Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2012, 00:02   #221
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er staat niet wat er eerder beweerd werd, nl. dat de vrouw niet geschapen is naar Gods beeld en zwak van geest is.
Dat zei ik je al...het gaat over de visie
Ga naar de vragen beantwoordt in Decretum Gratiani....daar waar ik de referenties van gaf

nu ga je zeker weer ontkennen dat die twee heerschappen niks in die richting hebben gesteld ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 10:53   #222
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Een boer melkt zijn koeien ook niet meer met de hand .

Een boer zaait ook zijn graan niet meer met de hand

alleen de religeuzen blijven zich vastklampen aan een leugen van 2000 jaar oud . God heeft toen niet bestaan , bestaat vandaag niet , en zal over 2000 jaar er ook nog niet zijn .

je moet wel heel wereldvreemd en ZOT GESTUDEERD zijn om die onzin je leven te laten leiden en de evolutie van samenleving te blijven belemmeren
Dat is nu juist de essentie van geloof.
U gelooft alleen dat dat bestaat wat u ziet : een huis, een mens, een appel, een kat, een boom, een ster ...
Ik geloof dat er meer bestaat dan alleen het zichtbare, hoorbare, tastbare.
"Er is meer tussen hemel en aarde, Horatio."
Oud 25 september 2012, 11:27   #223
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja ... ze zijn beiden gelijkwaardig maar niet gelijk daar de man naar het evenbeeld is geschapen van God en de vrouw niet ....een beiden hebben zo hun specifieke taak gekregen : de man beveelt en de vrouw luistert

Daar is geen ontkomen aan hoor Jan
Al wat je nog kan inroepen is dat al die kerkvaders gedwaald hebben en geen ware christenen waren of dat wij hun uitspraken verkeerd interpreteren.... de juiste context er niet van inzien
Man geschapen naar evenbeeld God?

Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 12:07   #224
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De boer blijft koeien melken en geen stieren. Net zo blijft de Kerk mannen als ambtsdragers kiezen, net zoals voorheen. De opleiding is anders, maar de roeping hetzelfde. Net zoals ook de boer nog altijd graan blijft zaaien, maar het niet langer met de hand doet.

Uw voorbeelden illustreren schitterend waar het bij de Kerk om gaat.
Nu moet jij me eens uitleggen wat de melkkoe en de mannelijke ambstdragers in de kerk met elkaar te maken hebben?
Dat de koe melk zal geven, is een genetisch gegeven; dat de ambstdragers in de kerk mannen zijn, is dan ook genetisch voorbestemd volgens uw analogie?

Uw voorbeelden illustreren schitterend waar het bij de kerk om gaat.

Laatst gewijzigd door Maori : 25 september 2012 om 12:07.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 13:33   #225
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat me steeds opvalt bij die mannelijke suprematie is dat ze lichamelijke eigenschappen verwarren met talenten.

Een vrouw heeft een baarmoeder, een man niet.
Gaat het gemis aan een baarmoeder nu zorgen voor het feit dat een man niet kan koken (oops... jawel, de grote chefkoks zijn mannetjes, ze kunnen dus wèldegelijk koken).
Gaat het gemis aan baarmoeder nu bepalen of mannetjes ondergeschikte posities kunnen aannemen? (oops... blijkbaar heeft ondergeschiktheid niks te maken met het hebben van een baarmoeder, vermits er ook (de meeste) mannen in ondergeschikte posities werken).

Zo zie ik dus ook niet in waarom iemand met een baarmoeder geen mis zou kunnen opdragen en de sacrale rituelen (ook wel sacrament genoemd) zou kunnen uitvoeren. Er zijn heel wat religies geweest waar vrouwen zelfs een hoofdrol spelen in sacrale rituelen (de druiden (m) hadden evenzeer hun vrouwelijke tegenhangers (ook wel heksen genoemd) die veel machtiger waren en aan wie zelfs toverkracht werd toegeschreven, terwijl die vrouwen veelal hoofdzakelijk kruidenmengers/natuurgenezers waren).

Bij mijn weten is het enige wat verschilt dus de aanwezigheid/afwezigheid van een baarmoeder/borsten/penis

Het zou nu wel nog kunnen dat mensen met een baarmoeder ook aan multi-tasking kunnen doen, maar ik ben ervan overtuigd dat iemand ZONDER baarmoeder evenzeer tegelijk kan strijken/TV kijken/luisteren of de kinderen slapen én ondertussen het menu voor morgen samenstellen.
Ge gaat nu toch niet vertellen dat mensen zonder baarmoeder dit niet zouden kunnen zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 18:46   #226
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Bianca Jagger blijt ook de naam van haar ex gebruiken.

Oud 25 september 2012, 22:04   #227
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zei ik je al...het gaat over de visie
Ga naar de vragen beantwoordt in Decretum Gratiani....daar waar ik de referenties van gaf

nu ga je zeker weer ontkennen dat die twee heerschappen niks in die richting hebben gesteld ?
U gaf nergens een referentie naar een invulling van de twee beweringen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 22:06   #228
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja ... ze zijn beiden gelijkwaardig maar niet gelijk daar de man naar het evenbeeld is geschapen van God en de vrouw niet ....een beiden hebben zo hun specifieke taak gekregen : de man beveelt en de vrouw luistert

Daar is geen ontkomen aan hoor Jan
Al wat je nog kan inroepen is dat al die kerkvaders gedwaald hebben en geen ware christenen waren of dat wij hun uitspraken verkeerd interpreteren.... de juiste context er niet van inzien
Uw stelling: "De vrouw is niet geschapen naar Gods beeld en gelijkenis". Graag de desbetreffende bijbelpassage alsook de teksten van de kerkvaders.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 22:17   #229
Beleepok
Banneling

Standaard

Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 23:52   #230
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw stelling: "De vrouw is niet geschapen naar Gods beeld en gelijkenis". Graag de desbetreffende bijbelpassage alsook de teksten van de kerkvaders.
ah nu zijn het al bijbelteksten geworden waar het daarvoor wetteksten waren volgens U ?

