![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lees nu mijn post nog eens terug en zie waarvan die 33% deel uitmaakt, nl van de KOSTPRIJS van een produkt. Dus als jij een brood koopt voor pakweg 1,5 euro, dan zit daar 50 eurocent voor de bakkersgast en de winkeljuffrouw in. Reken dus nu maar eens uit wat jouw brood zou kosten zonder die loonkosten. en reken dan eens uit wat er nu aan BTW op wordt verrekend. nl maar 6% mits een voedingsproduct, juist? 1 euro + 6% = 1,06 euro. Als dat brood echter evengoed 1,5 euro blijft kosten, dus jij betaalt geen eurocent méér als consument, hoeveel BTW inkomsten zijn er dan méér voor de staat? Dus waar haal je het dat brood opeens veel duurder zou worden?
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iemand met een groter inkomen consumeert veel meer, door dit systeem zal er ook sneller gebruik worden gemaakt van iemands diensten. Bereken eens hoeveel de schatkist vandaag misloopt door het zwartwerk? In zo'n systeem hoeft er niet meer zwart worden gewerkt, zodra je effe kan zal je je tuin door een ander laten onderhouden (dat is het eerste wat ik zou doen, heb enkel groene vingers omdat het moét) ![]() En uiteraard kan je nog steeds een verschil in BTW-voet aanhouden, nl een luxe-product en import product hoger taxeren dan levensnoodzakelijke dingen zoals een brood en melk en electriciteit etc. De zorg- en dienstensector zal de grootste werkgever worden met de vergrijzing, door zeker daar al de loonlasten weg te laten zullen die eindelijk voldoende kunnen verdienen én is het voor iedereen betaalbaar om in een rusthuis of service-flat de oude dag te slijten. Of nog beter, in je eigen huisje te kunnen blijven omdat je je kan permiteren van alle dagen huiselijke en verplegingshulp te laten komen. Nu zijn er nog veel te veel vestzak, broekzak operaties, zeker in deze sector waar het merendeel ocmw-hospitalen en rusthuizen zijn. En waar komt het geld van het OCMW vandaan? Juist.. van onze belastingen. Dus onze belastingcenten gaan ondermeer naar het ocmw, deze betalen daar (te lage) lonen van aan hun personeel die op hun beurt daar weer een groot deel van dat loon ook weer aan de belastingen moeten geven... ik vind dat onlogisch. wat jij?
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 30 september 2004 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet de sociale last niet per product bekijken, dat is louter speculatief. Zeg nu zelf; bakker 1 bakt en verkoopt 100 broden per dag en bakker 2 verkoopt er 1000 per dag! De verhouding is al volledig uit ballans. Dan hebben we nog niet gehad over ambacht, diensten, ambtenaar en dergelijke meer.
Nee dit is veel te ingewikkeld en zet alles op zijn kop met als enige uitweg dat alles blijft zoals het is maar duurder zal worden door extra btw. U en ieder ander moet dat weten van zichzelf. De loonkost daarentegen, want het is dat wat doorgerekent wordt en het is dat wat men noemt de sociale kost per product die moet enorm dalen. Niemand zal het graag horen maar de inkomsten van de staat zal moeten zakken en zelfs nog geen klein beetje. In mijn loonplaatje die heel up to date nu de maandelijkse factuur is van de kleine zelfstandige met één helper of meerderen in dienst krijgt die in de bus en kan het niet meer aan. Wij hebben geen product, wij hebben diensten. 3084€ voor 22 dagen te werken 7,5 uur per dag! Tel daar eens de enorme bedrijfskosten bij, de benzine, de auto, de verzekeringen, de tel., de boekhouding en je snapt vanzelf dat we minstens het dubbele van dat bedrag moeten zien op te halen. Dat gaat dus gewoonweg niet meer of je moet de mensen afzetten terwijl ze er staan op te kijken. We hebben geen verschuiving nodig, we hebben goedkopere oplossingen nodig en heel erg dringend zelfs. Liefst tegen 5 uur deze middag zelfs want morgen heb je weer een nieuwe rij faillisementen door die enorme kost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zorg en dienstensector zal even duur blijven, zij produceren geen producten waar ge BTW kunt op heffen. De BTW op producten zal dus die gemiste inkomsten moeten opvangen en stijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() je hebt gelijk dat wie meer inkomen heeft, meer consumeert, en dus meer btw betaalt. maar proportioneel, ten opzichte van het huwelijk, zijn het de lagere inkomens die meer betalen. verder vind ik ons systeem ook heel onlogisch, en vel te ingewikkeld. papier hier, papier daar, regeltje hier, regeltje daar,... zo heb ik al 2 jaar eens studiebeurs mislopen, niet wegens een te hoog inkomen, maar omdat ik een dikke ramp ben met al die papieren. daar mogen onze politici eens iets aandoen, maar dat is niet simpel. in dit opzicht ben ik een beetje een liberaal denk ik ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Je hebt 200 % gelijk ivm die kleine zelfstandige, de meesten werken zelf vaak 20 uren per dag omdat ze geen personeel kúnnen betalen. Die loonkost moet DRASTISCH dalen, maar dat gaat ten koste van de SZ als er opeens miljarden minder in de schatkist binnenkomen, dat moet je elders halen want de SZ kampt nu al met tekorten, wat in 2010? Verschuiven is de enige oplossing, geef meer mensen werk, geef meer mensen koopkracht en de economie zwengelt zichzelf aan.
