Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2012, 16:05   #221
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Bart De Wever is een fascist. Dat is geen mening, maar een feit.
Wil u weten wat fascisme is, ga dan eens kijken aan het Schumanplein in Brussel.

Of bezoek eens een Leopold II herdenking van uw geloofsgenoten.

Een land, één volk, één koning!
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 16:06   #222
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Vandaar dat ze ook niet op ons kunnen stemmen, hè. Ik ben blij dat u ons probleem eindelijk begrepen hebt.
Oud 31 mei 2012, 16:07   #223
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook niks "te koeken" met uw belachelijke en onbestaande "Vlaamse" (sic) natie. Toch houd ik er mijn "kwijk" niet over omdat al die fascistische zever van de Vlaams-nationalisten met mijn belastinggeld betaald wordt.
wat is er "sic" aan Vlaamse?
Oud 31 mei 2012, 16:07   #224
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En wat Frankrijk betreft:

splinter en balk.

Oud 31 mei 2012, 16:07   #225
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ze ook niet op ons kunnen stemmen, hè. Ik ben blij dat u ons probleem eindelijk begrepen hebt.
Dat heb ik al meermaals onderuit gehaald. Men kent u niet omdat er geen vraag naar uw verhaal is, dat is al.
Oud 31 mei 2012, 16:10   #226
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Dat is onzin aangezien je niet bestaat als je niet in de media komt. En de media zijn in handen van de Vlaams-nationale maffia in het noorden en de Waals-nationale in het zuiden.
Oud 31 mei 2012, 16:11   #227
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is onzin aangezien je niet bestaat als je niet in de media komt. En de media zijn in handen van de Vlaams-nationale maffia in het noorden en de Waals-nationale in het zuiden.
het internet is ook onder controle van de Vlaams-nationale maffia?
Oud 31 mei 2012, 16:12   #228
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het internet is ook onder controle van de Vlaams-nationale maffia?

ja ze. Bill Gates en Zuckerberg zijn notoire Vlaams Belangers, wist je dat niet?
Oud 31 mei 2012, 16:14   #229
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat heb ik dus al meermaals weerlegd. Zelfs zonder media-aandacht zou je groter zijn moest de bevolking werkelijk in meerderheid unitaristisch zijn. De actiecomités, werkgroepen, denktanks, manifestaties en campagnes zouden spontaan uit de grond schieten als paddestoelen, er zouden al tientallen BUB-partijtjes opgericht zijn.

Dat is niet het geval. Omdat het unitarisme geen enkele behoefte vervult.
Oud 31 mei 2012, 16:14   #230
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht

ja ze. Bill Gates en Zuckerberg zijn notoire Vlaams Belangers, wist je dat niet?
aaaaah, dat verklaart al veel natuurlijk. tis daarom dat de N-VA een mail gekregen heeft van Zuckerberg om zeker geen aandelen van Facebook te kopen!
Oud 31 mei 2012, 16:15   #231
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik geef een opmerking over de Nederlandse taal. Wil jij zeggen dat de Nederlandse taal je geen kloten kan schelen, schrijf dat dan. Dan weten we dat jij respect vraagt voor je eigen cultuur maar het zelf niet wil geven.
Respect krijg je enkel als je zelf respect geeft.
Hoofdletters hebben ook een onderliggende betekenis, als burgerlijk protest weiger ik zelf om talen, royale en godsdienstige zaken met hoofdletters te schrijven.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 16:40   #232
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met egoïsten kan je niet hard genoeg zijn.
100% akkoord.

Om het even welke inwijkeling(e) die zich ergens in 'Vlaanderen' wil vestigen en wil genieten van de voordelen van de door de aldaar inheems zijnde paysans incultes op poten gezette beschaving, moet voortaan maar een beetje méér moeite willen doen om 'de Vlaamse Gemeenschap' tegemoet te treden en er op termijn zélf ook deel van uit te maken; wie absoluut géén 'Vlaming mét de Vlamingen' wil worden en dus ook een beetje flamand leert blaffen vindt elders in de wereld plaats genoeg om zijn/haar al dan niet adellijke pruillip te laten hangen.

Het wordt hoog tijd dat er een einde komt aan het geduld dat de Vlamingen weten op te brengen voor de hautaine repli sur soi van een welbepaalde ons allen welbekende groep bewoners van het noorden van de Zuidelijke Nederlanden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 18:07   #233
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
100% akkoord.

Om het even welke inwijkeling(e) die zich ergens in 'Vlaanderen' wil vestigen en wil genieten van de voordelen van de door de aldaar inheems zijnde paysans incultes op poten gezette beschaving, moet voortaan maar een beetje méér moeite willen doen om 'de Vlaamse Gemeenschap' tegemoet te treden en er op termijn zélf ook deel van uit te maken; wie absoluut géén 'Vlaming mét de Vlamingen' wil worden en dus ook een beetje flamand leert blaffen vindt elders in de wereld plaats genoeg om zijn/haar al dan niet adellijke pruillip te laten hangen.

Het wordt hoog tijd dat er een einde komt aan het geduld dat de Vlamingen weten op te brengen voor de hautaine repli sur soi van een welbepaalde ons allen welbekende groep bewoners van het noorden van de Zuidelijke Nederlanden.
Le flamand n’est pas une langue, monsieur James (zegt ze, haar al dan niet adellijke pruillip even terzijde). La preuve : http://fr.wikipedia.org/wiki/Flamand_%28dialecte%29. Als Wikipedia het zegt, moet het waarheid zijn.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 31 mei 2012 om 18:08.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 18:14   #234
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb ook niks "te koeken" met uw belachelijke en onbestaande "Vlaamse" (sic) natie. Toch houd ik er mijn "kwijk" niet over omdat al die fascistische zever van de Vlaams-nationalisten met mijn belastinggeld betaald wordt.
Uw kapitaal is waarschijnlijk deels tot stand gekomen dankzij de natie België ik zie anders niet in waarom je er zo een sterk voorstander kan van blijven. Je moet serieuze voordelen halen uit de natie België.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 18:16   #235
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Le flamand n’est pas une langue, monsieur James (zegt ze, haar al dan niet adellijke pruillip even terzijde). La preuve : http://fr.wikipedia.org/wiki/Flamand_%28dialecte%29. Als Wikipedia het zegt, moet het waarheid zijn.
Vous avez tout �* fait raison, Madame, mais cela n'empêche point qu'il est toujours possible, voire même souhaitable, d'apprendre �* l'aboyer comme il faut.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 18:23   #236
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Le flamand n’est pas une langue, monsieur James
... et les Flamins n'sont njiè d'zjièns

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 31 mei 2012 om 18:24.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 18:23   #237
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het West-Vlaams zou in een aantal opzichten wel als een taal kunnen beschouwd worden, die we dan gemakshalve Vlaams kunnen noemen.

Elke andere invulling van "le flamand" of "Vlaams" is inderdaad pas une langue.

In Vlaanderen is de officiële voertaal overigens Nederlands.
Oud 31 mei 2012, 18:27   #238
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het Vlaams geen taal.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 18:39   #239
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals men weet heb ik de vaste gewoonte om zo goed als nooit persoonlijke commentaar te geven op onderwerpen die in welkdanige zin met mijn land te maken hebben, anders dan het sporadisch verstrekken van louter neutrale informatie als dat nodig blijkt, of een heel enkele keer het weerleggen van een klinkklare leugen.

Na enig twijfelen maak ik hier en nu een uitzondering…

Ik nam (reeds veel eerder) in detail kennis van le Rapport d’Information sur la situation intérieure en Belgique van de Commission des affaires étrangères de l’Assemblée nationale, voorgesteld door de députés Lecou en Kucheida.

Ik ben het persoonlijk niet met alles 100% eens, en er zijn enkele zaken die ik zeker anders zou verwoorden, maar al bij al vind ik het rapport een zeer degelijk werkstuk, dat de politieke toestand in België goed weergeeft, en op een véél objectievere wijze dan eender welk relaas dat uit België zelf komt, want die zijn gegarandeerd steeds erg typisch Belgisch communautair gekleurd.

De kernconclusie van co-rapporteur Kucheida, vervat in zijn antwoord aan M. Terrot op de vergadering van 15 februari 2012, geeft precies de visie weer die ikzelf heb, na de politieke situatie in België een aantal jaren van op afstand te hebben gevolgd : L’avenir de la Belgique est fait de questions plus que de réponses.

Er is evenwel minstens één vraag waarop ik inmiddels het antwoord kan geven :

De vraag : « Heeft België, onder welke staatsvorm ook, een toekomst als het regime star een soort unitaire visie blijft volgen en zowel de eigenheid als het recht op autonomie van de twee grootste bevolkingsgroepen blijft ontkennen, evenals het recht van de meerderheidsbevolkingsgroep om democratisch de meerderheid uit te maken ? »

Het antwoord : « Neen »

Stof voor een later rapport van de Commission des affaires étrangères de l’Assemblée nationale, als één en ander over enkele jaren voor iedereen duidelijker wordt…
Dat U enkele zaken anders zou verwoorden zal waarschijnlijk ook wel slaan op woordgebruik zoals fascisme. Welke politieke motieven hebben die Franse parlementariërs om er dergelijke associaties te leggen ?

Ik neem aan dat dergelijke rapporten toch een of andere vorm van eindredactie kennen. Het lijkt me dus uitgesloten dat het gewoon over een flapuit gaat. Dergelijke associaties hebben een politieke motief hebben. Welke juist ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 mei 2012 om 18:40.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 18:52   #240
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het motief is: Europese zusterpartij van de Belgische PS.
Iets anders is er niet aan, want anders zouden ze wel eerst eens in eigen Franse boezem gekeken hebben vooraleer anderen terecht te wijzen over hun taalbeleid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be