![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U moet mij nu maar eens uitleggen hoe Vlaamse kinderen in die crechen van kind en gezin in Brussel ontvangen worden wanneer het gros van het personeel geen of bijna geen Nederlands spreekt? Of anders gesteld bestaan er nog crechen in Brussel waar men zijn Vlaamse kinderen naar toe kan brengen en er zeker van zijn dat ze in gedegen Nederlands geholpen worden? Ten andere, indien de crechen van kind en gezin verplicht zijn om zoveel anderstalende op te nemen en indien zij hen in het frans behandelen, waarom moet de Vlaamse staat daar dan voor opdraaien? In Vlaanderen zelf is er genoeg nood aan gedegen opvang; zou men dan niet beter daar meer investeren? Het lijkt er meer op dat wij, Vlamingen, de francofonie die ons zo lief heeft buiten de officiële transfers nog op vele andere punten moeten onderhouden. Het stoort u duidelijk niet, mij stoort het wel dat Vlaanderen verplicht wordt door de besparingsmaatregelen die de federale staat hen nu bijkomend opleg, nadat Vlaanderen al vele jaren lang vele inspanningen gedaan had op dat gebied om zijn goed draaiende sociale netwerk terug te schroeven omdat de franstaligen zo gezegd niet mogen verarmen en zelfs officieel steeds hardnekkig geweigerd hebben om te besparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als Jan De Nul een berg verzet vordert hij niet eens 1 percent... Wie levert daar de grootste prestatie? ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Indien het zo zou zijn (hebt u daar bewijzen van?) dat het gros van het personeel (bijna) geen Nederlands spreken is dat enkel en alleen de verantwoordelijkheid van de Vlaamse inrichtende macht. Zij kunnen en mogen personeel aannemen, en bepalen aan welke eisen dat personeel moet voldoen. Als ge vindt dat er fouten gebeuren moet ge de echte, in dit geval Vlaamse, verantwoordelijken op het matje roepen en niet liggen te kankeren over taal-onwillige Francofonen. Daaraan wil ik toevoegen dat in mijn ogen voor de kinderen het geen nadeel, ik zou zelfs zeggen eerder een voordeel, is als ze op zo jonge leeftijd met andere talen in contact komen. Laatst gewijzigd door pajoske : 24 januari 2014 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten schrijft die bepaling van Kind en Gezin ook niets van die aard voor. Kortom, ook hier hetzelfde: u leest niet wat er staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dit lijkt weer eens een beschuldiging in het wilde weg. Kunt u eens een tweetal voorbeelden van wat die "flaminganten in de media altijd maar liggen te zagen"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de wijze waarop u spreekt over een ambtenaar die zich in het Nederlands uitdrukt, spreekt boekdelen. In een tweetalige gemeente is het echter een vanzelfsprekendheid. Juist u stelt het voor als een gunst, als iets uitzonderlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie dat niet wil, gaat ergens anders. En klopt bijvoorbeeld aan bij de Franstalige tegenhanger van Kind en Gezin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
2 Ik vraag me af wat het gebruik van de Franse taal te maken heeft met plat op de buik gaan. Taal is een middel om te communiceren. Wanneer ik denk dat de kans om goed te communiceren groter is als ik Frans gebruik dan doe ik dat. De kans dat men mij begrijpt wanneer ik mijn moedertaal spreek in Brussel is uiterst klein. Ik heb jarenlang in Brussel verbleven. Noch Franstaligen noch Nederlandstaligen verstonden mijn eigen moedertaal. De tijd dat ik mij liet zot maken door taalidioten ligt ver achter mij. Het verstand komt met de jaren zeggen ze toch altijd. Alhoewel het bij sommigen nooit komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() Jan Jambon : “Jaag de Walen uit hun hangmatten.” Let op het gebruik van "de Walen", wat alle Walen betekent. Jan Jambon is een spilfiguur binnen het Vlaams-Nationalisme.
Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 24 januari 2014 om 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slag in het water. Ik heb het over uw houding: die van de kruiperige Vlaming die, zodra hij in de hoofdstad is, zijn eigen taal aan de kant schuift en overschakelt op het Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, wat u hier allemaal stelt, is weer eens praat voor de vaak. Dit gaat immers niet over dialect. Wel over het gebruik van onze standaardtaal, het AN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graag dan ook iets recent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Brussel de hoofdstad wil blijven van een land met een Nederlandstalige meerderheid,dan moet elke Nederlandstalige overal en altijd in het Nederlands terecht kunnen in Brussel. Als dit ,zoals nu ,niet het geval is, dan moet Brussel niet verwonderd zijn , dat de Nederlandstaligen dit niet meer pikken en zij een nieuwe staat met een Nederlandstalige hoofdstad zullen stichten . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 25 januari 2014 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |