Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2013, 18:34   #221
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Besluit: met Van Besien als districtsburgemeester waren er nogal wat rellen in Borgerhout, en toen er een samenscholingsverbod werd opgelegd door de burgemeester, bleven er nogal eens rellen uit.
Natuurlijk was die burgemeester toen geen NVA'er.
Dus moest Van Besien zichzelf niet belachelijk gaan maken in Terzake.
En moest System geen onnozele posts plegen.
En moest de verzamelde linkse oppositie zich niet in allerlei bochten te wringen om toch maar te bewaren dat er zaterdag geen enkele manifestatie was gepland.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 18:35   #222
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Elkaar bespieden en in het oog houden om bij de minste verdachte beweging de politie te bellen is wel degelijk een politiestaat. De verzuurde ouderen met een overschot van tijd hebben er weer een hobby bij. Ik ben voor meer politie en controle als het over echte criminaliteit gaat.

Een vuurpijl afsteken is geen criminele activiteit. Op die vuurpijl betalen ze namelijk 21% BTW en heeft ook een Belgisch Keuringsnummer opdat het veilig bevonden is voor gebruik door particulieren. Het is overal vrij te koop maar bij het afsteken krijg je wel een boete... dat zijn zuivere maffiapraktijken. Dewever wil het patsertje spelen. Ga verdomme echte criminelen vangen. Nog nooit zo een wanbeleid gezien.
Raar, was het VB dan geen fan van het traditionele gezin, sociale controle etc zoals in de "goede ouwe tijd"?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 18:50   #223
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Het verbod om vuurwerk af te steken is een beslissing die nog genomen werd door het vorige stadsbestuur. De beslissing werd namelijk genomen in de herfst van 2012. De Wever is officieel pas burgemeester sinds 1 januari 2013.
Flagrante onzin natuurlijk.
Dewever staat voor de volle 100% achter die beslissing.
Sterker nog, hij was met die beslissing aan het pronken in het VTM nieuws.
De journalist vroeg hoe we dat nu gingen voelen, die "kracht van verandering".
Hij noemde allerhande maatregelen op, waaronder het aanpakken van de overlast door vuurwerk. In de krant was Zot Bartje aan het lullen over "illegale thunderflashes". Compleet gestoord is die kerel aangezien alles wat in de winkel beschikbaar is gekeurd is door de Belgische overheid. Met een Belgisch keuringsnummer in het formaat BE/XXX123/D. Gedoog het afsteken van vuurwerk tussen 23u en 1u. Kijk naar de buurlanden. Er zijn trouwens nog gemeenten en steden met dergelijk wanbeleid, maar Dewever schiet de hoofdvogel af met zijn GAS-boetes.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 18:56   #224
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Raar, was het VB dan geen fan van het traditionele gezin, sociale controle etc zoals in de "goede ouwe tijd"?
Ik spreek voor mezelf, niet in naam van het VB.
Elkaar bespieden en de NSB-er spelen is geen sociale controle.
Pak de echte criminaliteit aan.
Oud 15 januari 2013, 19:02   #225
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Flagrante onzin natuurlijk.
Dewever staat voor de volle 100% achter die beslissing.
Sterker nog, hij was met die beslissing aan het pronken in het VTM nieuws.
De journalist vroeg hoe we dat nu gingen voelen, die "kracht van verandering".
Hij noemde allerhande maatregelen op, waaronder het aanpakken van de overlast door vuurwerk. In de krant was Zot Bartje aan het lullen over "illegale thunderflashes". Compleet gestoord is die kerel aangezien alles wat in de winkel beschikbaar is gekeurd is door de Belgische overheid. Met een Belgisch keuringsnummer in het formaat BE/XXX123/D. Gedoog het afsteken van vuurwerk tussen 23u en 1u. Kijk naar de buurlanden. Er zijn trouwens nog gemeenten en steden met dergelijk wanbeleid, maar Dewever schiet de hoofdvogel af met zijn GAS-boetes.
Goed mogelijk dat De Wever achter het vuurwerkverbod staat. Maar het is wel degelijk het vorige stadsbestuur die de reglementering heeft ingevoerd, niet De Wever.

De reglementering omtrent vuurwerk wordt trouwens elk jaar strenger zowel in binnen -als in buitenland. Niet meer dan logisch, aangezien er toch wel heel wat ongelukken gebeuren met vuurwerk. Ongelukken die ook ernstige verwondingen kunnen veroorzaken, die dan weer heel wat geld kosten aan de gemeenschap. In mijn stad wordt vuurwerk nog gedoogd tussen 23u en 1u, maar voor de eerste keer waren ook de Thaise wensballonnen en in mijn stad is er geen sprake van zot Bartje.
Oud 15 januari 2013, 19:30   #226
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Ik spreek voor mezelf, niet in naam van het VB.
Elkaar bespieden en de NSB-er spelen is geen sociale controle.
Pak de echte criminaliteit aan.
Zucht, met jou in discussie gaan is duidelijk zinloos indien je niet in staat bent om inhoudelijk te reageren en maar direct met zulke termen afkomt. Goededag nog, hopelijk ben je nog een kind dat kan bijleren.

Op zich zie ik niet direct wat Van Besien wenst te bereiken op deze manier, het lijkt me vooral een verderzetting van de negatieve koers waar ze inzitten.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 19:41   #227
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht, met jou in discussie gaan is duidelijk zinloos indien je niet in staat bent om inhoudelijk te reageren en maar direct met zulke termen afkomt. Goededag nog, hopelijk ben je nog een kind dat kan bijleren.

Op zich zie ik niet direct wat Van Besien wenst te bereiken op deze manier, het lijkt me vooral een verderzetting van de negatieve koers waar ze inzitten.
Ach, ik ben een partijslaaf omdat ik geen demper wil zijn op Dewever's plannen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 19:53   #228
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik denk dat Van Besien Borgerhout beter kent dan wie dan ook. De Wever, die slaat er maar met zijn klak naar. En waarom verwondert me dat laatste nu niet?

Drie keer raden.
Inderdaad, Van Besien was altijd toevallig niet in de buurt als ze de Turnhoutsebaan weer eens kort en klein sloegen. Hij woont er nochtans niet zo ver vandaan. Ik vermoed sterk dat hij getipt werd als PVDA-S4B weer eens amok ging maken in Borgerhout.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 19:58   #229
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Hij woont zo dichtbij dat die makkelijk dat 'Allah Hakbar"geroep kan horen en hij weet dan dat er stront aan de knikker is.
Hij is dus niet als een pyromaan die naar zijn eigen fikkie komt kijken. Of wel soms?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 20:24   #230
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Met 'n jointje in ze hand
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 20:38   #231
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dus omdat de TV, radio en kranten melden dat er 'rellen' zijn vraag jij jezelf nooit af, tiens: "Hoeveel doden en zwaar gewonden zijn er gevallen ? Hoeveel materiële schade is er gemeld aan de verzekeringen. Hoeveel materiële schade wordt er verhaald op derden ? Hoeveel personen worden er strafrechtelijk vervolgd voor de geleden schade ?".

Open your eyes and see!
En dat zal jij nu aan ons eens verkondigen, sè. Toch straf dat wat ik op tv zie niet de werkelijkheid is, maar iets dat ze in een studiootje hebben ineengeknutseld....jaja, 't is niet meer als vroeger......
Tussen haakjes : zoek eens de definitie van 'rellen 'op....en misschien in 't vervolg de definitie van elk woord dat je schrijft want 't begin erg te worden....
rel :
ruzie, opschudding op straat
synoniem(en): ongeregeldheden, onlusten, opstootje, troebelen
Oud 15 januari 2013, 20:44   #232
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik bedoel met bodycount "aantal gesneuvelden'. Ik zal in het vervolg dat laatste gebruiken. Dank voor de taaltip.
Citaat:
'Rellen' zonder bodycount. Dat zegt veel over het dramatisch woordgebruik van onze media.
Uw woorden....
En gezien het feit dat 'rellen' niks te maken hebben met 'gesneuvelden' zegt dat veel over jouw draaikonterig woordgebruik.....
Kan jij eigenlijk nog zelf volgen wat je schrijft ?
Oud 15 januari 2013, 20:47   #233
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed mogelijk dat De Wever achter het vuurwerkverbod staat. Maar het is wel degelijk het vorige stadsbestuur die de reglementering heeft ingevoerd, niet De Wever.
Het maakt niet uit wie of wat die reglementering heeft ingevoerd.
Je moet de mensen geen rad voor de ogen draaien of de schuld op anderen steken. Wat wel van tel is, is wie achter die reglementering staat. En dat is toch wel die dwaas van een Dewever.

Citaat:
De reglementering omtrent vuurwerk wordt trouwens elk jaar strenger zowel in binnen -als in buitenland. Niet meer dan logisch, aangezien er toch wel heel wat ongelukken gebeuren met vuurwerk. Ongelukken die ook ernstige verwondingen kunnen veroorzaken, die dan weer heel wat geld kosten aan de gemeenschap. In mijn stad wordt vuurwerk nog gedoogd tussen 23u en 1u, maar voor de eerste keer waren ook de Thaise wensballonnen en in mijn stad is er geen sprake van zot Bartje.
Dit is onzin. De regelgeving is zelfs minder scherp geworden omwille van de Europese richtlijnen. Wat nu op de markt mag aangeboden worden is krachtiger dan voorheen. Maar aangezien je goed op de hoogte bent, mag je me eens vertellen hoe het bvb. in Duitsland en Nederland zit met de regelgeving. Heb je concrete voorbeelden voor je beweringen? In Nederland mag men vuurwerk afsteken op 31 december vanaf 10u 's morgens (!) tot 2u 's nachts. In Duitsland ligt vuurwerk gewoon in de winkelrekken van de Aldi en de Lidl. Praat niet over dingen waar je niets van weet. In België verkopen ze vuurwerk het hele jaar door maar het afsteken is ten allen tijde verboden, ook op 31 december in bepaalde steden. Als dat geen compleet achterlijk beleid is weet ik het ook niet meer. Kom ook geen onzin spuien over de talrijke ongelukken. Ik zie daar niets over staan in de kranten. Je zuigt dingen uit je duim.
Oud 15 januari 2013, 20:52   #234
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik reageer inhoudelijk, alleen heb jij geen weerwoord en begin je te schelden.
Aandoenlijk.
Ik gebruik de bewoordingen die ik wil.
Sorry dat ik het grote opperhoofd Dewever bekritiseer. Stel u voor...
Wat een schande!!! Ongezien.
Oud 15 januari 2013, 20:58   #235
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ach, ik ben een partijslaaf omdat ik geen demper wil zijn op Dewever's plannen.
Het is niet omdat je een partijkaart hebt dat je blindelings Dewever's beleid goed moet praten. Probeer ook eens zelf te redeneren en na te denken. Het is niet omdat ik Vlaamsgezind ben dat ik zonder boe of ba Dewever's beleid moet inslikken. Je toont perfect aan dat je een partijslaaf bent, spijtig genoeg.
Oud 15 januari 2013, 21:30   #236
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het maakt niet uit wie of wat die reglementering heeft ingevoerd.
Je moet de mensen geen rad voor de ogen draaien of de schuld op anderen steken. Wat wel van tel is, is wie achter die reglementering staat. En dat is toch wel die dwaas van een Dewever.

Dit is onzin. De regelgeving is zelfs minder scherp geworden omwille van de Europese richtlijnen. Wat nu op de markt mag aangeboden worden is krachtiger dan voorheen. Maar aangezien je goed op de hoogte bent, mag je me eens vertellen hoe het bvb. in Duitsland en Nederland zit met de regelgeving. Heb je concrete voorbeelden voor je beweringen? In Nederland mag men vuurwerk afsteken op 31 december vanaf 10u 's morgens (!) tot 2u 's nachts. In Duitsland ligt vuurwerk gewoon in de winkelrekken van de Aldi en de Lidl. Praat niet over dingen waar je niets van weet. In België verkopen ze vuurwerk het hele jaar door maar het afsteken is ten allen tijde verboden, ook op 31 december in bepaalde steden. Als dat geen compleet achterlijk beleid is weet ik het ook niet meer. Kom ook geen onzin spuien over de talrijke ongelukken. Ik zie daar niets over staan in de kranten. Je zuigt dingen uit je duim.
Janssens heeft het ingevoerd, De Wever is het ermee eens. Toch steek je alleen maar alle schuld op De Wever.

Ik heb in mijn bericht nooit over het vuurwerk dat op de markt of op andere plaatsen wordt verkocht; wel over HET GEBRUIK van het vuurwerk. Ik heb me ook niet uitgesproken over de reglementering in andere landen. Hier in Vlaanderen is de reglementering over het gebruik wel degelijk strenger geworden. Niet alleen Antwerpen, ook andere gemeenten verbieden het gebruik van vuurwerk. Een paar jaar geleden mocht je in Gent nog vuurwerk afsteken tussen 23u en 5u, dit jaar was dit alleen mogelijk tussen 23u en 1u.

En over de ongelukken met vuurwerk. Wel, elk jaar op 1 januari kan je op de nieuwssites de verschillende ongelukken met vuurwerk lezen. Dit jaar was er onder andere een jongen van 17 die in Oostende een oog is kwijtgeraakt na een ongeluk met vuurwerk.

O ja, ik heb zelf nog nooit vuurwerk afgestoken en ben ook nooit van plan om dat te doen. Ik kan me op nieuwjaar perfect amuseren zonder vuurwerk.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 15 januari 2013 om 21:32.
Oud 15 januari 2013, 21:41   #237
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik reageer inhoudelijk, alleen heb jij geen weerwoord en begin je te schelden.Aandoenlijk.
Ik gebruik de bewoordingen die ik wil.
Sorry dat ik het grote opperhoofd Dewever bekritiseer. Stel u voor...
Wat een schande!!! Ongezien.

Laten we even je laatste berichten bekijken:

Citaat:
grote opperhoofd De Wever
die dwaas van een De Wever
De verzuurde ouderen met een overschot van tijd
Zot Bartje
Frietkot De Wever
De pot verwijt de ketel.
Oud 15 januari 2013, 21:50   #238
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sinds Dewever aan de macht is hoor ik telkens dezelfde dingen: meer politie, meer verboden, meer boetes, minder vrijheid. Binnenzitten en elkaar in het oog houden is het devies.
Ook dit is grappig, een Vlaams Belang stemmer die klaagt over het feit dat er meer politie op straat komt, nochtans één van de speerpunten van het Vlaams Belang. Misschien de volgende keer toch maar op Groen stemmen?

Maar goed on topic: ik heb zonet het debat tussen Van Besien en De Wever gezien. Van Besien loopt veel te hard van stapel en ziet gewoon dingen die er niet zijn. Denkt hij nu werkelijk dat Antwerpse parket geen aandacht meer gaat besteden aan de grote criminaliteit en alleen nog maar belang gaat hechten aan de kleine criminaliteit?
Oud 15 januari 2013, 22:01   #239
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Ahem, ahem. Dus voorbeelden van geweld vanuit Franstalige hoek maakt geweld vanuit Nederlandstalige hoek verantwoord? Of wat bedoel je? Beide moeten zich wat minder laten opjutten door dat eeuwige, onbelangrijke communautaire gekwebbel en echte problemen aanpakken. Al bepaald de EU het grootste deel van ons beleid, onze politici spreken er amper over omdat ze te druk bezig zijn met een verwaarloosbaar dossier als BHV. Zuurpruim De Wever komt dag na dag in het nieuws met ofwel een populistische maatregel, een aanval tegenover de PVDA of het koningshuis. Over de crisis, horen we de voorzitter van wat de grootste partij dreigt te worden in 2014 nauwelijks.
Niemand houdt zich dus bezig met de rol van kleine landen in de EU, niemand houdt zich bezig met hoe we om moeten gaan met de integratie binnen de EU, je hoort nauwelijks iets over de aanpak van de crisis... Nee hoor, we zijn al sinds 2010 getuige van wederzijdse beledigingen tussen Franstaligen en Nederlandstaligen. Gelul over confederalisme waarbij nog steeds niet duidelijk is wat de NVA dan wel CD&V dan wel O-VLD er mee bedoelen. Het lijkt alsof we een alternatief hebben gevonden voor brood en spelen. We laten onze politici zelf een soap opvoeren die we via de, steeds minder kritische media, kunnen volgen.
Over welk geweld vanuit Nederlandstalige hoek heeft u het? Kan je wat voorbeelden geven?

En voor u over TAK of Voorpost begint: de laatste jaren zijn de (talrijke) Vlaamsgezinde betogingen die vooral in de rand rond Brussel plaatsvonden allemaal op een vreedzame en geweldloze manier verlopen
Oud 15 januari 2013, 22:02   #240
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook dit is grappig, een Vlaams Belang stemmer die klaagt over het feit dat er meer politie op straat komt, nochtans één van de speerpunten van het Vlaams Belang. Misschien de volgende keer toch maar op Groen stemmen?

Maar goed on topic: ik heb zonet het debat tussen Van Besien en De Wever gezien. Van Besien loopt veel te hard van stapel en ziet gewoon dingen die er niet zijn. Denkt hij nu werkelijk dat Antwerpse parket geen aandacht meer gaat besteden aan de grote criminaliteit en alleen nog maar belang gaat hechten aan de kleine criminaliteit?
Dat was een model vertoning van opportunisme.
Mislukt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be