![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Minister
|
![]() Citaat:
sino la que en el corazón ard�*a. ![]()
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De rest laat ik even bezinken. Mij eerst iets meer verdiepen in dat lysenkoisme alvorens ik repliceer.
![]() |
![]() |
#224 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
op straat de verkeerd gevallen spaghetti of de teveel gedronken alcohol uitkotsen, in niet zo goed verlichte hoekjes staan pissen, bewakingscamera's kapot slaan, winkeldiefstallen plegen, huizen laten verkrotten/uitwonen, sluikstorten, met elkaar of anderen op de vuist gaan, ... ? een minderheid, nu stilaan de meerderheid. Ik moet niet verder kijken dat mijn straat. 10 jaar geleden en nu. Dat is wel een gigantisch probleem. En de oorzaak is gekend. Laatst gewijzigd door kwantum : 14 augustus 2012 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Europees Commissaris
|
![]() Altijd beleefd blijven. Smiley heeft wel degelijk een punt.
![]() |
#226 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#227 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik werk nu meer dan 15 jaar samen met Marokkanen.
Conclusie is eigenlijk ...niets anders dan problemen, sorry dat ik het zo moet stellen. Soms als ik dit tegen vrienden zeg vallen ze achterover maar als ik dan het volledige verhaal kan doen over de ervaring met hen de afgelopen 15 jaar begrijpen ze het wel. Ik kan eigenlijk een boek uitbrengen met verhalen die ik met hen heb meegemaakt. Niet dat het elke dag zo is, maar sommige verhalen zijn ronduit triest. Vooral de Marokaanse meisjes zien af...ik ben de tel kwijtgeraakt hoeveel meisjes gestopt zijn met werken vanwege gedwongen uithuwelijking. Als hun ploegbaas werd ik vaak in vertrouwen genomen. Plots komt hun vader thuis met de boodschap dat hij een man heeft gevonden voor haar. Zij moet dan holder de bolder stoppen met werken, zij onderbreken hun contract dan tegen hun wil in. Na een paar maanden duiken ze weer op in Belgie, vragen dan of terug aan het werk kunnen, wat dan na een tijdje kan. En dan krijg je het te horen he', getrouwd tegen de wil met een jongen die ze haar of pluim kennen, maar hij is ook in Belgie nu, nederlands aan het leren. Het strafste verhaal was van iemand die er echt tegen in wilden gaan, zij had pas een kind gekregen na getrouwd te zijn met een veel oudere man. Ze wilt er vandoor gaan en komt in een vluchthuis terecht, ouders vertrekken met het kind naar Marokko en ze gaat hen uiteindelijk achterna vanwege haar kind. Ik heb daarna nooit meer iets van haar gehoord... Enfin, ik kan zo nog blijven doorgaan maar wilde dit gewoon eens kwijt.
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() Een voormalig pravda forumkreng zou dit repliceren met een 'je moet ze wel willen leren kennen hé,integratie moet van 2 kanten komen'
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 15 augustus 2012 om 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik leg het eerder naast me, ik accepteer het feit dat een groot deel, niet allemaal, eingelijk wel bij ons willen leven maar in hun eigen leefwereld. Veel mensen denken dat het bij Marokkanen ( en Turken ) religie de hoofdrol speelt..Dat is dus absoluut niet zo. Veel van die jongens en meisjes doen bv. mee aan de ramadan, dat moeten ze van de vader of broerke of verre neef, maar eten en drinken gewoon op het werk. Het is de eer van de familie die telt, religie is bij vele bijzaak, maar de eer van de familie is heilig. Concreet voorbeeld...neef en nicht werken bij ons in dezelfde shift, nicht staat te praten met een Marokaanse gast die om een of andere reden niet goed genoeg is voor hun familie..dit komt aan de neef zijn oren en die gaat er dus sitopresto naar toe om die gast een de les te spellen.
I do not share the general view that market forces are the basis of personal liberty. Laatst gewijzigd door Lampedeir : 15 augustus 2012 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() Om eerlijk te zijn, ik zou niet weten hoe ik een marokkaan, arabier, turk of irakees zou herkennen op straat, voor een blanke ongelovige zien ze er allemaal hetzelfde uit en in de zomer is er veelal maar weinig verschil met een blanke. Mij vallen ze enkel op als ze geen nederlands spreken of in groep samen hangen op straat, winkels en cafés.
Hoe herken je een marokkaan, aan z'n kledij of zijn er gezichtstrekjes? Sommige marokkanen zijn even donker als congolezen dus daar is het al helemaal lastig. Eerlijke vraag trouwens, geen sarcasme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het cliché dat je overal goeden en slechten aantreft, klopt echt wel, hoor.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de buren is't vrij simpel. Door mijn "neutraliteit" ben ik aanvaardbaar. Door de reputatie van mijn dode schoonvader (Legionair en racist extra-ordinair) heb ik een zekere machtspositie. Op werk mijden de harde islamisten (alle 2) me als de pest, daar ik de nodige soerah's kan quoteren en de historische achtergrond om mijn "subtiele" manier kan duidelijk maken. En de andere , niet islamitische, medewerkers aanvaarden dit, zelfs al ben ik een groffe misantroop.
![]() |
![]() |
#238 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 17 augustus 2012 om 09:06. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad zo. Maar dat ligt niet aan de genen, hé. Het is inderdaad zo dat mensen van "Europese afkomst" wereldwijd verantwoordelijk zijn voor honderden miljoenen doden: twee wereldoorlogen, het kolonialisme, de genocide op de indianen, enzovoort, enzoverder. Het is duidelijk dat geen enkel ander "volk" hieraan kan tippen, maar als kenner van de geschiedenis weiger ik dit te verklaren met te verwijzen naar de genen. De verklaring in termen van economische en politieke structuren is zoveel plausibeler.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1400 jaar islamitische expansie, islamitisch imperialisme en islamitische slavenhandel
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |