![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
gezien ge u blijkbaar van uw onwetendheid op de hoogte zijt lijkt het me best dat ge eerst een klein beetje leest over de mensen die hier posten ipv direct tot een overhaaste en fout conclusie te komen. Lees eerst eens een paar honderd posts van Porpo en Another Jack en kom dan nog eens terug om u een mening te vormen over beide heren. Hopelijk maakt ge uzelf dan niet meer zo belachelijk als nu.
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() Weet je wat, porpo?
Die logische constructie zit me niet lekker. Die derde mogelijkheid al helemaal niet... Ik ga het eens navragen aan een expert en hou je op de hoogte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in't dagelijks leven ben ik minder beleefd en subtiel dan hier op't forum. Maar wat ik zeker weet is dat de wereld onder mijn voeten zit, want vliegen kan ik niet. En ik zie de humor er wel van in. Ook een pintje?
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan staat U ongewapend in de arena.
![]() |
#227 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast is er een groot verschil tussen mij en ontwetende 123. Hij beweert/gelooft dat het al dan niet bewijzen van God niet mogelijk is, terwijl ik het tegendeel beweer/geloof. Ik geloof dat het bewijzen van God veel duidelijker is dan het bewijzen van Alboreto. Om Alboreto te bewijzen heb ik maar één weg: de reacties hier op p.be. Voor God zijn er ontelbare wegen in de psyche, geschiedenis en natuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik probeer afstand te nemen van hoogmoedigheid dus ik ga ook niet zeggen dat ik een expert ben en dat u het aan mij mocht vragen. Er is nog iets anders. U zei dat uw filosofische visie 'beter' is, en ik zou het echt tof vinden en ik zou niet aarzelen om het te appreciëren mocht u daar een thread over beginnen. Hopen dat we iets bijleren hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
|
![]() Dat zijn in mijn oren drogredenen porpo. Ik geloof alleen in een bewijs na een voorspelling door een profeet van een wonder en zijn vervulling. Bijvoorbeeld voorspel eens dat de zon a.s. vrijdag 12 uur aan de hemel gedurende zes uur zal stil staan. Of dat jij vanaf de straat op de minaret van een moskee springt. Dan zal ik daar de hand van Allah in zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik het goed begrijp geloof jij niet totdat jij 'ziet' ? De bron van bewijs voor jouw is "zien"? Of vergis ik me? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
|
![]() Ik zou daar de hand van Allah in zien als de profeet dat zo heeft aangekondigd. Ik geloof niet in blote redeneringen omdat ik aan alle redeneringen twijfel. Ik geloof wel in een redenering als deze steunt op empirische, dat is zintuiglijk waarneembare, gebeurtenis. En in dat geval wil ik wel onderscheid maken tussen natuurlijke fenomenen en bovennatuurlijke fenomenen (als die bestaan).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het geloof in uw computer die u nu waarneemt is niets anders dan signaalverwerkingen in uw hersenen, dat is ook sinterklaas in hersenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Vandaag heb jij de zondvloed nog een mirakel van God genoemd. Ik heb de zondvloed niet meegemaakt, dus jouw redenering daarover overtuigt mij niet. Nu ik om een nieuw mirakel vraag schrik je er voor terug. Zit je te draaien porpo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat is wel een heel bijzondere variant van propositionele calculus dat u toepast. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik geloof wel in een redenering als deze steunt op empirische, dat is zintuiglijk waarneembare, gebeurtenis.Kan je nu inhoudelijk reageren? In dat geval is er geen verschil tussen u en iemand die in sinterklaas gelooft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wordt sinterklaasgeloof in zijn voeten verwerkt terwijl uw stoelgeloof een hersenen signalenverwerking is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En welke 2 varianten kent u? Ik ga iets bijleren vandaag want volgens mij bestaan er geen varianten. ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 14 november 2011 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |