![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Bijbelse tijden was het Judaïsme inzake bestraffing zeker niet wreedaardiger dan andere religies. En al zéér vroeg heeft de Halakha ervoor gezorgd dat de stringente sancties uit de geschreven Torah werden vervangen door een meer humane vorm van sanctionering.
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus u hebt eigenlijk geen enkel recht van spreken meer wanneer u -zogezegd- homo's probeert te verdedigen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Denk jij echt dat pakweg marokkanen bv zo tolerant zijn tegen eigen volk en minder tolerant zijn tegen een blanke als het gaat om misdrijven ? Vraag eens aan een allochtone homo hoe veilig die zich voelt als hij de metro wil nemen in brussel. Die gasten zijn doodsbang van hun eigen volk omdat ze dubbel zo hard worden aangepakt. Op vlak van diefstal geloof ik ook niet teveel in dergelijke theorietjes dat ze selektief zijn : enkele weken geleden toen ik aangifte ging doen bij de politie van inbraak in mijn auto en diefstal laptop heb ik live mogen meemaken hoe een junkie-marokkaan die ze twee uur daarvoor los hadden gelaten opniieuw inbrak in een bestelwagen en dat op 100 meter van het commissariaat. De flikken zaten er zelf mee te lachen, dat die alles pikt wat los hangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Judaïsme als religie bestaat er niet in de Torah te lezen en die dan naar de letter toe te passen. Ik heb het u reeds herhaaldelijk geschreven, maar je hebt er duidelijk geen oren naar: de kerngedachte van het Judaïsme bestaat erin, vertrekkend van het geloof in de ene God, het leven te heiligen door het toepassen van de halakha. M.a.w. de mitzvoth toe te passen die voortvloeien uit de schriftelijke Torah en die geïnterpreteerd en toegelicht werden in de orale Torah (de Orale Traditie). Bijgevolg is een observante Jood niet verplicht een homo te halsrechten ingevolge het letterlijk toepassen van Leviticus 20:13 en 18:22. Het enige wat hij uit die verzen in eerste instantie afleidt is dat de Schriftelijke Torah homofiele daden afkeurt. Hoe hij daar dan verder concreet hoort mee om te gaan als observante gelovige wordt bepaald door de Orale Traditie (Misjna en Gemara). Een Jood wiens geloof enkel zou bestaan in het letterlijk uitvoeren van de precepten uit de Schriftelijke Torah is dan misschien wel een gelovige, maar geen aanhanger van het Judaïsme. Tenslotte nog dit: in verdedig homo's niet in hun bestaan als homo. Homofilie druist in én tegen de ethiek van het geloof dat ik aanhang én tegen mijn persoonlijke gevoelens. Ik verdedig homo's wél in hun fundamenteel recht op gelijkwaardige behandeling in het maatschappelijk verkeer en in hun recht op menselijke waardigheid.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 21 juli 2012 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 juli 2012 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juli 2012 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is in ieder geval duidelijk dat mijn tekst voor u te moeilijk is. Tja, ik kan het ook niet helpen dat jij het allemaal niet begrijpt.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 21 juli 2012 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van dat soort redenering krijg ik het altijd een beetje koud... Ik herinner me ooit een burgemeester die zei: "Ik heb niet tegen jullie rallypiloten, maar ik wil hier geen rally's meer zien" Stel je voor dat we tegen negers zouden zeggen "We hebben niets tegen negers, maar wel tegen een zwarte huidskleur, dikke lippen en kroezelhaar." Of nog: "Ik heb niets tegen Nederlanders, ik heb wel iets tegen slecht geklede, te luid sprekende mensen die steeds dierengeluiden lijken te reproduceren, de kleur Oranje en heel hun debiele koningshuis" Homoseksualiteit is inherent verbonden aan het homo zijn. Het is een geheel. Begrijp je dat? Of is onzin verkondigen inherent verbonden aan gelovigen? Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 juli 2012 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals: vooraleer je de ambitie hebt om over het Judaïsme serieuze dingen te zeggen moet je er nog héél wat over lezen en studeren. Kom dan later nog eens terug.
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem het niet op voor de homo's in hun sexuele activiteit als homo En daarmee bedoel ik dat ik mij niet tegen de homo's keer omwille van hun homosexuele daden en anderzijds zal ik over die homosexuele daden ook geen lofzang houden. M.a.w. hun "homo" zijn laat mij volkomen onverschillig. Maar ze blijven voor mij wél mensen. En als dusdanig zal ik het voor hen opnemen zoals voor iedere mens die het slachtoffer wordt van hatelijke agressie. Is het nu duidelijk manneke?
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 juli 2012 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() Zo heb ik niets tegen honden, maar ik ga geen lofzang zingen over vuile harige zoogdieren die steeds op 4 poten lopen, blaffen, steeds snuffelen en aan hun eigen kruis likken.
Tegen een hond die bovenstaand gedrag niet vertoont heb ik in het geheel niets tegen. Nu is het nog duidelijker, hè Nietzsche? ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 juli 2012 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben even verontwaardigd als u wanneer men holebi's daarvoor aanvalt en mishandelt. Voor mij blijven het mijn medemensen.
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2: Homoseksualiteit is aangeboren, net zoals hetroseksualiteit. Het is dus inderdaad evenwaardig. 3: Moeten wij je nu gaan bedanken, dat jij homo,s als medemensen ziet? Wow man, wat ben jij toch een goed mens. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Banneling
|
![]() Ik ben tegen korfballen. Daarom zal ik zelf nooit korfballen. Ik kan ook niet beletten dat andere wel korfballen.
Maar daarom hoef ik gekorfbal niet te aanvaarden als een ethische norm die evenwaardig is als de edele voetbalsport. Dat is dan ook al. Ook ik ben verontwaardigd wanneer men korfballers zou aanvallen of mishandelen. Voor mij blijven het mijn medemensen. |
![]() |
![]() |