![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nooit gedwongen hé maatje. Niemand heeft met een geweer tegen hun slaap hen weerhouden van in het parlement het regeerakkoord mee het vertrouwen te geven toen het werd gestemd.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#222 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal u in het vervolg Leugendistel noemen. Dat lijkt me beter.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 december 2011 om 20:09. |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, ze hebben BDW niet verplicht op regime gezet, dit doet hij voor zijn eigen bestwil, maar dit is tevens vreselijk ![]() De N-VA is een democratische partij die zich moet schikken naar de werkelijkheid. Die werkelijkheid is dat er een linkse belastingsregering is, met een vlaamse minderheid, maar desalniettemin een federale meerderheid. N-VA heeft geen coalitie of meerderheid kunnen vormen, dus geen regering met de N-VA erin. En dus moet de N-VA oppositie voeren. Wat is het probleem ? Alles is normaal, alles is legaal. Zelfs uw getrol en hersenloos gezever. |
|
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moet Bart De Wever altijd maar proberen uit te leggen dat ze wel in staat zijn om tot een compromis te komen ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De keuze was dus: - ofwel neen zeggen tegen Di Rupo omdat zijn nota op geen kloten trok - ofwel het op geen kloten trekkende akkoord steunen enkel en alleen maar om mee aan tafel te kunnen zitten. Enkel optie 1 is eervol. Optie 2 kunnen we gerust een vorm van prostitutie noemen. En dan neem jij het de N-VA kwalijk dat ze optie 1 gekozen hebben. ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan u ook nog inhoudelijk reageren in plaats van op de man te spelen ? Heeft u weer last van een gebrek aan argumenten ? |
|
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Doe gerust. Niemand neemt jou hier toch nog serieus, leugenaar.
|
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al die nota's is gewoon voor het grootste deel één groot theaterspel geweest. Ik vraag me eigenlijk af waarom je hier op een politiek forum actief bent als je dat nu nog niet doorhebt. Op een gegeven moment verklaarde de volledige PS partijtop dat ze zich in de loopgraven verschanste. Dit heeft maanden geduurd. Toch liet de N-VA maar begaan.
|
![]() |
![]() |
#230 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij heeft u een elementair gebrek aan kennis van wat democratie precies inhoudt. BDW hoeft niet uit te leggen dat N-VA compromis bereid is. Dat hebben jullie goed genoeg door. Want elke keer een compromis bereikt wordt in de Vlaamse regering komen jullie hier daarover zagen. Een mesthoop van stemmen was van toepassing op het Vlaams Belang. N-VA zit niet in een cordon en kan in de oppositie best zaken realiseren. Trouwens zelfs het VB heeft zaken gerealiseerd ondanks ze achter een cordon zaten omdat andere partijen enkele programma punten hebben overgenomen. Maar dat zullen jullie wellicht niet willen toegeven. Het zei zo. Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 december 2011 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De realiteit is dat ze de nota Di Rupo tot op de grond afgebroken hebben, MAAR DIT OOK GEFUNDEERD HEBBEN (iets wat de anderen bij hun "njet" niet de moeite vonden om te doen) en dat ze ook nu niet akkoord gingen met de zopas gestemde wet.
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens als u stelt dat de volledige PS partijtop verklaarde zich in een loopgraaf te verschansen. Dan stelt u onomwonden samen met mij vast dat het de PS is geweest die de zaak blokkeerde. Dat het de PS is de verrottingspolitiek heeft gevoerd. Maw je geeft ons gelijk. Dankjewel. |
|
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes was de nota van De Wever niet puur communautair. Er waren verschillende thema's. |
|
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart De Wever brak in het angstzweet uit toen ze hem formateur wouwen maken. Bart De Wever wou liever door het WC raampje kruipen dan te moeten antwoorden op vragen of hij wel degelijk kandidaat premier was.
Dat ze hem dan geen formateur gemaakt hebben zal wel aan hem zelf liggen zekerst ! Hij had maar wat meer ambitie moet hebben. http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=0O3BB3JQ Na Wouter Beke wilde ik all the way gaan, maar de PS verhinderde het. Ik was kandidaat-formateur, desnoods zelfs kandidaat-premier, ook al is dat niet mijn ambitie.' 'Soms breekt het angstzweet me uit. Dat men achteraf zegt: hij stond op een kruispunt in de Belgische politiek en hij heeft het laten liggen.' 'Ik zit op m'n tandvlees. Ik ben mentaal nooit zo zwaar belast geweest. Nooit werkte ik zo hard. En waarvoor? Ik weet het niet. Ik kan enkel hopen dat geschiedenis zal uitwijzen dat dit jaar de vroedvrouw was voor een doorbraak.' 'Toen de camera's me onlangs in het toilet opwachtten, overwoog ik ernstig om via het toiletraampje aan de journalisten te ontsnappen. Maar ik was bang om te blijven steken. De Wever klem in de wc, het zou mooie beelden opgeleverd hebben.' 'We zijn met N-VA heel snel gegroeid. Dan duurt het even voor je eraan went dat je niet langer klein maar groot bent. De partij en ikzelf moeten van die Calimero-houding af.' 'Achteraf bekeken had ik al in oktober de handdoek in de ring moeten gooien, toen de PS mijn nota verwierp. Sindsdien kwamen we nooit meer in de buurt van watN-VA als het minimum beschouwt.' 'Ik zit in de rol van het monster van Frankenstein. Au fond een intelligent en goedaardig wezen dat het beste voorhad, maar met rieken en toortsen achtervolgd werd.' 'Op 13 juni vorig jaar begonnen we aan een marathon. Onze tussentijden blijven uitstekend, maar op kilometer 35 kan je de man met de hamer tegenkomen. Ik weet niet aan welke kilometer we zitten, maar de ontknoping is nabij.' 'Met een Vlaams front moeten we de Franstaligen duidelijk maken dat het na nieuwe verkiezingen nog veel moeilijker kan worden. Gewoon, omdat we dan nog kregeliger zullen zijn.' 'Als ik naar de oorlog ga, weet ik welke partijen te kiezen. Men zegt dat ik een rechtse regering wil. Dat is belachelijk. Zo lang de PS in Franstalig België de dominerende partij blijft, komt er nooit een rechtse regering.' 'De partijstatuten van N-VA dateren van de 21e eeuw, die van de PS van de 19e eeuw.' 'Als ik één fout gemaakt heb, is het dat ik niet genoeg geïnvesteerd heb in de Franstalige publieke opinie. En zelfs zaken deed die de vrees aan de andere kant nog gevoed hebben.' 'Ik zal Vic Van Aelst nooit publiekelijk afvallen. Nooit. Als een partijlid in de problemen komt, ga ik niet de beul spelen.' 'Mijn eigen dierbare broer Bruno (UGent-hoogleraar Bruno De Wever, nvdr.) zit in een denkgroep die België probeert heruit te vinden. Als ik zie wat daaruit komt, ben ik niet echt onder indruk.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 december 2011 om 20:26. |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het regeerakkoord hebben we ons vertrouwen niet gegeven. |
|
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA moet dus nu niet afkomen dat ze hun dada niet in het regeerakkoord staat want niemand mag hun sociaaleconomisch plan kennen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 december 2011 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wiens schuld/verantwoordelijkheid is dat ?
![]() |