![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga naar de vragen beantwoordt in Decretum Gratiani....daar waar ik de referenties van gaf nu ga je zeker weer ontkennen dat die twee heerschappen niks in die richting hebben gesteld ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U gelooft alleen dat dat bestaat wat u ziet : een huis, een mens, een appel, een kat, een boom, een ster ... Ik geloof dat er meer bestaat dan alleen het zichtbare, hoorbare, tastbare. "Er is meer tussen hemel en aarde, Horatio."
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat de koe melk zal geven, is een genetisch gegeven; dat de ambstdragers in de kerk mannen zijn, is dan ook genetisch voorbestemd volgens uw analogie? ![]() Uw voorbeelden illustreren schitterend waar het bij de kerk om gaat. Laatst gewijzigd door Maori : 25 september 2012 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat me steeds opvalt bij die mannelijke suprematie is dat ze lichamelijke eigenschappen verwarren met talenten.
Een vrouw heeft een baarmoeder, een man niet. Gaat het gemis aan een baarmoeder nu zorgen voor het feit dat een man niet kan koken (oops... jawel, de grote chefkoks zijn mannetjes, ze kunnen dus wèldegelijk koken). Gaat het gemis aan baarmoeder nu bepalen of mannetjes ondergeschikte posities kunnen aannemen? (oops... blijkbaar heeft ondergeschiktheid niks te maken met het hebben van een baarmoeder, vermits er ook (de meeste) mannen in ondergeschikte posities werken). Zo zie ik dus ook niet in waarom iemand met een baarmoeder geen mis zou kunnen opdragen en de sacrale rituelen (ook wel sacrament genoemd) zou kunnen uitvoeren. Er zijn heel wat religies geweest waar vrouwen zelfs een hoofdrol spelen in sacrale rituelen (de druiden (m) hadden evenzeer hun vrouwelijke tegenhangers (ook wel heksen genoemd) die veel machtiger waren en aan wie zelfs toverkracht werd toegeschreven, terwijl die vrouwen veelal hoofdzakelijk kruidenmengers/natuurgenezers waren). Bij mijn weten is het enige wat verschilt dus de aanwezigheid/afwezigheid van een baarmoeder/borsten/penis Het zou nu wel nog kunnen dat mensen met een baarmoeder ook aan multi-tasking kunnen doen, maar ik ben ervan overtuigd dat iemand ZONDER baarmoeder evenzeer tegelijk kan strijken/TV kijken/luisteren of de kinderen slapen én ondertussen het menu voor morgen samenstellen. Ge gaat nu toch niet vertellen dat mensen zonder baarmoeder dit niet zouden kunnen zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bianca Jagger blijt ook de naam van haar ex gebruiken.
![]()
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gaf nergens een referentie naar een invulling van de twee beweringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb je enkel verteld dat ene Gratianus met zijn werk de basis vormde voor dat canonieke recht. In die Concordantia discordantium canonum ( pas later werd dat het het Decretum Gratiani genoemd naar zijn naam ) kwamen die kwesties/vragen aan bod. Het werk werd ook integraal overgenomen als het eerste boekdeel van het Corpus Iuris Canonici, Ik gaf je de link naar een Duitse site waar het volledig opstaat + de nodige verwijzingen Ik gaf je ook de link naar dat kerkelijk wetboek (1234 tot 1917) met referentie betreffende de wetten die een (gehuwde) vrouw betrof. Maar waarom niet ?.... nog wat leuks uit diezelfde hoogdagen : Thomas van Aquino _ één van jouw 'helden was het niet vanwege dat godsbewijs ? _ deed er nog een schepje bovenop en en meende die minderwaardigheid te bewijzen met zijn Summa Theologica ( die man is in 1323 heilig verklaard, in 1567 tot kerleraar benoemd door paus Pius V en zijn werden in 1879 tot officiële leer van de RK kerk verheven ) De Planctu Ecclesiae (1330) nog een mooi werkje door ene Alvaro Pelayo in opdracht van paus Johannes XXII somt 102 gebreken/ondeugden op |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daar ging mijn betoog net over rudy.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Maori : 26 september 2012 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tsk tsk tsk. Laatst gewijzigd door Maori : 26 september 2012 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geeft niet hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |