Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2013, 07:19   #221
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik begrijp het niet zo goed, hoor. Waarom zou jij je moeten plooien naar de eisen van die bank?

Dergelijke restricties zouden bij mij al voldoende zijn om mijn middelvinger op te steken.

"Wens jij mijn geld niet? Geen probleem, ga ik wel op een ander".

Niet persoonlijk bedoeld, hoor Knuppel, maar waarom speel jij de brave onderdanige burger? Zeg gewoon, kust mijn kl*ten en vertrek.

Gewoon doen. Veranderen van bank is geen onoverkomelijk probleem. Heb ik zelf al meerdere malen gedaan. Fluitje van een cent.
Niet dat ik inzage heb in het volledige dossier van mevrouw "knuppel",
maar bij deze toch een poging tot bijdrage zodat je het zou kunnen begrijpen.

Als de spaarrekening wordt afgesloten (dwz je plaatst je spaargeld bij een andere bank, dus de bank kan niet gaan "spelen" op de beurs met jou geld) dan sluiten ze je "zicht" rekening.

Zou het kunnen zijn dat knuppel , een aantal doorlopende opdrachten heeft op de "lopende/zicht rekening", eventueel ook een hypotheek af te betalen ?
Dat zou een reden zijn om 1000 Euro op de spaarrekening te laten staan, want zo houd je de lopende rekening open bij de genaamde bank.....

Fluitje van een cent toch !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 08:29   #222
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht

Als de spaarrekening wordt afgesloten (dwz je plaatst je spaargeld bij een andere bank, dus de bank kan niet gaan "spelen" op de beurs met jou geld) dan sluiten ze je "zicht" rekening.

Zou het kunnen zijn dat knuppel , een aantal doorlopende opdrachten heeft op de "lopende/zicht rekening", eventueel ook een hypotheek af te betalen ?
Dat zou een reden zijn om 1000 Euro op de spaarrekening te laten staan, want zo houd je de lopende rekening open bij de genaamde bank.....

Om mogelijke misverstanden te vermijden, het is evenmin mijn bedoeling om de rekening van Knuppel te maken, hoor. Zij moet dat voor zichzelf doen, natuurlijk.

Maar eventuele doorlopende opdrachten vormen geen belemmering om een rekening af te sluiten. Het vergt wel enige administratieve rompslomp om alles over te zetten naar een andere bank, dat wel. Maar het is best te doen.

Mogelijks misschien met uitzondering van een hypotheekaflossing? Daar heb ik geen ervaring mee.

Ik wilde gewoon maar even meegeven dat het niet noodzakelijk is om te dansen naar de pijpen van deze of gene bank.
Oud 13 oktober 2013, 08:37   #223
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht

Wat belet jou eigenlijk om bij Argenta te checken of het klopt wat ik schreef?

Mij werd gezegd dat het "opdracht van hogerhand" was dat iemand die zijn spaarrekening opheft ook met zijn lopende rekening moet vertrekken. Als dit opdracht van hogerhand is, geldt die regel voor alle Argentabanken, dus moet dat gemakkelijk te verifiëren zijn.

Ik reken op excuses voor de verdachtmakingen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 oktober 2013 om 08:43.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 08:55   #224
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Om mogelijke misverstanden te vermijden, het is evenmin mijn bedoeling om de rekening van Knuppel te maken, hoor. Zij moet dat voor zichzelf doen, natuurlijk.

Maar eventuele doorlopende opdrachten vormen geen belemmering om een rekening af te sluiten. Het vergt wel enige administratieve rompslomp om alles over te zetten naar een andere bank, dat wel. Maar het is best te doen.

Mogelijks misschien met uitzondering van een hypotheekaflossing? Daar heb ik geen ervaring mee.

Ik wilde gewoon maar even meegeven dat het niet noodzakelijk is om te dansen naar de pijpen van deze of gene bank.
Zo is dat maar. Ik stond even aan de grond genageld toe ik hoorde dat ik niet ongestraft verder mijn eigen spaarrekening kon leeghalen. Vergeet niet dat daar op enkele maanden tijd een redelijke som geld van werd afgehaald. (Aankoop vrij dure garage plus allerlei daarmee gepaard gaande kosten) Ik vond het vreemd, want betekent dit dat niemand nog klant kan worden bij Argenta die niet tegelijkertijd met een lopende rekening ook een spaarrekening opent?

De bankbediende zag dat ik zou vertrekken als hij voet bij stuk hield en stelde voor om mijn spaarrekening niet af te sluiten maar om er een bepaald bedrag op te laten staan. Ik vond dat goed maar liet hem tegelijkertijd weten dat ik het geld dat ik elke maand met een vaste opdracht op mijn spaarrekening laat zetten, OOK op gezette tijden zal komen afhalen.
Oud 13 oktober 2013, 09:03   #225
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dit is dus de grootste bullshit die er bestaat. Het IMF wil alle spaargeld aanpakken zonder uitzondering en zonder minimum limiet idioot.

Ik hoop dat alle mensen hun geld afhalen voordat het zo ver is en dat die pummels, jij inclusief in hun broek kakken gelijk de babietjes die ze zijn.
Wel, daar ga ik niet me akkoord.
Boven een fenomenaal bedrag is dat een ander verhaal.
Mijn mening dat is alles.

Nooit en opvoeder gehad die u heeft wijsgemaakt hoe je een discutie moet aangaan? Op de man spelen is een teken van zwakte...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 09:11   #226
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zijn conclusies: De waarheid.
Dus mensen die verplicht worden om hun bankrekening beneden de
100.000€/1.000.000€/10.000.000€ te houden gaan dit doen door Chinese brol te kopen?

Nu ik kan verkeerd zijn maar ik dacht eerder aan grote luxe en riante domeinen, aandelen, personeel, zo van die dingen.
Wat zou jij aanschaffen? Een enorme hoeveelheid Chinees speelgoed?
Oud 13 oktober 2013, 09:34   #227
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat is een beschamende leugen.
De meeste mensen die Arcopar-aandelen kochten, deden dat omdat:
- Ze dan iets meer intrest kregen op het spaarboekje
- Ze een iets goedkopere lening konden krijgen
- Ze een iets goedkopere verzekering konden krijgen.

De oorspronkelijke aandeelhoudersvergadering verdeelde destijds een groot gedeelte van de winst aan bepaalde goede doelen. Aandeelhouders konden daar mee over beslissen.
Volgens mij heeft nooit iemand of hebben zeer weinigen ooit winsten opgestreken van de oorspronkelijke BAC aandelen, deze winsten werden gewoon geherinvesteerd.

Dit is een groot verschil met de Fortis, KBC of echte Dexia aandelen.
Waren het geen aandelen, en stonden de Cera vennoten indertijd niet te duwen, om via het gerecht het statuut van aandeelhouder te laten bevestigen (en alzo mee te cashen bij de fusie van kbc) ?
Trouwens bij de vroegere wet Cooreman-Declerck kon men ze ook inbrengen als gekochte aandelen op zijn belastingbrief.
Het is wel leuk, als men over stukken beschikt, die men naargelang van waar de wind komt, als spaarproduct, als obligatie, of als aandeel kan klasseren.
Ok men heeft dan misschien wel aandelen gekocht zonder het te weten, maar als Arcopar U een rad voor de ogen heeft gedraaid, dan moet ge U wenden tot Arcopar, en niet tot de belastingbetaler.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 12:51   #228
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dus mensen die verplicht worden om hun bankrekening beneden de
100.000€/1.000.000€/10.000.000€ te houden gaan dit doen door Chinese brol te kopen?

Nu ik kan verkeerd zijn maar ik dacht eerder aan grote luxe en riante domeinen, aandelen, personeel, zo van die dingen.
Wat zou jij aanschaffen? Een enorme hoeveelheid Chinees speelgoed?
Met 10 of 100 miljoen was ik allang weg uit België. Ik zette ook een fabriek in China of in Z-Vietnam om U vervolgens de brol van ginder te voederen.

Met 100 k zou ik mij een eigendom kopen in het buitenland (liefst waar ze geen verdrag hebben met BE of de EU en zo gauw als ik genoeg geld heb om daar op pensioen te gaan, verhuizen).

Men mag hier nog zoveel lullen en proberen het goed te praten : het is en blijft gelegaliseerde diefstal.

Laatst gewijzigd door Stingray : 13 oktober 2013 om 13:10.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 13:56   #229
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Men mag hier nog zoveel lullen en proberen het goed te praten : het is en blijft gelegaliseerde diefstal.
Och, je kan alle belastingen onder die noemer plaatsen.

Heb je ooit getracht te begrijpen wat er nodig is om oorlog mogelijk te maken?
Dat is echt niet veel hoor.
Genoeg arme mensen die niks meer te verliezen hebben, een leider die ze samenbrengt en je hebt prijs. Als het erg genoeg is hebben deze mensen zelfs geen leider nodig (zie recent het Midden Oosten)
Hier gaat het over, over niks anders.

Dat is de taak die de politiek op zich heeft genomen. Een minimum herverdelen om de rust te bewaren. Zij die niks hebben kunnen ook niks bijdragen om te herverdelen. Zij die enorm veel hebben ontspringen de dans en de sukkelaars daar middenin betalen de ganse factuur.

Dus, te veel op de spaarrekening(+100000***) ....afgeven of de bak in.
Oud 13 oktober 2013, 14:14   #230
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door draagvader Bekijk bericht
Mag ik veronderstellen dat u een steuntrekker bent (alleszins iemand die niet meer dan 100.000 euro gespaard hebt; wellicht vind je dat nog een groot bedrag ook)?
Waarom deze conclusie? Gewoon antwoorden, niet eerst mijn andere berichten lezen....
Ik kan ook mijn CV doorsturen, ik hoop det je neerzit.
(echte naam en werkend E-mail adres zijn wel mijn voorwaarden.)

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 13 oktober 2013 om 14:19.
Oud 13 oktober 2013, 14:16   #231
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Een gepensioneerde zelfstandige, die zich krom gewerkt heeft om via een gezond spaarboekje het armtierig pensioen wat te spijzen, die zou boven 100.000 euro alles moeten afgeven.
Boven de 100.000€ / 1.000.000€ / 10.000.000€ het bedrag was niet vastgelegd.
Oud 13 oktober 2013, 16:01   #232
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag ik veronderstellen dat u een steuntrekker bent (alleszins iemand die niet meer dan 100.000 euro gespaard hebt; wellicht vind je dat nog een groot bedrag ook)?

Een gepensioneerde zelfstandige, die zich krom gewerkt heeft om via een gezond spaarboekje het armtierig pensioen wat te spijzen, die zou boven 100.000 euro alles moeten afgeven.
En een staatsambtenaar, die het niet nodig heeft te sparen, gezien zijn riante pensioen, die moet niets inleveren?

Ga elders zeveren (niet agressief bedoeld).
Is gewoon een trol, die hier wat communistische zever zit te verkopen.

Ik heb geen 100 k, maar ik ga me niet laten afzetten. En als ze me daar voor in de bak willen steken, so be it, mijn geld krijgen ze dan (zeker) niet. Want gaan ze doen ? Terug in de bak steken lol

Ze gaan nog heeeeeeeel veeeeeeel mensen in de bak mogen steken. Misschien zelfs zoveel dat de nietsnutten moeten gaan werken hahaha

Laatst gewijzigd door Stingray : 13 oktober 2013 om 16:08.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 16:57   #233
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens de laatste peiling is de minis. die dat voorstelde de meest antipathieke kerel v.d. federale regering.
De tsjeven zullen hierover eens goed moeten nadenken.
Misschien een studiecommissie in het leven roepen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 17:04   #234
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Boven de 100.000€ / 1.000.000€ / 10.000.000€ het bedrag was niet vastgelegd.
Citaat:
IMF denkt aan 10% belasting op spaargeld.

Moet iedereen binnen de Europese Unie binnenkort tien procent van zijn spaargeld afstaan aan de fiscus? Als het van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) afhangt, zou dat kunnen.

In haar “Fiscal Monitor” zegt het IMF dat iedereen die geld op een spaarrekening heeft staan, daar tien procent van zal moeten afstaan om de crisis in de eurozone te bedwingen. Niet alleen mensen die tienduizenden euro’s op de bank staan hebben, maar ook de bescheiden spaarders zullen hun steentje moeten bijdragen.

Het gaat voor alle duidelijkheid om een voorstel, niet om een maatregel die al genomen is, maar het IMF ziet wel een groot voordeel aan zo’n eenmalige belasting.
"Het verleidelijke van zo'n belasting is dat ze kan worden ingevoerd voor mensen zich er aan kunnen onttrekken en dat wordt verondersteld dat ze eenmalig is en ze het gedrag niet verstoort”, klinkt het. Het IMF denkt dus dat ze de belasting zou kunnen invoeren vooraleer mensen hun spaargeld van de bank halen en dat ze dat na de invoering van de belasting ook niet zullen doen, omdat het om een eenmalige belasting gaat.
http://nieuws.vtm.be/buitenland/6354...ting-spaargeld

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 oktober 2013 om 17:05.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 17:13   #235
hikikomori85
Schepen

hikikomori85's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo is dat maar. Ik stond even aan de grond genageld toe ik hoorde dat ik niet ongestraft verder mijn eigen spaarrekening kon leeghalen. Vergeet niet dat daar op enkele maanden tijd een redelijke som geld van werd afgehaald. (Aankoop vrij dure garage plus allerlei daarmee gepaard gaande kosten) Ik vond het vreemd, want betekent dit dat niemand nog klant kan worden bij Argenta die niet tegelijkertijd met een lopende rekening ook een spaarrekening opent?

De bankbediende zag dat ik zou vertrekken als hij voet bij stuk hield en stelde voor om mijn spaarrekening niet af te sluiten maar om er een bepaald bedrag op te laten staan. Ik vond dat goed maar liet hem tegelijkertijd weten dat ik het geld dat ik elke maand met een vaste opdracht op mijn spaarrekening laat zetten, OOK op gezette tijden zal komen afhalen.
En waar woon jij nu weer juist ?
hikikomori85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 17:15   #236
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het gaat om 10 % op de intresten.
Het IMF kan dat voorstellen, maar daar houdt het op.
De EU kan dat in gang steken maar zal daar géén meerderheid voor vinden.
Dat is quasi zeker.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 18:02   #237
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ze gaan nog heeeeeeeel veeeeeeel mensen in de bak mogen steken. Misschien zelfs zoveel dat de nietsnutten moeten gaan werken hahaha
Hoeveel heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel mensen hebben een veelvoud van
100.000/1.000.000/10.000.000€ ?

Wil iedereen die hier in deze situatie zit zijn vinger opsteken?
Niet allemaal tegelijk hé....
Oud 13 oktober 2013, 18:09   #238
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel mensen hebben een veelvoud van
100.000/1.000.000/10.000.000€ ?

Wil iedereen die hier in deze situatie zit zijn vinger opsteken?
Niet allemaal tegelijk hé....
Denk je nu echt dat er veel mensen zijn die hun financiële toestand op een openbaar forum gaan posten?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 18:22   #239
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En waarom laat je met een vaste opdracht geld overschrijven naar een spaarrekening waar je het geld NIET wilt hebben? En waarom blijf je klant bij een bank waar je blijkbaar niet tevreden over bent? Overigens, ik heb een zichtrekening bij Argenta, maar geen spaarekening; misschien eens kijken of er geen ander kantoor van Argenta in uw buurt is waar u wel alleen een zichtrekening kunt houden.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 18:22   #240
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Denk je nu echt dat er veel mensen zijn die hun financiële toestand op een openbaar forum gaan posten?
Waarschijnlijk niet de mensen die aan die bedragen komen
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be