Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2014, 21:26   #221
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Monocultureel: een cultuur
Bicultureel: twee culturen naast/langs/door elkaar.
Multicultureel: meer dan twee culturen .

Als ik alles hier zo doorlees lijkt het mij dat men spreekt over een multicultuur terwijl men een bicultuur bedoelt.
De Vlaamse en de Waalse bedoel je?
Oud 3 april 2014, 21:43   #222
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niemand - buiten jij dan, heeft een wetenschappelijke studie nodig om zich te realiseren dat de multicultuur niet werkt.

Gewoon de realiteit bekijken met een beetje gezond verstand, dat is alles wat nodig is.
Hoezo, ze werkt niet? 's Morgens zit ik op de trein vaak tegenover een pracht van een Noord-Afrikaans meisje, zit er vaak een groepje vriendinnen - waarvan één zwart is - aan de overkant van de gang en ga ik werken tussen Italianen, Indiërs en Marokkanen. Als ik zin heb in pizza, paëlla, tajine of een bak frieten, dan eet ik dat gewoon. Of ik haal Turks brood bij een Turkse bakker om de hoek.

Wat ik vaststel, is dat alles wat een allochtoon verkeerd doet de schuld is van de multiculturaliteit. De realiteit is dat er bij allochtonen ook gewoon klootzakken, criminelen en misogynen rondlopen. Dat is, net zoals bij hun autochtone collega's, gewoon een gevolg van eigen keuzes, slecht karakter of een gebrek aan opvoeding. Dat heeft niks te maken met een geslaagde multiculturaliteit of niet.

Als er morgen een man van Marokkaanse afkomst jou geen voorrang geeft waar je die hebt en zo schade bezorgt aan je wagen, is dat niet de multiculturaliteit die faalt hé! Dan is dat gewoon een man - toevallig van Marokkaanse oorsprong - die niet oplette, of die gewoon de verkeersregels niet kent. Denk daar maar eens over na. Maargoed, dat laatste is natuurlijk moeilijker en vergt meer energie dan wat holle slogan achterblaten natuurlijk.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 22:04   #223
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maar ze hebben van ons land wel een mooi werkterrein gemaakt voor mensenhandelaars. Het is allemaal met elkaar verbonden...
Dat klopt !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 22:06   #224
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
aldus de wetenschappelijke studie van andev...
Ook verschillende Europese regeringsleiders zijn het er over eens dat de multiculturele samenleving een mislukking is.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 22:17   #225
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo, ze werkt niet? 's Morgens zit ik op de trein vaak tegenover een pracht van een Noord-Afrikaans meisje, zit er vaak een groepje vriendinnen - waarvan één zwart is - aan de overkant van de gang en ga ik werken tussen Italianen, Indiërs en Marokkanen. Als ik zin heb in pizza, paëlla, tajine of een bak frieten, dan eet ik dat gewoon. Of ik haal Turks brood bij een Turkse bakker om de hoek.

Wat ik vaststel, is dat alles wat een allochtoon verkeerd doet de schuld is van de multiculturaliteit. De realiteit is dat er bij allochtonen ook gewoon klootzakken, criminelen en misogynen rondlopen. Dat is, net zoals bij hun autochtone collega's, gewoon een gevolg van eigen keuzes, slecht karakter of een gebrek aan opvoeding. Dat heeft niks te maken met een geslaagde multiculturaliteit of niet.

Als er morgen een man van Marokkaanse afkomst jou geen voorrang geeft waar je die hebt en zo schade bezorgt aan je wagen, is dat niet de multiculturaliteit die faalt hé! Dan is dat gewoon een man - toevallig van Marokkaanse oorsprong - die niet oplette, of die gewoon de verkeersregels niet kent. Denk daar maar eens over na. Maargoed, dat laatste is natuurlijk moeilijker en vergt meer energie dan wat holle slogan achterblaten natuurlijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ook verschillende Europese regeringsleiders zijn het er over eens dat de multiculturele samenleving een mislukking is.
Oud 4 april 2014, 00:08   #226
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
's Morgens zit ik op de trein vaak tegenover een pracht van een Noord-Afrikaans meisje, zit er vaak een groepje vriendinnen - waarvan één zwart is - aan de overkant van de gang en ga ik werken tussen Italianen, Indiërs en Marokkanen. Als ik zin heb in pizza, paëlla, tajine of een bak frieten, dan eet ik dat gewoon. Of ik haal Turks brood bij een Turkse bakker om de hoek.
Voor SMI94 is multicultuur dus huidskleur en eten.....

