat geval heeft dat weinig met de job te maken. Laatst gewijzigd door Bulevardi : 2 oktober 2011 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, mensen als Ronald Janssen zijn zelf autochtoon, dus waarom gaan we niet alle autochtonen over een kam scheren, zoals jij graag doet, en zeggen dat alle autochtonen in België snode moordenaars zijn? Dat zal natuurlijk niet kunnen, want we hebben het hier over blanken ![]() Citaat:
Citaat:
Gewoon je grot uitgaan jongen en vrienden maken met volwassen moslims. Zal je gouw anders piepen en zal je beseffen dat je meer naar buiten moet gaan i.p.v. in je hol mensen veroordelen zonder ze te kennen. Citaat:
*sarcasme* Laatst gewijzigd door Henkerd : 2 oktober 2011 om 10:06. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() Henkerd lijkt me zware complexen te hebben ivm zijn huidskleur.
Aanvaarding is vaak een lang en moeilijk proces. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot onze kampioene in begrijpend lezen, begrijp ik bovendien zelfs waarom Marie dit ook vindt. Wat ik trouwens zo raar vind op internetforums, is dat andersgekleurden die persé willen reclameren over discriminatie omwille van de andersgekleurdheid zich steeds persé verplicht voelen om zich te outen als zijnde "getint, donker, zwart, bruin, groen, blauw.." (behalve geel). Het moet voor die mensen die toch zo'n last hebben van discriminatie, toch een onnoemelijke tegenvaller zijn dat het anonieme internet nog niet voorzien is van een label waarbij je automatisch in kleurtjes wordt ingedeeld. Het leukste vond ik ooit een poster op Kifkif die beweerde dat ik een andere mening dan hem had omwille van zijn (onbekend) kleurtje! Ik vroeg hem dan maar om een kleurenkaartje te posten met aanduiding van zijn tint, zodat ik mijn mening eventueel nog zou kunnen aanpassen.... en toen kreeg ik een ban. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 oktober 2011 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Degenen die een discours van discriminatie voorstaan, plakken graag (kleur-)etiketten. Laatst gewijzigd door artisjok : 2 oktober 2011 om 12:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft niets te maken met superioriteit, nog minder met zondebokken zoeken maar wel met een realistische kijk op problemen die bij de ene bevolkingsgroep meer dan bij anderen voorkomt. Mag ik erop wijzen dat niemand het over zandnegers heeft, of andere beledigende termen die u zonodig lijkt kwijt te moeten? Wanneer u wilt reageren begin dan met behoorlijk lezen en wees wat minder agressief, dan blijft de mogelijkheid tot debat tenminste open! Maar laten we even een aantal zaken op een rijtje zetten. Het zijn vooral Marokkaanse jongens die hun school niet afmaken. Hoe zou dit toch komen denkt u? Wanneer we willen dat ook Marokkaanse jongens een betere toekomst tegemoet gaan moeten we dus achterhalen warom zij meer dan anderen voortijdig de schoolbanken uitgaan. In werkloosheid pieken ook vooral mannen van allochtone origine, hoe zou dat komen , een idee daarover misschien? In gevangenissen zitten ook meer allochtonen dan autochtonen, hoe komt dat nu? En wanneer u dochter wordt lastig gevallen in pakweg Antwerpen Noord, Oud Berchem, Borgerhout of Kiel, is de kans groot dat dit gebeurt door allochtonen.. wat denkt u , hoe komt dat toch? Lukt het voorbij u geraaskal te komen en behoorlijk een debat te voeren? Want behalve Sjok zullen de vaste forummers u snel een trol vinden wanneer u dit niet lukt! Succes! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor om inhoudelijk te reageren, hopelijk doen Marie en Cynara dat!
Laatst gewijzigd door alice : 2 oktober 2011 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Minister
|
![]() Jouw loze beschuldigingen en beweringen in bijvoorbeeld het "racisme-topic" in het subforum "binnenland" zijn legendarisch.
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De discussie of die beschuldiging al dan niet loos is, werd door jou stopgezet, toen bleek dat in de zogenoemde anti-racisme-wet er geen definitie staat van racisme. En je argumentatie dat er geen door de wet toegelaten racisme bestaat verviel. Hier waren we gebleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We zijn dus nu HIER gebleven, doodeenvoudig racisme en wettelijke bepalingen googlelen en je bent er Sjok! Mens toch.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
"Noem mij één land waar er in de recente naoorlogse geschiedenis Vlamingen en Nederlanders in relatief groten getale neergestreken zijn om zich er blijvend te vestigen, en waar zij de autochtonen daar grote problemen hebben opgeleverd. Waar zij bovenaan staan/stonden in alle negatieve statistieken, variërend van de criminaliteitsstatistieken, via schooluitvalsstatistieken tot de statistieken over uitkeringstrekkers en werklozen. Één land." En dan kom je met bovenstaand antwoord dat compleet naast de kwestie is. Wie is hier nu de trololol? Dat gezegd hebbende, zeg ik inderdaad dat uitgesplitst naar etniciteit allochtonen boven de lijstjes staan wat betreft schooluitval, uitkeringen, werkloosheid en criminaliteit ja. Dit forum staat vol cijfermateriaal daarover. Ik zeg je ook dat dat allochtonen zijn die als gezamelijk kenmerk de islam hebben. Dat heeft dus helemaal niets met de door jou vermeende superioriteit van het blanke ras te maken, maar wel alles met de inferioriteit van de islam. De islam die immers een criminogene ideologie is die aanzet tot criminaliteit en het de aanhangers verbiedt zich te integreren in een niet-islamitische samenleving. Citaat:
Citaat:
Dus kom maar op en toon je me dat ik en die sites van de overheid er helemaal naast zitten. Ik wacht in spanning af. Citaat:
Leg mij dat maar eens uit. Huidskleur kan me overigens geen zier schelen. Voor mijn part zijn mensen groen of pimpelpaars. Daarbij zijn verreweg de meeste moslims gewoon leden van het blanke ras hoor, voor zover we vandaag de dag nog over rassen kunnen spreken. Citaat:
Terzijde: het is "gauw" en niet "gouw". Een "gouw" is namelijk een oude benaming voor een landsdeel of -streek. Je bent, in tegenstelling tot ik, zo te zien nogal geobsedeerd door de pigmentering van mensen, he? Dat doet bij mij toch wel wat vragen oproepen aangaande de banen waarin jij eigenlijk denkt. Volgens mij ben jij gewoon een cryptoracist in de ware zin des woords, al of niet in combinatie met dat je zelf een "(zand)neger", om jouw woorden maar eens te parafraseren, bent.
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Talloze posts en links heeft het me gekost vooraleer Macc wilde inzien dat er in die wet geen definitie voor racisme staat. http://forum.politics.be/showthread....43#post5682743 Er is dus strafbaar racisme en niet-strafbaar racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Minister
|
![]() Zowat heel het forum, enkele trolachtige uitzonderingen daargelaten, heeft dat bij jou ook.
![]() |
#240 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |