![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De meesten? Neen.
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb alleen gezegd dat ik werkend 9000bf per maand tekort kwam en doppend 4000bf per maand. Maar een tekort is een tekort. Ik was zo wanhopig dat ik verzekeringen geprobeerd heb en telefonische werving van reclame, zonder succes. En alle sollicitaties vruchteloos. Uiteindelijk kon ik mijn appartement niet meer betalen. En vond geen betaalbare woning. Uit pure wanhoop nam ik toen een verdacht contract aan in het buitenland in de reissector - een weliswaar avontuurlijk fiasco. Het is niet omdat ik me als oudere langdurige werkloze schitterend aangepast heb aan het onvermijdelijke leven onder de armoedegrens, , dat het over een vrije keuze zou gaan. Waarom denk je dat ik zes jaar als laagsteloonwerker onder de armoedegrens gewerkt heb? Omdat ik liever ga doppen? Ik deed dat, om aan de werkloosheid te ontsnappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() Wie nog aan behoorlijk werk kan raken, doet dat ipv in armoede te leven.
Er zijn wel veel doppers die niet in armoede leven. Dat klopt. Ik denk aan prepensioeners en ouderen met anciënniteit. Die een verhoogde uitkering krijgen. Als je een eigen huis hebt en geen huur betaalt, kom je daar dan goed mee rond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens kunnen we ons de vraag stellen wat het logische is van heel ons anciënniteitssysteem, als men jong is en men veel geld nodig heeft (zware hypotheek, jonge kinderen, ...) dan krijgt men minder dan wanneer de kinderen het huis uit zijn, het huis is afbetaald en je aan het uitbollen bent op je werk. Eigenlijk houdt dat geen steek. Niet moeilijk dat vele vijftigers en zestigers deelnemen aan dure reizen, elke week op restaurant gaan en nog een appartementje aan de kust zoeken om te investeren of zelf te verblijven. Men zou beter het systeem van omgekeerde anciënniteit invoeren. Maar ik besef dat zulks een ander topic waard is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Minister-President
|
![]() [
Laatst gewijzigd door freespirit : 2 november 2013 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, het definitieve argument daartegen is het volgende: ik kwam slechts zes maand carrière tekort om van de anciënniteitstoeslag op de werkloosheidsuitkering te genieten. Die bedraagt ongeveer 15% en dat zou me boven de armoededrempel gebracht hebben, met oplossing van al mijn financiële problemen . Ik heb dus hemel en aarde bewogen om nog een nieuw vast contract te krijgen, al was het maar om die anciënniteitstoeslag te bereiken. Ik wil hier nog bij aanstippen dat de legerdienst NIET meetelt voor anciënniteit. Ik heb het vaderland anderhalf jaar gediend. Puur verlies van actieve carrière dus. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 november 2013 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Terwijl u anderen een gebrekkige kennis van armoede verwijt in combinatie van allerlei vooroordelen, blijft u zelf hangen in het geromantiseerde slachtofferbeeld dat zo goed verkoopt. Of bent u doof voor de moeder die in de kroeg klaagt over het remgeld en vervolgens een zelfde bedrag afrekent om de volgende dag weder te keren. Voor het leeuwendeel is het inderdaad geen bewuste keuze om in de armoede te belanden, het spijtige is echter dat eenmaal in die cultuur het velen ontbreekt aan de wilskracht en mentaliteit om de situatie nog te veranderen (geen verwijt). Hen verdere aalmoezen geven door bv. afschaffing remgeld, gaat daar geen zier aan veranderen. Misschien helpt het hen om die maand iets langer boven water te blijven, en kunnen wij onszelf weer een mentaal schouderklopje geven vanwege onze barmhartigheid. Enfin, die egotripperij is toch hetgeen waar het veel samaritanen om te doen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu we allemaal zonder werk vallen (eind volgend jaar), zijn het deze collega's die het hardst roepen dat ze er niet komen met dat dopgeld en de bijbetaling. Zij moeten namelijk maandelijks enkele 100 den euro's huur betalen. Ik niet, ik ben momenteel mijn woning een beetje aan het moderniseren en dan kan ze mee tot ik mijn ogen definitief dichtdoe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |