Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2013, 07:35   #221
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henke54 Bekijk bericht
BWAHHHHAAAHAHHAAA....LOL....nog zo een mop, en t'is zondag :

http://www.demorgen.be/dm/nl/2909/tv...itale-tv.dhtml
Ik las het ook, interessant artikel:
Citaat:
De Vlaming kijkt weliswaar meer uitgesteld, maar dat vertegenwoordigt volgens Bruyneel toch maar 5 procent van het totale kijkgedrag. Bovendien zijn de reclame-uitgaven op televisie tussen 2006 (voor digitale televisie) en 2012 gestegen van 1,07 miljard euro naar 1,446 miljard euro.
35% meer reclame-inkomsten, en slechts 5% uitgesteld kijken? Over welke 'keldering' van de reclameinkomsten klagen VMMa en SBS? Ik zou graag mijn inkomsten de komende 6 jaar op dezelfde manier zien 'kelderen'...
Citaat:
Dat Telenet geld zou verdienen aan zijn set-top box, ontkent het bedrijf. "Die toestellen vragen investeringen en zijn pas na tien jaar winstgevend."
Pas na 10 jaar winstgevend? Iedereen weet dat die dingen zeker geen 10 jaar mee zullen gaan, dus zijn ze nooit winstgevend. Dan is de grote vraag waarom een privé-bedrijf zijn klanten een niet-winstgevend product opdringt...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2013, 10:07   #222
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik knip die reclame er op zicht uit, ik laat dit niet over aan sofware die automatisch zoekt waar hij denkt dat er reclame is.
Ik skip dus minuut per minuut, tot ik een reclame tegenkom, dan ga ik 10s achteruit, enz. tot ik tot op de frame nauwkeurig de reclame te pakken heb.
Of "het systeem" weet wat reclame is of niet, maakt dus niets uit.
Dus ge steekt uw tijd in dat gedoe. Iedere z'n hobby he zeg!

Citaat:
Ik weet er 10x meer van dan jij, ook het voorbeeld van daarstraks (verbergen van wat reclame is) toont aan dat je er helemaal niets van kent.
Ik daarentegen knip mijn reclames uit, brand DVD's van mijn opnames, en dat al jaren.
Kom dus niet vertellen dat jij evenveel weet als ik.
Ge klinkt als een kind die z'n zin niet krijgt 'ik weet 10 x meer, na-na-na-na-naa' De gemuilkorfde heeft de waarheid in pacht, dat was al duidelijk ja.

Citaat:
Je spreekt jezelf wat tegen, enerzijds wil jij doen geloven dat het allemaal niet uitmaakt, dat satelliet, kabel, IPTV of DVB-T allemaal gelijkwaardig zijn, anderzijds zijn de satkijkers 'freaks'.
Tot slot nog eens herhalen : je hoeft niet te kiezen : ik heb 'best of both worlds' : kabel voor de betaalzenders, sat voor de vrije zenders.
Ge begint echt te ijlen denk ik: voor mij maakt dat reclame gedoe niet echt uit, op dit moment heb ik er geen probleem mee, als ze het fix maken, zal ik wel zien of het mij stoort of niet (dat hangt puur af van het aantal programma's met reclame dat ik zou willen bekijken).
Voorts zit ge constant mijn woorden naar uw hand te draaien, of lees je gewoon niet wat ik schrijf. Iemand die sat kijkt is voor mij een TV 'liefhebber', 'freak' (zoals gij dus). Iemand die veel films koopt, naar de bios gaat is een filmliefhebber/freak, iemand die veel concerten platloopt, veel muziek koopt is een muziekfreak... zonder daar een negatieve connotatie aan te willen geven. Dus ik maak duidelijk wél een onderscheid tussen de gewone TV kijker en de 'liefhebber/freak' en heb dus ook nooit beweerd dat al die verschillende mogelijkheden/technieken 'hetzelfde' zouden zijn?
'De best of both worlds' is echter enkel weggelegd voor de liefhebber/freak. De doorsnee man heeft genoeg aan 1 oplossing, daaronder valt dus het merendeel van alle aangesloten abonnees.

