![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen wordt dus géén toekomstig EU lid. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tsjechische Republiek evenmin. Puur bangmakerij uit vrees dat het de aanleiding zou zijn om andere lidstaten de Eu te verlaten.
Laatst gewijzigd door Garry : 18 september 2013 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn realistisch scenario kent precedenten: Montenegro, Kosovo, zelfs bananenrepubliek Zuid-Soedan werd onlangs onafhankelijk dmv een referendum. Zelfs Omar al-Bashir legde zich er bij neer. Maar wacht.. Mariano Rajoy zal wél eventjes het leger inzetten? Spanje had veel eerder de dialoog moeten aangaan met Catalonië, nu zullen ze de uitslag van het referendum moeten respecteren. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop met uw eigen waanideeën en vooroordelen op mij af te wentelen en probeer eens neutraal te denken. Ok? Citaat:
Citaat:
Voor het goed begrip (je weet wel), ik geloof daar niet in, ik zeg gewoon dat die mogelijkheid bestaat, al is de kans daarop miniem. Voor hetzelfde geld bindt Madrid in, en wordt Catalonië zonder morren onafhankelijk, maar daar geloof ik ook niet in. Citaat:
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zal veel volk komen naar kijken. Ten eerste zitten er ook duizenden Catalaanse officieren en soldaten in het Spaans leger.Die gaan hun eigen regio nooit aanvallen. Ten tweede heeft het Spaans leger maar een belabberde reputatie als het op vechten aankomt. Hun laatste exploot was de bezetting van het Spaans Parlement in Madrid een twintigtal jaren geleden. .Dat heeft toen enkele uurtjes geduurd en toen reden ze braaf terug naar hun kazerne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Je kwam trouwens eerst met het IRA, waarmee je een onafhankelijkheidsstreven probeert te criminaliseren. Of nee.. dat was gewoon puur toevallig een ongelukkige vergelijking. Denk je nu echt dat je hier iemand voor de gek kunt houden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Minister-President
|
![]() Wel leuk dat de Commissie eens de puntjes op de "i" zet. Hoe gaan ze dat uitleggen bij de N-VA?
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
After the televised message of king Juan Carlos I, those in the military who had not yet pronounced themselves decided to remain on the side of the government, causing the coup to fail. Despite the lack of support, Milans del Bosch only surrendered at 5 a.m. on the next day, 24 February." Milans del Bosch "vocht" dus gedurende bijna een volle dag,waw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees bang domme Vlaming...
![]() En wees maar zeker dat die 75% nog eerst de goedkeuring moet krijgen van de Walen, want de kans bestaat dat de Vlaming de volle 100% zal moeten betalen... Ja, omdat de Walen dat zeggen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat staat als een paal boven het water van die Westvlaamse kust ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In dergelijke discussies lijkt het wel alsof er niets zitten tussen enerzijds gewoon de uitslag aanvaarden en anderzijds kolonnes tanks die door de straten rollen. Lijkt me allemaal nogal overroepen te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan echt enkel bij referendum uitgemaakt worden. Maar aan zo een scenario waagt zelfs de communautairee hardlinerpartij N-Va zich niet. De conclusie ligt voor de hand.
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De verwijzing naar de IRA (eigenlijk naar "ten tijde van de IRA", wat iets anders is, maar ik kom er nog op terug) komt er als reactie op een quote van jou: Citaat:
Om op zoiets te antwoorden, bekijk ik of er een precedent zou bestaan die als basis kan dienen voor een verdere redenering. Op basis hiervan ben ik gaan nadenken of er een of meerdere voorbeelden zouden zijn van een (gezien uw quote, uiteraard EU-)land dat haar leger zou ingezet hebben in het kader van een onafhankelijkheidsstrijd (of -streven om een neutraler woord te gebruiken). En ik heb mij maar éen voorbeeld kunnen inbeelden: het inzetten van het Engels leger in Noord-Ierland. Maar omdat de situatie nu min of meer genormaliseerd is, en het eerder een politiek proces is geworden waaruit het leger eigenlijk uit verdwenen is, kon ik niet gewoon zeggen "zoals in Noord-Ierland", wat totaal onnauwkeurig zou overkomen. Dus heb ik er een tijdsverwijzing in gezet, namelijk "ten tijde van de IRA", wat het best overeenkomt met de realiteit. Ik had ook kunnen zeggen "na Bloody Sunday" of "ten tijde van de burgeroorlog", maar "ten tijde van de IRA" leek mij het duidelijkst. Daarbij antwoord ik ook op de vraag : "klopt de bewering". Het antwoord is dus "het kan kloppen", namelijk dat het Engels voorbeeld toch aantoont dat een EU-land haar leger kan inzetten in het kader van een onafhankelijkheidsstrijd en dat de EU dat laat begaan. Jij hebt daarop gereageerd door terecht te stellen dat de IRA aanslagen pleegde, wat niet het geval is in Catalonië. Terecht opmerking. Ik heb daar terug op gereageerd door te stellen dat het inzetten van het Spaans leger in een aantal omstandigheden geen aanleiding ging zijn voor een EU-tussenkomst. Dit is een test om te kijken of iemand deze post nog verder leest, indien ja, mijn oprechte felicitaties, nu terug naar de orde van de dag. In Noord-Ierland is dit ook niet gebeurd. Impliceer ik daarmee dat er een terroristische organisatie in Catalonië zal komen die aanslagen zal plegen en de inzet van het leger zal "rechtvaardigen"? Het antwoord is "neen". Impliceer ik daarmee dat dat een mogelijk scenario is? Het antwoord is "ja". Zeg ik daarbij dat de opstart van zo'n beweging de "schuld" zou zijn van de voorstanders van onafhankelijkheid? Het antwoord is "zeker niet enkel van hen" (evenals de evoluties na Bloody Sunday niet enkel de schuld was van de IRA, maar ook deels de verantwoordelijkheid is geweest van het VK). Dat jij dat interpreteert alsof ik het onafhankelijkheidsstreven zou proberen te criminaliseren, is weer eens voor jouw rekening, en zegt meer over uw manier van denken dan over de mijne.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 18 september 2013 om 19:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#239 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN