Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2012, 18:48   #221
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Waar het "hart" van vol is...
Perzië nergens gezien ?
Oud 22 juli 2012, 18:59   #222
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Jij hoeft me niet de les te spellen over mijn belachelijke persoonlijke verklaringen die nergens op steunen. Dat is JOUW interpretatie en ik verklaar hier nog steeds wat IK wil. Niet hetgeen jij wilt lezen. Aangaande uw bestempeling - al dan niet gegrond- tot homosexueel: dit heb je enkel en alleen aan JOUW persoonlijke verklaringen te wijten hoor. Je kan het niet laten om te zinspelen op de "mannelijke" delen. Straffer: je hebt hierover tot in de kleinste details beschrijvingen gegeven waarop de meest beroemde auteurs jaloers zouden zijn. Hetgeen ook opvalt is dat je het zooooo dikwijls herhaalt dat je hetero bent, en dit krampachtig blijft herhalen, dat het niet geloofwaardig overkomt. Je doet teveel je best, m'n waarde vriend. Terwijl het mij helemaal niet kan schelen wat jouw voorkeuren zijn. Je doet net alsof mensen die wel voor hun homo-zijn uitkomen, een vieze ziekte hebben. (al zeg je van niet: je DOET het wel).
Wat een onzinnige zelfredding
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 19:05   #223
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Van een draad over een enquête wat je gedaan hebt in je kindertijd, met bijkomende verhalen over sommigen hun kindertijd, tot een discussie over homoseksualiteit.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 19:11   #224
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Van een draad over een enquête wat je gedaan hebt in je kindertijd, met bijkomende verhalen over sommigen hun kindertijd, tot een discussie over homoseksualiteit.
Dit lijkt wel het forum van politics.be!

Of wacht eens...
Oud 22 juli 2012, 19:23   #225
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dit lijkt wel het forum van politics.be!

Of wacht eens...
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 20:58   #226
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik heb mijn idee over opvoeden en dicipline over kinderen .

Ik heb een persoonlijke vriend met kids van 5 en 6 jaar oud , die best wel kunnen ravotten, maar hun ouders zijn liefhebbers om een goed restaurantje mee te pikken , echte culinaire genieters , en daarvoor hebben ze de kids nog nooit bij de oppas gelaten , die gaan in de beste restaurants mee , en weten zich heel goed te gedragen , meer zelfs , ze maken zelfs opmerkingen als er iets afwijkt van de goede gangorde en geven opmerkingen over het menu . Prachtig is dat toch .

En ja natuurlijk kinderen moeten ravotten , en dingen zoals in de beek spelen , ratten vangen , en in de bomen klimmen lagen voor mij als boerenzoon meer voor de hand dan kids die in de stad opgroeiden in een appartement.

Maar om dat ravotten aan te halen , was er voor mij ook niet zoveel tijd , het was al heel jong van moeten mee werken op de boerderij .

Toch heb ik een leuke gebeurtenis .

45 jaar geleden , was het nog gebruikelijk om thuis op de boerderij een varken te slachten , en de slachter haalde vaak grapjes uit met ons , dus bedachten we een volgende zet .
De slachter sloeg het varken met één hamerslag dood , en stak vervolgens met een mes de slagader door om het te laten leeg bloeden .
Vervolgens werd het varken met zijn poten gespreid op blokjes gezet en werd er stroo rond gezet , dat stroo werd dan in brand gestoken om het haar van het varken weg te branden alvoor men het varken ging ophangen om te vernijden .

Maar in wintertijd dronken die mannen graag een borrel . en toen het varken opgebaard lag onder het stroo , konden we ons moe overhalen om de mannen weg te lokken voor een borrel .
Op het moment dat ze aan hun borrel zaten , haalden we vlug het dode varken weg en vulden de hoop aan met meer stroo .

De mannen kwamen voldaan van de borrel buiten , en staken het stroo in brand . de hele hoop brande op en tot hun grote verbazing , er was geen varken .

Een varken slachten op de oude wijze , het zien vernijden , de geur van de verschroeide haren , en de de geur van de dampende ingewanden , Bloedpens maken , spek en hespen in de pekelzout steken en er na weken uithalen .
Kinderen zouden het moeten weten, moeten ruiken en eens hebben gezien .

Net als de geboorte van kalfjes en biggen . dat is natuur .