Ik heb je enkel verteld dat ene Gratianus met zijn werk de basis vormde voor dat canonieke recht.
In die Concordantia discordantium canonum ( pas later werd dat het het Decretum Gratiani genoemd naar zijn naam ) kwamen die kwesties/vragen aan bod.
Het werk werd ook integraal overgenomen als het eerste boekdeel van het Corpus Iuris Canonici,

Ik gaf je de link naar een Duitse site waar het volledig opstaat + de nodige verwijzingen

Ik gaf je ook de link naar dat kerkelijk wetboek (1234 tot 1917) met referentie betreffende de wetten die een (gehuwde) vrouw betrof.

Maar waarom niet ?.... nog wat leuks uit diezelfde hoogdagen :

Thomas van Aquino _ één van jouw 'helden was het niet vanwege dat godsbewijs ? _ deed er nog een schepje bovenop en en meende die minderwaardigheid te bewijzen met zijn Summa Theologica
( die man is in 1323 heilig verklaard, in 1567 tot kerleraar benoemd door paus Pius V en zijn werden in 1879 tot officiële leer van de RK kerk verheven )

De Planctu Ecclesiae (1330) nog een mooi werkje door ene Alvaro Pelayo in opdracht van paus Johannes XXII somt 102 gebreken/ondeugden op
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 11:38   #231
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat me steeds opvalt bij die mannelijke suprematie is dat ze lichamelijke eigenschappen verwarren met talenten.

Een vrouw heeft een baarmoeder, een man niet.
Gaat het gemis aan een baarmoeder nu zorgen voor het feit dat een man niet kan koken (oops... jawel, de grote chefkoks zijn mannetjes, ze kunnen dus wèldegelijk koken).
Gaat het gemis aan baarmoeder nu bepalen of mannetjes ondergeschikte posities kunnen aannemen? (oops... blijkbaar heeft ondergeschiktheid niks te maken met het hebben van een baarmoeder, vermits er ook (de meeste) mannen in ondergeschikte posities werken).

Zo zie ik dus ook niet in waarom iemand met een baarmoeder geen mis zou kunnen opdragen en de sacrale rituelen (ook wel sacrament genoemd) zou kunnen uitvoeren. Er zijn heel wat religies geweest waar vrouwen zelfs een hoofdrol spelen in sacrale rituelen (de druiden (m) hadden evenzeer hun vrouwelijke tegenhangers (ook wel heksen genoemd) die veel machtiger waren en aan wie zelfs toverkracht werd toegeschreven, terwijl die vrouwen veelal hoofdzakelijk kruidenmengers/natuurgenezers waren).

Bij mijn weten is het enige wat verschilt dus de aanwezigheid/afwezigheid van een baarmoeder/borsten/penis

Het zou nu wel nog kunnen dat mensen met een baarmoeder ook aan multi-tasking kunnen doen, maar ik ben ervan overtuigd dat iemand ZONDER baarmoeder evenzeer tegelijk kan strijken/TV kijken/luisteren of de kinderen slapen én ondertussen het menu voor morgen samenstellen.
Ge gaat nu toch niet vertellen dat mensen zonder baarmoeder dit niet zouden kunnen zeker?
Uw betoog vind ik uitstekend, behalve dat je er baarmoeders bijsleurt. Mannen voelen zich toch ook niet beter louter en alleen omdat ze een penis of een rode Porsche bezitten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 11:43   #232
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Uw betoog vind ik uitstekend, behalve dat je er baarmoeders bijsleurt. Mannen voelen zich toch ook niet beter louter en alleen omdat ze een penis of een rode Porsche bezitten.
daar ging mijn betoog net over rudy.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 september 2012, 12:00   #233
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh...toch wel!!! Net wél zou ik zelfs durfen stellen!

Laatst gewijzigd door Maori : 26 september 2012 om 12:01.
Oud 26 september 2012, 12:15   #234
K.Alf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Euh...toch wel!!! Net wél zou ik zelfs durfen stellen!
dat dacht ik dus ook.

Telkens ik mijn broek laat zakken wordt dit bevestigd
K.Alf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 13:18   #235
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K.Alf Bekijk bericht
dat dacht ik dus ook.

Ge zou u beter een rode porsche kopen....ge zou ons allemaal een plezier doen
Oud 26 september 2012, 13:19   #236
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K.Alf Bekijk bericht
dat dacht ik dus ook.

Sinds wanneer maakt de inhoud van uw onderbroek meer indruk dan een Porsche ?
Oud 26 september 2012, 13:29   #237
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
daar ging mijn betoog net over rudy.
Neen Circe. Wat jij deed was vrouwen vergelijken met baarmoeders.
Oud 26 september 2012, 13:53   #238
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat deed Circe niet en dat weet jij ook.
Tsk tsk tsk.

Laatst gewijzigd door Maori : 26 september 2012 om 14:02.
Oud 26 september 2012, 13:53   #239
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sorry rudy, maar blijkbaar ben jij de enige die de cynische spiegelvergelijking niet snapte.
Geeft niet hoor.

Oud 26 september 2012, 13:58   #240
K.Alf
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer maakt de inhoud van uw onderbroek meer indruk dan een Porsche ?
Omdat elke lul een Porsche kan kopen, omgekeerd echter is dat niet het geval.
K.Alf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be