![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#223 | ||||||
|
Schepen
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit is een forum, ziet u. Géén schoolklasje, waar alleen u het voor het zeggen heeft. Uw hele mentaliteit, is trouwens andere forumdeelnemers niet ontgaan. Ik pik er hier ééntje uit: Citaat:
Mijn compliment: u bent erin geslaagd om dit ganse topic naar de knoppen te helpen. Chapeau! Laatst gewijzigd door lohabra : 21 september 2012 om 13:35. |
||||||
|
|
|
|
|
#224 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uw repliek sloot aan op wat ik aan Doa voorlegde. U zat daarbij op de verkeerde golflengte. U verliest uw gezicht niet door dat toe te geven, hoor.
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Schepen
|
En once again: u gaat mijn tijdsbesteding niet bepalen. Niet nu, niet morgen, niet in de toekomst. Ik zal zelf wel bepalen wanneer en waarop ik reageer.
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Of gaat u mij nu ook nog komen opleggen wanneer ik mag reageren? En dat ik dan eerst flink mijn vingertje moet opsteken, en wachten tot de meester mij toelating geeft om te antwoorden? Want in dat geval moet ik je alvast ontgoochelen: dit is een forum, geen klaslokaaltje waar u het voor het zeggen heeft, en anderen moeten zwijgen tot u hen nadrukkelijk toelating gegeven heeft om ook iets te zeggen. Dus neen, ik ga hoegenaamd niet voorafgaandelijk uw toestemming komen vragen. Laatst gewijzigd door lohabra : 21 september 2012 om 17:04. |
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Wat mij betreft, krijgt u gerust het laatste woord. U heeft het te belachelijk gemaakt om er verder nog woorden aan vuil te maken. Gaat u vooral gerust op uw eentje verder met uw kinderachtigheden. Laatst gewijzigd door lohabra : 21 september 2012 om 23:28. |
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
voor elke fietser die je "pakt" op de suggestie-strook = 500 punten.
Zijn ze nog minderjarig? => 1000 punten. Maar wat had je verwacht van een christelijke partij
|
|
|
#232 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wijze raad, uiteraard weten de prutsers in Rumst het beter..., slechter voor de veiligheid kan niet... en wslk liegen ze ook nog... [zie ingevoegde commentaar]
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2012 om 15:27. |
||
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Een fietser op een fietssugestiestrook kan wel degelijk voorrangsgerechtigd zijn. Neem ik als voorbeeld een kruispunt waar de voorrang van rechts geldt. De fietser komt er van rechts op een fietssugestiestrook. Links van hem komt een automobilist aangereden. Hoezo, de fietser heeft op een fietssugestiestrook geen enkele voorrang? Edit: een fietser op een fietssugestiestrook kan wel degelijk voorrangsgerechtigd zijn. Om dat te weten te komen, dient er gekeken te worden naar hoe de voorrang geregeld is op die rijbaan .... Laatst gewijzigd door lohabra : 24 september 2012 om 16:35. |
|
|
|
|
|
|
#234 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Beter was: "een fietssuggestiestrook bepaald nooit de -mogelijke- voorrang, terwijl een fietspad dat altijd doet", uiteraard dient er gekeken te worden naar hoe de voorrang geregeld is op het kruispunt. Zij bedoelen wslk bij eenzelfde kp - waar voorrang van rechts geldt - met doorlopend fietspad (die voorrang bepaald) versus doorlopende fietssuggestiestrook (die enkel de betere plaats suggereert voor de fietser op de rijbaan en dus nooit zijn voorrang bepaald). Als je het namelijk zo ziet is dit ook niet juist: Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2012 om 17:32. |
||||
|
|
|
|
|
#235 |
|
Vreemdeling
|
LOOOOL
Ik heb met veel plezier deze (oeverloze) discussie gelezen. Wat een gezwam ! Zonder me te willen uitspreken over wie wat waar hoe, zie ik op de foto een zeer dubbelzinnige situatie die ontstaan is door volgensmij ondoordacht beleid. Ofwel kies je voor een fietssugestiestrooke en dan verwijder je de markeringen die het VERPLICHTE fietspad aanduiden en kies je voor een fietssugestiestrook, die tussen aanhalingstekens geen enkel wettelijke grond heeft en niet meer is dan een laag verf op de grond, ofwel kies je voor een fietspad en dan ligt de fietssugestiestrook daar enkel om verwarring te zaaien. Ik weet uiteraard niet hoever het verplichte fietspad verder door loopt, want dat is niet te zien op de foto, maar ingeval van een ongeval zou ik daar de wegbeheerder (in dit geval de gemeente vermoed ik) verantwoordelijk stellen. Men creeërt hier een duidelijk dubbelzinnige situatie. Ik weet niet hoe het er in Rumst aan toe gaat, maar in -tig van andere gemeentes zijn er (verkeers)commissie die vooraf zulke zaken bespreken en trachten te vemijden dat de weggebruikers op het verkeerde been worden gezet. Ik maak me sterk dat bij een ongeval op de plaats van de foto tussen een fietser die het fietspad verlaat en een andere bestuurder, er een grote kans bestaat dat de wegbeheerder mee aansprakelijk wordt gesteld, los van het berijdbaar zijn van het fietspad of niet. Uiteindelijk zal de rechter bepalen of het fietspad berijdbaar is of niet. |
|
|
|
|
|
#236 |
|
Vreemdeling
|
Betreffende de foto hierboven fietspad met bod B1 (omgekeerde driehoek)
Nog zo'n duidelijke kwakkel. Fietspad betreft een doorlopend fietspad waardoor de fietser vorrang heeft op het van rechts komende verkeer. Het aanbrengen van een B1 en haaietanden veranderd daar niets aan en is zelfs tegenstrijdig. Een juiste oplossing hier is om ofwel het fietspad op het kruispunt te verwijderen (geen strepen meer) of dit te veranderen naar een oversteeklplaats voor fietsers. Enkel bij het verwijderen van het fietspad of het veranderen naar een oversteekplaats voor fietsers is het nuttig en misschien zelfs gewenst het bord B1 en de haaientanden aan te brengen. In het andere geval duidelijk niet conform de plaatsingsvoorwaarden en zelfs verwarring scheppend. FF een kwisvraagje: Je stop aan het bord B1 en de haaientanden. Dan rij je verder over het VERPLICHTE DOORLOPEND fietspad. Heb je voorrang of niet? Laatst gewijzigd door gardevil : 25 september 2012 om 18:09. Reden: Foto hierboven werd niet meegenomen bij het quoten. |
|
|
|
|
|
#237 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
nog meer kwakkels:
http://ft.bbforum.be/hoogkamerstraat...tsers-t26.html
|
|
|
#238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#239 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals ik die rare korte vraag opvat, gaat uit het oog van de fietser het verkeersbord B1 -als verkeersteken- boven de verkeersregel 12.4bis die de voorrang bepaalt, dit bepaalt artikel 6 (ttz hier art 6.2) bij tegenstrijdigheden; en dat artikel moet de fietser zeker kennen. Citaat:
Citaat:
Ik denk dat de meeste rechters ook zo gaan oordelen, ze hebben enkel lappendeken wegcode... En je weet als fietser heel goed wat het bord B1 wilt zeggen, voorrang verlenen aan iedere bestuurder die rijdt op de openbare weg of de rijbaan die hij oprijdt. Die regel staat enkele artikels hoger als 12.4bis. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 26 september 2012 om 12:49. |
||||||
|
|
|
|
|
#240 |
|
Vreemdeling
|
Waarmee ik enkel maar wou aangeven dat er veel beleidsmakers zijn die of geen deskundige raadplegen of die dringend nieuwe deskundigen moeten zoeken.
Zo zet men de weggebruikers op het verkeerde been.
|