Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2014, 21:07   #221
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het blijkt dat de dame in deze kwestie op deze feesboek erg vaak poste

https://www.facebook.com/Codes.Celibataire

Ik bedoel, ze doen dat zelf he.
Zo'n elite school is het dus ook weer niet dat ze daar niet snappen dat wat je met feesboek deelt, je met de hele wereld deelt.
En dat staat daar allemaal open en bloot, niks van privacy-instellingen! Bij de zoon van Milquet was dat trouwens niet anders. Je zou toch denken dat hun "elitaire" ouders hen wijzen op de gevaren van te lakse privacy-instellingen! Ik zat er telkens bij toen mijn kinderen een FB-account aanmaakten en stelde zélf de privacy-instellingen in.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 22:06   #222
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Klik op het menu Account rechtsboven op je Facebook-pagina, selecteer "Instellingen", klik op "Beveiliging" en vervolgens op "Je account deactiveren". Je kan het altijd makkelijk opnieuw activeren.
Dank U ! Goed en wel, maar mijn vraag betrof eigenlijk volledig verwijderen.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 22:15   #223
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stalken, roddelen en speculeren: dat is voor de Dag Allemaal- en Storylezers die absoluut willen weten wie het met wie doet en alle geruchten en halve waarheden blindelings geloven.
Hier gaat het echter om een minister die haar macht misbruikt door de pers te (laten) censureren en een mogelijke rechtszaak tracht te beïnvloeden door zich zwaar negatief uit te laten over dat meisje, genre: "ze heeft het zelf gezocht", terwijl het net Milquet is die actief tegen seksisme en dit soort seksistische uitspraken ijvert. Wat de censuur betreft: zelfs op Facebook hebben zij en/of haar kliek blijkbaar greep: zowel van mezelf als van vrienden zijn FB-posts over dit onderwerp gewoon in rook opgegaan!
Verder gaat het hier over een katholiek, zwaar hypocriet, elite-college, waar ongetwijfeld een deel van onze toekomstige "elite" vandaan zal komen. Als Sacha doet zoals veel andere "zoons en dochters van", treedt hij misschien in de voetsporen van mama bij de respectabele CDH. Van Quickenborne wordt nog altijd achtervolgd omdat hij jaren geleden heeft toegegeven dat hij wel eens een jointje gerookt had, de SPa wordt nog altijd gebrandmerkt als "geldverbranders" omdat Vandenbroucke 26 jaar geleden gezegd heeft: "voor mijn part verbrand je het" . Wel, mocht hij in de politiek stappen, dan mag voor mijn part ook de waarheid over Sacha geweten zijn.

Met al die zever hierboven kom je er niet van af. Ik schreef: stalken, speculeren, roddelen. Je volgt al de hele dag de facebookprofielen van die minderjarige jongeren op. In Godsnaam, wat heb je er aan? Heb je dan echt niks zinnigs om handen?

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 8 mei 2014 om 22:32.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 22:25   #224
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat staat daar allemaal open en bloot, niks van privacy-instellingen! Bij de zoon van Milquet was dat trouwens niet anders. Je zou toch denken dat hun "elitaire" ouders hen wijzen op de gevaren van te lakse privacy-instellingen! Ik zat er telkens bij toen mijn kinderen een FB-account aanmaakten en stelde zélf de privacy-instellingen in.
Men zou men hun kinderen inderdaad beter wijzen op de gevaren voor de krokodillen als jij! Zelf laat je weinig zien, maar je zit godganse dagen de profielen van een ander te begluren. Nogal hypocriet. Denk er eens aan dat jij misschien niet eens de bestemmeling bent. Misschien moet jij eens meer fatsoen hebben om weg te blijven van het profiel van vreemden.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 8 mei 2014 om 22:30.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 23:16   #225
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Met al die zever hierboven kom je er niet van af. Ik schreef: stalken, speculeren, roddelen. Je volgt al de hele dag de facebookprofielen van die minderjarige jongeren op. In Godsnaam, wat heb je er aan? Heb je dan echt niks zinnigs om handen?
Van overdrijven gesproken! Jongeren, meervoud? Natuurlijk was ik nieuwsgierig of de zoon van Milquet een FB-profiel had, maar dat is het ENIGE FB-profiel dat ik opgezocht heb, zoals zovelen waarschijnlijk! De hele dag? Twee keer een minuut zou ik niet "de hele dag" noemen!
Ik ben niet nieuwsgierig van aard, maar zodra men met doofpotoperaties begint en censuur op de pers en zelfs op willekeurige FB-gebruikers toepast, wordt mijn nieuwsgierigheid geprikkeld, ja!
Oud 8 mei 2014, 23:18   #226
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moet jij eens meer fatsoen hebben om weg te blijven van het profiel van vreemden.
Ik begrijp van je dat die gasten zijn gedwongen om een feesboekprofiel te maken en daar hun leven uit te venten?

