![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() Volgens de meeste interpretaties van de islam is dit inderdaad zo. Dit wil niet zeggen dat het "volgens de islam" zo is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Burger
|
![]() Verbod op reclame voor alcohol vind ik realistisch.
Je treft er enkel de industrie mee, niet de occasionele en gematigde gebruiker. Het zal alcoholisme niet uit de wereld helpen maar het zal zeker effect hebben op het alcoholgebruik en op termijn het aantal zware drinkers en alcoholisten doen dalen. Je duwt er niemand mee in het criminele circuit en je velt er geen onnodig oordeel mee over gebruikers die er geen probleem mee hebben. Andere maatregelen zouden aan hetzelfde criterium moeten voldoen en wat mij betreft zijn ze welkom. Bedenking: als niet-drinker kan ik perfect een gezellige avond hebben met een partner die geniet van zijn occasionele Orval of glas wijn terwijl ik van mijn heerlijke espresso geniet. Wat doet een verbod op alcohol met die situatie? Mijn partner is gefrustreerd. Hem is iets verboden waar hij geen probleem mee heeft...bedenk zelf het vervolg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() waar is revoletto als je hem nodig hebt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat staat letterlijk in de koran, niet anders. Dat de islam een erg anarchistische religie is, dat is zo. Alleen interpretaties die zeggen dat je wel alcohol mag drinken, doen dat enkel en alleen om het hun zelf covertabel te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en de afweging blijft: wat is het ergste voor je partner: geen alcohol meer kunnen drinken, of slachtoffer worden van alcoholisme? Hoeveel erger moet het tweede zijn, vooraleer je voor een verbod zou pleiten?
![]() |
![]() |
#232 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#233 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is veel dat niet mag van de Paus, en toch doen Katholieken het. Idem dus voor wat de Imam zegt (of niet...) Ik ken alleszins Turken die zonder problemen bier drinken. Zijn ook best aangename lui.
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() Het is een hele kunde, he, de Koran interpreteren en daaruit een levensleer te putten. Inderdaad, je hebt tradities waarover grote groepen mensen eens zijn, waarin interpretaties en invullingen volgens een bepaalde traditionele weg gebeuren. Men kan inderdaad die traditie opgaan, als men zich daar beter in vindt. Ik heb dan ook niets tegen mensen die geen alcohol drinken omwille van zulke regels, integendeel. Als dit bijdraagt tot hun spirituele progressie is dat zelfs imperatief.
Maar het is niet zo dat men op basis van een vers uit de Koran zomaar een uitspraak kan maken over wat voor iedereen die beroep op de Koran als heilig boek doet al dan niet mag. Je mag zeggen dat het volgens jou inderdaad zo is dat de Koran bedoelt dat men niet mag drinken. Maar niet dat het "in de islam verboden is". Je hebt over de meeste dingen in de islam zeer goed onderbouwde visies pro of contra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat ik al heb uitgelegd dat als je dat in onze cultuur probeert, je voortaan je huis niet meer buiten komt zonder bodyguards. Zo simpel is dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De economische kost:
De horecasector en het toerisme halen een groot deel van hun omzet uit alcoholgerelateerde producten. Een zeer groot deel van de cafés gaan moeten sluiten als er een verbod komt. Om niet te spreken van het feit dat bier een belangrijk exportproduct is van dit land. Alle brouwerijen gaan moeten sluiten want hun activiteit zelf is plots illegaal. Een alcoholverbod is niet alleen economische, maar ook sociale en politieke zelfmoord, dat voorstel gaat zelfs nooit besproken geraakt worden in het parlement.
![]() |
#240 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() als ik de woorden cultuur en verbieden "merge" krijg ik een heel wrang gevoel