Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2012, 19:44   #221
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Vrouwen zijn intelligenter dan mannen. Wij dames wisten dat al lang, maar nu weet u ook waarom wij hier en elders altijd gelijk hebben, heren :

http://www.rtbf.be/info/societe/deta...-qi?id=7805158
Sorry, maar in de praktijk stel ik toch het tegenovergestelde vast. Vrouwen blijken niet altijd logisch te kunnen redeneren en ze hebben ook veel minder (ruimtelijk) inzicht en dit zijn factoren die toch in belangrijke mate de intelligentie bepalen. Dat wordt verklaard doordat hun (kleinere) hersenen gewoon op een andere manier werken.

Dat wil niet zeggen dat vrouwen in alles minder goed zijn, ze hebben wel degelijk hun kwaliteiten zijn in bepaalde dingen beter dan mannen zoals het opmerken van details en taalvaardigheid.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=GRNHBU4Q
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 21:04   #222
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Meestal gaat het er om hoe iemands andermans zonen naar het front te kunnen sturen...
Daar draait het helaas meestal op uit.
Citaat:
Hoe je het draait of keert ... het ligt duidelijk in het biologisch evolutionair voordeel van de vrouw.
Dat ze van nature uit hun kinderen niet naar het slachthuis sturen of dat het meestal mannen zijn die sneuvelen ?
Citaat:
Vb zijn ook legio waar één of andere vrouw in weze achter de schermen zorgde voor de nodige intriges tot op de moment dat de gemoederen tussen partijen zo hoog opliepen en diezelfde vrouw aan hare vent vroeg hun ( lees : haar ) eer met bloed te wreken.
Ik heb ongeveer 10 jaar Antwerps nachtleven op m'n cv staan en de enige regel om elke nacht ongeschonden te overleven, is om met je fikken van andermans geld en vrouw te blijven (voor vrouwen geldt dat daar ook).
De rest van wat je doet, trekt men zich niet aan.

Ik heb toen ook bitchen gekend die geilden op geweld en bloed, maar de domste was toch steeds haren Homer die opgejut in de 'val der verontwaardiging' trapte.
Een slimmere enkeling gaf z'n madam dan soms zelf wat kletsen, als ze op het randje van hysterie balanceerde en niet tot rede wou komen, waarna de rust meestal snel wederkeerde.

Citaat:
tjah... vrouwen zijn duidelijk intelligenter dan mannen
Wel, in de OP dacht ik ook zoiets gelezen te hebben.

Wat vrouwen tevens ook voor hebben op mannen, is hun hogere EQ.
Vandaar wsl dat weinig vrouwen bereid zijn hun kinderen naar een door mannen uitgelokte oorlog te sturen en dat de meeste mensen die zich aan oorlogs- en Jackass-toestanden wagen, meestal mannen zijn.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 20:35   #223
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Aangezien de domste mannen in de oorlog sneuvelen, terwijl de vrouwen domweg overleven, zullen uiteindelijk de mannen weer de slimsten worden, want onder ons is er nog natuurlijke selectie en onder de vrouwen niet.
Oud 20 juli 2012, 00:16   #224
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Sorry, maar in de praktijk stel ik toch het tegenovergestelde vast.
Dat heb ik hier al in verschillende posts met handen en voeten proberen uit te leggen, maar dan krijg ik van sommigen zo'n naast de kwestie antwoord dat men er moedeloos van zou worden. Dus aan alle vrouwen: als ge slimmer zijt laat het dan (eindelijk !!) eens zien. Wij venten vragen niet liever want dan kunnen we al dat denkwerk eens aan jullie overlaten.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 00:24   #225
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Er zijn er van een aantal vrouwen bij (ikke bijvoorbeeld om enkele zaken recht te zetten) maar het grootste aantal antwoorden komt van de mannen, die springen er direct boven op om zeker te zijn dat ze er goed uitkomen.
Ik vraag alleen nog bewijzen. Pas dan ben ik overtuigd. Maar een aantal posts hierboven (http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=166) argumenteer ik dat vrouwen onder elkaar toch ook zo'n geen al te hoge (zeg maar lage) intelligentie vereisende discussie voeren. Pars heeft me nog gelijk gegeven ook. En dan zijn jullie zelfs onder elkaar en hoef je in zo'n geval nog niet tov de mannen toe te geven dat jullie intelligenter zijn (voor het geval jullie het argument zouden willen gebruiken dat jullie je hogere intelligentie verborgen willen houden tov mannen).

Koetjes en kalfjes is dan ook het grote gespreksonderwerp tussen vrouwen onderling.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 20 juli 2012 om 00:28.
Oud 20 juli 2012, 00:46   #226
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Er is geen ontkomen meer aan, mijnheer Henri. U zult het moeten toegeven : vrouwen zijn intelligenter dan mannen. Véél intelligenter, zelfs.
Ik heb dit al altijd toegegeven aan de vrouwen die ik ken.
Ze hebben het zich al vaak beklaagd.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 00:47   #227
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, maar in de praktijk stel ik toch het tegenovergestelde vast. Vrouwen blijken niet altijd logisch te kunnen redeneren en ze hebben ook veel minder (ruimtelijk) inzicht en dit zijn factoren die toch in belangrijke mate de intelligentie bepalen. Dat wordt verklaard doordat hun (kleinere) hersenen gewoon op een andere manier werken.

Dat wil niet zeggen dat vrouwen in alles minder goed zijn, ze hebben wel degelijk hun kwaliteiten zijn in bepaalde dingen beter dan mannen zoals het opmerken van details en taalvaardigheid.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=GRNHBU4Q
Jij hebt vooral last van een te klein pietje.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 06:34   #228
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Jij hebt vooral last van een te klein pietje.
Laat me in uw geval dan toch maar even mijn vergrootgelas opzoeken.
Oud 20 juli 2012, 06:42   #229
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat wordt verklaard doordat hun (kleinere) hersenen gewoon op een andere manier werken.
Als ze al werken uiteraard Als God (of Allah) ze in elk geval brains gegeven heeft, en volgens de post van TS die brains beter ontwikkeld zijn dan hebben ze in elk geval hun gave niet gebruikt, en dat is gewoon misdadig om zoveel intelligentie niet te gebruiken.
Oud 20 juli 2012, 10:17   #230
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Aangezien de domste mannen in de oorlog sneuvelen, terwijl de vrouwen domweg overleven, zullen uiteindelijk de mannen weer de slimsten worden, want onder ons is er nog natuurlijke selectie en onder de vrouwen niet.
Goed gevonden! Het klopt natuurlijk aan geen kanten maar toch, voor een man is dat heel goed gevonden.
Oud 20 juli 2012, 10:20   #231
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed gevonden! Het klopt natuurlijk aan geen kanten maar toch, voor een man is dat heel goed gevonden.
Tja..gelukkig sterven we niet meer in het kraambed, anders hadden die kerels toch nog gewonnen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 10:23   #232
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik vraag alleen nog bewijzen. Pas dan ben ik overtuigd. Maar een aantal posts hierboven (http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=166) argumenteer ik dat vrouwen onder elkaar toch ook zo'n geen al te hoge (zeg maar lage) intelligentie vereisende discussie voeren. Pars heeft me nog gelijk gegeven ook. En dan zijn jullie zelfs onder elkaar en hoef je in zo'n geval nog niet tov de mannen toe te geven dat jullie intelligenter zijn (voor het geval jullie het argument zouden willen gebruiken dat jullie je hogere intelligentie verborgen willen houden tov mannen).

Koetjes en kalfjes is dan ook het grote gespreksonderwerp tussen vrouwen onderling.
Nu eerlijk zeg : zijn discussies, gesprekken, conversaties tussen mannen van zo'n hoog niveau? Ik zie het breder dan dit forum natuurlijk. Hier doen alle mannen hun best om er goed uit te komen. Maar luister eens naar gesprekken tussen mannen op straat en het werk : koers, voetbal, aanbiedingen in de Gamma, roddels (oh ja, ondanks het vooroordeel is roddelen niet typisch vrouwelijk) ... en als hun eigen vrouw niet in de buurt is, gaat het over vrouwen. Ik zou dus maar niet te hoog van de toren blazen.
Oud 20 juli 2012, 10:27   #233
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu eerlijk zeg : zijn discussies, gesprekken, conversaties tussen mannen van zo'n hoog niveau? Ik zie het breder dan dit forum natuurlijk. Hier doen alle mannen hun best om er goed uit te komen. Maar luister eens naar gesprekken tussen mannen op straat en het werk : koers, voetbal, aanbiedingen in de Gamma, roddels (oh ja, ondanks het vooroordeel is roddelen niet typisch vrouwelijk) ... en als hun eigen vrouw niet in de buurt is, gaat het over vrouwen. Ik zou dus maar niet te hoog van de toren blazen.
Roddelen is niet typisch vrouwelijk, maar negatief roddelen is dat wel.

Roddelen doet iedereen, anders zou je niet eens meer over iemand kunnen praten wanneer diegene er niet bij is.

Daarbij zijn de gesprekken tussen vrouwen nu ook niet bepaald van een hoog niveau. En wat is er mis met voetbal?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 10:47   #234
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik haat voetbal
Oud 20 juli 2012, 10:48   #235
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik haat voetbal
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 13:48   #236
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik haat voetbal
Mijn madam zegt me wel eens ontzettend dankbaar te zijn, dat ik geen voetbal- of wielerfanaat ben.
Ik leef dan ook mee met de sportweduwen aller landen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:16   #237
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Al dat gezever hier zeg!
Volgens mij is het heel simpel. Er bestaan heel intelligente mannen, gemiddeld intelligente mannen en minder intelligente mannen.
Er bestaan heel intelligente vrouwen, gemiddeld intelligente vrouwen en minder intelligente vrouwen. Voila. Is dat nu zo moeilijk te snappen?
Man of vrouw maakt geen barst uit. Wij zijn allemaal mensen. Verdorie zeg.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:32   #238
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik haat voetbal
Alleen minder intelligente mensen haten
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:35   #239
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Al dat gezever hier zeg!
Volgens mij is het heel simpel. Er bestaan heel intelligente mannen, gemiddeld intelligente mannen en minder intelligente mannen.
Er bestaan heel intelligente vrouwen, gemiddeld intelligente vrouwen en minder intelligente vrouwen. Voila. Is dat nu zo moeilijk te snappen?
Man of vrouw maakt geen barst uit. Wij zijn allemaal mensen. Verdorie zeg.
Zook is het zever dat er niet mag gesproken worden over verschil in intelligentie tussen geslachten, rassen... Genen bestaan nu eenmaal.
Maar uiteindelijk zijn het allemaal Gauszkurven. Maar dat neemt niet weg dat er iets meer heel intelligente vrouwen zijn dan mannen...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:37   #240
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alleen minder intelligente mensen haten
Dan ben ik wel heel dom. Ik haat voetbal en wielrennen hartsgrondig.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be