Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2012, 12:16   #221
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik wik en weeg die afwijkende opinie en aan de hand daarvan bepaal ik mijn standpunt. Of ik steun die afwijkende opinie of ik verwerp die afwijkende opinie of ik besluit mij neutraal op te stellen. Maar Ik beslis. Ik alleen.

Jij beslist helemaal niets, je loopt gewoon mee met de conformistische meute.

Citaat:
Dat jij hiertoe niet in staat blijkt te zijn en je je dient te beroepen op een onzichtbaar vriendje, ergens high in the sky, of eerst iets dient op te zoeken in dat heilig boek van jou, is eerder jóuw probleem.

Ik ken mensen van extreem-links, extreem-rechts, van het centrum, atheïsten, gelovigen, fundamentalisten en heel open mensen en met geen van hen ben ik het volledig eens. Over één ding zijn ze echter allemaal eens: ik ben iemand die tenminste ergens voor staat en altijd eigenzinnig en tegendraads mijn mening verkondigt, ongeacht wat anderen erover denken.

Jij daarentegen...

Citaat:
Verder is het maar de vraag wie in deze topic de idiote(n) zijn.
De vraag stellen is ze beantwoorden.

Citaat:
Je begint in herhaling te vallen. Gezien het mij volkomen koud laat wat jij al dan niet geschrapt wenst te zien kun je jezelf de moeite besparen.
Jij komt hier op een forum en je presenteert je als een aanhanger van het boek Esparanza! en van de slagzin "Etiamsi omnes, ego non". Dan moet je niet verschieten als je ontmaskerd wordt.

Het is trouwens heel grappig hoe je, toen ik je erop aansprak, de cover van het boek als avatar geschrapt hebt... Je conformisme en lafheid werd weer eens pijnlijk duidelijk.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 12:24   #222
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Verwarrend niet zozeer, wel opmerkelijk hoe de massamigratie en de bijbehorende xenofilie tot een totale omkering der waarden heeft geleid bij sommigen.
Doe niet belachelijk!

Het zijn de VB-dom-rechtsen als jij die totaal hypocriet zijn. De intelligente rechtsen die ik ken zeggen overigens niets anders.

Eerste paradox:
Jij presenteert je als streng-katholiek. De katholieke theologie werd echter ontwikkeld door veelal Berberse, Noord-Afrikaanse kerkvaders als Tertullianus (bedenker van de term "Trinitas") en Augustinus. Hoe kun je dan racistisch t.o.v. Noord-Afrikanen zijn?

Tweede paradox:
Je presenteert je als vertegenwoordiger van traditionele Europese waarden. Wat denk je dan van een vader die zijn bloedeigen dochter in bikini op een campagne-affiche zet? Zijn d�*t de traditionele Europese waarden?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 1 april 2012, 12:28   #223
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
On topic (toch wel). Pesters op school, of degenen die dat maar een 'spelletje' vinden, zijn later dikwijls degenen die ook andere landen probleemloos zouden binnenvallen of andersdenkenden gemakkelijk de mond willen snoeren. Het zijn degenen die van pesters overgaan naar hooligans, en naar verheuging over de bommen die vallen op andermans hoofd. Het zijn de supremacy denkers, eens 'volwassen', van hun ras, religie of geaardheid. De oorzaak ligt in hun opvoeding, maar daar kijken ze niet graag naar.
²
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 1 april 2012, 16:26   #224
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
dat weet ik niet, u ook niet.

Ik ga niet akkoord; ouders zijn verantwoordelijk voor die wezens die zij hier maar blijven op onze planeet neerzetten. Volgens ons maatschappijregels zijn die ouders verantwoordelijk tot die wezens 18 jaar bereikt hebben.
Opvoeden is immens tijdrovend, en onvoorbereidbaar zwaar; je voedt geen wezen op door dat met een trog kellogs voor de tv te plaatsen voor vernederlandste disneyfilms. Opvoeden is een fulltime bezigheid en met fulltime bedoelen we niet 40/week maar wel 24u/dag.
Je hoeft die mensen ook niet dood te kloppen é, iedereen maakt fouten, fouten in de opvoeding zijn frequent en als je uwzelf daarin niet constant opvolgt kunnen die fouten desastreus worden. Het kan echt goed zijn dat de mensen die u in uw hoofd hebt echt wel hun best gedaan hebben doch dat zij niet toereikend waren, spijtig en helaas.
Inderdaad, ouders dragen verantwoordelijkheid, vind ik ook.
Zelfs na de leeftijd van 18 jaar, je bent ouder voor het leven, en juridische volwassenheid betekent niet dat kinderen hun ouder niet langer nodig hebben, vaak wordt er voorbij die leeftijd gestudeerd en er is het fenomeen van " boemerangkinderen die tijdelijk terug thuis wonen, omdat het uit is met hun lief, ze even geen werk hebben,ze eerst willen sparen alvorens te huren..veel jongeren blijven langer dan de generatie van hun ouders thuis wonen.
Maar voor mij hebben ouders die opvoeden breder zien dan primaire zorg,een streepje voor, zij proberen tenminste binnen hun mogelijkheden meer te bieden dan onderdak, en voedsel, de groep waarbij dit het geval is, is veel te groot.

Toch kun je als ouder niet steeds voorkomen dat je kroost in nesten geraakt, vaak is dat niet dramatisch, maar soms wel.Je kunt alleen maar erg je best doen om behoorlijk op te voeden, kansen te bieden, zorg te dragen, en naarmate leeftijd toeneemt, in dialoog te bepalen waar grenzen liggen.

En vooral; van je kinderen genieten, want gelukkig hoort dat er ook bij!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 16:27   #225
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zelfs na de leeftijd van 18 jaar, je bent ouder voor het leven, en juridische volwassenheid betekent niet dat kinderen hun ouder niet langer nodig hebben, vaak wordt er voorbij die leeftijd gestudeerd en er is het fenomeen van " boemerangkinderen die tijdelijk terug thuis wonen, omdat het uit is met hun lief, ze even geen werk hebben,ze eerst willen sparen alvorens te huren..veel jongeren blijven langer dan de generatie van hun ouders thuis wonen.
Maar voor mij hebben ouders die opvoeden breder zien dan primaire zorg,een streepje voor, zij proberen tenminste binnen hun mogelijkheden meer te bieden dan onderdak, en voedsel, de groep waarbij dit het geval is, is veel te groot.

Toch kun je als ouder niet steeds voorkomen dat je kroost in nesten geraakt, vaak is dat niet dramatisch, maar soms wel.Je kunt alleen maar erg je best doen om behoorlijk op te voeden, kansen te bieden, zorg te dragen, en naarmate leeftijd toeneemt, in dialoog te bepalen waar grenzen liggen.

+1
Oud 2 april 2012, 05:42   #226
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Jij beslist helemaal niets, je loopt gewoon mee met de conformistische meute.

Ik ken mensen van extreem-links, extreem-rechts, van het centrum, atheïsten, gelovigen, fundamentalisten en heel open mensen en met geen van hen ben ik het volledig eens. Over één ding zijn ze echter allemaal eens: ik ben iemand die tenminste ergens voor staat en altijd eigenzinnig en tegendraads mijn mening verkondigt, ongeacht wat anderen erover denken.

Jij daarentegen...

Jij komt hier op een forum en je presenteert je als een aanhanger van het boek Esparanza! en van de slagzin "Etiamsi omnes, ego non". Dan moet je niet verschieten als je ontmaskerd wordt.

Het is trouwens heel grappig hoe je, toen ik je erop aansprak, de cover van het boek als avatar geschrapt hebt... Je conformisme en lafheid werd weer eens pijnlijk duidelijk.
Ach, de reactionair gaat nog eens een potje schelden. Niet echt een verrassing.

N�* zichzelf eerst eens flink te hebben opgehemeld natuurlijk...

Maar goed.

Je hebt je gal kunnen spuwen zodat je je nu ongehinderd kunt concentreren op jouw Strijd Voor De Eer Van De Vrouw.

Je weet wel, die Zaak Van Leven En Dood.

Al wat vorderingen gemaakt?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 2 april 2012 om 05:51.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 06:30   #227
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Ik kan je enkel gelijk geven.
Vele vergeten dat je zelf kiest om ouder te worden en dat ouder zijn een taak is die je voor de rest van je leven moet blijven uitvoeren.

Gisteren nog een buurvrouw van 69 hier, die even de uitspraak deed dat ze even naar haar 90 jarige moeder ging om raad te vragen voor een probleem met haar 3 jarige achterkleindochter. Want ze wist zelf niet goed hoe ze het moest oplossen.

Vandaag kunnen veel jongeren niet meer terecht bij hun ouders met hun problemen en zoeken ze vaak hulp bij elkaar via gsm of internet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 06:51   #228
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan heb je het toch niet nodig om te controleren aangezien ze weten dat ze bij jou terecht kunnen en als ze weten wat kan en niet kan.

Geheimhouding is niet de juiste inschatting van privacy. Zelf bepalen wat je deelt, is de juiste inschatting.
Controle is wel nodig, zodat ze weten dat ze er nooit alleen voor staan en dat er steeds iemand is die op de hoogte is van hun acties op deze via internet en gsm.

En privacy of zaken geheimhouden voor de leefgroep is vaak de oorzaak van veel problemen.
Het is binnen onze maatschappij al zover gekomen, dat een email of chatbericht voldoende is om een echtscheiding te rechtvaardigen.

Ik ben zelf een alleenstaande vader.
Ik maak dus vaak gebruik van ander sites dan deze waar een gehuwd man of vrouw thuis horen.
Je zou er versteld van staan hoeveel gehuwde vrouwen je op een datingsite tegen komt.
Als je aan één van die vrouwen dan vraagt, wat haar man ervan denkt, krijg je te horen, die weet van niets, want die kan niet op mijn pc, die is beschermt met een wachtwoord.
Als je dan spreekt over het lidgeld dat ze moeten betalen voor die site, krijg je te horen dat ze elk hun eigen rekening hebben en hij geen inzage heeft op haar rekeningen. Die vallen immers onder haar privacy.

Ik leer mijn kinderen dus dat ze open moeten staan voor elkaar en dat ze niets verborgen moeten houden binnen de leefgemeenschap waarin ze leven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 14:20   #229
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Een aanzienlijk deel van de vrouwen trouwt omwille van de financiële zekerheid ... er zijn veel meer hoeren als men denkt
En hoe komt dat, denk je?

In 1975 kon een man het huis ingebracht door de familie van zijn echtgenote nog zonder haar toestemming verkopen.

Ik als vrouw heb twee mannen tot op de laatste cent onderhouden. Heel hoerisch, moet ik zeggen.

In een matriarchale maatschappij zouden de mannen dik moeten betalen bij mij voor elke ejaculatie. Voor het wc moet er ook betaald worden en als mannen het even 'moeilijk' hebben is dat toch inhoudelijk niet erg diepgaand. En de overheid mag betalen voor elke negen maanden 'investering' van lijf en leden. Ouderverlof: drie jaar minstens voor de vrouw alleen.

Het patriarchale heerst overal. Zelfs de feministen hebben niks anders gedaan dan het gat gelikt van die patriarchale structuur bij gebrek aan een durfgevoel van gelijkwaardigheid. Waar zouden ze dat gevoel ook vandaan hebben kunnen halen? Als het zwart op wit staat, snappen de meeste vrouwen dat nog niet. Stom opgevoed, wat wilt ge? Het is ook niet te vertrouwen wat er zwart op wit staat iivm de gelijkheid van man/vrouw. In de praktijk worden nog steeds de oude zaken gehanteerd.
The dick prevails en het vlees en het brein errond is en blijft leiddinggevend in de wereld.

Dat een jongeren subcultuur één iemand uitkiest om te profileren als slet (ook al zijn daar geen volgens die subcultuur aanwijzingen voor) is een zuiver patriarchaal gegeven. OOK AL zijn het meisjes die zoiets in gang zetten of eraan deelnemen.
Alle onderliggende biologische, ethnische, ethnologische elementen spelende bij de homo sapiens sapiens worden scherper en scherper tegen elkaar uitgespeeld. Het targetten van één persoon in een subgroep en die tot het uiterste drijven, lijkt een bepaalde sociale functie te vervullen. De welke weet ik niet. Constuctief is het geenszins.
Misschien moeten we wat meer poppen gaan verbranden, of dierenoffers brengen, of zo. Weet ik veel. Wat meer afgeleiden introduceren, symboliek.

De zelfmoord van dat meisje is heel schokkend. Maar het is niet het eerste geval en het zal het laatste geval niet zijn. Om over te gaan tot een veroordeling van dat meisje volgens ik weet niet welke maatstaven, vind ik net dat wat tienduizend keren meer verontrustend is.

In andere contreien worden kinderen beticht van witchcraft en gemarteld en terechtgesteld. Als het kind dood is, kan iedereen weer verder tot er weer een collectieve opwelling naar de sociale oppervlakte komt.

Ook al lijkt alles ingebet met wetten, infrastructuur, hiërarchie van landen, groepen landen, de VN, en het hele patriarchale klompkesgedoe, dan nog blijf ik bij chaos. De homo sapiens sapiens leeft in een chaos. Ondanks groen, rood en oranje licht op de weg alleen al, is het chaos. En veel bloedvergiet. Laatste paragraaf is een filosofische gedachte, meer niet.

Was Levi-Strauss er nog maar. (La pensée sauvage).
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 21:14   #230
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Controle is wel nodig, zodat ze weten dat ze er nooit alleen voor staan en dat er steeds iemand is die op de hoogte is van hun acties op deze via internet en gsm.
Ze weten toch ook dat iemand (jij) er steeds is, als het nodig is. Zonder die controle
Citaat:
En privacy of zaken geheimhouden voor de leefgroep is vaak de oorzaak van veel problemen.
Het is binnen onze maatschappij al zover gekomen, dat een email of chatbericht voldoende is om een echtscheiding te rechtvaardigen.

Ik ben zelf een alleenstaande vader.
Ik maak dus vaak gebruik van ander sites dan deze waar een gehuwd man of vrouw thuis horen.
Je zou er versteld van staan hoeveel gehuwde vrouwen je op een datingsite tegen komt.
Als je aan één van die vrouwen dan vraagt, wat haar man ervan denkt, krijg je te horen, die weet van niets, want die kan niet op mijn pc, die is beschermt met een wachtwoord.
Als je dan spreekt over het lidgeld dat ze moeten betalen voor die site, krijg je te horen dat ze elk hun eigen rekening hebben en hij geen inzage heeft op haar rekeningen. Die vallen immers onder haar privacy.
Dit heeft niets te maken met privacy, maar met vertrouwen en misbruik van vertrouwen.

Citaat:
Ik leer mijn kinderen dus dat ze open moeten staan voor elkaar en dat ze niets verborgen moeten houden binnen de leefgemeenschap waarin ze leven.
Ja, akkoord. Maar op vrijwillige basis.
Laat ze zelf beslissen wat ze wanneer met wie delen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 2 april 2012 om 21:15.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 08:38   #231
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, akkoord. Maar op vrijwillige basis.
Laat ze zelf beslissen wat ze wanneer met wie delen.

Delen is anders best iets dat aangeleerd mag worden, op gelijk welk niveau.

Laatst gewijzigd door the_dude : 3 april 2012 om 08:39.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 10:06   #232
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Inderdaad. Dat is de fundamentele discussie. In wat voor maatschappij leven wij als wij dit toelaten? Hoe komt het dat ouders niet meer het minste elementair fatsoen, niet meer de minste normen en waarden aan hun kinderen meegeven, maar hen laten opgroeien met Selena Gomez, Sex & the City en andere vulgaire onzin?
2
Onze cultuur is oversekst, geen wonder dat sommige jonge meisjes daar naar gaan leven en kleden en dat sommige jongens (grotendeels incorrecte en kwetsende) slettenlijsten gaan opstellen. Onze samenleving en wijzelf dragen echter de eerste verantwoordelijkheid.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 18:18   #233
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Delen is anders best iets dat aangeleerd mag worden, op gelijk welk niveau.
Ja. Dat wel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 18:22   #234
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard, ze draagt geen hoofdoek.
brrr...bangelijk zo'n hersenkronkels van een geïndoctrineerde bekeerlinge..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 3 april 2012 om 18:23.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 16:23   #235
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Geheimen hebben is gewoon een deel van opgroeien - iedereen heeft geheimen.
Wat jij je kinderen leert, is om sneaky technieken te vinden om toch aan je controle te ontsnappen.
Je kinderen in een emotionele gevangenis steken is gewoon belachelijk fout, en het is net dat wat je doet.
Oud 4 april 2012, 20:30   #236
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ach, de reactionair gaat nog eens een potje schelden. Niet echt een verrassing.
Feiten aanhalen is dus schelden in jouw woordenboek?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 4 april 2012, 20:35   #237
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
2
Onze cultuur is oversekst, geen wonder dat sommige jonge meisjes daar naar gaan leven en kleden en dat sommige jongens (grotendeels incorrecte en kwetsende) slettenlijsten gaan opstellen. Onze samenleving en wijzelf dragen echter de eerste verantwoordelijkheid.
Het zijn eigenlijk de ouders die de grootste verantwoordelijkheid dragen. Die weten toch wat hun 13-jarig kind draagt of doet?

Maar ja, meestal lopen de ouders van zo'n kinderen er zelf als halve "sletten" bij.

Laatst gewijzigd door Mam : 4 april 2012 om 20:35.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 20:46   #238
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Maar ja, meestal lopen de ouders van zo'n kinderen er zelf als halve "sletten" bij.
Maar ja, soms lopen de ouders van zo'n kinderen er zelf als halve "sletten" bij.

M%oeder brengtdochtre naaar fuif in deftigerkledij ,
dochter daar naaa de WC , zich omkleden , bijna naaakt buitne komen ,
wie is infout en/of schuldige ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 21:04   #239
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn eigenlijk de ouders die de grootste verantwoordelijkheid dragen. Die weten toch wat hun 13-jarig kind draagt of doet?

In plaats van schuldigen aan te wijzen, zouden we beter de reflectie op een hoger niveau tillen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 4 april 2012, 21:27   #240
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zonder een hoofddoek bedoel je?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be