![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh, het gaat over Oost-Europeanen? Veelal eerste generatie dus. Lijkt me sterk dat de oudtante van Marie plots alleen nog Engels sprak op straat tegen haar man toen ze naar Amerika is getrokken. Tenzij ze natuurlijk als importbruid is gegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() maar nee, gewone vraag
hij zegt dat hij tegen ABN is, maar hij typt wel mooi nederlands..Daarom de vraag he..
![]() |
#224 |
Vreemdeling
|
![]() Andere taal (of toch een taal die, denk ik, als bedreigend beschouwd kan worden) gaat vaak ook gepaard met een andere huidskleur. Als je je al bedreigd voelt door een vreemde taal te horen ga ik ervan uit dat je je ook bedreigd voelt als je een moslim ziet.
Laatst gewijzigd door Jorge13 : 18 november 2011 om 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1870 of 1900 komen nooit terug. Laatst gewijzigd door filosoof : 18 november 2011 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door filosoof : 18 november 2011 om 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je ideologie wordt steeds grappiger... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moedertaal van REYNDERS is het Frans net als de moedertaal van BOURGEOIS het Nederlands is. Het feit dat ze een Franstalige of Vlaamse naam hebben, is van geen enkel belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is maar dat ik het weet hé. maar even alle gekheid op een stokje: degenen waar ik me het meest bij bedreigd voel zijn van die witte mannekes met pluizige baardgroei die menen dat ze het licht hebben gezien en zich dus "bekeerd" hebben, waarbij ze met hun slaapkleed over straat menen te moeten lopen. Gewoonlijk zijn ze werkloos(maar dat komt omdat die witte werkgevers niet willen discrimineren en dus liever een normaal geklede bruine persoon gaan aanwerven dan een soepjurk... allez zoiets toch hé Artisjok?) Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 november 2011 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Vreemdeling
|
![]() Je weet best wel wat ik bedoel. Je opmerking is misschien wel terecht, aangezien moslims in alle soorten en kleuren voorkomen, maar dan nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hbvl.be/limburg/heusden-z...-goudmijn.aspx Uit het artikel : De Vlamingen die in het Luikse bleven wonen, integreerden zich. De familie Onkelinx is een goed voorbeeld. Tot voor kort kende Laurette zelfs geen woord Nederlands. Hoe was dat mogelijk? “Door de omstandigheden”, antwoordt vader Gaston. “Mijn vrouw is een Française. We spraken Frans. Van wie zouden de kinderen Nederlands hebben geleerd? Ik speelde voetbal, ik was syndicalist en ik zat in de politiek. Ik was nooit thuis.”Waarom kunnen Franstaligen en alle anderstaligen die naar Vlaanderen komen zich niet integreren en hun kinderen in onze taal opvoeden?
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat doet niets af van integratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gezin was tweetalig ( eerder zelfs ééntalig frans zoals het artikel stelt : 'Mijn vrouw is een Française. We spraken Frans' ) komende uit Jeuk dat is vlak aan de taalgrens. Het geciteerde stukje geeft hier eerder een 'excuus' weer waarom Laurette ( tot voor kort ) geen woord Nederlands kende. Laatst gewijzigd door praha : 19 november 2011 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien na verloop van ettelijke jaren als verscheidene leden van dat gezin individueel al die nieuwe taal hanteren ( door werk, scholing, whatsoever ) wordt dat op den duur ook thuis gehanteerd. En meestal is het dan nog zo dat als vrouwlief niet uit gaat werken die geheel niets of zeer weinig kennis heeft ... en krijg je een situatie waarin men tegen haar in de oorspronkelijke taal zal klappen en tegen de rest de nieuwere taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mij maakt het niet uit, zolang ze maar geen bedreigende toon uitslaan vind ik het niet 'bedreigend'. Ik spreek ook ongegêneerd Nederlands in het buitenland. Hoe dan ook: de Nederlander en de Vlaam treft geen blaam, want het is niet zo dat enkel onze cultuur zich stoort aan te veel vreemde talen in onze omgeving in Europa. Een Fransman zou zelfs openlijk zeggen: „In Frankrijk horen mensen niet graag vreemde talen, dat is ook een eigenschap van ons land.” Mensen moeten er volwassen mee omgaan en eerlijk zijn.
Mijn oor hoort alleszins ook het liefst van al de Nederlandse taal. Al hoor ik graag verschillende talen. Het is zelfs een beetje een hobby van me, zoals van zovelen op dit forum hier. Laatst gewijzigd door Weyland : 19 november 2011 om 15:08. |
![]() |
![]() |