![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik zou het ook graag doen, maar voorlopig krijg ik niks. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/First_welfare_theorem
Dus inderdaad als de volledige "koek" (welvaartscreatie) 100 is is een verdeling 20-80 pareto optimaal. Maar daarom is dat nog geen eerlijke verdeling... Ik zou niet alles opsouperen en verder doen zoals je bezig bent. Het is toch niet omdat de staat je de mogelijkheid geeft om op haar te rusten wanneer het moeilijk gaat dat je daarom verplicht op haar moet rusten?
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik eerst mijn spaargeld en huis moet opsouperen, dan zorg ik er wel voor dat er niets meer is.
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik je erop wijzen dat het blijkbaar toch anders is.
Of hebben we geen bankencrisis, rommelkredieten en dergelijke?
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De haat tegenover mensen die niets hebben moet dan toch redelijk diep zitten dat je zo fanatiek zou reageren.
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar van jou weten we dat alle motivatie ten gronde nihil is . en daarboven op nog ziekelijk afgunstig en jaloers . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Heeft met je "businessplan" niks te maken... maar probeer gerust; stap eens naar je bank met je "plan" we zien wel verder...
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Wat een non-antwoord. Het is toch waar wat hij zegt... je gaat toch niet echt alles doen om jezelf de vernieling in te rijden "zodat je ook maar kan steun zoeken". alé kom dat houdt toch geen steek... als je centen hebt en je sukkelt in de werkloosheid leef je een tijdje op je reserves en ga je verder. Er is toch geen kat die omdat hij in de werkloosheid sukkelt plots gaat zeggen kom we gaan een jaar op vakantie zo hebben we geen rotte bal meer en kunnen we werkloosheid trekken?
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is je eigen keuze. Maar als je de welvaartsstaat niet kan verdedigen op empirisch accurate grond, dan vrees ik dat je hem dus niet kan verdedigen tout court.
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over motivatie, het gaat twee kanten op, ik ben obsessief in hetgene dat me interesseert, maar inderdaad, er zijn zaken die me angst en paniekaanvallen geven, waar dan ook de motivatie helemaal wegvalt. In die mate zelfs dat als ik weet dat ik morgen bijvoorbeeld in ergens Brussel moet zijn waar ik niet bekend ben, ik vannacht geen oog dicht doe en morgen uit mijn bed kom met o.a. migraine en een aantal andere zaken die het me fysiek onmogelijk maken van de woning te verlaten. Alleszins, ik was me niet bewust dat ik ziekelijk afgunstig en jaloers was tegenover wie dan ook. Voor de goede orde, kan je daar eens een aantal voorbeelden van quoten uit mijn posts aub?
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen,het zal eerder een elaboraat uitgewerkt plan zijn, waar mijn vaste baan in schittert als financiele backstop, met vastgoed als extra beveiliging voor de bank.
![]() |
![]() |
#232 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik, de situatie momenteel geeft me eerder aan te doen wat ik nu doe. Investeren in mezelf.
Trouwens, als ik een huis zou huren, moet ik indien behoeftig eerst mijn inboedel verkopen vooraleer ik steun kan krijgen?
![]() |
#234 | ||
|
![]() Citaat:
Ik zou onder dat systeem niet "minder investeren in mezelf" als ik u was...
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je optimaliseert je eigen genotsfunctie, en die is hoger als je alles erdoor boert, en dan van de staat kunt krijgen, eerder dan wat opzij te zetten, nog moeten te betalen voor zij die hun eigen genotsfunctie maximaliseren en alles erdoor boeren via belastingen, en dan als het uwen toer is, er niet mogen van te genieten, he. Maw, als je gedwongen bent om een verzekeringspolis te onderschrijven waar je enkel maar in bepaalde condities kan van genieten (namelijk geen bezit hebben), dan is het toch gunstiger om zich in die condities te plaatsen, eerder dan de verzekeringspremie op te (moeten) hoesten, maar geen recht op de prestatie te hebben.
![]() |
![]() |
#237 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die mensen die er niet in slagen geld te bekomen moeten op een andere manier geholpen worden, niet enkel door werkloosheidsuitkeringen, dat is al te makkelijk. Citaat:
Citaat:
Die probleemgevallen moeten dus begeleid worden: al het geld komt binnen bij een instantie die alles regelt (voila, daar kan dat teveel aan ambtenaren voor gebruikt worden se!) qua vaste kosten en geeft hen een bepaald bedrag te spenderen. Spendeer je dat aan nutteloze zaken, tja dan krijg je gratis wel een kommetje soep en wat brood. Ik zeg dan ook nergens dat mensen op de straat moeten belanden he! Maar gewoon geld geven zonder enige controle is zeker voor de zwakkeren echt niet de oplossing! Laatst gewijzigd door Meuh : 25 februari 2012 om 14:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleszins, als je het systeem verandert wil zien, dan ga je eerst Belgie moeten afbreken vrees ik. Er glijden teveel miljarden door de vingers van het profitariaat, die gaan die gaan dat geld en die macht niet opgeven zonder slag of stoot.
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Plus geld dat je verspilt waar je zelf voor gewerkt heb heb ik geen probleem mee; geld verspillen dat je krijgt van de gemeenschap is volgens mij echt niet waar het voor dient! Laatst gewijzigd door Meuh : 25 februari 2012 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 februari 2012 om 14:22. |
||
![]() |
![]() |