Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 december 2011, 23:02   #221
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik hoef niet met elk punt uit het N-VA-programma akkoord te gaan om er toch voor te kunnen stemmen. In tegenstelling tot zij die mij een partijslaaf noemen heb ik nog wel eigen meningen over allerlei dingen.
Dan kan je waarschijnlijk ook met mijn standpunt instemmen dat indien NVA ooit haar programmapunt i.v.m. werkloosheid uitvoert ze direct de helft van haar aanhang verliest. Je kan vertellen wat je wil. Maar ik denk dat ik niet ver mis ben dat de meeste Vlamingen mijn mening delen dat heel die Vlaamse onafhankelijk-zever hen geen reet kan schelen indien dat inhoudt dat er aan hun inkomen/welvaart geraakt wordt.

Laatst gewijzigd door pajoske : 19 december 2011 om 23:03.
pajoske is offline  
Oud 19 december 2011, 23:05   #222
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dan kan je waarschijnlijk ook met mijn standpunt instemmen dat indien NVA ooit haar programmapunt i.v.m. werkloosheid uitvoert ze direct de helft van haar aanhang verliest. Je kan vertellen wat je wil. Maar ik denk dat ik niet ver mis ben dat de meeste Vlamingen mijn mening delen dat heel die Vlaamse onafhankelijk-zever hen geen reet kan schelen indien dat inhoudt dat er aan hun inkomen/welvaart geraakt wordt.
Weliswaar in positieve zin, uiteraard

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline  
Oud 19 december 2011, 23:06   #223
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat die twee zaken nu net met elkaar gelinkt zijn! Maar ik heb er alle begrip voor dat jij dat niet ziet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 20 december 2011, 09:15   #224
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Maar ik heb er alle begrip voor dat jij dat niet ziet!
Ik zie dat niet neen. Ik zie geen transfers van Vlamingen naar Walen of van inwoners van het Nederlandstalige gewest naar het Franstalige gewest. Ik zie enkel transfers van (ruwweg) mensen die bijdragen naar mensen die ontvangen.
Je kan hoogstens zeggen dat statistisch gezien er in sommige streken een andere verhouding is van bijdragers ten opzichte van ontvangers.
pajoske is offline  
Oud 20 december 2011, 09:23   #225
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dat niet neen. Ik zie geen transfers van Vlamingen naar Walen of van inwoners van het Nederlandstalige gewest naar het Franstalige gewest. Ik zie enkel transfers van (ruwweg) mensen die bijdragen naar mensen die ontvangen.
Je kan hoogstens zeggen dat statistisch gezien er in sommige streken een andere verhouding is van bijdragers ten opzichte van ontvangers.
Inderdaad. Maar het punt is dat die streken electoraal losgekoppeld zijn, en dat is problematisch. Daar waar er statistisch meer ontvangers zitten, heeft men electoraal gekozen om "goed voor de ontvangers" te zijn, en daar waar er statistisch meer bijdragers zitten, heeft men gekozen om "goed voor de bijdragers te zijn". Normaal gezien is dat zo niet, heeft men een enkel electoraat.

Maw, wat niet gaat is dat zij die statistisch gezien (als electoraat) bijdragen, niks te zeggen hebben over zij die statistisch gezien (als electoraat) ontvangen. Moesten die bevolkingen gemengd zijn in een enkel electoraat, dan was dat zo niet.
Oud 20 december 2011, 09:41   #226
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pajoske, ik raad je aan om eens een periode op vakantie te gaan in bv de "laars" van Henegouwen. Dat is niet overdreven toeristisch. Daar wonen "gewone" mensen die "ontvangen". Ik ben er bijna zeker van dat je na 1 week een beter inzicht hebt in de situatie.

Boduo is offline  
Oud 20 december 2011, 10:23   #227
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 december 2011 om 10:36.
Het Oosten is offline  
Oud 20 december 2011, 10:30   #228
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schaf je dan maar sterkere brilleglazen aan. Hoe kun je in godsnaam je toch zo gedragen als een nukkig kind dat stampvoetend de realiteit niet wil erkennen. Je vertoont inderdaad het gedrag van een kleine dreumes die denkt dat door de oogjes te sluiten de realiteit die hij niet graag ziet zal verdwijnen. Of je het nu graag hoort of niet: de Vlaamse transfers richting WalloBrux zijn er reeds decennia lang en WalloBrux heeft tot op heden nog niet veel gedaan om de situatie ten gronde te wijzigen. Meer nog, ze vermijden zorgvuldig elke openheid en transparantie daaromtrent. In de officiële Belgische statistieken is er geen enkele die daaromtrent klaar en duidelijk informatie verschaft. In ons federaal buurland Duitsland is dat de gewoonste zaak ter wereld.

Laatst gewijzigd door quercus : 20 december 2011 om 10:38.
quercus is offline  
Oud 20 december 2011, 10:35   #229
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mmmja…
In een normaal geval zou de voor de hand liggende vraag dan zijn “wie was dat, van wie verkreeg hij die titel en wanneer precies” etc…etc…, maar laten we het daar maar bij houden voor wat uw “in grafelijke wiegen geboren zijn” betreft, vermits u toch lijkt te beseffen dat er in geval van Sarkozy geen grafelijke wiegen aan te pas zijn gekomen.
Deze draad gaat om Moody’s ratingverlaging, mijnheer System. Derhalve : graag een inhoudelijk antwoord op de vraag vervat in mijn post 119.
Wanneer ik het had in die post over 'grafelijke wiegen', dan dient u dit symbolisch te verstaan en niet letterijk. Het betekende gewoon in deze context 'van adel zijn'.

Wapenschild Sarkozy.
(Bemerk de baronnenkroon.)

Een voorzaat van Särközy kreeg deze titel wegens zijn kranige houding in de strijd tegen de Ottomanen.

(Armes de la famille SÄRKÖZY de NAGYBOCSAÏ
consédées par l'Empereur Allemand Ferdinand II,
Roi de Bohème & de Hongrie, �* Vienne le 10 septembre 1628, pour Michael Särközy
.)
Het Oosten is offline  
Oud 20 december 2011, 10:41   #230
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer ik het had in die post over 'grafelijke wiegen', dan dient u dit symbolisch te verstaan en niet letterijk. Het betekende gewoon in deze context 'van adel zijn'.

Wapenschild Sarkozy.
(Bemerk de baronnenkroon.)

Een voorzaat van Särközy kreeg deze titel wegens zijn kranige houding in de strijd tegen de Ottomanen.

System, het nu al welletjes geweest hoor. Hou op met dat gemeier over Sarko.
Oud 20 december 2011, 10:41   #231
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Vlaanderen eerst nog een hele tijd zal moeten afzien opdat een meerderheid van de Vlamingen zich zou realiseren dat zij het potverteren van de Belgische staat bekostigen. Misschien zelfs tot zij uiteindelijk zullen vaststellen dat Vlaanderen dermate leeggezogen is dat het geen aantrekkelijke partij meer is voor Nederland.
Het zijn vooral de vakbonden die ons land naar de afgrond brengen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 20 december 2011, 10:43   #232
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
In alle geval komt BDW zijn voorspelling stilaan uit.
De rating verslechtert en de rente zal stijgen.
Waar zit je drophosphila, nu hoor ik u niet.
Het zoveelste bewijs dat we gerold zijn met Dexia, met de begroting, met de communautaire akkoorden. Kortom met deze flutregering.

Degenen die deze begroting verdedigen zijn gewoon nitwitts, leugenaars of allebei. Ze mogen zelf kiezen.

De kans op een krimp van 1% is realistisch (Geert Noels) Men moet dus op zoek naar nog 5 miljard. Rekening houdende dat men die 250 miljoen die men van Electrabel wil stelen niet gaat krijgen en dat die krimp een daling van de belastingen gaat geven en een stijging in de kosten hebben ze ook die 10,4 miljard niet binnen. Dus je kan stellen dat ze in feite nog 6 miljard moeten vinden.
En dan die 5% groei aan de inkomsten belasting. Die bestaat al helemaal niet meer en die zou moeten zorgen dan Vlaanderen niet verarmt.
Aangezien wie die 5% niet hebben, nog niet in bijna, zal Vlaanderen verarmen, en het zal pijn doen.
Het wordt hoog tijd dat Bart De Wever van start gaat met zijn noodregering.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 20 december 2011, 10:45   #233
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

System, het nu al welletjes geweest hoor. Hou op met dat gemeier over Sarko.
E.Gidius, ik anwoord slechts op opwerpingen van hoogdraver Gwylan, die het altijd beter meent te weten, maar het dus niet beter weet zoals ge kunt vaststellen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 december 2011 om 10:50.
Het Oosten is offline  
Oud 20 december 2011, 10:54   #234
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd dat Bart De Wever van start gaat met zijn noodregering.
Daar is geen meerderheid voor. Het wordt dus hoog tijd dat jij geen onrealistische voorstellen meer doet die enkel dienen als stok om dan achteraf de hond mee te slaan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 20 december 2011, 13:52   #235
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
E.Gidius, ik anwoord slechts op opwerpingen van hoogdraver Gwylan, die het altijd beter meent te weten, maar het dus niet beter weet zoals ge kunt vaststellen.
Zoals ik reeds eerder aangaf wens ik het in verband met uw volkomen off topic bemerkingen te houden bij het reeds gezegde ; ik ga derhalve niet meer verder in op uw moedwillige leugens terzake.

In mijn post 118 (tevens terug te vinden in post 119 van mijnheer Quercus) stelde ik u betreffend het onderwerp van deze draad een duidelijke vraag, die ik hier herhaal :

Het zal u misschien zijn opgevallen dat de installatie van de door u langverwachte nieuwe Belgische regering niet veel zoden aan de dijk heeft gebracht voor wat betreft de mate van vertrouwen die de internationale markten in België hebben, wel integendeel. Dat kan naar mijn overtuiging overigens weinig verbazing wekken : bedoelde regering wordt ook door de bevolking zelve nauwelijks of niet vertrouwd, en met reden.

In dat verband interesseert het mij te weten hoe mensen als u, die onvoorwaardelijk alles voorstaan wat met België te maken heeft, denken dat de regering Di Rupo het broodnodig vertrouwen van de bevolking kan terugwinnen, wetend dat deze niet eens gesteund wordt door de parlementaire vertegenwoordigers van de grootste bevolkingsgroep in België.

Dank bij voorbaat voor een inhoudelijke respons.
Gwylan is offline  
Oud 20 december 2011, 16:26   #236
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds eerder aangaf wens ik het in verband met uw volkomen off topic bemerkingen te houden bij het reeds gezegde ; ik ga derhalve niet meer verder in op uw moedwillige leugens terzake.

In mijn post 118 (tevens terug te vinden in post 119 van mijnheer Quercus) stelde ik u betreffend het onderwerp van deze draad een duidelijke vraag, die ik hier herhaal :

Het zal u misschien zijn opgevallen dat de installatie van de door u langverwachte nieuwe Belgische regering niet veel zoden aan de dijk heeft gebracht voor wat betreft de mate van vertrouwen die de internationale markten in België hebben, wel integendeel. Dat kan naar mijn overtuiging overigens weinig verbazing wekken : bedoelde regering wordt ook door de bevolking zelve nauwelijks of niet vertrouwd, en met reden.

In dat verband interesseert het mij te weten hoe mensen als u, die onvoorwaardelijk alles voorstaan wat met België te maken heeft, denken dat de regering Di Rupo het broodnodig vertrouwen van de bevolking kan terugwinnen, wetend dat deze niet eens gesteund wordt door de parlementaire vertegenwoordigers van de grootste bevolkingsgroep in België.

Dank bij voorbaat voor een inhoudelijke respons.
Ja ja verander maar van onderwerp. Maar wat Sarkozy betreft, zat u goed fout. Einde verhaal.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 december 2011 om 16:27.
Het Oosten is offline  
Oud 20 december 2011, 16:57   #237
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het zijn vooral de vakbonden die ons land naar de afgrond brengen.
Korrektie: het zijn vooral pummels als Von Quickenborne die ons "land" naar de dieperik "leiden"...

Boduo is offline  
Oud 20 december 2011, 18:14   #238
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ja verander maar van onderwerp. Maar wat Sarkozy betreft, zat u goed fout. Einde verhaal.
Bwa, en jij zat met alle rest (je overige klinklare onzin) fout. Point final.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 20 december 2011, 20:35   #239
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb uw aperte leugen in verband met de Sarkozy “baron” geklasseerd bij uw andere veelvuldige leugens, onder andere deze over uw buitenverblijf nabij Conségudes. Dat ikzelf daar niet verder wens op in te gaan vermindert vanzelfsprekend geenszins het feit dat het leugens zijn.

Inmiddels is het duidelijk dat u de vraag die ik u in verband met het onderwerp van deze draad reeds diverse keren stelde niet kunt beantwoorden. Ik had, eerlijk gezegd, een héél klein beetje verwacht dat u bij wijze van een voor u gebruikelijk niets ter zake doend antwoord uw idool Wouter Beke in de hemel zou prijzen, zoals u als onvoorwaardelijke bewonderaar van alles wat naar tsjeefse huichelarij ruikt vroeger reeds deed met de inmiddels volstrekt onbekwaam gebleken Jean-Luc Dehaene. Maar zelfs dat niet, dus : kwestie van uw als enige hersencel dienst doende galblaas niet te overbelasten, wellicht.
Gwylan is offline  
Oud 20 december 2011, 20:37   #240
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ken je het standpunt wel van N-VA betreffende werkloosheid.
Deel mij uw kennis.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 december 2011 om 20:37.
stuyckp is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be