![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 maart 2012 om 16:49. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het feit dat het arabisch is is blijkbaar weer aanleiding voor iedereens favoriete stokpaardje om de situatie te kaderen naar gelang van politieke inslag. Of het nu marginale punkers, jihad-moslims, gospelzingende negers of een kindercreche is, geluidsoverlast is iets dat je leefomgeving kan verzieken. Parsprototems leefomgeving is verziekt en zij kan logischerwjze niks goeds meer zien in de veroorzaker daarvan. Een irritante zot is een irritante zot, arabisch of niet, en die zot woont naast haar en veroorzaakt overlast. Die gek om de een of andere reden verdedigen kan toch niet? Waarom val je dat niet bij? Omdat de overlast arabisch is? Dan mag het, misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik naar buiten kom met mijn probleem, gaat er vanzelf een polemiek openbreken waar ik geen enkele controle meer over heb. Uiteindelijk zou ik de huisvestingsmaatschappij voor de rechter moeten dagen. Ik ben niet van gisteren. Huurders die netjes aanvragen doen en het argumenteren krijgen een njet. De mensen die geen aanvraag doen, doen maar op en krijgen geen opmerkingen. Ik heb ooit een brief in de bus gekregen dat mijn gras in de voortuin te hoog stond. Ik heb gebeld en gevraagd of de persoon die rapport uitgebracht heeft wel een botanicus was. Het was namelijk geen hoog gras maar margieten die zich aan het uitzaaien waren. En nog voor de brief aankwam, waren de margrieten 'door mij 'geveld'.In die brief stond ook dat ze de wijk netjes wilden houden. Die boodschap lijkt alleen maar voor mij bestemd te zijn omdat ik nog tot enige communicatie in staat ben, zeker? Ik denk er ook over na om te veinzen dat ik plots geen Nederlands meer spreek (een soort amnesie). Misschien krijg ik dan ook een rode loper uitgespreid voor mij. Hoe kan ik naar de vrederechter stappen? Met wat in mijn handen ? Drie kikkers die overgevlogen zijn? Daar gaan ze goed mee lachen. Kindergehuil? Dat is eigen aan een sociale wijk. De frequentie ervan: who cares? Dat de kinderen opgesloten en afzijdig gehouden worden van de maatschappij... dat valt onder privacy en onder who cares? Ik ben op het einde van mijn krachten al een hele tijd. Het exitentiële begint duchtig de kop op te steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En heb je voor een vrederechter 'bewijzen' nodig? En terloops: aan dingen als huilende kinderen of ruziënde buren kan je mogelijk weinig doen, maar een probleem van kikkers in de tuin, mits een simpele technische oplossingen valt daar wel een mouw aan te passen, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beschermde diersoort wordt gevangen. De dieren worden mishandeld (gevangen in een kleine niet voor hen geschikte ruimte) en de kans is groot dat ze gedood zouden worden (pot die kapot valt, kikvorsje dood door glasscherven - pot wordt ergens gegooid waar de tuineigenaar hem niet opmerkt, kikvorsje verhongert en verdorst). Welke technische oplossingen kunnen daar een mouw aan passen?
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laten we nog wat meer arabische marginalen importeren die ons nog wat komen inerveren met hun 'flodderiaanse cultuur' en geef ze a.u.b. een vervangingsinkomen zodat we er zoveel mogelijk van kunnen genieten...en dan nog cannabis legaliseren zodat die mensen iets kunnen bijverdienen en wij dat irritant arabisch gekwetter wat kunnen verzachten met een jointje.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het niet om. Die man wilt mij treffen door die kikkers 'spectaculair' over te gooien. En ik reageer niet als een stier op een rode lap. Op het ogenblik van de chocopottendag wel, maar ik heb geen klacht tegen hem neergelegd. Dat bedoel ik. Zelfs de huisvestingsmaatschappij weet niet dat hij nadien een kikker door de lucht geworpen heeft. Die is op het dak van de volière beland. Ik ben binnen gebleven en heb niet gereageerd om niet nog eens een agressieve reactie van hem te ontvangen. Sindsdien is het rustig. Ik vlucht weg uit mijn leefkamer. Ik heb alle lente-activiteiten in de tuin gestaakt. Mijn wevervogels zijn vorig jaar al vertrokken naar Nederland. Ik pas niet meer in die wijk. Ik ben de valse noot op de balk geworden. Dat is de boodschap die ik krijg. Met 'sales cochons' is alles gezegd geweest. Is het niet zo dat je eerst een klacht moet neerleggen bij de politie. Die deze kan seponeren? Een aanklacht moet ontvankelijk verklaard worden, bij mijn weten. Als meneer de buurman de aanklacht ontkent, dan sta ik nergens. En mag ik nog eens opdraaien voor de gerechtskosten. De situatie ziet er hopeloos uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() Die dunne muren zijn indd een deel van het probleem. Die muren zijn niet voorzien op mensen die de gewoonte hebben om roepend iets te zeggen. Op een vrouw die uitsluitend giechelt tegen meneer, en als meneer niet thuis is, tiert op de kinderen. Ik heb haar nooit horen lachen als ze alleen bij de kinderen was. Nooit. Het jongste kind is bijna twee jaar oud en gaat nog niet naar school. Hoe zo'n peuter wordt afgeblaft door beide ouders. Dat is om ziek van te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik leef met u mee. Er zat een universiteitsprofessor in u. Dat weet ik zeker. ![]() |
|
![]() |
![]() |