Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2012, 20:01   #221
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik niet..maar waarschijnlijk zit jij in de betere kringen..ik schat dat je minstens 2 eigendommen moet hebben om te verhuren voor een behoorlijk inkomen te hebben voor je oude dag..als jij dat standaard noemt..ok

Op het monent dat men die keuze maakt , weet je niet dat die job te zwaar is op je oude dag..groot verschil...

Studeren was de moeilijkere weg ? gelukkig tellen die jaren NIET mee bij een loopbaanberekening voor je opruststelling... gaan we die toer op, een beetje neerkijken op het 'ongeletterde' volk ?
Als jij mag neerkijken op 30-jarigen en bij uitbreiding alle jongeren? Uiteraard!

Of is dat wat te lastig voor je?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 20:09   #222
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik niet..maar waarschijnlijk zit jij in de betere kringen..ik schat dat je minstens 2 eigendommen moet hebben om te verhuren voor een behoorlijk inkomen te hebben voor je oude dag..als jij dat standaard noemt..ok
Als ik mij nu niet direct zo veel zorgen moet maken als sommige leeftijdsgenoten is dat vooral te danken aan veel hard werken op momenten dat anderen dat niet deden.
Citaat:
Op het monent dat men die keuze maakt , weet je niet dat die job te zwaar is op je oude dag..groot verschil...
Velen wilden dat niet weten. Verblind door het verlangen naar die mooie nieuwe moto of wagen..
Citaat:
Studeren was de moeilijkere weg ? gelukkig tellen die jaren NIET mee bij een loopbaanberekening voor je opruststelling... gaan we die toer op, een beetje neerkijken op het 'ongeletterde' volk ?
Niks neerkijken, ik schreef ook dat ik niet wilde veralgemenen. Ik weet ook wel dat niet iedereen dezelfde mogelijkheden had. Maar er waren er die wél konden kiezen.

En wat dat studeren betreft: bijna fulltime werken en studeren combineren was niet de gemakkelijkste oplossing. En ter info: die drie jaren werken tellen niet mee voor mijn pensioenloopbaan omdat dit onder het statuut van stagiair was. Ik mag wel meebetalen voor het volledig pensioen dat anderen krijgen waarvan de (vele) dopjaren meetellen als gelijkgestelde jaren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 20:15   #223
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als ik mij nu niet direct zo veel zorgen moet maken als sommige leeftijdsgenoten is dat vooral te danken aan veel hard werken op momenten dat anderen dat niet deden.

Velen wilden dat niet weten. Verblind door het verlangen naar die mooie nieuwe moto of wagen..

Niks neerkijken, ik schreef ook dat ik niet wilde veralgemenen. Ik weet ook wel dat niet iedereen dezelfde mogelijkheden had. Maar er waren er die wél konden kiezen.

En wat dat studeren betreft: bijna fulltime werken en studeren combineren was niet de gemakkelijkste oplossing. En ter info: die drie jaren werken tellen niet mee voor mijn pensioenloopbaan omdat dit onder het statuut van stagiair was. Ik mag wel meebetalen voor het volledig pensioen dat anderen krijgen waarvan de (vele) dopjaren meetellen als gelijkgestelde jaren.
en toch straalt dit antwoord veel ik-ben-slimmer-dan-de-rest uit...

Iemand die vindt dat hij een bevoorrechte persoon is door zijn intelligente keuzes en derhalve meer rechten heeft..

IK mag ook meebetalen voor het volledig pensioen van andere(werklozen) maar IK lig daar niet wakker van..

Anyway iedereen die denkt dat de staatschuld nu wel zal verdwijnen door het opschuiven van de pensioenleeftijd ...keep on dreaming..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 20:23   #224
de atoombom
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee dat klopt, maar het komt toch neer op feitelijk langer werken..

Welke gewone werknemer zou dat kunnen ?

Mijn genot ? ..niet meer moeten werken in 3 ploegen, in de bouw,in de staalindustrie, aan een band op je 60ste is dus volgens u een luxe ?