Ik zelf was amper 8 jaar oud , als mijn vader mij kwam halen , de bevalling van een zeug die het moeilijk had om haar biggen te werpen. de opening van de zeug was te nauw , haar eerste worp , en mijn vader zijn handen waren veel te groot en te grof , hij legde me presies uit wat ik moest doen , voeln of het biggetje met zijn hoofdje of met de achterpootjes eerst zat . en dan hoe ik mijn handje en vingers rond het kopje moest wringen om de voorste pootjes onduit te halen en dan het biggetje knellen tussen mijn kleine vingertjes en mee naar buiten halen . Ik moest als klein knaapje , tot half mijn bovenarme diep in de zeug gaan om het biggetje op te halen .

Dat ijn beelden uit mij jeugd .
Dat zijn prachtige herinneringen. En zeggen ze niet dat geuren het gemakkelijkst zijn om te herinneren? Toen ik dat las van dat spek en die hespen rook ik eventjes weer de geur van een hesp die hing te roken in de schouw. Ook zo'n speciale geur van lang geleden.
Oud 22 juli 2012, 21:01   #227
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Perzië nergens gezien ?
Ik denk dat die nu wel een hartinfarct heeft gekregen
Oud 22 juli 2012, 22:40   #228
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat zijn prachtige herinneringen. En zeggen ze niet dat geuren het gemakkelijkst zijn om te herinneren? Toen ik dat las van dat spek en die hespen rook ik eventjes weer de geur van een hesp die hing te roken in de schouw. Ook zo'n speciale geur van lang geleden.
En hoe maakten ze de rook ? bij ons, had je de gloeiende houtskool in een haard , de hespen hingen in de schouw , en men gooide er verse brandnetels op , die dan uren bleven roken
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 23:18   #229
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Perzië nergens gezien ?
Ze zit naast mij.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 00:39   #230
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Ik mis:
-Een rietje in een kikker zijn aars steken, opblazen en dan met een stok op slagen zodat hij ontploft.

-molotov maken met naft van het grasmachine en de gazet van antwerpen.

-Foefke en floeterke
Oud 23 juli 2012, 09:15   #231
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje , nu moet ik passen . daar heb je gelijk . 100 % gelijk . maar daarvoor is de Russische arogantie nog niet nodig .
Klarekijk, ik ben zelf iemand die heel de wereld heeft rondgereist voor beroepsdoeleinden.
Als ik vandaag even rondkijk, zie ik dat enkel zij met arogantie de lakens uitdelen.

Je moet het programma Bonjour Congo eens bekijken, je zal dan zelfs verbaast zijn dat zelfs de Congolezen staan te smeken dat de oude arogante Belgen terug komen en de lakens er terug komen uitdelen.

Vele staan te roepen de Verhofstadt een goed premier was, terwijl het enkel een arogante onbekwam idioot is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 09:23   #232
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was zelf amper 10 jaar toen ik mijn eerste kip en konijn mocht slachten en kuisen.
Als je dit vandaag laat doen door een jongere, dan halen ze hun neus op
en staan ze te roepen dat het vies is, dat het dierenmishandeling is en nog zo van die zaken. Maar als je hen zegt dat ze zonder deze handelingen geen vlees op hun bord krijgen, zijn ze stom verbaas en krijg je te horen dat vlees van de beenhouwer komt en die het in de fabriek gaat halen, zonder dat er dieren voor mishandeld moeten worden.

Je mag vandaag zelfs geen spek of hepsen meer thuis roken of je moet over een pak vergunningen beschikken.
Oud 23 juli 2012, 09:28   #233
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe maakten ze de rook ? bij ons, had je de gloeiende houtskool in een haard , de hespen hingen in de schouw , en men gooide er verse brandnetels op , die dan uren bleven roken
Mijn ouders werkte met hardhout krollen ( zacht hout, zolas den en spar hebben te veel boomvocht en doen het vlees slecht smaken) en brandnetels. De brandnetels diende voor de smaak en om te verhinderen dat het hout kon branden, maar enkel smeulde.
Oud 23 juli 2012, 10:41   #234
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet. Dat was bij mijn tante die in zo'n oud boerenhuisje in de Kempen woonde. Wij mochten daar af en toe logeren, 't was in Mol vlak aan het Zilverstrand. Ik heb prachtige herinneringen aan die periodes al was het er armoedig.
In het huisje was een opkamertje waar we beurtelings mochten slapen, het heerlijkste kamertje dat ik ooit gekend hebben. Alleen al hoe we er naar toe moesten klimmen : 3 treetjes genageld op de kelderdeur.
Daar hing dus regelmatig een hesp in de schouw.
Water moesten we gaan putten. Het eten was er mager, mijn tante had 9 kinderen (eigenlijk 10 maar één was jong gestorven). Hoe die er ons nog kon bijnemen zo af en toe, dat begrijp ik eigenlijk niet.
Maar het was een schat van een mens en als ik daar aan terug denk, was het precies altijd zomer ...
Oud 23 juli 2012, 10:48   #235
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik was zelf amper 10 jaar toen ik mijn eerste kip en konijn mocht slachten en kuisen.
Als je dit vandaag laat doen door een jongere, dan halen ze hun neus op
en staan ze te roepen dat het vies is, dat het dierenmishandeling is en nog zo van die zaken. Maar als je hen zegt dat ze zonder deze handelingen geen vlees op hun bord krijgen, zijn ze stom verbaas en krijg je te horen dat vlees van de beenhouwer komt en die het in de fabriek gaat halen, zonder dat er dieren voor mishandeld moeten worden.

