![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Voorts zit ge constant mijn woorden naar uw hand te draaien, of lees je gewoon niet wat ik schrijf. Iemand die sat kijkt is voor mij een TV 'liefhebber', 'freak' (zoals gij dus). Iemand die veel films koopt, naar de bios gaat is een filmliefhebber/freak, iemand die veel concerten platloopt, veel muziek koopt is een muziekfreak... zonder daar een negatieve connotatie aan te willen geven. Dus ik maak duidelijk wél een onderscheid tussen de gewone TV kijker en de 'liefhebber/freak' en heb dus ook nooit beweerd dat al die verschillende mogelijkheden/technieken 'hetzelfde' zouden zijn? 'De best of both worlds' is echter enkel weggelegd voor de liefhebber/freak. De doorsnee man heeft genoeg aan 1 oplossing, daaronder valt dus het merendeel van alle aangesloten abonnees. Citaat:
Citaat:
![]() Lees dus eens goed wat er staat aub. Citaat:
Ik vind het niet leuk dat er reclameblokken tussen de programma's zitten, maar het is nu zo. Ik vind het wel leuk dat ik een programma kan opnemen en gewoon FF kan doen. Ik houd mij niet bezig met programma's/films op te nemen, en mocht ik het wel doen dan ga ik mij zeker niet bezighouden met tijd te verliezen met cutten en pasten. TV series/films die ik wil, die koop ik op BD; geen enkele provider kan mij op dit moment de kwaliteit van HD materiaal aanbieden, zoals ik dat terugvind op BD. Ik kan best verstaan dat anderen (zoals jij) wél programma's willen opnemen en opslaan, zonder dat gedoe van reclame en dat het onmogelijk maken van een FF, laat staan het knippen van de reclame, u dan redelijk wat frustratie opbrengt. Uiteindelijk, als we dan praten over film/series/documentaires... doen we net hetzelfde, alleen wil ik er meer voor betalen dan jij (ik krijg ook beter kwaliteit, dus logisch dat dat meer kost). Ik zou dan zeggen: lever programma's aan tegen iets hogere prijs, maar dan zonder reclame. Dat laatste is wellicht utopisch, gezien het feit dat commerciële zenders reclame nodig hebben. Citaat:
Citaat:
![]() |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||||||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij weet niet hoe je reclame kunt knippen, dus ja, je weet niet waarover je praat. Citaat:
Citaat:
En dat het nu geen probleem is, well duh, het is nog niet in voege, wat zou je er nu al een probleem mee hebben. Citaat:
Citaat:
Maar precies daarom dat ik zeg dat je niet zomaar satelliet met kabel, IPTV of DVB-T kunt vergelijken. Je zegt zelf dat de doorsnee gebruiker maar één decoder zal zetten, en een Dreambox is redelijk technisch (Linux gebaseerd, met veel customizing mogelijkheden). Dan is het wel heel belangrijk te onderstrepen dat elk van die producten compleet andere kenmerken heeft, en dat op satelliet bijv. niet alle regionale omroepen beschikbaar zijn. Dat kan al voldoende zijn opdat iemand al niet meer voor satelliet kiest. Idem ditto voor andere zenders, beeldkwaliteit, enz. Dit zal veel minder spelen als bijv. Mobistar ook op de kabel komt. Dan zul je een aantal zenders hebben, die in precies dezelfde kwaliteit erop zitten, maar van een andere provider. Citaat:
Citaat:
Ik trek dat in twijfel, het is gewoon een gemakkelijk excuus, net zoals de bierverkopers heel de tijd beweren dat hun grondstofprijzen weer eens fenomenaal gestegen zijn, wat gewoon niet waar is. Citaat:
![]() Citaat:
Bovendien, het spaart enorm veel plaats, vooral bij kleine programma's. Stel dat je een programma van 30 minuten opneemt. Standaard neem ik een buffer van 5 minuten ervoor en 15 minuten erna, gewoon om zeker te zijn dat als er geschoven wordt met de uitzenduren ik het programma toch volledig heb. 30 minuten programma wordt dus 30+5+15=50 minuten. Je hebt dus een buffer die ongeveer 70% van je programma bedraagt. Dat is met die reclameblokken op commerciële zenders ook heel erg. Een film van bijv. 1,5 uur wordt makkelijk 3 keer onderbroken voor reclame, iedere keer 7,5 minuten. Ervoor en erna blijf je met de buffer zitten. 1,5 uur wordt dus 90 minuten + 5 + 15 + 3*7,5 = 132,5 minuut. Dat is dus serieus wat aan schijfruimte die je verliest door al die buffers en reclame. Niet erg als je dat snel bekijkt, maar als je het wat opspaart loopt je schijf heel snel vol. Citaat:
Bluray is 1080p normaal gezien, en TV hier max. 1080i (er zijn bepaalde steenrijke oliestaten waar 1080p de norm is, maar ze zijn zeldzaam). Het beste TV beeld vind ik op de Duitse HD zenders en op de BBC HD zenders. Dat is zeker nog wat minder dan Bluray, maar voor mij is dat wel goed genoeg. Citaat:
Ik zeg het, zelf zal ik er veel minder last van hebben dan de doorsnee kijker, omdat ik relatief weinig naar commerciële zenders kijk, maar wat bij mij tegenstribbelt is mijn rechtvaardigheidsgevoel. Citaat:
Technisch kunnen ze wel dat doorspoelen blokkeren (moeilijker dan je denkt, met alle achterpoortjes die er zijn), maar of de gebruiker dit zomaar zal slikken is een andere zaak, en ik heb het hier niet over mensen die eens op een forum van hun oren maken. De jeugd (15-35 zeg maar) zit al helemaal anders in elkaar dan mijn generatie. Zij zijn eigenlijk al totaal niet meer geïnteresseerd in het concept van zenders. Ze downloaden illegaal allerlei series en films, en doen zelfs niet de moeite om iets op te nemen. Ja, ongetwijfeld kijken ze nog naar VTM HD of zo om een bepaalde Vlaamse reeks te bekijken, maar als daar reclame doorspoelen onmogelijk gemaakt wordt, gaan ze die online illegaal downloaden. Ze kunne nu hardhandig de uploaders daarvan aanpakken, maar dan denk ik dat die kijker niet zal terugkeren naar de zender zelf, hij zal gewoon de Vlaamse reeksen links laten liggen, en zich enkel nog op de wijdverspreide Amerikaanse programma's gooien. Wat hebben de zenders dan gewonnen ? Geen extra kijkers, dus ook geen extra reclame-inkomsten, en heel het systeem om reclame doorspoelen onmogelijk te maken heeft dan ondertussen wel een pak geld gekost. Citaat:
Denkt u nu werkelijk dat het daar aan vormfouten lag ? Waarom was ze zo gekant tegen openstelling van de kabel ? Ik zeg dat Kroes gewoon de kant kiest van de kabeloperatoren, het feit dat zij schrijft dat ik zou moeten aantonen dat gebrek aan keuze, dus gebrek aan concurrentie mij als consument een nadeel berokkent is sowieso al hallucinant. Haar functie was nu precies mededinging, en het mantra van Europa is precies de vrije markt, concurrentie aanmoedigen dus. Citaat:
Maw. waar je ook gaat, uiteindelijk kom je toch weer op hetzelfde uit, dus ja, dan hoeft het voor mij niet meer. Citaat:
Citaat:
Er beweegt dus wel degelijk wat. Nu, de sterkste manier om zaken te veranderen zou zijn als mensen met hun voeten stemmen. Verandern van provider dus, maar dat is dus niet zo eenvoudig als bij electriciteit of gas het geval is. Van Electrabel naar Lampiris houdt niet veel in, behalve wat administratie, wat uit de muur komt is dezelfde voltage enz. Als je van TV provider verandert heb je plots voor een deel andere zenders, gaat de kwaliteit omhoog of omlaag, enz. Bovendien, als de Vlaamse regering oplegt dat doorspoelen van reclame niet mag, zal dat op dat punt geen verschil uitmaken.
![]() |