![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Europees Commissaris
|
![]() Bron? Welke econoom zegt dat er niets structureels moet veranderen?
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Face it: Belgie heeft een ongezonde schuldgraad, heeft een begroting die niet in evenwicht is ondanks optimistische aannames, kijkt tegen budgettaire herzieningen aan die ze nu minimaliseren, en zit met een beleid dat het vertikt om structurele maatregelen te nemen uit electorale angst en clientelisme. Daarbovenop heeft België geen industriële motor meer voor zijn economie, noch een degelijke exportindustrie die mee kan helpen om de balans terug wat positiever in te kleuren. Een AA rating is zelfs veel te optimistisch voor België. De loodgieter, daar kan men veel over zeggen en ook al ben ik geen CD&V-er, ik durf grif toegeven dat hij wel een aanzet heeft gegeven om de juiste weg op te gaan. Had Paars-groen die weg verder gezet, dan zou de situatie er helemaal anders uitzien. Enfin, verder is dat off-topic. Het ging hier over zwartwerk. Feit blijft daar dat je niets aan de oorzaak doet, wanneer je er enkel op gericht bent om alle zwarte circuits op te doeken en zware straffen te voorzien voor zij die de taxaties ontvlucht zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Intussen wordt het aantal jobs in de schaduweconomie (wereldwijd) al op 1.8 miljard geschat. Allemaal jobs in landen met een hoge taxrate zoals België? Ik dacht het niet.... Het is gewoon een eigenschap van sommige mensen belastingen te willen ontduiken, en ik zal deze mensen blijven bestrijden.
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() Zoals alle jonge, geschoolde mensen in Griekenland of Spanje wegtrekken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En van zodra democratie een excuus wordt voor een dictatuur van domheid, en je een meerderheid afhankelijk hebt gemaakt van de bijdragen die bij een minderheid gehaald worden, is een exodus een nogal logisch gevolg. Dat is wat ik gedaan heb, en wat velen met mij gedaan hebben. Benieuwd wat het beleid daar aan gaat doen eigenlijk. Hebben ze ietwat langetermijnvisie en pakken ze de koe bij de horens, of laten ze de boel van binnen uit imploderen? Ik ga in elk geval geamuseerd toekijken ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Duidelijk.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
U ziet het klaar en duidelijk. U geeft er lappen op! Zonde dat ik het zelf niet zo scherp kan stellen, ik zou heelder forums voltypen! ![]()
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 17 januari 2012 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Europees Commissaris
|
![]() Sinds wanneer? Sinds de blinde besparingen! Je geeft net zelf redenen aan waarom het huidige beleid niet de te volgen weg is.
![]() |
#231 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als er dan eens in't zwart gewerkt wordt, is het verlies voor de staat ook minder.
![]() |
#233 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Feel free om me argumenten te geven waarom ik had moeten blijven of waarom ik zou moeten terugkomen hoor. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En welke rijke? Gezien het aantal mensen in deze topic die het normaal vinden 300 000 euro te kunnen uitdelen aan de kinderen bij de erfenis, meer dan je ( bljkbaar) vermoedt.
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Grauwe gaat toch sterk in die richting. BTW iedereen zal wel zeggen dat er iets structureels moet veranderen. Alleen de voorgestelde veranderingen lopen mijlenver uit elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de linkse ratten hangen nog vast aan keynes balonneneblazen,e n steken ondertussen lekker opportunistisch de schuld op de banken, terwijl hun laatste ballon precies gewoon in het gezicht van de banken ontploft is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Als je vastgoed erft, moet je met de huidige prijzen al niet te veel meer doen om aan dat bedrag te geraken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hoogste belastingsvoeten en de laagste sociale inkomens, dat vloekt. Mensen die werken, ondernemen of sparen, blijven wegpesten, dat spelleke kan niet blijven duren. Vanaf er geld uitgevonden werd, moest men ervoor zorgen dat de mensen die dingen bleven vertrouwen. Met oplopende staatsschuld ebt het vertrouwen weg. Ook de overheid moet de tering naar de nering zetten. Ook voor hen geldt: toveren kan niet. Ik leen mijn zuur gespaarde centen niet uit aan iemand of iets die ik niet vertrouw dat hij/zij niet zou terug (kunnen) betalen. Noem mij daarom geen speculant (een spectaculair woord om linkiewinkies op hun paard te krijgen), want dat is heel iets anders. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |