Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2012, 10:54   #221
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Wat heeft mijn leeftijd er met te maken? Je probeert gewoon mensen in hokjes te duwen. We zijn beiden bang voor onze toekomst. Jij voor je pensioen ik verwacht geen pensioen meer maar enkel een land waar ik nog kan overleven. Als je bovendien ouder bent dan mij kan ik ook begrijpen dat je de vrijheid van de mens zo laag inschat. Je hebt bijna je volledige leven reeds gehad.

ik ben niet de persoon in mijn schermafbeelding

verder ga ik nog zeker minstens 30 jaar mogen werken vooraleer ik op pensioen mag (tenzij ik binnen ben daarvoor natuurlijk )
Oud 30 juli 2012, 11:16   #222
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Dat is wellicht meer dan voldoende voor in de privé, maar vooralsnog niet voor het secundair onderwijs.
Wat een ongelooflijke zever. Trouwens als het goed genoeg is voor in de privé, waarom zou het onderwijs dan meer willen. Degenen die altijd maar op die spelling zitten te vitten hebben mijns inziens bij voorbaat de discussie verloren en leveren er alleszins niet echt een positieve bijdrage aan.

De school neemt de verantwoordelijkheid van de ouders niet over, dat is correct. Maar als ouder reken je er toch op dat je kind naar school kan gaan. Er is schoolplicht, dus die opvang, al is dat dan misschien geen doel op zich, die is impliciet. Me dunkt dat dit is wat Paul bedoelt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 11:27   #223
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wat een ongelooflijke zever. Trouwens als het goed genoeg is voor in de privé, waarom zou het onderwijs dan meer willen. Degenen die altijd maar op die spelling zitten te vitten hebben mijns inziens bij voorbaat de discussie verloren en leveren er alleszins niet echt een positieve bijdrage aan.

De school neemt de verantwoordelijkheid van de ouders niet over, dat is correct. Maar als ouder reken je er toch op dat je kind naar school kan gaan. Er is schoolplicht, dus die opvang, al is dat dan misschien geen doel op zich, die is impliciet. Me dunkt dat dit is wat Paul bedoelt.
Nee, er is leerplicht. Je moet zoveel vakken volgen per jaar en examens afleggen. Je moet niet fysiek aanwezig zijn op een school.
Oud 30 juli 2012, 12:02   #224
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Nee, er is leerplicht. Je moet zoveel vakken volgen per jaar en examens afleggen. Je moet niet fysiek aanwezig zijn op een school.
Er zijn wel bitter weinig ouders die hun kinderen zelf laten leren dus de facto komt het neer op schoolplicht. Er zit wel wat meer dwang achter want met een kind dat geregeld spijbelt kunnen de ourders zelfs zijn kindervergoeding verliezen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 12:21   #225
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Ik stel voor dat je even teruggaat naar het lager onderwijs vermits je taalbeheersing op het niveau van een elfjarige is blijven steken.
Dat is wellicht meer dan voldoende voor in de privé, maar vooralsnog niet voor het secundair onderwijs.

Een school is geen dumpingplaats voor kinderen van moderne ouders die geen zin meer hebben om hun kinderen op te voeden.
typisch meesters: kommaneuken, en dat het kind met het badwater weggooien. Weet je wat: onderwijs mag dringend bijdragen tot het relanceplan van de maatschappij.

maatregel 1: 40uur school geven ipv die belachelijke 32uur. Ouders met een 9-5job en 2 uur pendeltijd, moeten hun kinderen op hun startijd kunnen afzetten aan school en op hun thuiskomt tijd kunnen afhalen.

maatregel 2: verplicht kinderopvang tijdens de vakantie. Idem, het kan niet dat ouders opvang moeten zoeken in de vakantie, of dat kinderen 2 maand in het huis van hun ouders hangen te lummelen. Lummelaars zijn op termijn losgeslagen jongeren. Breng structuur in hun leven, en organiseer een alternatief voor het 'technocratische onderwijs'. In de vakantie wordt het 'recreatief 'onderwijs, en scheiding van dit recreatieve pakket van het huidige schoolpakket. Want kinderen moeten om de 2 weken iets anders doen dan lesvolgen. En dit liefst allemaal tijdens de pakketuren. Je kunt u afvragen of de onderwijzers nog intellectueel eerlijk zijn, als zij beweren wanneer er 'naar de bib, of naar de tentoonstelling, of naar de verkeersopleiding, of naar de fietskeuring, of naar de schoolreis, of naar pedagogische studiedag, of naar het schoolfeestje moet gewerkt worden, dat zij zogenaamd bezig zijn met lesgeven ??

maatregel 3: online opleidingen volgen, en bijscholen op een website zodat onderwijzers bewijzen dat ze nog mee zijn met hun lesstof en met hun tijd. Zoals de belastingcontroleur ontsnapt aan controlen, lijkt het onderwijs te vergeten dat ze zichzelf permanent mogen bijscholen, en dit ook moeten kunnen bewijzen dat ze dit doen. Niet zomaar boekjes kopen, maar bewijzen dat ze mee zijn met hun tijd.

maatregel 4: subsidies arato van tegensprekelijk rapport door de leerlingen. Scholen die zwak scooren vallen af.

maatregel 5: scholen moderniseren naar E30 gebouwen, energieefficient, stop die verouderde gebouwen te onderhouden, en ondertussen 1 miljoen werklozen te coocconen, laat de werklozen onze scholen renoveren.

maatregel 6: integratie van de infrastructuur voor avondonderwijs, muziekonderwijs, kunstonderwijs zodat onze infrastructuur efficienter en intensiever gebruikt wordt. In plaats alles dubbel en alles half, beter één mooi en goed gebouw intensief gebruiken, dan twee krotten half gebruiken.

maatregel 7: depolitisering of wegsnijden van gans de laag politiek benoemde in de 'ambtenarenlaag' en alleen nog mensen tewerkstellen die bezig zijn met efficient, stevig onderwijs te geven, ipv politieke gekleurde agenda's.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 13:28   #226
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
typisch meesters: kommaneuken, en dat het kind met het badwater weggooien. Weet je wat: onderwijs mag dringend bijdragen tot het relanceplan van de maatschappij.

maatregel 1: 40uur school geven ipv die belachelijke 32uur. Ouders met een 9-5job en 2 uur pendeltijd, moeten hun kinderen op hun startijd kunnen afzetten aan school en op hun thuiskomt tijd kunnen afhalen.

maatregel 2: verplicht kinderopvang tijdens de vakantie. Idem, het kan niet dat ouders opvang moeten zoeken in de vakantie, of dat kinderen 2 maand in het huis van hun ouders hangen te lummelen. Lummelaars zijn op termijn losgeslagen jongeren. Breng structuur in hun leven, en organiseer een alternatief voor het 'technocratische onderwijs'. In de vakantie wordt het 'recreatief 'onderwijs, en scheiding van dit recreatieve pakket van het huidige schoolpakket. Want kinderen moeten om de 2 weken iets anders doen dan lesvolgen. En dit liefst allemaal tijdens de pakketuren. Je kunt u afvragen of de onderwijzers nog intellectueel eerlijk zijn, als zij beweren wanneer er 'naar de bib, of naar de tentoonstelling, of naar de verkeersopleiding, of naar de fietskeuring, of naar de schoolreis, of naar pedagogische studiedag, of naar het schoolfeestje moet gewerkt worden, dat zij zogenaamd bezig zijn met lesgeven ??

maatregel 3: online opleidingen volgen, en bijscholen op een website zodat onderwijzers bewijzen dat ze nog mee zijn met hun lesstof en met hun tijd. Zoals de belastingcontroleur ontsnapt aan controlen, lijkt het onderwijs te vergeten dat ze zichzelf permanent mogen bijscholen, en dit ook moeten kunnen bewijzen dat ze dit doen. Niet zomaar boekjes kopen, maar bewijzen dat ze mee zijn met hun tijd.

maatregel 4: subsidies arato van tegensprekelijk rapport door de leerlingen. Scholen die zwak scooren vallen af.

maatregel 5: scholen moderniseren naar E30 gebouwen, energieefficient, stop die verouderde gebouwen te onderhouden, en ondertussen 1 miljoen werklozen te coocconen, laat de werklozen onze scholen renoveren.

maatregel 6: integratie van de infrastructuur voor avondonderwijs, muziekonderwijs, kunstonderwijs zodat onze infrastructuur efficienter en intensiever gebruikt wordt. In plaats alles dubbel en alles half, beter één mooi en goed gebouw intensief gebruiken, dan twee krotten half gebruiken.

maatregel 7: depolitisering of wegsnijden van gans de laag politiek benoemde in de 'ambtenarenlaag' en alleen nog mensen tewerkstellen die bezig zijn met efficient, stevig onderwijs te geven, ipv politieke gekleurde agenda's.
Zouden we de kinderen 's avonds wel thuis laten gaan?
Ik bedoel: Wat is de rol van de ouders in heel uw verhaal?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 13:42   #227
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

http://www.vacature.com/blog/hoeveel...aamse-overheid
Citaat:
Hoeveel verdient een starter bij de Vlaamse overheid?

Pas afgestudeerden die graag van meet af aan een flinke stuiver verdienen, solliciteren maar beter bij de overheid. De startlonen liggen er minstens 500 euro hoger dan gemiddeld, zo blijkt uit de salarisgegevens van de Vlaamse Overheid en Vacature.
3.319 euro voor beginnende artsen en burgerlijk ingenieurs

De artsen, die traditioneel met het hoogste startloon gaan lopen, verdienen bij de Vlaamse overheid 3.319 euro, evenveel als een burgerlijk ingenieur en een master informatica.

Van alle diploma's die we onder de loep namen, doen de informatici de beste zaak door aan de slag te gaan bij de overheid. Zij verdienen ruim 900 euro meer dan het gemiddelde startloon voor informatici (2.476 euro). Bij verpleegkundigen is de kloof het minst groot, om niet te zeggen verwaarloosbaar. Starters verdienen bij de overheid 2.106 euro, terwijl het gemiddelde op 2.027 ligt.

Bron: Vlaamse Overheid - Salarisenquête Vacature-K.U.Leuven, 2010
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 13:46   #228
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zouden we de kinderen 's avonds wel thuis laten gaan?
Ik bedoel: Wat is de rol van de ouders in heel uw verhaal?
Kijk jongen: als ik van 'smorgens 7u tot 'savonds 6u naar mijn werk ga, dan kan ik onmogelijk instaan voor de opvoeding van mijn kinderen.
Normale mensen die normaal werken krijgen aleluja 40uwerk + 8u pendeltijd op hun boterham, dus de kinderen moeten kunnen opgevangen worden en liefst nog met eten, want anders sterven ze van de honger tegen 'savonds.

Dan heb ik inderdaad 2 uur tijd om ze nog wat te bemoederen en that'it

In de weekends kan ik daarentegen 48u doorbrengen met mijn kinderen, waarvan ik 24u slaap, dus komt er wel een 12tal uren ten dienste van mijn kinderen op een creatieve manier, ofwel naar t'zeetje ofwel eens effe naar een restaurant, ofwel wat helpen in de tuin en de auto's wassen, ofwel wat gaan shoppen.

Ik denk niet dat het mijn taak is om de cursus scheikunde te gaan overlopen met mijn zoon of docherlief, uiteindelijk moet ik geen examen gaan afleggen het iszijn mijn kinderen die dat moeten doen. Ik heb bewezen dat ik het kan.
VOor de rest volgens mij of ik daar nu ook maar 1 uur bijles aan geef of niet maakt dat echt geen 'zeik' verschil in hun resultaten op lange termijn. Ze moeten het zelf willen leren, of anders doen ze het toch niet graag. Ik ga niet gans hun leven hun hand vasthouden. Ik kan ze juist coachen en de juiste richting tonen, derest moeten ze zelf willen en kunnen doen.

Goed zo ?
Oud 30 juli 2012, 13:50   #229
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk jongen: als ik van 'smorgens 7u tot 'savonds 6u naar mijn werk ga, dan kan ik onmogelijk instaan voor de opvoeding van mijn kinderen.
Normale mensen die normaal werken krijgen aleluja 40uwerk + 8u pendeltijd op hun boterham, dus de kinderen moeten kunnen opgevangen worden en liefst nog met eten, want anders sterven ze van de honger tegen 'savonds.

Dan heb ik inderdaad 2 uur tijd om ze nog wat te bemoederen en that'it

In de weekends kan ik daarentegen 48u doorbrengen met mijn kinderen, waarvan ik 24u slaap, dus komt er wel een 12tal uren ten dienste van mijn kinderen op een creatieve manier, ofwel naar t'zeetje ofwel eens effe naar een restaurant, ofwel wat helpen in de tuin en de auto's wassen, ofwel wat gaan shoppen.

Ik denk niet dat het mijn taak is om de cursus scheikunde te gaan overlopen met mijn zoon of docherlief, uiteindelijk moet ik geen examen gaan afleggen het iszijn mijn kinderen die dat moeten doen. Ik heb bewezen dat ik het kan.
VOor de rest volgens mij of ik daar nu ook maar 1 uur bijles aan geef of niet maakt dat echt geen 'zeik' verschil in hun resultaten op lange termijn. Ze moeten het zelf willen leren, of anders doen ze het toch niet graag. Ik ga niet gans hun leven hun hand vasthouden. Ik kan ze juist coachen en de juiste richting tonen, derest moeten ze zelf willen en kunnen doen.

Goed zo ?
Ze lopen net niet in de weg, als ik je zo hoor.
Oud 30 juli 2012, 14:07   #230
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze lopen net niet in de weg, als ik je zo hoor.
als volbloed liberale krijger vindt em de Return On Investment voorlopig nogal magertjes
Oud 30 juli 2012, 15:33   #231
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
als volbloed liberale krijger vindt em de Return On Investment voorlopig nogal magertjes
dat is leren hun plan trekken, ze mogen alles vragen ?
ze krijgen hier continu eten, maar ze mogen wel helpen met de afwas ? teveel gevraagd ?
ze krijgen allemaal een kamertje om te studeren, een kot om te studeren ? moet dat meer zijn ?
ze krijgen allemaal fietsen, een auto als ze kunnen rijden ? kan niet zeggen dat ze hier niets krijgen zeker ?
ze kunnen elk hun eigendommetje opstrijken als ik dood ben, nog mijn geld verdelen, dus er zal daar geneen armer van worden van mij in de put te stoppen
en ik leer ze jawel alstublieft om zo zelfstandig mogelijk door het leven te trekken. Het enige dat ik hen wil bijbrengen, als ze iets willen dat ze ervoor moeten werken...
Oud 30 juli 2012, 15:36   #232
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is leren hun plan trekken, ze mogen alles vragen ?
ze krijgen hier continu eten, maar ze mogen wel helpen met de afwas ? teveel gevraagd ?
ze krijgen allemaal een kamertje om te studeren, een kot om te studeren ? moet dat meer zijn ?
ze krijgen allemaal fietsen, een auto als ze kunnen rijden ? kan niet zeggen dat ze hier niets krijgen zeker ?
ze kunnen elk hun eigendommetje opstrijken als ik dood ben, nog mijn geld verdelen, dus er zal daar geneen armer van worden van mij in de put te stoppen
en ik leer ze jawel alstublieft om zo zelfstandig mogelijk door het leven te trekken. Het enige dat ik hen wil bijbrengen, als ze iets willen dat ze ervoor moeten werken...
Het lijken wel werknemers...
Oud 30 juli 2012, 15:40   #233
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijken wel werknemers...
zo wat denk jij dat je moet bijbrengen aan uw kinderen ?

hoe ze promotie moeten maken door examens af te leggen ?
hoe ze geld kunnen verdienen door aan het ocmw steun te vragen ?
hoe ze in het zwart kunnen werken ?
of hoe ze de leraar moeten bedriegen door een copy paste paper in te dienen ?

alé zeg hij het een keer.
Oud 30 juli 2012, 15:46   #234
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
zo wat denk jij dat je moet bijbrengen aan uw kinderen ?

hoe ze promotie moeten maken door examens af te leggen ?
hoe ze geld kunnen verdienen door aan het ocmw steun te vragen ?
hoe ze in het zwart kunnen werken ?
of hoe ze de leraar moeten bedriegen door een copy paste paper in te dienen ?

alé zeg hij het een keer.
Liefde, genegenheid, loyauteit, zin voor inititaief, oprechtheid, respect voor zichzelf en anderen, zelfstandigheid, leergierigheid, zin voor esthetiek...

Bij jou draait het allemaal om geld.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 juli 2012 om 15:48.
Oud 30 juli 2012, 15:54   #235
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liefde, genegenheid, loyauteit, zin voor inititaief, oprechtheid, respect voor zichzelf en anderen, zelfstandigheid, leergierigheid, zin voor esthetiek...

Hoe lees jij dat ?
Het ging wel over het verlengde van het onderwijs;. Onderwijs is een vak leren als het ware, en in het verlengde daarvan wat je als ouder kon doen. Er werd hier gesuggereerd dat de ouders meer moeten leren aan het kind dan de onderwijzer als het ware... Kijk ik verwacht inderdaad als mijn kinderen een leraar hebben die inderdaad respect en al die eigenschappen die je daar noemt ook aanleert, maar dat is gedrag die je moet zien als kind tijdens de les.

Geen brullende leraars, die alleen maar kunnen dreigen met straf en intimidatie, maar gewoon mensen die met respect omgaan met uw kind. Ja sommige scholen zijn inderdaad kleine soorten 'gevangenis-systemen' en ik druk mij niet verkeerd uit.

En voor de rest denk ik ook dat kinderen bepaalde eigenschappen erven, dus heeft het geen zin omdaar vel aan te veranderen, tenzij het negatief is
Oud 30 juli 2012, 15:58   #236
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allemaal irrelevant! Kinderen moeten opgekweekt worden tot gedweeë raderwerkjes voor het post-industriële kapitalisme. Het leven is bijkomstig. Creativiteit des duivels (te bedreigend ook voor de status quo).

Efficiëntie en gehoorzaamheid. Kinderen zijn ook maar een productiefactor als een andere. Ge moet die zo niet romantiseren.

Olie, electriciteit, stalen persen, kinderen, aluminium vijskes, Excel, rubber, beton, een snelle internetconnectie en vezelplaten. Daar gaat het allemaal om.

Laatst gewijzigd door C2C : 30 juli 2012 om 15:59.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 16:00   #237
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Allemaal irrelevant! Kinderen moeten opgekweekt worden tot gedweeë raderwerkjes voor het post-industriële kapitalisme. Het leven is bijkomstig. Creativiteit des duivels (te bedreigend ook voor de status quo).

Efficiëntie en gehoorzaamheid. Kinderen zijn ook maar een productiefactor als een andere. Ge moet die zo niet romantiseren.

Olie, electriciteit, stalen persen, kinderen, aluminium vijskes, Excel, rubber, beton, een snelle internetconnectie en vezelplaten. Daar gaat het allemaal om.
Dit is zeker het geval in China en India en consoorsten
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 16:01   #238
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

met respect koop je inderdaad niet veel brood. Ik ging eerst schrijven met liefde, maar dacht toen, ja dat gaat hier direct op mijn boterham komen.
Oud 30 juli 2012, 16:03   #239
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Voor mij dat wel relevant.
Wat u doet met uw kinderen is tot op een zeker niveau uw zaak.
Oud 30 juli 2012, 16:07   #240
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mij dat wel relevant.
Wat u doet met uw kinderen is tot op een zeker niveau uw zaak.
Ik weet dat humor niet reglementair is, maar C2C maakte gebruik van ironie om juist jouw punt te bevestigen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be