Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2013, 22:02   #221
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Banken kunnen tegen exorbitant lage rentes geld lenen bij de nationale bank. Dat blote feit moet toch een ieder bekend zijn.
Oud 7 oktober 2013, 22:07   #222
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Uitraard waren er ook negatieve, maar NS was een organisch product van die zeer speciale tijd, en duitsland bevond zich in een bijzonder peniebele situatie.

Ik pleit er absoluut niet voor NS te laten terugkomen hoor. Wel om de positieve zaken eruit te halen, ofg ze tenminste te erkennen.

Ik ben een reactionair. En ik hou van waarheid, ook al is die pijnlijk .

Progressives zijn de destructieve kracht vandaag. Dat staat vast.
Vroeger ook ...

Citaat:
Zygmunt Bauman

Zygmunt Bauman (1925) is een van de meest invloedrijke sociologen ter wereld. Tijdens de oorlog vluchtte hij met zijn Pools-joodse ouders naar Rusland. Hij kwam terug naar Warschau, als communist, om daar sociologie te studeren en te doceren.
Citaat:
De nazi's en de communisten waren geen wilde beesten. Het waren progressieve mensen, bewonderd door de grootste geesten van die tijd. Dat is een grote les die we moeten leren: voor monsterlijke daden heb je geen monsters nodig. We kunnen onszelf prima beschermen tegen monsters, die stoppen we in de gevangenis of in een inrichting. Maar dat gewone, nette mensen meedoen aan zulke gruwelijkheden, dat kunnen we nooit voorkomen."
Bron: http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buite...erniteit.dhtml
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 22:16   #223
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@bf62

Het antwoord hierop is dat de EU c.q. de EU commissie, met opzet weigeren de Griekse grens dicht te maken.
Je hebt te maken met criminelen die een eigen politiek hebben die niet strookt met de plannen die ze de burgers van de EU voorschotelen.
Die 200 kilometer grensafdichting is peanuts vergeleken bij de bedragen die onterecht in de zakken van de politici verdwijnen, daarbij opgeteld de bedragen die naar het oostblok gaan waarvan vrijwel 100% gefraudeerd wordt in projecten die volstrekt zinloos zijn.
[...]
Aan de andere kant van de Griekse grens zitten Turken. Die hebben daar een hele Maginot linie. Loopgraven, bunkers, prikkeldraad, tankgrachten enz.
Als de Turken willen dan kan die grens potdicht gaan voor illegalen richting Turkije naar Griekenland (omgekeerd zit die potdicht). Maar ze willen niet.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 23:57   #224
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Dat begrijp ik. De Turken willen die illegalen per se niet in eigen land en laten ze maar al te gaarne naar de EU vertrekken.

Islamitische broeders onder elkaar, u ken het wel ........
Oud 8 oktober 2013, 09:40   #225
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ha nee ! Breinloos gebruik maken van een "Godwin" of reductio ad Hiterum maakt de discussie monddood.
Dat zeg ik juist. Daarom moet je ophouden met breinloos daarvan gebruik te maken en eindelijk kennis nemen van mijn geniale gedachten:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Volledig correcte vergelijking.

Het is eigenlijk wel grappig hoe de West-Europese neo-imperialist (of die nu neoliberaal of neoconservatief is) de absurdste vergelijkingen met Hitler toejuicht - vooral als het gaat om Derde Wereldleiders als Chavez die weerstand bieden tegen het imperialisme d.m.v. een democratisch, emancipatorisch project - maar die onmiddellijk "reductio ad Hitlerum" roept wanneer men historisch correcte parallellen trekt tussen de huidige crisis en de jaren '30.

De huidige crisis lijkt erg op die van de jaren '30 - je moet maar eens "The Great Crash" van J.K. Galbraith lezen en je waant je in de huidige periode - en dezelfde soort partijen komen op, met een duidelijke politieke en ideologische opvolgingslijn die zonder enige twijfel teruggaat op de fascistische partijen uit die periode, met een gelijkaardige ideologie en met dezelfde politieke strategie van zondebokken.

Het Vlaams Blok werd volgens haar oprichters opgericht in continuïteit met het VNV, dat tijdens de jaren '30 werd gefinancierd door Nazi-Duitsland en ook de voornaamste kracht achter de collaboratie in Vlaanderen was.
Weet jij wel welk geluk je hebt met het grootste genie van het Westelijk halfrond te mogen discussiëren?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 09:55   #226
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Voor de rest is de correlatie hoe je zo voorstelt (meer staat = meer welvaart) nogal gemakkelijk.
Correlaties zijn niet gemakkelijk of ongemakkelijk. Correlaties zijn feiten. Ze impliceren geen causaal verband, een causaal verband kun je nooit met feiten aantonen zoals Hume heeft getoond (en na hem zovele anderen), maar ze kunnen wel causale verbanden falsifiëren.

Je mag natuurlijk allerlei theoriën hebben over liberalisme, maar als ze gefalsifieerd worden door de feiten, dan moet je de nederigheid hebben om dat toe te geven. De kleinste economische rol voor de overheid zie je in Somalië, de grootste economische rol voor de overheid in Zweden.

Natuurlijk kan je zeggen dat de causaliteit omgekeerd ligt dat Zweden gewoon teert op zijn welvaart en zich daardoor een grote publieke sector kan permitteren, terwijl het arme Somalië verplicht is om de schaarse resources efficiënter te laten beheren door de privé.

Maar dat klopt niet. Uit alle internationale onderzoeken blijkt dat de Zweedse overheid de middelen juist erg doelmatig aanwendt door te zorgen voor infrastructuur, onderwijs, enzovoort. Dit zorgt niet alleen voor welvaart, maar ook - en dat is nog veel belangrijker - voor menselijke ontwikkeling: een gezondere, beter gestudeerde bevolking.

Een gezin met vier auto's een vijfde auto geven wordt als toename van welvaart gezien, maar is een verspilling van schaarse middelen. De algemene scholing en psychische en lichamelijke gezondheid van de bevolking verhogen zodat racisme, vooroordelen en identitaire reflexen verminderen, is daarentegen noodzakelijke cultuurarbeid in dienst van de mensheid.

Als we dan toch willen focusen op groei en de relatie met de overheidsbestedingen, dan is het goed om de politics.be-slogantaal ("tis allemaul de schuld van de sosn") te verlaten en empirische studies te raadplegen:
http://www.ucema.edu.ar/publicacione...8/loizides.pdf
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 10:38   #227
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat zeg ik juist. Daarom moet je ophouden met breinloos daarvan gebruik te maken en eindelijk kennis nemen van mijn geniale gedachten:

Weet jij wel welk geluk je hebt met het grootste genie van het Westelijk halfrond te mogen discussiëren?
Met jou discussiëren is niet mogelijk Kallikles. Je ben niet eens geboeid door het onderwerp van een draad. Je zit voortdurend te trollen en jezelf in het middelpunt te stellen en alles en iedereen af te zeiken. Hierboven een ongefundeerde uithaal naar het kapitalisme en de Franse cultuurpolitiek en vervolgens geleuter over Zweden en de causale verbanden tussen overheidsuitgaven en economie. Geklets van een kip zonder kop als je het mij vraagt.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 12:29   #228
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan zie ik niet in waar u het vandaan haalt de hele partij over dezelfde kam te scheren.
Het zou hem moeten verboden worden dat logo te gebruiken.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 15:35   #229
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Je bent inderdaad een goede leerling.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 16:34   #230
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit waren inderdaad erg goede dingen.
niet alleen goedgelovig maar ook allesbehalve kritisch. enfin, het maakt u "interessant" denk je waarschijnlijk nu.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 16:36   #231
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
niet alleen goedgelovig maar ook allesbehalve kritisch. enfin, het maakt u "interessant" denk je waarschijnlijk nu.
Ad hominem.

Probeer eens correct te argumenteren, schatje.
Oud 8 oktober 2013, 18:09   #232
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
niet alleen goedgelovig maar ook allesbehalve kritisch...
Dat kunnen we in feite veel meer over jou zeggen Tamam. Jij bent echt een niet kritische systeem-meeloper. En dus mede verantwoordelijk voor alle onrecht, misdaden van het Imperium zoals het vandaag is. Klink hard, maar zo is het in feite.

Diegenen die u vandaag alles wijsmaken (of verzwijgen) -- en hoe meer bewijzen moet jij nog te zien krijgen dat we voortdurend belazerd worden door ''het imperium''????, Irak, Iran, Syrie, Lybie -- zijn dezelfden die de geschiedschijving controleren en/of de geschiedkundige feiten inkaderen, kleden, kleuren naar hun agenda.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 18:12   #233
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kunnen we in feite veel meer over jou zeggen Tamam. Jij bent echt een niet kritische systeem-meeloper. En dus mede verantwoordelijk voor alle onrecht, misdaden van het Imperium zoals het vandaag is. Klink hard, maar zo is het in feite.

Diegenen die u vandaag alles wijsmaken (of verzwijgen) -- en hoe meer bewijzen moet jij nog te zien krijgen dat we voortdurend belazerd worden door ''het imperium''????, Irak, Iran, Syrie, Lybie -- zijn dezelfden die de geschiedschijving controleren en/of de geschiedkundige feiten inkaderen, kleden, kleuren naar hun agenda.
Dit is natuurlijk erg ongenuanceerd. Als dit immers waar zou zijn zou je nooit de weerleggingen van de tegen partij kunnen weten.
Oud 8 oktober 2013, 18:12   #234
six
Banneling

Standaard

Hoe verschilde het nazistisch bankensysteem van het huidige?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 18:13   #235
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Die verschilt nauwelijks, je punt?
Oud 8 oktober 2013, 18:21   #236
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je draait de zaak weer eens om. Wat je daar beweert dat doe je zelf. Elke nuancering gaat je vermogens te boven.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 18:31   #237
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Die verschilt nauwelijks, je punt?
Ik stel enkel een vraag.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 18:41   #238
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ahja, ik ben tegen neonazi´s van de dwaaste en gevaarlijkste soort dan nog, dus ik ben automatisch een systeemmeeloper.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 23:21   #239
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ahja, ik ben tegen neonazi´s van de dwaaste en gevaarlijkste soort dan nog, dus ik ben automatisch een systeemmeeloper.
Ik ben ook tegen neo-nazis. Neonazis zouden trouwens de eersten zijn die door de nazis aangepakt zouden worden. Er kan geen groter verschil zijn.
Oud 8 oktober 2013, 23:23   #240
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
http://www.webofdebt.com/articles/bankrupt-germany.php

.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be