Citaat:
Jij bent de norm niet, je bent maar een pedant ventje.
Ik heb hier nog nergens liggen 'schreeuwen' dat ik op de hoogte zou zijn van het technische, ik vraag maar zou dit en dat niet kunnen, ik denk zus of zo en ga in 'discussie' met iemand die er wel kaas zou van gegeten hebben. De enige die hier laat uitschijnen kennis van zaken te hebben ben jij, en als daarop eens iemand iets in vraag stelt, ga je precies steigeren... over 'pedant' gesproken, right?

Citaat:
Je moet mij ook eens uitleggen hoe je door hogere prijzen in crisistijd meer inkomsten gaat ceëren, nog veel meer mensen wegjagen, ja.
Begint echt te vermoeien zenne ik zei niet dat ze prijzen omhoog jagen, ik zei: ze hebben 2 keuzes: of ze halen de prijs omhoog of ze halen de kost naar benden. Als ge al geen volk hebt, gaat ge zeker de prijs niet omhoogjagen. 'gij en gij buiten' wil zeggen, we werken normaal bv met 4 mensen, ik zet er 2 op de straat en we proberen hetzelfde te doen met 2. De eerste optie is sowieso uitgesloten.
Lees dus eens goed wat er staat aub.

Citaat:
Toch vreemd, op elk punt komt ge zeggen dat ge niet akkoord zijt, om dan maar te eindigen met ik steun u, ben het helemaal met u eens.
Geloofwaardigheid een dikke nul.
Met wat zou ik niet akkoord gaan, ik denk dat ik mijn fietske moet pakken. Voor uw duidelijkheid: ik ben het eens dat men de mensen vrij zou moeten laten in de keuze van de hardware. Of dat nu kabel, sat is, maakt niet uit.
Ik vind het niet leuk dat er reclameblokken tussen de programma's zitten, maar het is nu zo. Ik vind het wel leuk dat ik een programma kan opnemen en gewoon FF kan doen. Ik houd mij niet bezig met programma's/films op te nemen, en mocht ik het wel doen dan ga ik mij zeker niet bezighouden met tijd te verliezen met cutten en pasten. TV series/films die ik wil, die koop ik op BD; geen enkele provider kan mij op dit moment de kwaliteit van HD materiaal aanbieden, zoals ik dat terugvind op BD. Ik kan best verstaan dat anderen (zoals jij) wél programma's willen opnemen en opslaan, zonder dat gedoe van reclame en dat het onmogelijk maken van een FF, laat staan het knippen van de reclame, u dan redelijk wat frustratie opbrengt. Uiteindelijk, als we dan praten over film/series/documentaires... doen we net hetzelfde, alleen wil ik er meer voor betalen dan jij (ik krijg ook beter kwaliteit, dus logisch dat dat meer kost). Ik zou dan zeggen: lever programma's aan tegen iets hogere prijs, maar dan zonder reclame. Dat laatste is wellicht utopisch, gezien het feit dat commerciële zenders reclame nodig hebben.

Citaat:
Geloof jij nu werkelijk dat het aan de vormvereisten ligt ?
Man, man, toch.
In Nederland wilden de politic zelf de kabel openstellen en diezelfde Kroes floot hen terug, ze mochten niet van haar.
Zegt genoeg over aan welke kant zij staat.
Ge blijft koppig he: uw antwoord van Kroes zegt duidelijk dat uw mail niet kan verwerkt worden als een 'klacht', het wordt dus geklasseerd. Om dus 'verder' te geraken met uw grieven dan waar ge nu geraakt zijt, moet uw mail aan bepaalde vormvoorwaarden doen. Dat is weer een frusterend bureaucratisch netwerk inderdaad, ik huiver daar ook van, maar als je dat niet op die manier doet, geraakt ge niet naar de volgende 'level'. Natuurlijk vinden ze er dan wel wat op, maken u ze wellicht nadien wat anders wijs... maar het gaat over het feit: als je iets doet, doe het dan zoals het hoort en wel van de eerte keer. Als gij een factuur krijgt en ge zijt er niet mee akkoord, dat moet ge die protesteren. En protesteren wil niet zeggen de telefoon nemen en bellen om te zeggen 'ik betaal niet', nee dat doe je met een aangetekend schrijven, onder bepaalde vormvoorwaarden. Dat soort dingen, die vormvereisten, die 'kommaneukerderij', kan soms een heel groot verschil maken. Dát was wat ik wou zeggen.

Citaat:
Ik zal er minder last van hebben dan jij, dat weet ik nu al.
Zie boven, ik heb er geen last van... en anders krab ik even en steun ik die mens die al jaren met zijn x-jarige TV queeste bezig is, heel zelden komt het op 1 stemmetje aan, u never know ...
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2013, 17:38   #223
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Dus ge steekt uw tijd in dat gedoe. Iedere z'n hobby he zeg!
Tuurlijk, maar wat de boer niet kent, lust de boer niet.
Jij weet niet hoe je reclame kunt knippen, dus ja, je weet niet waarover je praat.

Citaat:
Ge klinkt als een kind die z'n zin niet krijgt 'ik weet 10 x meer, na-na-na-na-naa' De gemuilkorfde heeft de waarheid in pacht, dat was al duidelijk ja.
Neen, hoor, ik stel alleen feitelijk vast dat je er niet veel van kent, maar wel graag wilt een grote mond opzetten over deze materie.

Citaat:
Ge begint echt te ijlen denk ik: voor mij maakt dat reclame gedoe niet echt uit, op dit moment heb ik er geen probleem mee, als ze het fix maken, zal ik wel zien of het mij stoort of niet (dat hangt puur af van het aantal programma's met reclame dat ik zou willen bekijken).
Als het jou niets zou uitmaken zou je er geen bladzijden aan vuil maken.
En dat het nu geen probleem is, well duh, het is nog niet in voege, wat zou je er nu al een probleem mee hebben.

Citaat:
Iemand die veel films koopt, naar de bios gaat is een filmliefhebber/freak
Dat is jouw definitie, volgens mij is iemand die Prime heeft ook een filmliefhebber, maar jij wilt graag je eigen definities opdringen, om dan minachtend te zeggen dat iemand geen 'echte' filmliefhebber is.

Citaat:
'De best of both worlds' is echter enkel weggelegd voor de liefhebber/freak. De doorsnee man heeft genoeg aan 1 oplossing, daaronder valt dus het merendeel van alle aangesloten abonnees.
Inderdaad, hier ben ik het met u eens, een Dreambox zou ik niet als het apparaat voor de doorsnee gebruiker omschrijven.
Maar precies daarom dat ik zeg dat je niet zomaar satelliet met kabel, IPTV of DVB-T kunt vergelijken.
Je zegt zelf dat de doorsnee gebruiker maar één decoder zal zetten, en een Dreambox is redelijk technisch (Linux gebaseerd, met veel customizing mogelijkheden).
Dan is het wel heel belangrijk te onderstrepen dat elk van die producten compleet andere kenmerken heeft, en dat op satelliet bijv. niet alle regionale omroepen beschikbaar zijn.
Dat kan al voldoende zijn opdat iemand al niet meer voor satelliet kiest.
Idem ditto voor andere zenders, beeldkwaliteit, enz.
Dit zal veel minder spelen als bijv. Mobistar ook op de kabel komt.
Dan zul je een aantal zenders hebben, die in precies dezelfde kwaliteit erop zitten, maar van een andere provider.

Citaat:
Ik heb hier nog nergens liggen 'schreeuwen' dat ik op de hoogte zou zijn van het technische
Sommige zaken zijn wel belangrijk voor de discussie, je kunt niet zomaar om het even wat, als het technisch niet mogelijk is.

Citaat:
Begint echt te vermoeien zenne ik zei niet dat ze prijzen omhoog jagen, ik zei: ze hebben 2 keuzes: of ze halen de prijs omhoog of ze halen de kost naar benden. Als ge al geen volk hebt, gaat ge zeker de prijs niet omhoogjagen. 'gij en gij buiten' wil zeggen, we werken normaal bv met 4 mensen, ik zet er 2 op de straat en we proberen hetzelfde te doen met 2. De eerste optie is sowieso uitgesloten.
Lees dus eens goed wat er staat aub.
Ok, mar waaruit leid jij af dat de cinema voortdurend hogere kosten te slikken heeft ?
Ik trek dat in twijfel, het is gewoon een gemakkelijk excuus, net zoals de bierverkopers heel de tijd beweren dat hun grondstofprijzen weer eens fenomenaal gestegen zijn, wat gewoon niet waar is.

Citaat:
Met wat zou ik niet akkoord gaan, ik denk dat ik mijn fietske moet pakken. Voor uw duidelijkheid: ik ben het eens dat men de mensen vrij zou moeten laten in de keuze van de hardware. Of dat nu kabel, sat is, maakt niet uit.
OK, dan zijn we het daarover eens. Belangrijk

Citaat:
Ik vind het niet leuk dat er reclameblokken tussen de programma's zitten, maar het is nu zo. Ik vind het wel leuk dat ik een programma kan opnemen en gewoon FF kan doen. Ik houd mij niet bezig met programma's/films op te nemen, en mocht ik het wel doen dan ga ik mij zeker niet bezighouden met tijd te verliezen met cutten en pasten.
Goh, je kunt niet geloven hoeveel aangenamer een film, serie of reeks wordt als je die reclames eruit geknipt hebt.
Bovendien, het spaart enorm veel plaats, vooral bij kleine programma's.
Stel dat je een programma van 30 minuten opneemt.
Standaard neem ik een buffer van 5 minuten ervoor en 15 minuten erna, gewoon om zeker te zijn dat als er geschoven wordt met de uitzenduren ik het programma toch volledig heb.
30 minuten programma wordt dus 30+5+15=50 minuten.
Je hebt dus een buffer die ongeveer 70% van je programma bedraagt.
Dat is met die reclameblokken op commerciële zenders ook heel erg.
Een film van bijv. 1,5 uur wordt makkelijk 3 keer onderbroken voor reclame, iedere keer 7,5 minuten.
Ervoor en erna blijf je met de buffer zitten.
1,5 uur wordt dus 90 minuten + 5 + 15 + 3*7,5 = 132,5 minuut.
Dat is dus serieus wat aan schijfruimte die je verliest door al die buffers en reclame.
Niet erg als je dat snel bekijkt, maar als je het wat opspaart loopt je schijf heel snel vol.

Citaat:
TV series/films die ik wil, die koop ik op BD; geen enkele provider kan mij op dit moment de kwaliteit van HD materiaal aanbieden, zoals ik dat terugvind op BD.
Ongetwijfeld heb je daar een punt.
Bluray is 1080p normaal gezien, en TV hier max. 1080i (er zijn bepaalde steenrijke oliestaten waar 1080p de norm is, maar ze zijn zeldzaam).
Het beste TV beeld vind ik op de Duitse HD zenders en op de BBC HD zenders.
Dat is zeker nog wat minder dan Bluray, maar voor mij is dat wel goed genoeg.

Citaat:
alleen wil ik er meer voor betalen dan jij (ik krijg ook beter kwaliteit, dus logisch dat dat meer kost). Ik zou dan zeggen: lever programma's aan tegen iets hogere prijs, maar dan zonder reclame.
Tja, maar ik kijk dus vooral BBC en dergelijke, daar is het geen enkel probleem om reclame (in dat geval zijn het gewoon programma-aankondigingen) te knippen.
Ik zeg het, zelf zal ik er veel minder last van hebben dan de doorsnee kijker, omdat ik relatief weinig naar commerciële zenders kijk, maar wat bij mij tegenstribbelt is mijn rechtvaardigheidsgevoel.

Citaat:
Dat laatste is wellicht utopisch, gezien het feit dat commerciële zenders reclame nodig hebben.
De vraag is of dat model nog wel geschikt is voor de toekomst.
Technisch kunnen ze wel dat doorspoelen blokkeren (moeilijker dan je denkt, met alle achterpoortjes die er zijn), maar of de gebruiker dit zomaar zal slikken is een andere zaak, en ik heb het hier niet over mensen die eens op een forum van hun oren maken.
De jeugd (15-35 zeg maar) zit al helemaal anders in elkaar dan mijn generatie.
Zij zijn eigenlijk al totaal niet meer geïnteresseerd in het concept van zenders.
Ze downloaden illegaal allerlei series en films, en doen zelfs niet de moeite om iets op te nemen.
Ja, ongetwijfeld kijken ze nog naar VTM HD of zo om een bepaalde Vlaamse reeks te bekijken, maar als daar reclame doorspoelen onmogelijk gemaakt wordt, gaan ze die online illegaal downloaden.
Ze kunne nu hardhandig de uploaders daarvan aanpakken, maar dan denk ik dat die kijker niet zal terugkeren naar de zender zelf, hij zal gewoon de Vlaamse reeksen links laten liggen, en zich enkel nog op de wijdverspreide Amerikaanse programma's gooien.
Wat hebben de zenders dan gewonnen ?
Geen extra kijkers, dus ook geen extra reclame-inkomsten, en heel het systeem om reclame doorspoelen onmogelijk te maken heeft dan ondertussen wel een pak geld gekost.

Citaat:
Ge blijft koppig he: uw antwoord van Kroes zegt duidelijk dat uw mail niet kan verwerkt worden als een 'klacht', het wordt dus geklasseerd. Om dus 'verder' te geraken met uw grieven dan waar ge nu geraakt zijt, moet uw mail aan bepaalde vormvoorwaarden doen.
Dat zou kunnen waar zijn, ware het niet dat de Nederlandse regering door diezelfde Kroes is teruggefloten toen zij in Nederland de kabel wilden openstellen.
Denkt u nu werkelijk dat het daar aan vormfouten lag ?
Waarom was ze zo gekant tegen openstelling van de kabel ?
Ik zeg dat Kroes gewoon de kant kiest van de kabeloperatoren, het feit dat zij schrijft dat ik zou moeten aantonen dat gebrek aan keuze, dus gebrek aan concurrentie mij als consument een nadeel berokkent is sowieso al hallucinant.
Haar functie was nu precies mededinging, en het mantra van Europa is precies de vrije markt, concurrentie aanmoedigen dus.

Citaat:
Dat is weer een frusterend bureaucratisch netwerk inderdaad, ik huiver daar ook van, maar als je dat niet op die manier doet, geraakt ge niet naar de volgende 'level'.
Anders ook niet, ik herken in het antwoord van Kroes, het antwoord van de Vlaamse regering, en in dat antwoord herken ik precies het standpunt van Telenet.
Maw. waar je ook gaat, uiteindelijk kom je toch weer op hetzelfde uit, dus ja, dan hoeft het voor mij niet meer.

Citaat:
En protesteren wil niet zeggen de telefoon nemen en bellen om te zeggen 'ik betaal niet', nee dat doe je met een aangetekend schrijven, onder bepaalde vormvoorwaarden. Dat soort dingen, die vormvereisten, die 'kommaneukerderij', kan soms een heel groot verschil maken. Dát was wat ik wou zeggen.
Klopt, maar als je weet dat de andere partij niet eerlijk is, en je brief toch zal negeren ga je ook al die moeite niet doen.

Citaat:
Zie boven, ik heb er geen last van... en anders krab ik even en steun ik die mens die al jaren met zijn x-jarige TV queeste bezig is, heel zelden komt het op 1 stemmetje aan, u never know ...
Goh ja, ik ben al jaren bezig met die queeste, en straks gaat de kabel open.
Er beweegt dus wel degelijk wat.
Nu, de sterkste manier om zaken te veranderen zou zijn als mensen met hun voeten stemmen.
Verandern van provider dus, maar dat is dus niet zo eenvoudig als bij electriciteit of gas het geval is.
Van Electrabel naar Lampiris houdt niet veel in, behalve wat administratie, wat uit de muur komt is dezelfde voltage enz.
Als je van TV provider verandert heb je plots voor een deel andere zenders, gaat de kwaliteit omhoog of omlaag, enz.
Bovendien, als de Vlaamse regering oplegt dat doorspoelen van reclame niet mag, zal dat op dat punt geen verschil uitmaken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be