Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2012, 21:39   #221
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Als we er in slagen om de Duitsers van tegenwoordig niet te overladen met verwijten voor wat hun voorouders zo'n 70 jaar geleden deden, of als we er in slagen om Scandinaviers niet vies te bekijken voor wat de vikingen allemaal hadden uitgericht, als we er in slagen om de Turken van nu niet te associeren met de Ottomanen die eeuwen geleden de Balkan binnenvielen ... dan lijkt het me dat de rest van de wereld dit toch ook moet kunnen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 21:43   #222
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als we er in slagen om de Duitsers van tegenwoordig niet te overladen met verwijten voor wat hun voorouders zo'n 70 jaar geleden deden, of als we er in slagen om Scandinaviers niet vies te bekijken voor wat de vikingen allemaal hadden uitgericht, als we er in slagen om de Turken van nu niet te associeren met de Ottomanen die eeuwen geleden de Balkan binnenvielen ... dan lijkt het me dat de rest van de wereld dit toch ook moet kunnen.
Zolang er individuen rondlopen die steeds maar weer met 't beschuldigend vingertje richting onszelf wijzen, zal de rest van de wereld daar gretig op inspringen en vlijtig meedoen met dat beschuldigend vingertje te blijven wijzen, om zèlf geen verantwoordelijkheid in eigen land te moeten nemen, 't westen is schuldig; kous af, zelfverachting!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 22:01   #223
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Het verandert nochtans niets aan het feit dat we met de erfenis zitten die onze voorouders gecreëerd hebben.
Ten goede en ten kwade.
Het enige dat we nu kunnen doen is te handelen zodat we ons er later niet over hoeven te schamen of te verontschuldigen.
Wel je mag je altijd excuseren voor wat UW voorouders gedaan hebben, maar je hoeft de mijne niet te culpabiliseren.Het is ook niet omdat uw voorouders bepaalde landen leeg geplunderd hebben, dat je nu alle sukkelaars ter wereld op mijn kosten hier moet uitnodigen. Wentel UW gewetensproblemen niet op een ander af.

Laatst gewijzigd door Elbow : 4 maart 2012 om 22:03.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 20:44   #224
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Wel je mag je altijd excuseren voor wat UW voorouders gedaan hebben, maar je hoeft de mijne niet te culpabiliseren.Het is ook niet omdat uw voorouders bepaalde landen leeg geplunderd hebben, dat je nu alle sukkelaars ter wereld op mijn kosten hier moet uitnodigen. Wentel UW gewetensproblemen niet op een ander af.
Het verklaart nochtans wel waarom mensen uit die leeggeplunderde landen naar hier migreren. Heeft dus niets met excuseren of schuldgevoel te maken. Het is gewoon de hedendaagse realiteit.
Dat is hetgeen ik bedoelde met de erfenis van onze voorouders.

En ik vindt het altijd straf dat in de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring "the persuit of happiness" als een basisrecht wordt beschouwd terwijl "gelukzoeker" een scheldwoord is in Europa.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 01:44   #225
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verklaart nochtans wel waarom mensen uit die leeggeplunderde landen naar hier migreren. Heeft dus niets met excuseren of schuldgevoel te maken. Het is gewoon de hedendaagse realiteit.

En ik vindt het altijd straf dat in de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring "the persuit of happiness" als een basisrecht wordt beschouwd terwijl "gelukzoeker" een scheldwoord is in Europa.
Hoezo "leeggeplunderd"????? kunnen ze zelf hun delfstoffen niet opgraven dan?

en "the pursuit of happiness" lijkt me iets helemaal anders dan "the pursuit of other people's money".
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 04:32   #226
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het staat hen vrij om dat geluk elders te gaan zoeken. Net zoals het de gastlanden vrijstaat om te bepalen hoeveel van die immigratiestroom ze wensen op te vangen. Als een teveel aan immigratie economisch niet meer rendeert dan lijken emo-argumenten gebaseerd op een koloniaal verleden mij niet constructief.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:31   #227
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af waarom alleen de meest ontwikkelde landen in Europa een 'schuldgevoel' (moeten) hebben en niet bv Saoudi-Arabie, om maar iets te noemen, waar waaruit Mekka en Medina de islamitische rooftochten en slavenhandel in andere landen een aanvang namen.

En wie heeft er Rusland ooit al eens 'sorry' horen zeggen over hun wandaden tegen hun gekoloniseerde buurlanden in het voormalig Oostblok ?

En trouwens, 'leeggeplunderd' is er wat over, vind ik.
Zonder de westerse technologie en vindingrijkheid om hun bodemschatten naar boven te halen, reden ze nog overal met een kameel of ezel en kar rond...

Genoeg 'sorry' gezegd, het wordt tijd dat Europa terug op z'n poten gaat staan en buitencontinentale armoezaaiers de deur wijst en alleen degenen binnenlaat die een economisch-maatschappelijke meerwaarde kunnen meebrengen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:35   #228
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom alleen de meest ontwikkelde landen in Europa een 'schuldgevoel' (moeten) hebben ...

Genoeg 'sorry' gezegd, ....
O ja?

Wie heeft er een schuldgevoel hier?

Volgens mij is er tot op heden alleen betaald aan nazaten van Joodse slachtoffers uit WOII.
Maak me even wakker als andere nazaten een schadevergoeding krijgen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:47   #229
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Allemaal dikke zever!
Zonder het ontdekken en ontginnen enz van "hun" grondstoffen zaten ze er nog met hun gat op en wisten ze van de wereld niet!
Misschien moeten we ons wat drukker maken over het feit, eens dat ze de touwtjes in handen kregen, dat er veelal nog evenveel miserie is in die landen! Kijk maar naar Congo hoeveel verder ze nu staan sinds hun onafhankelijkheid in 1960!!!
Daarbij komt dat hun bevolking van nu wel niet veel of niets meer zullen weten van die periode, met uitzondering van hetgeen bepaalde lieden hen gaan voorhouden om haat op te wekken!
En dat dat hen het recht zou geven zich daarom hier en masse te komen vestigen op onze kosten is helemaal van de pot gerukt!
Waar haalt men toch dergelijke nonsens!
Hiermee bedoel ik absoluut niet dat wat destijds gebeurde allemaal ok was, dat is wat anders!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 12:31   #230
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hiermee bedoel ik absoluut niet dat wat destijds gebeurde allemaal ok was, dat is wat anders!
Als we zo goed weten dat wat destijdse gebeurde niet allemaal ok was, waarom houden we dan dat "niet allemaal ok"-e systeem?
Waarom gaan we dan onverdroten op dezelfde weg verder?
Mensen worden niet meer benaderd in hun menselijke waardigheid, maar er wordt hen een economische waarde opgeplakt.
Het draait puur om geld, enige menselijkheid is ons vreemd geworden.

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 maart 2012 om 12:32.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 12:38   #231
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als we zo goed weten dat wat destijdse gebeurde niet allemaal ok was, waarom houden we dan dat "niet allemaal ok"-e systeem?
Mensen worden niet meer benaderd in hun menselijke waardigheid, maar er wordt hen een economische waarde opgeplakt.
als ik jou was zou ik dat eens aan de huidige kolonisten vragen: tenslotte doen ze er toch maar alles aan om met zoveel mogelijk naar hier te komen. Waarom toch hé? Zij komen toch uit uw niet-kapitalistische paradijzen hé? en het is ginder nog mooi weer ook.
Oud 11 maart 2012, 13:09   #232
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
als ik jou was zou ik dat eens aan de huidige kolonisten vragen: tenslotte doen ze er toch maar alles aan om met zoveel mogelijk naar hier te komen. Waarom toch hé? Zij komen toch uit uw niet-kapitalistische paradijzen hé? en het is ginder nog mooi weer ook.
Over welke "niet-kapitalistische paradijzen" waar ze vandaan komen heb je het?
Oud 11 maart 2012, 13:24   #233
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Over welke "niet-kapitalistische paradijzen" waar ze vandaan komen heb je het?
geen idee.... denk je nu dat degenen die hier komen aanwaaien allemaal uit kapitalistische landen op de vlucht zijn naar hier? waarom toch?
Oud 11 maart 2012, 13:41   #234
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vaak word Europa verweten de rest te hebben uitgebuit tijdens de vorige eeuwen.
Wat echter vergeten word, is dat de gewone bevolking in Europa het niet beter had dan de bevolking van de koloniën.

