![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn niet de hetero's die een probleem hebben. Het zijn de holebi's die met een aantal zogezegde argumenten komen aandraven om zichzelf een aantal rechten toe te kennen. Ik zie hier een Stenen Draak allerlei zaken verkondigen zonder ook maar één redelijk argument aan te brengen. Zij hele argumentatie rust op vaststellingen die hij doet en die een ander maar moet aannnemen. Geen enkele argumentatie dus. Uitspraken, slogans, holle beweringen. Oké, het is mode om de holebi's 'tof' te vinden. Ze hebben jaren tot de Antwerpse folklore gehoord. Het was leuk om ze op de Groenplaats hand in hand te zien wandelen, kontschuddend. Lachen, gieren, brullen! Geen probleem. Maar laat het folklore blijven hé. Wij hebben niet gevraagd om al die heisa, die parades, die aggressieve aandachttrekkerij. Als men dan een gezonde reactie vertoont, van: nu is het wel goed geweest, dan ben je homofoob. Homofoob= bang van homo's! Nog zo'n mode-woord. Inhoudloos. Hoe kan je nu bang zijn van mietjes. Je kan erom lachen, maar bang zijn. Kom nou. Het is allemaal oeverloos gelul van enkele zieke lieden, die dringend verzorging nodig hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
U oordeelt nogal gemakkelijk over een post die u waarschijnlijk nog niet eens half gelezen heeft, zoals tenminste uit deze reactie blijkt. "aan te nemen vaststellingen" -> Ik redeneer inderdaad uitgaande van een gelijkheidsprincipe. Velen proberen dit te weerleggen omdat ze geen andere argumenten aan kunnen halen, en daarop lopen dus de meeste discussies dood. Wie niet gelooft in universele rechten van de mens kan dus niet op dit niveau discussieren. Het weerleggen van mensenrechten is ook een van de wapens van het fascisme. Typisch. Ik toon slechts aan dat er een subgroep is in de maatschappij die anders is door aangeboren kenmerken. Er rest ons logischerwijs niets dan hen te volledig te aanvaarden zoals ze zijn. "mode" -> Men kan moeilijk iets een mode noemen wat altijd al heeft bestaan. Het verschil is slechts dat men hen gaat respecteren (en niet in de zin van "tof vinden", wat u ook beweert) en menswaardig behandelen. Dit sluit aan bij het vorige. "aggressieve aandachttrekkerij" -> Het is vrij logisch dat een groep die op deze manier wordt behandelt, om rechten vraagt. Ik wil niet zeggen dat ik volledig achter deze parades sta (die meestal niet exact de gewensde gevolgen hebben), maar ik begrijp de doelstellingen volkomen en moet het er mee eens zijn. Overigens getuigt uw uitspraak van typische generalisering. Slechts een kleine groep holebis neemt deel aan deze parades, iets wat u blijkbaar niet heeft gelezen (of begrepen) in de voorgaande posts. "een gezonde reactie" -> Zet eens uiteen wat u als "gezond" beschouwt, in deze context. "nu is het wel goed geweest" -> Een uitspraak als van een ouder tegen een verwend kind. Een geïmpliceerde vergelijking die hier in geen geval opgaat. Wij (de maatschappij) moeten de holebi-gemeenschap aanvaarden en respecteren. Er is geen andere mogelijkheid en het houdt niet op voor men ten volle beseft dat zij ook een deel van de maatschappij zijn en dezelfde rechten hebben als ieder ander. "bang zijn van" -> Homofobie houdt meer in dan slechts de letterlijke betekenis "ergens bang voor zijn". Een ongegronde afschuw, afkeer of dergelijk gedrag valt ook onder de noemer. "mietjes" -> Als er al enige inhoudelijke argumentatie was opgebouwd in uw tekst, had dit ene woord deze al laten instorten. Hiermee toont u aan totaal geen besef van de werkelijkheid te hebben en slechts vanuit vastgeroeste patronen en vooroordelen te kunnen argumenteren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Minister-President
|
![]() Jammer dat er geen APPLAUS emoticon voorhanden is
![]() netjes gezegd ! bravo
![]() |
#225 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Blijf gerust als een kip zonder kop rondhollen in uw hokje. 't Fijne aan dat hokje is dat het helemaal dicht is. De wereld loopt dan ook geen gevaar.
![]() |
![]() |
#226 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() Allez, de jeanetten zijn handjes aan het schudden... straks de kontjes!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
8) Is eens wat anders dan "gestrekte armen" 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je zou toch wel een ietsje meer stijl mogen verwachten van een gewezen "lid van de balie" ( ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |