![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() Heel dat gelul over pensioenen is er gewoonweg om de fouten van de politici te verdoezelen.
Ooit zat er genoeg geld in de pensioenpot, maar net zoals met het kindergeld heeft vadertje staat (onze politici) dit geld geclaimd om er andere zaken mee te doen en de schuld van de pensioenen door te schuiven naar de toekomstige generaties. Hetzelfde heeft Verhofstad nog een paar jaar geleden gedaan met het Belgacom pensioenfonds. En wij ondertussen maar betalen voor die klootzakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In elke Prive firma gaan ze er eens regelmatig met de borstel door en kijken hoe het efficienter kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() Messchien ook ophouden om pensioen te betalen aan Marokanen die na een lange carriere doppen in hun thuisland genieten van hun pensioen of onze centen of die al enkele jaren dood zijn en nog steeds trekken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dat is een voortvloeisel van de hangmatmaatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het huidige niveau van ambtenaren is een direct gevolg van de aanwervingen die voornamelijk in de jaren 70 zijn gebeurd. Ik zie geen enkele reden waarom zowat alle andere sectoren het met minder mensen kunnen stellen door de technologische vooruitgang terwijl er steeds maar meer en meer ambtenaren blijken 'nodig' te zijn. Ik geef enkele opties die me onmiddelijk te binnen schieten. 1) drastische vereenvoudiging van het fiscale systeem. Ik dacht dat we ongeveer 30000 ambtenaren alleen al op financieën hadden maar qua efficientie ranken we op het niveau van een ontwikkelingsland. Schaf het gros van subsidies en aftrekposten af en je kan hetzelfde werk laten gebeuren met een fractie van het personeel dat er nu is en nog een pak beter controleren ook. 2) organisaties als het Centrum voor Ongelijke Kansen en Racismeverspreiding kunnen simpelweg afgeschaft worden. 3) heel de sector van buurtwerkers enz kan wat mij betreft ook aan de deur gezet worden. Veel resultaat schijnt mij dit allemaal niet op te leveren. 4) Waarom hebben we in godsnaam nog een openbare omroep nodig? Ik begrijp wel dat het regime graag zijn privé-propagandakanaal wil maar wat mij betreft kan de VRT afgeschaft worden. Over canvas & ketnet wil ik nog discussiëren ovw dat het niveau drastisch wordt opgekrikt. En de radiozenders is natuurlijk helemaal een farce. Waarom de overheid in godsnaam al die radiozenders nodig heeft is me een raadsel. 5) Belgacom: volledig privatiseren. 6) Spoorwegen en openbaar vervoer. Herleiden tot de drukkere lijnen en verder afschaffen. Wie op de buiten wil gaan wonen moet er de gevolgen maar van dragen eerder dan verwachten dat de belastingbetaler wel een privé-tram / - trein / - bus zal voorzien. Voor de daluren kan er eventueel aan een systeem van subsidies voor taxis gedacht worden voor de minder begoeden. (Alhoewel ik hier persoonlijk niet echt een voorstander van ben ben ik wel bereid dit te steunen als in ruil de bussen / trams / treinen op de weinig gebruikte lijnen / uren worden afgeschaft) 7) splitsing van het land / of op zijn minst een heel duidelijke bevoegdheidsverdeling zodat er complete ontdubbeling is van de verschillende bevoegdheidsniveaus. 8) onderwijs: afschaffen van alle betuttelingsregels en extra administratie die leerkrachten opgelegd krijgen. 9) Parkeersmurfen en aanverwanten: allemaal ontslagen. Geen kat zal dit soort nepjobs met 0.0 toegevoegde waarde missen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 3 januari 2012 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Regionaliseren is niet de efficiënte weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat men trouwens al eens begint met de provincies af te schaffen. Maar dan beter, dan men met de senaat heeft gedaan, of wil doen. Namelijk de instelling afschaffen, doch de postjes behouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat men eens stopt met regionaliseren. TE DUUR. Je gaat nu toch niet beweren dat een historische stijging aan ambtenaren, 40% extra ambtenaren, gewoon door toeval samen gebeurd is met het creëren van de gewesten en gemeenschappen en het regionaliseren van enkele bevoegdheden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() [quote=Rr00ttt;5905678]Laten we wel wezen. Een hele hoop ambtenarenjobs kunnen mits wat eenvoudige ingrepen simpelweg afgeschaft worden en NIEMAND zal er een nadeel aan ondervinden.
1) drastische vereenvoudiging van het fiscale systeem. Ik dacht dat we ongeveer 30000 ambtenaren alleen al op financieën hadden maar qua efficientie ranken we op het niveau van een ontwikkelingsland. Schaf het gros van subsidies en aftrekposten af en je kan hetzelfde werk laten gebeuren met een fractie van het personeel dat er nu is en nog een pak beter controleren ook. Inderdaad . Een heel groot aantal ambtenaren zijn eigenlijk jagers geworden om hun eigen loon via belastingen te gaan samensprokkelen en leveren buiten hun eigen postje en de verzuring van de samenleving geen enkele positive noot op voor de hele overheid. Subisde . is het kwaad van alle economisch gekwel . het is een verhindering van een gezonde economie en het verbeterd de positie van de zwaksten niet . in tegendeel het zet de zwaksten in een appart vakje waar velen niet meer uit geraken en waar anderen juist zo grag in terecht komen om te profiteren . en het vergt een hoop inefficiente betutteling en controle en een hoop nutteloze jobs, bezigheidstherepie |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee slimme, voor het basispensioen voor iedereen.
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu lopen de belastingen ferm uitelkaar.
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch doet u dat wel.
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ambtenaren dragen niets af voor hun pensioen.
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe kan iemand in de ambtenarij zijn eigen loon betalen???
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn er zeer veel gemeenten die personeel aangeworven hebben met nepstatuten.
![]() |
![]() |
#238 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat is een uitzendkracht voor de privé? Wat zijn dienstencheques voor de privé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het heeft maar heel weinig te maken met de regionaliseringen - alhoewel die de dag van vandaag een steeds grotere rol beginnen te spelen -. In de jaren 70 was er een economische crisis die werd 'opgelost' door massaal ambtenaren aan te nemen.
|
![]() |
![]() |