De economische revolutie vond toen plaats.
De periode van De Vrije Kongostaat, is ook de periode van de bloedige arbeidersopstanden in Europa. WWI en WWII vallen onder de periodes dat Congo een kolonie was van België. 10 jaar dus dat België geen handel dreef en geen economische activiteiten had.

In de periodes van de kolonisatie vanuit het VK, werd de eigen bevolking opgesloten op gevangenisschepen. En het stelen van een appel of een stuk brood was voldoende om gedeporteerd te worden.
Mannelijke gevangenen kregen vaak de keus, dienst nemen in het koloniale leger of op transport om dwangarbeid te gaan uitvoeren in één van de koloniën. Vrouwen hadden geen keuze, zij werden gedeporteerd.
Er zijn zeer weinig cijfers die worden vrijgegeven, maar het vermoeden bestaat dat slechts 30% van de gedeporteerde vrouwen het transport en de dwangarbeid lang genoeg overleefde om hun vrijheid terug te krijgen.

Vaak word vergeten dat de USA, Canada en Australie zijn opgebouwd door dwangarbeiders vanuit de Europese door de Britten bezette gebieden. En dat zij de eerste woongelegenheden voor de latere immigranten hebben opgebouwd, vaak betaalde zij deze opbouw met hun leven. Dat de USA zoveel mensen met Ierse afkomst telt, is enkel te danken aan de manier waarop de Ieren werden behandeld door de Britten.

Vaak word vergeten dat de Oost Indische Compagnie haar schepen bemande met opgepakte scheepslieden en dat hun behandeling aan boord veel te wensen overliet. Zij waren niet beter af dan de slaven in Amerika. Over hun geschiedenis word zeer weinig terug gevonden, dit omdat zijn lijken verdwenen in zee, maar menig matroos vond de dood onder de zweepslagen opgelegd door hun officieren voor een banaal misdrijf, zoals het vergeten groeten of het niet naar beneden richten van de ogen.

Ik heb persoonlijk nog de laatste Villeboten (Kongoschepen) gekend.
Zij waren de laatste stuiptrekkingen van de slavenhouders mentaliteit in de scheepvaart.
De bevolking in Europa had het in die periode niet beter dan de bevolking van de koloniën.
De Europese bevolking moet zich dus helemaal niet schuldig voelen voor het verleden, zij waren evenzeer het slachtoffer van de adel en hun aanhang als de rest van de wereld.

De Europese bevolking heeft echter gevochten tegen zijn onderdrukkers en uitbuiters en haar vrijheid met bloed, zweet, tranen en eigen leven betaald.
De Europese bevolking heeft het heft in eigen handen genomen en de zaken op eigen manier aangepakt, zij is NIEMAND iets verschuldigd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 13:46   #235
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat wij niet kunnen en mogen vechten voor hun vrijheid.
Wij mogen hen wel bijstand verlenen, maar kunnen hun vrijheid niet afdwingen, want zij moeten er eerst klaar voor zijn om met hun vrijheid te kunnen omgaan. Verworven rechten hebben een andere smaak dan gekregen rechten.
Oud 11 maart 2012, 13:48   #236
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
geen idee....
Geen idee! Wat zit je hier dan te zeveren?
"Zij komen toch uit uw niet-kapitalistische paradijzen hé? en het is ginder nog mooi weer ook."
Oud 11 maart 2012, 13:51   #237
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vaak word Europa verweten de rest te hebben uitgebuit tijdens de vorige eeuwen.
Wat echter vergeten word, is dat de gewone bevolking in Europa het niet beter had dan de bevolking van de koloniën.

De economische revolutie vond toen plaats.
De periode van De Vrije Kongostaat, is ook de periode van de bloedige arbeidersopstanden in Europa. WWI en WWII vallen onder de periodes dat Congo een kolonie was van België. 10 jaar dus dat België geen handel dreef en geen economische activiteiten had.

In de periodes van de kolonisatie vanuit het VK, werd de eigen bevolking opgesloten op gevangenisschepen. En het stelen van een appel of een stuk brood was voldoende om gedeporteerd te worden.
Mannelijke gevangenen kregen vaak de keus, dienst nemen in het koloniale leger of op transport om dwangarbeid te gaan uitvoeren in één van de koloniën. Vrouwen hadden geen keuze, zij werden gedeporteerd.
Er zijn zeer weinig cijfers die worden vrijgegeven, maar het vermoeden bestaat dat slechts 30% van de gedeporteerde vrouwen het transport en de dwangarbeid lang genoeg overleefde om hun vrijheid terug te krijgen.

Vaak word vergeten dat de USA, Canada en Australie zijn opgebouwd door dwangarbeiders vanuit de Europese door de Britten bezette gebieden. En dat zij de eerste woongelegenheden voor de latere immigranten hebben opgebouwd, vaak betaalde zij deze opbouw met hun leven. Dat de USA zoveel mensen met Ierse afkomst telt, is enkel te danken aan de manier waarop de Ieren werden behandeld door de Britten.

Vaak word vergeten dat de Oost Indische Compagnie haar schepen bemande met opgepakte scheepslieden en dat hun behandeling aan boord veel te wensen overliet. Zij waren niet beter af dan de slaven in Amerika. Over hun geschiedenis word zeer weinig terug gevonden, dit omdat zijn lijken verdwenen in zee, maar menig matroos vond de dood onder de zweepslagen opgelegd door hun officieren voor een banaal misdrijf, zoals het vergeten groeten of het niet naar beneden richten van de ogen.

Ik heb persoonlijk nog de laatste Villeboten (Kongoschepen) gekend.
Zij waren de laatste stuiptrekkingen van de slavenhouders mentaliteit in de scheepvaart.
De bevolking in Europa had het in die periode niet beter dan de bevolking van de koloniën.
De Europese bevolking moet zich dus helemaal niet schuldig voelen voor het verleden, zij waren evenzeer het slachtoffer van de adel en hun aanhang als de rest van de wereld.

De Europese bevolking heeft echter gevochten tegen zijn onderdrukkers en uitbuiters en haar vrijheid met bloed, zweet, tranen en eigen leven betaald.
De Europese bevolking heeft het heft in eigen handen genomen en de zaken op eigen manier aangepakt, zij is NIEMAND iets verschuldigd.
Welke vrijheid?
Wij hebben ons nog niet bevrijd van dat "niet allemaal ok"-e systeem!
We gaan onverdroten op dezelfde weg verder.

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 maart 2012 om 13:51.
Oud 11 maart 2012, 13:58   #238
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke vrijheid?
Rescue team asked.
Artisjokske moet bevrijd worden uit het kapitaistische Westen.

Laatst gewijzigd door Elbow : 11 maart 2012 om 13:59.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 14:27   #239
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke vrijheid?
We hebben ons inderdaad nog niet helemaal bevrijd van het uitbuitingsysteem.
Daar heb je 100% gelijk in.
Maar wij kunnen de andere niet bevrijden.

Congo zit met 65% van de grondstoffen uit de wereld, maar zijn bevolking heeft er zelfs nog niet eens 0,0005% van nodig.
Het is dus een land waar de bevolking in weelde zou kunnen leven, enkel door de verkoop van zijn grondstoffen. Doch het is een land waar mensen elkaar nog afrekenen op stamherkomst.

Wil je de problemen van Congo oplossen, dan moet je beginnen met een verbod op huwelijke tussen stamgenoten in te stellen.
In de Arabische wereld zit je zelfs niet alleen met het stammen probleem, maar ook nog eens met een religieus probleem. Om de problemen daar op te lossen, moet je dus eerst de godsdiensten verbieden en een verbod op huwelijke tussen stamgenoten instellen.

En dan zit je nog met de krijgsheren, onze oude adel.
Je moet dus het bestaande feodaalstelsel in die landen opblazen en er een verkozen overheid aan de macht brengen. Waar dit op uitdraait kan je zien in Irak, Afghanistan, Congo, Libie, Syrië, Soudan, Vietnam, Korea, Japan, ....

Stop er dus mee om een bevolkingsgroep een versnelde evolutie te willen opdringen. Zeker een evolutie die ze niet aankunnen.
Wij hebben er meer dan 2000 jaar over gedaan om van een stammenbevolking naar onze huidige samenleving te gaan, je kan onmogelijk van hen verwachten dat ze die 2000 jaar evolutie op enkele jaren doorlopen.
Oud 11 maart 2012, 14:28   #240
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

We zullen de Noord Koreanen moeten vragen, ze hebben ervaring met zulke bevrijdingsacties. Vraag dat maar aan de Japanners.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be