Denk je nu echt dat IEDEREEN gewoon een paar jaar langer aan het werk zal zijn en er geen massale verschuivingen naar de werkloosheid en/of ziekteverzekeringen zullen zijn ?
Hoe oud moesten bv de ouders van Bobke zijn om pensioen te trekken? Moesten die in de bouw toen minder hard werken dan de huidige bouwvakkers? Was het toen minder zwaar?
de atoombom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 20:25   #225
de atoombom
Banneling

Standaard

Citaat:
en toch straalt dit antwoord veel ik-ben-slimmer-dan-de-rest uit...

Iemand die vindt dat hij een bevoorrechte persoon is door zijn intelligente keuzes en derhalve meer rechten heeft..

IK mag ook meebetalen voor het volledig pensioen van andere(werklozen) maar IK lig daar niet wakker van..

Anyway iedereen die denkt dat de staatschuld nu wel zal verdwijnen door het opschuiven van de pensioenleeftijd ...keep on dreaming..
Het zal toch een geweldige aanzet zijn.
Oud 26 januari 2012, 20:34   #226
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de atoombom Bekijk bericht
Hoe oud moesten bv de ouders van Bobke zijn om pensioen te trekken? Moesten die in de bouw toen minder hard werken dan de huidige bouwvakkers? Was het toen minder zwaar?
Demagogie...zo kan je elke sociale verwezenlijking door de eeuwen heen belachelijk maken..
Oud 26 januari 2012, 20:40   #227
de atoombom
Banneling

Standaard

Citaat:
Demagogie...zo kan je elke sociale verwezenlijking door de eeuwen heen belachelijk maken..
Is het ook demagogisch te moeten/mogen vaststellen dat een zeer groot gedeelte van de jonge generatie(s) nog nooit zo veel verlof heeft gehad (verlof in de brede zin van het woord...) en dat die al spreken van stress vooraleer ze iets hebben uitgespookt?
Oud 26 januari 2012, 20:48   #228
pajoske

Standaard

Citaat:
Neen, maar het is ook maar één van de vele maatregelen. Maar troost je, dit is nog maar het begin van wat ons te wachten staat. Wat heeft België te bieden om te concurreren met het buitenland? Geen grondstoffen, geen goedkope energie, alleen een gemiddelde hoge opleiding. Maar die voorsprong wordt met rasse schreden ingehaald door landen met veel beterkope en toch bekwame werknemers.
Vakbonden zouden zich beter concentreren op de toekomst in plaats van het verleden te willen behouden.
Oud 26 januari 2012, 20:59   #229
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, maar het is ook maar één van de vele maatregelen. Maar troost je, dit is nog maar het begin van wat ons te wachten staat. Wat heeft België te bieden om te concurreren met het buitenland? Geen grondstoffen, geen goedkope energie, alleen een gemiddelde hoge opleiding. Maar die voorsprong wordt met rasse schreden ingehaald door landen met veel beterkope en toch bekwame werknemers.
Vakbonden zouden zich beter concentreren op de toekomst in plaats van het verleden te willen behouden.
Dat is hetzelfde als vragen dat advocaten zich meer zouden moeten bezighouden met de rechtsstaat ipv met hun clienten..

Is een 50-er kortzichtig als hij alleen maar kijkt naar zijn eigen persoonlijk vervroegd pensioen ? ja..kan men hem dat kwalijk nemen na 35 jaar ononderbroken arbeid ? ik vind van niet..

Trouwens ik zelf staak maandag niet..
Oud 26 januari 2012, 21:00   #230
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het ook demagogisch te moeten/mogen vaststellen dat een zeer groot gedeelte van de jonge generatie(s) nog nooit zo veel verlof heeft gehad (verlof in de brede zin van het woord...) en dat die al spreken van stress vooraleer ze iets hebben uitgespookt?
Wat bedoel je nu ? dat er ondanks de vrije tijd véél meer stress is dan vroeger ?
Oud 26 januari 2012, 21:03   #231
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de nabije toekomst wil de BendeLeider van Voka een indexsprong maken: EINDELIJK lult deze super-schijnheiligaard uit z'n bek waarover het gaat: de index kapot maken.
Index waarvan in de Eu een vooraanstaand commisaris zegde: De Belgische index is een intelligent systeem !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 21:07   #232
de atoombom
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je nu ? dat er ondanks de vrije tijd véél meer stress is dan vroeger ?
Ik denk dat die stress fel overdreven is.
Dat is zoals spreken over wind... Hij kan er zijn maar men ziet hem niet (sommige winden kan men ook wel rieken maar toch nog niet zien)
Oud 26 januari 2012, 21:09   #233
de atoombom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In de nabije toekomst wil de BendeLeider van Voka een indexsprong maken: EINDELIJK lult deze super-schijnheiligaard uit z'n bek waarover het gaat: de index kapot maken.
Index waarvan in de Eu een vooraanstaand commisaris zegde: De Belgische index is een intelligent systeem !