Volgens mij maakt iedereen zelf de keuze voor of tegen internet exhibitionisme. De domoortjes van de gangbangschool van Etterbeek wéten toch dat via feesboek hun leventje op straat ligt? Daar hoeft een journalist de prullenbak niet meer voor in hoor.

En dan noemen ze Saint Miche' een top instituut.

Citaat:
maar je zit godganse dagen de profielen van een ander te begluren
Waarmee je weer eens aantoont wat voor ongelooflijk naieve digibeet je bent.
Geheimpje: Er zijn bots die de hele dag niets anders doen dan fb profieltjes te copieren. En die kun jij dan weer kopen als je graag wil weten hoe die verwijderde fotootjes er ook alweer uitzagen.

Of dacht je serieus dat de info "weg" was?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 mei 2014 om 23:22.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2014, 23:22   #227
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Men zou men hun kinderen inderdaad beter wijzen op de gevaren voor de krokodillen als jij! Zelf laat je weinig zien, maar je zit godganse dagen de profielen van een ander te begluren. Nogal hypocriet. Denk er eens aan dat jij misschien niet eens de bestemmeling bent. Misschien moet jij eens meer fatsoen hebben om weg te blijven van het profiel van vreemden.
Jij neemt wel je eigen verzinsels voor waarheid, hé? Nu is het al "godganse dagen"? Ik wist trouwens niet dat FB-profielen een "bestemmeling" hebben. Profielen van vreemden interesseren me niet en daar blijf ik dus ook van weg, maar als mensen hun privacy-instellingen zo minimaal instellen, neem ik wel aan dat die er geen probleem mee hebben dat al hun gegevens open en bloot zichtbaar zijn voor "vreemden". Bijzonder onverstandig!
Oud 8 mei 2014, 23:27   #228
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Dank U ! Goed en wel, maar mijn vraag betrof eigenlijk volledig verwijderen.
Dat is een stuk ingewikkelder! Kijk hier eens naar: http://www.zdnet.be/social/135655/ho...ebookaccount-/
Oud 9 mei 2014, 10:11   #229
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Marcel Sel geeft nu ook zijn mening:

Toch interessant, waar Vlaamse politici en politieke actoren sinds 2 dagen zwijgen (vlaamse cultuur?), openen Franstalige opiniemakers nu wél hun mond.

Selon plusieurs sources, la vice-première Ministre Joëlle Milquet se serait mêlée de façon abusive de l’affaire de la soirée libertine qui a valu �* six élèves d’être exclus du Collège Saint-Michel.

Dat wisten we al Marcel

En soi, cette soirée ne nous intéresse pas

Mij wel hoor.

ce que des mineurs font ensemble de façon consentie ne peut regarder qu’eux, leurs parents et la direction du collège.

Je kent de Belgische wet niet Marcel.
Sexen met een 15jarige door een oudere is gewoon een misdrijf. Dat heeft zelfs Dutroux niet kunnen veranderen.

c’est quand une ministre est soupçonnée d’avoir violé le principe de séparation des pouvoirs, et d’avoir infligé une forme particulièrement abjecte et hypocrite de torture psychologique �* une mineure.

Yep, verdomd interessant idd.

...elle aurait exprimé de lourdes critiques �* propos de la fille [qui a participé �* la soirée libertine]», évoquant une «nymphomane» et une «dérangée» et laissant entendre que sa tenue légère montrait des intentions lubriques (c’est bien connu, si une jeune fille est en nuisette, c’est qu’elle a déj�* dit oui d’avance… qu’en pensent les féministes ?)

OK. Een meisje in een nachtpon in de buurt van mannen is een slet en vraagt om een beurt nietwaar?

Les insultes (nymphomane, dérangée) publiées n’auront pas échappé �* ses ami-e-s, �* sa famille.

Dat wordt wel over meer meiden geroepen. Zo wat?

Le journal qui a diffusé ces phrases a sciemment violé l’intimité et porté atteinte �* l’honneur de cette jeune personne. Le Conseil de Déontologie journalistique me semble devoir intervenir.

Wil je echt een persbreidel Marcel?
Laat kranten en tv zwijgen, het internet doet gewoon zijn werk hoor.

Car Joëlle Milquet aurait alors abusé de son influence pour (faire) juger publiquement une jeune fille qui n’a enfreint aucune loi.

Dit is Belgie hoor. Die komt daarmee weg.

Troisième question brûlante : si Joëlle Milquet a bien tenu de tels propos, elle qui a voulu une loi contre le sexisme, son engagement féministe...serait-il encore crédible ?

Heb je daar ooit in geloofd dan?
Serieus blijven Marcel.

l’interview donnée par la ministre peut être considérée comme une tentative d’influer sur le cours de la justice et constituerait une infraction �* la séparation des pouvoirs.

Dat hadden we op dit forum ook al vastgesteld

....la ministre aurait fait pression sur certains journalistes pour que son nom ne soit pas cité. Ce ne serait pas la première fois qu’un-e ministre tente d’empêcher la diffusion de quelque chose, très loin de l�*. Presque chaque info un tant soit peu détonnante que les médias «sortent» a fait l’objet de pressions.

Inderdaad.
Maar op zich is dat gunstig.
De pers verschuift van de oude media naar de nieuwe media.
Zo kan de burger echt zien en horen wat er aan de hand is. Lijkt me geen nadeel.

.... Peu importent les raisons pour lesquelles Joëlle Milquet aurait éventuellement abusé de son pouvoir.

En als die reden nu was dat het meisje gedwongen was tot penetratie?
Of mag t zoontje van de minister dat misschien?

...Le principe étant qu’on ne peut impunément briser la vie, l’honneur et la réputation d’une innocente.

Hohoho. Zei madam Milquet niet dat dat sletje helemaal niet zo onschuldig was?

si l’on ne cherche pas rapidement une façon légale de présenter une info qui nous brûle les doigts

Het HLN publiceerde veel vaker namen van minderjarigen. Zo lazen wij in de jaren negentig datd e moordenaar van James Bulger, Jon Venables was. Dertien jaar.
De wet in deze is niet veranderd sinds die tijd.

À deux semaines des élections, l’électeur est en droit de savoir �* qui il a affaire avant de se rendre aux urnes.

Zo is dat
Maar het mag ook na de verkiezingen hoor.
Oud 9 mei 2014, 13:14   #230
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Di Rupo zal zich in de handjes wrijven: eerst de faux pas van Reynders, en nu Milquet!
Oud 9 mei 2014, 13:34   #231
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JelleH Bekijk bericht
Zou het kunnen dat het meisje de dochter is van een oud-directeur van de school en nog steeds collega-jezuïet? (ik zeg maar wat)
Nee.

Naar 't schijnt heeft papa een hedge fund in Luxemburg, en is een redelijk invloedrijk persoon.

Dat kan nog een mooie strijd worden tussen hem en Joelle en haar clan.
Oud 9 mei 2014, 13:40   #232
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Gewoon stinkende plebsluizen.
Evidemment, quand on est Duc, on ne fait pas société avec n'importe qui...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 13:42   #233
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Zou Eberhard wel 's in de 7° dag willen zien, vuurwerk bij het ingeslapen kiespubliek.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 16:24   #234
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee.

Naar 't schijnt heeft papa een hedge fund in Luxemburg, en is een redelijk invloedrijk persoon.

Dat kan nog een mooie strijd worden tussen hem en Joelle en haar clan.
Kijk eens aan. Nog iemand die doorkrijgt dat de papa van het slettebakje een invloedrijk persoon is.

En ja, in dat geval volgt er misschien nog meer spektakel in de toekomst.
Wie het meest te verliezen heeft zal er echter meer dan waarschijnlijk voor kiezen om op de eisen van de invloedrijkste in te gaan en zich gedeisd voortaan houden. Zullen we erom wedden wie dat is?
Oud 11 mei 2014, 23:55   #235
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zou zoonlief nog wel op zijn scoutclubje kunnen blijven eigenlijk?

Wat vind Ungava eigenlijk van kinder-partouzeurs?

TROUPE UNGAVA
http://ungava.saintpaul51.be/

Misschien heeft ie het devies van zijn padvinderbazen iets te letterlijk genomen?

1. Ne lâchez jamais, donnez vous �* fond !
2. Rencontrez plein d’autres scouts et marrez vous avec.
Oud 12 mei 2014, 00:25   #236
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp van je dat die gasten zijn gedwongen om een feesboekprofiel te maken en daar hun leven uit te venten?

Volgens mij maakt iedereen zelf de keuze voor of tegen internet exhibitionisme. De domoortjes van de gangbangschool van Etterbeek wéten toch dat via feesboek hun leventje op straat ligt? Daar hoeft een journalist de prullenbak niet meer voor in hoor.

En dan noemen ze Saint Miche' een top instituut.

Waarmee je weer eens aantoont wat voor ongelooflijk naieve digibeet je bent.
Geheimpje: Er zijn bots die de hele dag niets anders doen dan fb profieltjes te copieren. En die kun jij dan weer kopen als je graag wil weten hoe die verwijderde fotootjes er ook alweer uitzagen.

Of dacht je serieus dat de info "weg" was?

geen feesboek maar fuckbook!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2014, 08:26   #237
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Je hysterie heeft weinig waarde gezien het feit dat jij er niet in slaagt om dezelfde walging aan de dag te leggen wanneer het gaat over gangbangende moslims.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2014, 10:16   #238
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stalken, roddelen en speculeren: dat is voor de Dag Allemaal- en Storylezers die absoluut willen weten wie het met wie doet en alle geruchten en halve waarheden blindelings geloven.
Hier gaat het echter om een minister die haar macht misbruikt door de pers te (laten) censureren en een mogelijke rechtszaak tracht te beïnvloeden door zich zwaar negatief uit te laten over dat meisje, genre: "ze heeft het zelf gezocht", terwijl het net Milquet is die actief tegen seksisme en dit soort seksistische uitspraken ijvert.
best grappig hoor ...
wat is dat vetgedrukte dan anders dan speculeren ?

en dat laatste trekt ook op niks.
Je kan nog zoveel voorstander zijn voor zeer strenge wetten inzake seksisme maar dat doet hier niet ter zake hé
Als ik morgen terecht of onterecht zou vinden dat persoon x 'het zelf gezocht zou hebben' dan doe ik die uitspraak niet over alle andere personen die toevalligerwijs dezelfde sekse hebben.

Citaat:
Wat de censuur betreft: zelfs op Facebook hebben zij en/of haar kliek blijkbaar greep: zowel van mezelf als van vrienden zijn FB-posts over dit onderwerp gewoon in rook opgegaan!
Je bent niet eigen met de term censuur ?

Citaat:
Verder gaat het hier over een katholiek, zwaar hypocriet, elite-college, waar ongetwijfeld een deel van onze toekomstige "elite" vandaan zal komen. Als Sacha doet zoals veel andere "zoons en dochters van", treedt hij misschien in de voetsporen van mama bij de respectabele CDH. Van Quickenborne wordt nog altijd achtervolgd omdat hij jaren geleden heeft toegegeven dat hij wel eens een jointje gerookt had, de SPa wordt nog altijd gebrandmerkt als "geldverbranders" omdat Vandenbroucke 26 jaar geleden gezegd heeft: "voor mijn part verbrand je het" . Wel, mocht hij in de politiek stappen, dan mag voor mijn part ook de waarheid over Sacha geweten zijn.
Genre Dag Allemaal- en Storylezers dus ?
Want dat doet er immers allemaal niet veel toe.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2014, 10:20   #239
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je verwijt dat er bepaalde personen hun facebook(s) zouden verwijten nádat bleek dat het niet zo'n bijster idee was om alles open en bloot te gooien ... je spreekt zelfs over censuur.
Maar jij vindt het meer dan normaal de zaak preventief te 'censureren' ?

Weer een mooi voorbeeld van twee maten & gewichten
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2014, 16:27   #240
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dus je verwijt dat er bepaalde personen hun facebook(s) zouden verwijten nádat bleek dat het niet zo'n bijster idee was om alles open en bloot te gooien ... je spreekt zelfs over censuur.
Maar jij vindt het meer dan normaal de zaak preventief te 'censureren' ?

Weer een mooi voorbeeld van twee maten & gewichten
Geen censuur, hoogstens zelfcensuur, maar dan nog: je privacy beschermen is niet echt zelfcensuur.
Maar als anderen zo dom zijn om niet preventief te 'censureren', waarom zou ik dat dan niét mogen doen? Enkel vrienden kunnen zien wat ik post, en ik ben zeer selectief in het aanvaarden van vriendschapsverzoeken. Als anderen alles openbaar te grabbel willen gooien en al hun zieleroerselen en foto's willen delen met de hele wereld, moeten zij dat weten. En dan ook niet janken als een "ongewenst" persoon dat ziet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be