Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2011, 14:50   #221
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zoals ik al opmerkte beangstigend.. u vind een seksspelletje tussen volwassen dus blijkbaar van dezelfde orde als een pa die dochter slaat met riem, en pas wanneer je gruwelijk wordt toegetakeld is er volgens u meer aan de hand dan " billenkoek"..
U beseft het niet maar u komt nogal vreemd over met uw meningen...
Die billenkoek als straf geeft een rode plek op de poep. De foto is nu van een seksboekske maar het is de afbeelding dat telt. Wat het resultaat is van een billenkoek. Degene die ouder dan dertig zijn zullen de billenkoek van opa op het blote kontje nog wel herinneren. Gaat men opa nu aanklagen wegens mishandeling.
Oud 4 november 2011, 14:53   #222
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Allemaal hysterische reacties.

Billenkoek klinkt schattig maar is het niet, de bedoeling is om iemand te straffen door pijn. Een tik tegen het hoofd is ook een billenkoek.

Dus nee, volgens de definitie is het dus geen mishandeling. het is een vorm van disciplineren dat we niet meer als modern beschouwen wegens andere methodes die we de dag van vandaag gebruiken als bestraffing. Hoeveel ouders gebruiken nu de dag van vandaag weleens een magazine om een billenkoek te geven? ik denk dat het er veel zijn. Toch stelt niemand daar vragen bij omdat het maar een magazine terwijl de pijn die het genereert even pijnlijk is.

En van geestelijk trauma, ik ken betere methodes om iemand te traumatiseren dan een billenkoek. Elke dag zeggen dat iemand waardeloos is en voor het minste in de hoek steken lijkt me doeltreffender.

Maar niemand kan me zeggen waarom het echt mishandeling is, men ziet een riem en in de titel een gehandicapt kind maar verder stelt men geen vragen bij. Men neemt automatisch aan dat zoiets mishandeling is. Dus pijn aan de poep geven is mishandeling als ik zo de reacties lees. Wel de volgende keer als het met een krant is, voet of hand stel ik me voor dat jullie even verontwaardigd reageren. Ik stel voor dat elke kind dat ooit een tik heeft gekregen klacht indiend tegen de ouders. Een rode plek als straf is mishandeling. Wat moet een loodzware boekentas dan niet zijn? Foltering?
Je kan 't proberen uitleggen zo mooi als je wil.

Die 2 mensen rammelen hun kind duidelijk af, mèt 'n riem.

Als je als ouder je kind niet kan bijbrengen wat goed of fout is, wat wel en niet mag, zònder met de riem erop los te slaan, dan heb je als ouder gefaald in je opvoeding, er niks van terecht gebracht, ben je niet geschikt om kinderen op te voeden.

'n Corrigerende tik, wat dat ook moge wezen, is nog steeds geen aframmeling met 'n riem, van béide ouders, 2 riemen dus!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 14:56   #223
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die billenkoek als straf geeft een rode plek op de poep. De foto is nu van een seksboekske maar het is de afbeelding dat telt. Wat het resultaat is van een billenkoek. Degene die ouder dan dertig zijn zullen de billenkoek van opa op het blote kontje nog wel herinneren. Gaat men opa nu aanklagen wegens mishandeling.
Totaal geschift, mijn opa heeft me nooit geslagen, zelfs geen tik gegeven, dat is/was zijn taak niet eens! Opa's moeten hun kleinkinderen niet opvoeden, daar zijn ouders voor! En al zeker niet op de 'blote' kont, pervers ook nog!

Dat kind in de video was 16!
Oud 4 november 2011, 15:13   #224
giserke
Banneling

Standaard

Het is trouwens bewezen dat kinderen die geregeld troef krijgen van hun ouders sneller in de criminaliteit geraken, dan kinderen die thuis geen geweld kennen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 15:16   #225
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je kan 't proberen uitleggen zo mooi als je wil.

Die 2 mensen rammelen hun kind duidelijk af, mèt 'n riem.

Als je als ouder je kind niet kan bijbrengen wat goed of fout is, wat wel en niet mag, zònder met de riem erop los te slaan, dan heb je als ouder gefaald in je opvoeding, er niks van terecht gebracht, ben je niet geschikt om kinderen op te voeden.

'n Corrigerende tik, wat dat ook moge wezen, is nog steeds geen aframmeling met 'n riem, van béide ouders, 2 riemen dus!
Dus een beetje slaag op de poep is al een aframmeling. Soms is een billenkoek nodig. Als na 5 keer de progressieve methode van "dat mag je niet doen" niet helpt dan zal een "pedagogische" tik effectiever zijn.

Een kind van 16 is een jongvolwassene. Een persoon met een eigen willetje dat weet wat goed en fout is. Blijkbaar wist ze wel duidelijk de consequenties van haar daden. Anders zou het niet gefilmd zijn. Je ziet in het begin van de film dat de ouders reageren van dat ze haar verschillende keren hebben gezegd dat ze het niet mocht doen. Toch zie je niet wat ze buiten de camera doet wat haar vader razend maakt. De vader heeft overdreven gereageerd maar om van hem een monster en mishandelaar te maken? Nee, daar doe ik niet aan mee. Het is iets eenmalig gebeurd en met excuses. Wat is dan de reden dat de dochter het uitbrengt? Hulp? Iedereen is het huis uit. Wraak? Na zeven jaar? Of eerder dat haar afpersingplannetje niet meer lukt, dat papa haar financieel minder gaat steunen en dat ze haar auto moet afgeven. Of dat de moeder haar dochter manipuleerd omdat de vader het hoederecht heeft aangevraagd? En zo slecht is de dochter er toch niet van afgekomen. Ze is zelfstandig en speelt voortreffelijk de piano. De vader moet echt een monster zijn geweest dat ze dat bereikt heeft.

Maar ik waarschuw de rest, zorg dat je valium neemt zodat je nooit je zelfbeheersing kwijtspeelt. Excuses geven is ook niet nodig omdat men het blijkbaar na een aantal jaren u toch pakt omwille van één overdreven reactie.
Oud 4 november 2011, 15:35   #226
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dexter Bekijk bericht
Een riem is ervoor zodat sommigen niet met hun broek rond hun enkels moeten rondlopen.

Een riem dient niet om te slaan, niet op uw dochter, zoon, vrouw, buur, hond, schaap, ...

Ziehier een radicale oplossing :

'Geen internet voor 2 weken en nu naar uw kamer !'

Probleem opgelost en geen geweld gebruikt.

Simpel toch ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 16:04   #227
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dus een beetje slaag op de poep is al een aframmeling. Soms is een billenkoek nodig. Als na 5 keer de progressieve methode van "dat mag je niet doen" niet helpt dan zal een "pedagogische" tik effectiever zijn.
Een pedagogische tik is juist dat, één tik. Geen 17 slagen met een riem.

Citaat:
Een kind van 16 is een jongvolwassene. Een persoon met een eigen willetje dat weet wat goed en fout is. Blijkbaar wist ze wel duidelijk de consequenties van haar daden. Anders zou het niet gefilmd zijn. Je ziet in het begin van de film dat de ouders reageren van dat ze haar verschillende keren hebben gezegd dat ze het niet mocht doen. Toch zie je niet wat ze buiten de camera doet wat haar vader razend maakt. De vader heeft overdreven gereageerd maar om van hem een monster en mishandelaar te maken? Nee, daar doe ik niet aan mee. Het is iets eenmalig gebeurd en met excuses. Wat is dan de reden dat de dochter het uitbrengt? Hulp? Iedereen is het huis uit. Wraak? Na zeven jaar? Of eerder dat haar afpersingplannetje niet meer lukt, dat papa haar financieel minder gaat steunen en dat ze haar auto moet afgeven. Of dat de moeder haar dochter manipuleerd omdat de vader het hoederecht heeft aangevraagd? En zo slecht is de dochter er toch niet van afgekomen. Ze is zelfstandig en speelt voortreffelijk de piano. De vader moet echt een monster zijn geweest dat ze dat bereikt heeft.
Slachtoffers van mishandeling vallen niet allemaal in een diepe depressie, dat is geen reden om mishandeling goed te praten. Volgens die redenering moeten pedo's niet naar het gevang als het kind na de daad nog normaal kan leven. Ze wist blijkbaar duidelijk de consequenties, ze wist dat ze weer slaag ging krijgen met de riem. Je gaat geen camera opzetten als je weet dat je ouders alleen saaie preken geven.

Het is volgens de dochter en de moeder ook niet bij één keer gebleven, volgens hen deed hij al jaren zo.

Citaat:
Maar ik waarschuw de rest, zorg dat je valium neemt zodat je nooit je zelfbeheersing kwijtspeelt. Excuses geven is ook niet nodig omdat men het blijkbaar na een aantal jaren u toch pakt omwille van één overdreven reactie.
Zelfs al verlies je maar één keer je geduld dan mag je dat in geen geval uitleven op je kind.
Oud 4 november 2011, 16:05   #228
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Totaal geschift, mijn opa heeft me nooit geslagen, zelfs geen tik gegeven, dat is/was zijn taak niet eens! Opa's moeten hun kleinkinderen niet opvoeden, daar zijn ouders voor! En al zeker niet op de 'blote' kont, pervers ook nog!

Dat kind in de video was 16!
En heeft een handicap.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 16:14   #229
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het is trouwens bewezen dat kinderen die geregeld troef krijgen van hun ouders sneller in de criminaliteit geraken, dan kinderen die thuis geen geweld kennen.
Maak wel een verschil tussen een opvoekundige tik of mishandeling.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 16:19   #230
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Maak wel een verschil tussen een opvoekundige tik of mishandeling.
zeventien zweepslagen met een zware koppelriem, noem ik geen opvoedkundige tik meer.
En dat duurde al ettelijke jaren (de reden waarschijnlijk waarom het meisje, moegetergd, een camera had opgesteld in haar kamer.)

Laatst gewijzigd door Pietje : 4 november 2011 om 16:21.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 16:20   #231
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
En heeft een handicap.
idd, Hillary lijdt aan een hersenverlamming. Ze heeft onder meer evenwichtsstoornissen, last van bevende ledematen en problemen met haar spraak.
Oud 4 november 2011, 16:56   #232
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
zeventien zweepslagen met een zware koppelriem, noem ik geen opvoedkundige tik meer.
En dat duurde al ettelijke jaren (de reden waarschijnlijk waarom het meisje, moegetergd, een camera had opgesteld in haar kamer.)
"Violence was regular occurence"..........

http://edition.cnn.com/2011/11/02/ju...video-beating/
Oud 4 november 2011, 17:00   #233
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aframmelen met 'n riem, wat zeg ik; beide ouders met allebei 'n riem is géén 'pedagogische tik' meer, maar mishandeling.

Die dochter is 16, weet best wat 't verschil is tussen goed en verkeerd, zou dat inderdaad moeten weten, indien de ouders hun dochter netjes en deftig opgevoed hadden en 't goede voorbeeld gegeven hadden, zou ze dat inderdaad moeten weten.

Als je je zelfbeheersing verliest, ram je eigen hoofd tegen de muur...en achteraf verzin je 'n gepaste straf, zònder met riemen je dochter lopen af te rammelen.
Oud 4 november 2011, 17:06   #234
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Dionysus;5780582]Een pedagogische tik is juist dat, één tik. Geen 17 slagen met een riem.

Een paar tikjes op de poep.

Citaat:
Slachtoffers van mishandeling vallen niet allemaal in een diepe depressie, dat is geen reden om mishandeling goed te praten. Volgens die redenering moeten pedo's niet naar het gevang als het kind na de daad nog normaal kan leven. Ze wist blijkbaar duidelijk de consequenties, ze wist dat ze weer slaag ging krijgen met de riem. Je gaat geen camera opzetten als je weet dat je ouders alleen saaie preken geven.
Ze heeft duidelijk verklaard dat ze niet wist wat er ging gebeuren. Dit zelfs 2 keer. Wel dat de sfeer somberder werd.

Citaat:
Het is volgens de dochter en de moeder ook niet bij één keer gebleven, volgens hen deed hij al jaren zo
.

Psychologische terreur volgens de moeder en dochter. Dus roepen is ook al mishandeling.

Citaat:
Zelfs al verlies je maar één keer je geduld dan mag je dat in geen geval uitleven op je kind.
Een man met zijn lichaam geeft andere resultaten als ie echt moest doorslaan.

Maar aan de reacties te zien kan ik duidelijk besluiten dat politics.be bestaat uit emobleiters die de feiten niet zien en enkel geloven wat ze willen zien.
Oud 4 november 2011, 17:06   #235
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En heeft een handicap.
Iemand zonder duim is ook gehandicapt. Nogmaals, ze is niet mentaal achterlijk.
Oud 4 november 2011, 17:47   #236
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ergste wat er is.

Een "republikeinse" man uit Texas dat zijn zelfbeheersing voor één keer heeft verloren en zijn 16-jarige puber wat pijn aan de poep heeft bezorgt en nadien zijn excuses heeft aangeboden is veel erger dan,

* Palestijnen die kindjes laten ontploffen in een hamburgertent

* Een vrouw uit Marcinelle dat 2 meisjes tot de dood heeft laten verhongeren.

* Lesbische ouders die een 8-jarige jongen tot een vrouw willen omvormen.

*........

bij die opsomming kan men niet VS bashen dus niet interessant
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 18:01   #238
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Iemand zonder duim is ook gehandicapt. Nogmaals, ze is niet mentaal achterlijk.
Iemand kleineren is ook mishandeling. Ik hoop dat u dit niet met uw vrouw doet want ze heeft recht tot klacht indienen.

Maar goed, als iemand morgen zich komt draaien op mijn oprit geef ik hem gewoon een slag van de zweep. Zo zal hij het wel leren toch ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 18:04   #239
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
VS-bashen ?? Bij CNN doen ze dan aan zelfkastijding ??

http://edition.cnn.com/2011/11/02/ju...video-beating/
sinds wanneer is politics.be Amerikaanse media
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.

Laatst gewijzigd door Dixie : 4 november 2011 om 18:05.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 18:30   #240
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Iemand kleineren is ook mishandeling. Ik hoop dat u dit niet met uw vrouw doet want ze heeft recht tot klacht indienen.
En wat is kleineren, Als het eten op niks gtrekt en ge zegt tegen uw vrouw dat ze verdomme ni kan koken en waardeloos is op dat gebied. Wel dat is niet kleineren maar slechts de waarheid zeggen.

Citaat:
Maar goed, als iemand morgen zich komt draaien op mijn oprit geef ik hem gewoon een slag van de zweep. Zo zal hij het wel leren toch ?
Als die zijn kont aanbied en u geeft een lichte tik dat het kontje enkel rood wordt dan wel.

Laatst gewijzigd door Ratatosk : 4 november 2011 om 18:30.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be