Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2013, 16:57   #221
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wie denkt dat België ooit zal splitsen dankzij Vlaams-nationalisten is een dom schaap.
Je pikt mijn uitdrukking.
Vlaanderen wordt niet onafhankelijk dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.

Zelfs de "Vlaamse" traditionele partijen doen er alles aan om te beletten dat dit de Vlaams-nationalisten lukt. Ze laten België pas barsten als Vlaanderen er zo erg aan toe is als Wallonië. Je ziet van hier dat Wallonië dan transfers gaan versluizen om Vlaanderen te helpen.
Oud 8 januari 2013, 16:59   #222
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vlaanderen wordt niet onafhankelijk dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.

Zelfs de "Vlaamse" traditionele partijen doen er alles aan om te beletten dat dit de Vlaams-nationalisten lukt. Ze laten België pas barsten als Vlaanderen er zo erg aan toe is als Wallonië. Je ziet van hier dat Wallonië dan transfers gaan versluizen om Vlaanderen te helpen.
Oh excuseer, hier heeft u ze terug.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 17:01   #223
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Oh excuseer, hier heeft u ze terug.

Oud 8 januari 2013, 17:05   #224
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarom leest u "La Libre"?
Ik lees la libre. En ik kan geen Frans. Het is een hemeltergend proces van kopieren naar google translate, en dan lezen, afwisselend tussen het verbasterde Nederlands en de Franse tekst om proberen te achterhalen wat de nuances zijn.

Ik lees dat omdat ik wil weten hoe de Waalse media over dezelfde onderwerpen bericht. En dan kom ik naar hier omdat hier bepaalde mensen (Fonne is daar goed in) daar dan ook nog eens wetteksten en oudere verslagen aan koppelen.

Lijkt me nodig als je jezelf een gefundeerde mening wil vormen.
Oud 8 januari 2013, 17:05   #225
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Het eerste deel kan ik misschien nog inkomen, ergens. What a waste of time hey, right? Dat tweede deel is een portie troost neem ik aan. Wat de trados moeten doen is keuze maken, en er ook 100% voor gaan. Vlaming of Belg. Wat iemand als Kris Peeters allemaal ligt te verkondigen over confederalisme. Ik vind dat armtierig.. Wel het biotoop voor de ontplooing willen, maar niet de samenwerking. Je kan onmogelijk van twee walletjes willen eten. Het is het een of het ander, vriend.
Oud 8 januari 2013, 17:05   #226
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik denk niet dat "neerkijken" het geschikte woord is. We kijken gewoon meer richting Frankrijk net als Vlaanderen meer richting Nederland kijkt.
Je zou het geen neerkijken noemen maar het komt omdat jullie denken dat jullie meer aansluiten bij het hoogstaande Frankrijk dan bij Vlaanderen of België? Wat zijn jullie toch superieur in alles wat jullie doen he...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 17:11   #227
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je zou het geen neerkijken noemen maar het komt omdat jullie denken dat jullie meer aansluiten bij het hoogstaande Frankrijk dan bij Vlaanderen of België? Wat zijn jullie toch superieur in alles wat jullie doen he...
Kijk, dat is weer zo'n uiterst persoonlijke mening. Hoe vaak kom jij over de taalgrens? Natuurlijk heb je klojo's, maar die heb je overal niewaar? Heh? Sommigen zouden ook eens kunnen opzoeken sinds hoelang er een Belgisch gevoel bestaat. Gewoon, om zichzelf een beetje te relativeren.

Laatst gewijzigd door Matonge : 8 januari 2013 om 17:12.
Matonge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 18:22   #228
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Kijk, dat is weer zo'n uiterst persoonlijke mening. Hoe vaak kom jij over de taalgrens? Natuurlijk heb je klojo's, maar die heb je overal niewaar? Heh? Sommigen zouden ook eens kunnen opzoeken sinds hoelang er een Belgisch gevoel bestaat. Gewoon, om zichzelf een beetje te relativeren.
welk Belgisch gevoel? dat friet en bier-nationalisme?

Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 januari 2013 om 18:22.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 19:04   #229
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij zou eens moeten opzoeken OF er wel een Belgisch gevoel bestaat. Ik zal je de moeite besparen: als het bestaat dan is het een rottig, onbehaaglijk gevoel. En ja, ik kom zeer dikwijls over de taalgrens en daar is ook nergens een positief Belgisch gevoel te bespeuren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 19:08   #230
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
welk Belgisch gevoel? dat friet en bier-nationalisme?
Bedoel jij dat zoals de discussie rond de oorsprong van de friet? Een Vlaams ding? Laten we niet gek gaan doen, ik haak snel af.

Weet jij waarom iemand als Onckelinx ooit iemand als Leterme als 'gevaarlijk' omschreef na de uitspraak dat België niet veel meer voorstelt dan de RD en een pak frieten? (Omwille het denkvermogen van sommigen ). Weet jij dan misschien ook hoe fier en trots een 'gemiddelde' Duitser nog zou zijn zonder zijn mannshaft, of een Italiaan zonder zijn squadra azzuri of een Hollander niet op een EK eindronde? Ik weet niet in wat labo iemand als u de mosterd draait. Het enige wat ik weet is dat het leven kort is. En eenmalig.

Laatst gewijzigd door Matonge : 8 januari 2013 om 19:15.
Oud 8 januari 2013, 19:09   #231
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zelfs het Brusselse PS-boegbeeld Philippe Moureaux, die al wel eens kritiek durft leveren op Di Rupo, zag gisteren geen graten in de uitspraken van Di Rupo. ‘Met een beetje kritiek is niks mis. Geen enkele partij kan verwachten met fluwelen handschoenen te worden aangepakt.'
Oh, de ironie,

Dat uitgerekend De Heer Boegbeeld Moureaux, Philippe daar nu mee afkomt.

"Met een beetje kritiek is niks mis."

En dat uit de mond van de Bourgmestre die zelfs met helemaal géén kritiek amper overweg kon

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 19:12   #232
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Jij zou eens moeten opzoeken OF er wel een Belgisch gevoel bestaat. Ik zal je de moeite besparen: als het bestaat dan is het een rottig, onbehaaglijk gevoel. En ja, ik kom zeer dikwijls over de taalgrens en daar is ook nergens een positief Belgisch gevoel te bespeuren.
Bij mij alleszins wel. Ik leef veertig jaar als Belg, vrij gelukkig bovendien. De enige steen in mijn schoen zijn de ongevraagde, onophoudelijke staatshervormingen dewelke niets beter maakten. En wanneer dat Belgen plaatje op een deftige manier zou worden voorgesteld, zal een taaltje voor velen niet eens zo belangrijk meer zblijken alsdat hen momenteel wordt voorgekauwd

Uw reactie was een stigmatiserende betreft superieur zijn of niet. fubar. Ik zal mezelf vervolledigen. Ik draag geen hoge hoed op voor alles wat dingen in vakjes plaatst. Op geen enkel vlak.

Laatst gewijzigd door Matonge : 8 januari 2013 om 19:13.
Oud 8 januari 2013, 19:13   #233
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eila, mijn naam niet ijdel gebruiken, hé !!!!!!!!!!!!!!
Tussen haakjes...'Belgisch gevoel' ? Geen idee wat dat voor iets zou zijn. Wanneer ? Als de rooie duivels verliezen ? Als de 1e of de 2e W.O. wordt herdacht ? Als er nog eens een Belg de ronde van onze zuiderburen wint ? Of iets i.v.m. tennis, geloof ik. Meer van die memorabele momenten kan ik me niet herinneren...of ja, toen Boudewijn stierf. Maar verder ?????
Oud 8 januari 2013, 19:22   #234
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Eila, mijn naam niet ijdel gebruiken, hé !!!!!!!!!!!!!!
Tussen haakjes...'Belgisch gevoel' ? Geen idee wat dat voor iets zou zijn. Wanneer ? Als de rooie duivels verliezen ? Als de 1e of de 2e W.O. wordt herdacht ? Als er nog eens een Belg de ronde van onze zuiderburen wint ? Of iets i.v.m. tennis, geloof ik. Meer van die memorabele momenten kan ik me niet herinneren...of ja, toen Boudewijn stierf. Maar verder ?????
Dat Belgisch gevoel bestaat langer dan het land zelf. 1830 aanhalen om afvallig te willen zijn is onjuist denk ik. Volgens mij hebben die dingen ook wel te maken met de uitgesprokenheid van hoog Hollanders en diepe zuidmannen. Ik draag een ander temperament. België is niet 'zomaar' ontstaan geloof ik. Ik ben zelf opgegroeid als belg, ik voel mij ook belg. Ik wordt ook niet graag Vlaming genoemd bvb, omdat ik Vlaming zijn niet begrijp en nooit voelde. Ik ben klein, en dapper, en over onze lijken. De belgae, in feite.

Laatst gewijzigd door Matonge : 8 januari 2013 om 19:26.
Oud 8 januari 2013, 19:28   #235
Klojo eerste klas

Standaard

dubbel (straks smijt ik die klote pc in de vuilbak)

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 8 januari 2013 om 19:33.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 19:32   #236
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Dat Belgisch gevoel bestaat langer dan het land zelf. 1830 aanhalen om afvallig te willen zijn is onjuist denk ik. Volgens mij hebben die dingen ook wel te maken met de uitgesprokenheid van hoog Hollanders en diepe zuidmannen. Ik draag een ander temperament. België is niet 'zomaar' ontstaan geloof ik. Ik ben zelf opgegroeid als belg, ik voel mij ook belg. Ik wordt ook niet graag Vlaming genoemd bvb, omdat ik Vlaming zijn niet begrijp en nooit voelde. Ik ben klein, en dapper, en over onze lijken. De belgae, in feite.
Nee, België is niet ontstaan. België is kunstmatig, is gefabriceerd, als ik me nog goed herinner omdat de grote landen van destijds het ergens niet over eens konden worden. En dan hebben ze ook nog ergens een kandidaat-koninkske opgevist. Belgisch gevoel ????? Sorry, ik heb dat zelfs nog nooit ervaren, ik hou dan ook niet van sport of het koningshuis Maar elk zijn/haar gedacht natuurlijk. Maar niet afkomen met zo'n 'argumenten' om dat 'gevoel' te 'rechtvaardigen'.....
Oud 8 januari 2013, 19:33   #237
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Nee, België is niet ontstaan. België is kunstmatig, is gefabriceerd, a
Dat is een kwestie van geloof, geloof ik.

Ik hou van Hoog Hollanders, maar ik heb daarom niet dezelfde muil. Ik zie ze liever in een derby dan onder hetzelfde dak. Dat is ook levensplezier

Weet jij waarom wij Nederlandstalige Belgen dat spelletje tien voor taal steeds winnen? Ik ook niet. Ik draag wel een vermoeden.
Oud 8 januari 2013, 19:35   #238
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
2013 wordt een boeiend politiek jaar, zo veel is duidelijk.

2012 eindigt met de evocatie van een 'archetypisch' wordende collectieve nachtmerrie, en de aldus opgeflakkerde 'psychologische oorlog' tussen 'verdedigers' en 'ondergravers' van Het Vaderland wordt nu geïntensifieerd door het bijna systematisch versterken van de opgewekte angst(en).

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 19:50   #239
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Nee, België is niet ontstaan. België is kunstmatig, is gefabriceerd
Citaat:
Dat is een kwestie van geloof, geloof ik.

Ik hou van Hoog Hollanders, maar ik heb daarom niet dezelfde muil. Ik zie ze liever in een derby dan onder hetzelfde dak. Dat is ook levensplezier

Weet jij waarom wij Nederlandstalige Belgen dat spelletje tien voor taal steeds winnen? Ik ook niet. Ik draag wel een vermoeden.
????? Dat België kunstmatig is, is een kwestie van geloof ?????? Best toch eens een geschiedenisboekske inkijken voor je zoiets schrijft..... Of wacht : hier is 't : http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...fhankelijkheid
Oud 8 januari 2013, 20:06   #240
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
????? Dat België kunstmatig is, is een kwestie van geloof ?????? Best toch eens een geschiedenisboekske inkijken voor je zoiets schrijft..... Of wacht : hier is 't : http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...fhankelijkheid
Wel wat het ook moge zijn, mijn antwoord, mening of gevoel staat er reeds in feite. Ik ben oprecht van mening te mogen vermoeden dat ook vandaag nog erg veel mensen totaal geen probleem hebben met Belg zijn op zich net omwille het gevoel. Ze zijn het gewoon even vergeten. En dat mag dan 'maar' over een sportieve wedstrijd gaan of iets, op dat moment vertegenwoordigd die sport en haar presteren de identiteit van al haar aanhangers. Niets beter de identiteit van een volk aan te tonen dmv haar sport. Daarom zijn het voor vele naties ook uithangborden. Het zijn niet de Belgen die aan haar afbraak timmeren. Ook niet de slapende. De RD bewijzen dat, momenteel. Ik heb '86 meegemaakt en veel meer. Wij speelden daar niet als iets kunstmatigs, neen, wij speelden daar als belgae en zoek jij dat woordje maar eens op. Weet jij wie de Duivels beter laat spelen? Maar weet je ook waarom?

Hoe kan men de burger kwalijk nemen gefrustreerd te zijn over het landje, wanneer de afgelopen jaaaaren niets werd gedaan aan patriottisme, eerder dan aan particratie? Splitsen om te splitsen, boeien. Mensen zijn niets vermoedend. Ik begrijp standpunten. Soms ben ik er deel van. Maar je moedertaal je natie en zulke argumenten. Wel, die dingen overtuigen mij niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be