![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hebt ge schrik dat die tekenen u aan het twijfelen gaan brengen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() De discussie is natuurlijk voorbij, opeens hebben ze door dat ze eigenlijk geen moslim zijn en dan moet je herbronnen hè. Het is niet voor niets dat westerse gematigde en seculiere moslims niet gezien worden als moslims al denken die van wel. Elke moslim is in basis een extremist, altijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() Wtf
Laatst gewijzigd door Buitenwipper : 26 mei 2013 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is er veel tegenspraak in de hadith. Maar het zijn toch de moslims zelf die daar een spel van gemaakt hebben door een 150 jaar na de dood van de profeet toch zogenaamde pefecte isnad te hebben vastgesteld. Hetzelfde spel met de koran: op een gegeven ongenblik waren er tot 14 (!) versies van de koran in gebruik. Nadat de koran samengesteld door Uthman bij gebrek aan diacritische tekens en gebrek aan vocalisatie onleesbaar was geworden werden tenslotte in de 10e eeuw 7 versies goedgekeurd, later 10 en nog later 14 om tenslotte in de 11e eeuw terug te vallen op de 7 eerder vernoemde. Nu nog zijn er 2 versies in gebruik, toegegeven met slechts kleine verschillen, maar toch. Als klap op de vuurpijl werd in de jaren 1970 bij een verbouwing van een moskee in Jemen de alleroudste koran ooit ontdekt.....en laat die nu écht afwijken van de hudige koran. Hoe weet je, die zo kritisch in met de sunna ondanks wat de koran zelf voorschrijft, wel wat écht het woord van god is????? En dan de fiqh. Daar zwijg ik nog even over. Graag zou ik willen dat jij me de fiqh eens uitlegt. Gelieve vooral in je uitleg ash-Shafi'i niet te vergeten vermits hij omstreeks 800 de usul al-fiqh ontwikkelde die nu de ENIGE officiële islamdoctrine is wat het recht betreft en waarin de goddelijke leidraad van de sunna wordt erkend. Benieuwd hoe je dat kan rijmen met de onzin (vanuit islamitisch standpunt) die je al verkondigde. Wanneer 'jullie' denken te mogen testen wat vlees er in de kuip zit, dan mag ik dat ook. Ik zie tot nu voorlopig enkel would-be moslims die geen diepgaande kennis hebben. Misschien kan je met een uitleg van de fiqh nog wat de meubels redden en de hautaine toon rechtvaardigen waarmee je 'onwetenden' de mantel wil uitvegen.
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De liberale moslims in het westen noemen zichzelf nog moslim maar die zijn het al lang niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ten 1e waarom gebruik je de christelijke jaartelling als uitganspunt. ten 2e hoef ik helemaal niets te doen en is mijn kennis helemaal niet zo groot. dus hoef ik niemand iets te bewijzen en ook jou niet. ten 3e, over welke onzin heb je het. ten 4e, is niet iedereen hier om iets te leren, ook over fiqh ten 5e, er zijn 4 islamitische wetsscholen die elkaar tegen spreken, maar ik heb gehoord dat de hanbali wetsschool wel okey is en allahu a3lam ten 6e, waarom wil men van mij weten wat voor vlees er in de kuip zit dat ze bij jou maar kijken wat voor vlees er in de kuip zit, heb met niemand iets te maken, vericht mijn gebeden voor Allaah alleen als ik zin heb om naar de mosk te gaan dan ga ik en anders niet en ja, soms ga ik als ik me verveel of als ik goede zin heb ten 7e hebben we ouders en die geven op hun beurt weer het geloof door, mocht je niet te maken hebben met labiele personen die graag aan bid3a doen ten 8e denk ik bovenal dat je een zeer verkeerd beeld van me hebt daar ik helemaal niets probeer en heb het woord hautaine opgezocht op google en waar geef ik aan dat ik op anderen neerkijk ten 9e heb alleen aangeven dat tegenwoordig de vrouwen veel meer bezig zijn met zichzelf veel bezig met mooi zijn, make-up en weet ik veel wat nog meer dat is me inderdaad opgevallen, ja en de essentie van waarom we geschapen zijn uit het oog zijn verloren namelijk het aanbidden van allah vrouwen gaan de strijd aan met mannen in pak ze willen er ook goed uitzien dit doet men door kortere rokjes te gaan dragen en meer make-up om het zogenaamd te kunnen bijbenen voor je het weet weet je helemaal niet meer wie er achter het masker verscholen zit hogere hakken etc etc als je de confrontatie opzoekt/aangaat van waarom een vrouw dit doet dan krijg je geen antwoord omdat het zo diep verscholen zit sommigen doet het echt pijn om erover te beginnen omdat men soms zelf niet eens wil weten waarom men dit doet hoe goed ken je jezeld dan .. maar het is ook goed om iemand in de waarde te laten men weet niet meer waarom zoveel parfum, make-up en korte kleding word gedragen reden kan zijn omdat men niet tevreden is met zichzelf waarom zou je jezelf anders willen veranderen voor je het weet lig je onder de operatie tafel voor plastische chirurgie het eerste wat een vrouw kan doen als ze 's-morgens wakker word is naar de badkamer rennen voordat manlief wakker word en als dat niet zo is dan na het ontbijt als ze naar het werk moet kan het zijn dat mannen afkeurend kijken of kan het zijn dat het zo lijkt als mannen verkeerd bezig zijn of iets verkeerds doen dan geeft men aan, klopt, dat behoort anders te zijn velen zijn niet zo en proberen op hun manier gedrag te verantwoorden met weet ik veel wat dus mijn vraag: is mooi zijn een onderdeel van het geloof en verzorgt eruit zien is weer wat anders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jointjes?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vrij bizarre uitleg, om niet te zeggen ongeloofwaardig.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 mei 2013 om 19:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel da' gezever geloofsgeloof , geloofsgebouw , geloofsboeken ,
geloofsinstituut & (geloofs)wetenschap komt mijn strot uit !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat is telkens weer het probleem dat ik ontmoet met vele moslims: ze weten eigenlijk niets van basis noch de geschiedenis van hun geloof terwijl dat onontbeerlijk is om enig begrip te ontwikkelen. En zo steekt de ene (goede) moslim (zo denkt hij zelf) op straat mensen neer en zo keurt de andere goede moslim (jij/zij zo denk je zelf)) dit volledig af. En beiden hebben ze 'gelijk' wanneer ze de koran openslaan en verder elke grondige kennis van de islam ontberen. Meer nog, er is niemand - vooral onder de soennieten - die met enig overkoepelend gezag de 'juiste' weg kan tonen. En dus krijgen allerlei verlichte en/of duistere figuren ruim vrij baan om hun fantasie, eerder dan hun kennis, uit te dragen. Daar ligt het drama van de islam. Ik heb overigens geen 'beeld' van je, anders dan dat je weinig weet van je eigen geloof en dat je het, binnen die beperking, goed meent. En ik heb het goed met je voor. Ik ben wel blij dat je antwoordt. (Wat de fiqh betreft, wanneer de koran spreekt over 'het boek en de wijsheid' - zoals bijvoorbeeld in vers 2-251 - dan wordt daarmee bedoeld de koran (het boek) EN de hadith (de wijsheid). Hiermee wordt, als officiële doctrine erkend sinds ongeveer het jaar 180 in de islam tijdsrekening dat de traditie alhoewel niet, zoals de koran, van goddelijke oorsprong toch wel als goddelijk geïnspireerd moet worden gezien. En hierdoor heeft de sunna een sacraal karakter gekregen. Spijtig genoeg werd het zelfstandig redeneren (in rechtszaken) tegelijk aan strenge beperkingen onderworpen en even later - midden 10e eeuw westerse tijdrekening - zelfs helemaal verboden: de bab al-idjtihad werd gesloten. En deze poort op onhafhankelijk redeneren is nog steeds gesloten.) Diegenen die dus de hadith verwerpen én zich moslim noemen maken zich wel erg belachelijk. En ze volgen zelfs de koran niet. Ik heb in een vorige posting al een vers genoemd en ik noem er nu weer één. Je kan niet de lof van de koran zingen én hem zelf tegenspreken. (Ook dat bedoel ik met gebrek aan kennis waardoor anderen - moslims - je van alles wijs kunnen maken, misschien eveneens uit onkunde.) Wanneer je dus rebels wil zijn en de islam uit zijn 10e eeuwse keurslijf wil bevrijden, dan zou je beter daaraan werken. Het zal jezelf én de islam ten goede komen, aangepast en aanvaardbaar in een moderne versie voor een moderne maatschappij.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 26 mei 2013 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb je enig idee waarom juist die school, de kleinste en de strengste, wel OK zou zijn (en dus impliciet de andere niet.) Ik zal ineens mijn kaarten op tafel leggen: de Saudische petrodollars steunen de opgang er van.
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() Ze weten alleen wat ze op school zien en dat kan 1 van vele versies zijn en wat er op internet staat, de meeste "moslims" kennen hun eigen geloof niet en de meeste zijn net zoals hun profeet compleet ongeletterd ook, dat maakt het er niet makkelijker op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ja, ik ben een tijdje verbleven in een somalische moskee tijdens de ramadan de laatse 10 dagen (ihtikaaf) en daar hebben we een beetje informatie verwisseld toen had ik nog een baard maare saudi arabie, dat zal de reden wel zijn wilde toen graag emigreren naar een moslimland omdat dat sunna is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met die school begrijp ik nu wel waarom je de Koran boven het woord van Mohammed neemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voorbeeldje 2.256. Er is geen dwang in de godsdienst Doch hier lezen we 9.5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol. 9.29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn. http://www.koranonline.nl/koran/nl/i...=&ucat=2&go=NL http://forum.politics.be/showpost.ph...67&postcount=4 http://www.youtube.com/watch?v=oMVPfb3lkSg
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 27 mei 2013 om 07:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wetenschap is ratio, religie(s) zijn dogma's.
![]() |
#240 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
men heeft toch recht op vrede na de heilige maanden in acht genomen te hebben (geen oorlog in de heilige 4 maanden) dit is als men de overeenkomsten schaadt, niet nakomt na deze telkens weer te overtreden |
|
![]() |
![]() |