tja, dan hoef ik niet verder te lezen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 00:37   #227
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Jawel, je had verder moeten lezen tot waar de Marokkaanse man geen voorrang geeft, schade aan jouw voertuig veroorzaakt ... 'gewoon' omdat hij de verkeersregels niet kent.

Multicul gelukt inderdaad ja!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 06:10   #228
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Als ge er ook maar IETS positiefs over zeg, zijt ge meteen naief en blind...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 07:09   #229
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Als ge er ook maar IETS positiefs over zeg, zijt ge meteen naief en blind...
Naïef en blind?
Nope, het is erger: eigenlijk zijt ge zwaar crimineel bezig als ge de multicul verdedigt.
Ge pleit dan in feite voor het ontmantelen van onze naties.
Dat heet hoogverraad.
Ge weet wat dat in tijden van oorlog betekent...
Oud 4 april 2014, 07:11   #230
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo, ze werkt niet? 's Morgens zit ik op de trein vaak tegenover een pracht van een Noord-Afrikaans meisje, zit er vaak een groepje vriendinnen - waarvan één zwart is - aan de overkant van de gang en ga ik werken tussen Italianen, Indiërs en Marokkanen.
Je hebt internet.
Kijk daar naar anderskleurige meisjes.
Dan hoeven wij de maatschappelijke en economische kost van jouw fetish niet te financieren.

Citaat:
Als ik zin heb in pizza, paëlla, tajine of een bak frieten, dan eet ik dat gewoon. Of ik haal Turks brood bij een Turkse bakker om de hoek.
Het exotische eten is alweer een smoes met hoog Geert Hoste-gehalte.
Ga op eigen kosten op reis als je vreemde vetzakkerij wil vreten.
Dan hoeven wij de overgekomen familie van uw Turkse bakker en uw apevleesverkoper niet te onderhouden.

Citaat:
Wat ik vaststel, is dat alles wat een allochtoon verkeerd doet de schuld is van de multiculturaliteit.
Dat heb je heel goed vastgesteld.

Citaat:
De realiteit is dat er bij allochtonen ook gewoon klootzakken, criminelen en misogynen rondlopen.
Juist.
Ik zou zelfs zeggen: hoofdzakelijk.

Citaat:
Dat is, net zoals bij hun autochtone collega's, gewoon een gevolg van eigen keuzes, slecht karakter of een gebrek aan opvoeding. Dat heeft niks te maken met een geslaagde multiculturaliteit of niet.
We hebben onze handen al meer dan vol met gespuis van eigen bodem.
Dat rechtvaardigt dus allerminst de extra import, integendeel.

Citaat:
Als er morgen een man van Marokkaanse afkomst jou geen voorrang geeft waar je die hebt en zo schade bezorgt aan je wagen, is dat niet de multiculturaliteit die faalt hé!
Dan is dat gewoon een man - toevallig van Marokkaanse oorsprong - die niet oplette, of die gewoon de verkeersregels niet kent. Denk daar maar eens over na.
Toch ligt er multicul aan de oorsprong.
Als die Marokkaan in eigen land was gebleven, dan had hij ginds met kamelen gebotst, en hadden wij er geen last van gehad.
Citaat:
Maargoed, dat laatste is natuurlijk moeilijker en vergt meer energie dan wat holle slogan achterblaten natuurlijk.
Als er al één slogan fout is gebleken, dan is het wel die van 'Multicul is goed voor ons'
Vertel eens wat er voor jou alsnog zo fantastisch aan is buiten je opgeilen aan bruine meisjes en je wekelijkse broodje apevlees met spermasaus?
Oud 4 april 2014, 07:38   #231
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jawel, je had verder moeten lezen tot waar de Marokkaanse man geen voorrang geeft, schade aan jouw voertuig veroorzaakt ... 'gewoon' omdat hij de verkeersregels niet kent.

Multicul gelukt inderdaad ja!
Jep, net zoals die blonde del die vanmorgen netjes door het rood vlamde... Schuld van de Vlaamse cultuur dan wss!
Oud 4 april 2014, 07:45   #232
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of hoe men ziende blind kan zijn. Net zoals in Gent moeten we dus onze taalschat voortaan bijstellen: er is dus geen overtegenwoordiging van Marokkanen in onze gevangenissen... Voortaan luidt het dat we een overtegenwoordiging hebben van "gewoon mannen"...

Beste, de werkelijkheid heeft nu eenmaal zijn rechten. Hierbij stellen we vast dat bepaalde allochtone groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 07:46   #233
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je hebt internet.
Kijk daar naar anderskleurige meisjes.
Dan hoeven wij de maatschappelijke en economische kost van jouw fetish niet te financieren.

Het exotische eten is alweer een smoes met hoog Geert Hoste-gehalte.
Ga op eigen kosten op reis als je vreemde vetzakkerij wil vreten.
Dan hoeven wij de overgekomen familie van uw Turkse bakker en uw apevleesverkoper niet te onderhouden.

Dat heb je heel goed vastgesteld.

Juist.
Ik zou zelfs zeggen: hoofdzakelijk.

We hebben onze handen al meer dan vol met gespuis van eigen bodem.
Dat rechtvaardigt dus allerminst de extra import, integendeel.

Toch ligt er multicul aan de oorsprong.
Als die Marokkaan in eigen land was gebleven, dan had hij ginds met kamelen gebotst, en hadden wij er geen last van gehad.

Als er al één slogan fout is gebleken, dan is het wel die van 'Multicul is goed voor ons'
Vertel eens wat er voor jou alsnog zo fantastisch aan is buiten je opgeilen aan bruine meisjes en je wekelijkse broodje apevlees met spermasaus?
Leg mij dan een keer uit wat multiculturaliteit is volgens jou... Elke allochtoon in een bruin shortje, met vendeltjes zwaaien en 'Op de purpren heide' lopen zingen zeker?!

Voor mensen als jij is de multiculturaliteit pas geslaagd als je van geen enkele allochtoon nog ziet dat ze allochtoon zijn! Leg mij een keer uit wat daar 'multi' aan is dan.

Voor mij is het simpel: hou je aan de wetten van het land waar je in leeft. Dat je dan de noodzaak voelt om een hoofddoek te dragen, of om 7 keer per dag op je knieën op een tapijtje wat tijd zit te verdoen richting Mekka, of om vissenkoppen te eten als Chinees. Wat kan mij dat schelen zeg. Als jij de noodzaak voelt om elke avond een keer met je wijsvinger in je reet te poeren, doe maar op. Wie ben ik om daar commentaar op te hebben? En wie ben jij om te beslissen of de multiculturaliteit gelukt is? En dat dan nog beslissen op basis van de uitzonderingen. Ja, dat is lekker makkelijk!

Is het eigenlijk nog nooit in u opgekomen dat ik als rasechte Vlaming spuw op uw 'cultuur'? Mensen als jij denken zo ongelooflijk simplistisch: een Vlaming is dit, een Marokkaan is dat , een Chinees is zus en een Keniaan is zo. Het zou mensen als jij een keer deugd doen om in individuen te denken, in plaats van het belachelijke idee dat elk volk een homogene groep is die allemaal hetzelfde zijn en hetzelfde denken.
Oud 4 april 2014, 07:48   #234
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Merk ook de opvallende woordkeuze:

Citaat:
... een pracht van een Noord-Afrikaans meisje ...
Citaat:
... die blonde del ...
Onder het motto: wat vreemd is, is goed, mooi en aantrekkelijk; wat uit eigen huis komt, is slechts, lelijk en verwerpelijk.

De mentaliteit "weg met ons"...
Oud 4 april 2014, 07:51   #235
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg mij dan een keer uit wat multiculturaliteit is volgens jou...
Samenleven met mensen van andere culturen, met andere waarden en normen... Hierdoor ontstaat er een spanningsveld, daar de gedeelde waardenschaal van een bepaalde cultuur heel sterk kan afwijken van die van een andere cultuur.

Met exotisch eten en een kleurtje heeft het uiteindelijk heel weinig te maken. Wel met dat eerste.
Oud 4 april 2014, 07:51   #236
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of hoe men ziende blind kan zijn. Net zoals in Gent moeten we dus onze taalschat voortaan bijstellen: er is dus geen overtegenwoordiging van Marokkanen in onze gevangenissen... Voortaan luidt het dat we een overtegenwoordiging hebben van "gewoon mannen"...

Beste, de werkelijkheid heeft nu eenmaal zijn rechten. Hierbij stellen we vast dat bepaalde allochtone groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
En jij plooit héél de multiculturaliteit terug tot 1 volk?! Wie is hier dan ziende blind eigenlijk?

Als er ook een overaanbod Chinezen, Argentijnen, Italianen, Amerikanen Peruvianen, Libiërs, Tunesiërs, Zambianen, Kaapverdiërs en Vietnamezen in de gevangenis zitten, kom dan nog eens terug met uw conclusie. Misschien laten Marokkanen zich gewoon sneller betrappen of worden ze sneller veroordeeld tot gevangenisstraffen. En staat dat los van de 'criminaliteit' van dat volk. Maak je eens nuttig, en doe daar eens wetenschappelijk onderzoek rond...
Oud 4 april 2014, 07:51   #237
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Jep, net zoals die blonde del die vanmorgen netjes door het rood vlamde... Schuld van de Vlaamse cultuur dan wss!
Neen, dan mag men over individuele verantwoordelijkheid spreken.
Bij jullie is het steeds collectieve verantwoordelijkheid.

Begin je het te snappen?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 april 2014 om 07:52.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 07:52   #238
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mensen als jij is de multiculturaliteit pas geslaagd als je van geen enkele allochtoon nog ziet dat ze allochtoon zijn! Leg mij een keer uit wat daar 'multi' aan is dan.
Op lange termijn is assimilatie inderdaad te verkiezen boven multiculturaliteit. Het zorgt voor stabiliteit in een samenleving. Multiculturaliteit leidt echter naar toenemende spanningen, iets wat we in bijna alle Europese landen met een zekere moslimbevolking kunnen vaststellen.
Oud 4 april 2014, 07:52   #239
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Samenleven met mensen van andere culturen, met andere waarden en normen... Hierdoor ontstaat er een spanningsveld, daar de gedeelde waardenschaal van een bepaalde cultuur heel sterk kan afwijken van die van een andere cultuur.
Een beetje zoals ik moet samenleven met Vlaams-nationalisten en/of extreem rechtse creaturen uit dezelfde klei vanwaar ik kom, bedoel je?

Laatst gewijzigd door SMI94 : 4 april 2014 om 08:01.
Oud 4 april 2014, 07:56   #240
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En jij plooit héél de multiculturaliteit terug tot 1 volk?! Wie is hier dan ziende blind eigenlijk?
Neen, dat doe ik niet. Dat deed niemand minder dan Van San. U weet wel die Nederlandse onderzoekster die in opdracht van de toenmalige Belgische regering een studie hieraan wijdde. De resultaten bevielen niet en daarom werd Van San persoonlijk aangevallen.

U wil graag de werkelijkheid ontkennen. Ga uw gang, leef verder in uw droomwereld, maar ondertussen breken de werkelijke krachten de samenleving verder af.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be