Ik denk dat de meeste mensen die ondernemen (vooral export) wel weten dat dit allesbehalve een intelligent systeem is.
Ik veronderstel dat zelfs de vakbondsleiding dat in hun binnenste weten.
Oud 26 januari 2012, 21:12   #234
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bron?
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...14832/1.984993

Niet te verwonderen dat het voorstel weer van een sos komt.
De eigen bevolking zal wel langer werken omdat de pensioenkas leeg geraakt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 21:14   #235
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
*geeuw*

Je drukt het perfect uit!
Je zit zodanig in een slaap vastgeroest dat je niet eens de hypocrisie van de vakbonden opmerkt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 21:18   #236
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Enfin, degenen die op de partijcongressen luid en duidelijk protesteerden mogen maandag een dagje op hun lam gat thuis zitten van mij. Degenen die dat niet deden moeten nu ook hunne kak maar inhouden en braaf gaan werken.
En vooral zien dat ze niet in de weg van de werkmens lopen...
De eerste die maandag in mijn weg loopt zal er niet goed van zijn.
Oud 26 januari 2012, 21:19   #237
pajoske

Standaard

Citaat:
Dat is hetzelfde als vragen dat advocaten zich meer zouden moeten bezighouden met de rechtsstaat ipv met hun clienten..
Neen. Vakbonden moeten naar de toekomst kijken. Dwz naar de toekomst van diegenen die ze pretenderen te vertegenwoordigen. Ze moeten vooruitziend zijn i.p.v. enkel verworven rechten zolang mogelijk proberen te behouden. Ik zal het anders zeggen als de vakbonden in het verleden met de problemen van de mijnen vooruitziend geweest waren was dat voor hun leden beter geweest. Dan had het geld dat nu in bodemloze putten gegooid is kunnen gebruikt worden om de toekomst op te bouwen.[/quote]

Citaat:
Is een 50-er kortzichtig als hij alleen maar kijkt naar zijn eigen persoonlijk vervroegd pensioen ? ja..kan men hem dat kwalijk nemen na 35 jaar ononderbroken arbeid ? ik vind van niet..

Trouwens ik zelf staak maandag niet..
Ik zou dat eerder egoïstisch noemen. Ikzelf heb 40 jaar onafgebroken arbeid 'met een max. van gemiddeld 10 vakantiedagen per jaar achter de rug. (Dan tel ik studentenarbeid van 14u op één dag tijdens vakantie niet mee) ik zou ook liefst binnen enkele jaren wat gaan rondfietsen. Maar als ik aan mijn kinderen denk weet ik dat dit wel op hun kosten zal zijn. En dan denk ik: laat ons nog maar enkel jaren langer werken. Liefst rustiger aan, met (veel?) minder inkomsten, maar zonder dat anderen daarvoor moeten opdraaien.
Oud 26 januari 2012, 21:19   #238
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de meeste mensen die ondernemen (vooral export) wel weten dat dit allesbehalve een intelligent systeem is.
Ik veronderstel dat zelfs de vakbondsleiding dat in hun binnenste weten.
Ik denk dat de meeste vrouwen die boodschappen doen, zéér goed weten dat onze koopkracht d�*�*lt.
Ik veronderstel dat alleen een indexaanpassing de pijn kan verzachten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 21:20   #239
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
65 jaar net als nu.
Ze begonnen wel te werken op hun 14 jaar aan 50 en vervolgens 45 uur/week.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 21:25   #240
de atoombom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
65 jaar net als nu.
Ze begonnen wel te werken op hun 14 jaar aan 50 en vervolgens 45 uur/week.
En waarschiujnlijk hadden ze dan nog niets eens 25% van het verlof van nu.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be