Je mag vandaag zelfs geen spek of hepsen meer thuis roken of je moet over een pak vergunningen beschikken.
Van slachten gesproken, mijn moeder vertelde ooit hoe zij bij die tante waar ik hierboven geschreven heb haar eerste kip slachtte. Tante R. moest weg en mijn moeder moest op de kinderen passen (toen nog maar 3 of 4). Tante had gezegd dat mijn moeder een kip moest klaarmaken maar mijn moeder had nooit een kip moeten slachten omdat ze broers had die thuis gewoonlijk voor dat karweitje opdraaiden.
Na lang nadenken werd het probleem opgelost : mijn moeder hield de kip vast met de kop in de deuropening en één van de kinderen knalde de deur dicht. Kip dood, eten kon gemaakt worden, de deur moest wel afgekuist worden
Oud 23 juli 2012, 11:05   #236
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van slachten gesproken, mijn moeder vertelde ooit hoe zij bij die tante waar ik hierboven geschreven heb haar eerste kip slachtte. Tante R. moest weg en mijn moeder moest op de kinderen passen (toen nog maar 3 of 4). Tante had gezegd dat mijn moeder een kip moest klaarmaken maar mijn moeder had nooit een kip moeten slachten omdat ze broers had die thuis gewoonlijk voor dat karweitje opdraaiden.
Na lang nadenken werd het probleem opgelost : mijn moeder hield de kip vast met de kop in de deuropening en één van de kinderen knalde de deur dicht. Kip dood, eten kon gemaakt worden, de deur moest wel afgekuist worden
Kip moet wel een dag afsterven voor je ze opeet.

Maar je verhaal is niet zo gek, ik heb de meeste idiote manieren van slachten gezien, toen mijn zusters kippen moesten slachten.

Was er zelfs één die aan de kip vroeg om dood te gaan, zodat zij ze kon pluimen en kuisen. Medewerking van de kip kreeg ze echter niet en is mogen blijven leven tot mijn vader thuis kwam, dan was het rap opgelost en gedaan met de kip.
Oud 23 juli 2012, 11:22   #237
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ze zit naast mij.
Dat verklaart die oorverdovende stilte...
On topic :
Je in de sneeuw door een brommer laten voorttrekken en bij maximumsnelheid loslaten....en proberen overeind te blijven natuurlijk.
(1 keer geprobeerd met een krak van een auto... Auto geslipt en in de gracht beland... Diegene die er aanhing er achter geslierd.... De rest goed gelachen, maar het toch maar niet een tweede keer geprobeerd.... )

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 23 juli 2012 om 11:22.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 11:52   #238
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Kijk. Wij, de mensen, hebben de natuur verslagen door steeds meer onnatuurlijke dingen te doen, zoals computers en vliegtuigen. Deze komen niet voor in de natuur.
Dus vind ik, dat wij ook de natuur moeten verslagen door aan anale seks te doen. In feite ben je een primitieve holbewoner als je niet aan anale seks doet. Want een vliegtuig/auto/computer/... is ook niet natuurlijk.
Indirect zijn vliegtuigen, computers en auto,s ook natuurlijk he. Het is immers door een natuurlijk-wezen gemaakt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 11:58   #239
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Indirect zijn vliegtuigen, computers en auto,s ook natuurlijk he. Het is immers door een natuurlijk-wezen gemaakt.
Niet volgens Klarekijk.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 11:58   #240
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Niet volgens Klarekijk.
TJa........ Klarekijk.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be