![]() |
![]() |
#228 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En van die papierwinkel af, en meer van thuis uit kunnen werken om die fileproblemen op te lossen. Komt er nog eens bij dat meer en meer landen (oa USA) flat taxes overwegen, willen we concurentieel blijven zullen we toch IETS moeten doen in die richting, mi.
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 30 september 2004 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neem die 20 uren per dag werken maar met een korrel zout hoor.
Dat de staat aan inkomen zal moeten boeten is in de eerste plaats onze zorg niet, wij moeten onze factuur omlaag krijgen en dat is alles. We moeten daar eens serieus over blijven, 2€ naar de staat op iedere € die naar de werkman gaat dat is 200% belasting hé! De kleine zelfstandigen sluiten, de groten trekken weg en wat in de plaats komt zet zijn maatschappelijke zetel in een ander land en doekt zijn bedrijf tijdig op "zonder" hun achterstallige rsz te betalen. Is dat geld verdienen? Dat is prutsen! Zet maar gerust een kettingzaag in die kosten, we zouden allemaal met plezier een lage factuur tijdig betalen, niet foefelen en al helemaal geen ingewikkelde constructie's opzetten om alles te omzeilen. Dat de staat geld kwijt is moeten ze zelf maar voor opdraaien. Wij niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie is de staat? Waar moeten zij dat geld gaan halen? Dat is hetzelfde als zeggen dat je niks in de "huishoud-portemonnaie" meer wil steken en dat je vrouw maar moet zien hoe zij de electriciteit betaalt, de huishuur of hypotheek, doktersrekeningen, eten op tafel... dat is allemaal jouw zaak niet en dat ze maar hare plan trekt ![]() Dat de staat onze centen niet goed beheert is voor mij een feit maar de kraan dichtdraaien is ook geen oplossing hoor.
![]() |
![]() |
#232 |
Minister-President
|
![]() Oja, nog iets...
Mijn ouders hadden een zaak, mijn zus & schoonbroer hebben een zaak en mijn oudste broer is kok in zijn eigen restaurant* ~ neem maar van mij aan dat er momenten waren dat zij zeker en vast 20 uren per dag werkten. Heb ooit eens met rode kaken in het 2de leerjaar blijven strijden met die non toen, dat niet alle mensen sliepen, want ik had mijn moeder tot op dat moment nog NOOIT in haar bed weten liggen. Dag en nacht waren die in de weer. [size=1]*effe reclame maken: restaurant [/size][size=1]De Lobroek[/size][size=1] in Antwerpen[/size]
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 30 september 2004 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat zoals jij zegt zijn wij. jaja. Wij financieren de staat maar daar houdt het ook mee op. De staat beheert die centjes en zijn meer dan normaal inhalig met 200% belastingen en meer zelfs. Als we morgen 400% geven veranderd er ook niks hoor. Bekijk de tijdslijnen maar eens, begonnen met 10% dacht ik en de boerenopstand? Het is de staat, de regering die er voor ons moet zijn en niet zoals nu omgekeerd. Wij zijn geen staatsbedrijven hé, china en rusland is ver van hier en zelfs daar is het nu omgekeerd geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
eventjes doordenken en niet vasthouden aan de huidige systemen.
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan maken we er geen twee van maar 5. Laat dat maar aan ons over. We kennen de weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |