Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 29 mei 2014, 11:34   #221
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom heeft Bart De Wever dan een koninklijke opdracht aangenomen ?
Is mij ook niet duidelijk. Ik denk dat hij stiekem toch hoopt op een postjesdinges, en ik vrees dat hij eraan is voor de moeite.
Oud 29 mei 2014, 11:36   #222
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Die angst zit in het feit dat VL 66% van de bevolking bezit en wel eens geneigd zou kunnen zijn om foert te zeggen tegen BE en de onafhankelijkheid te eisen...
Mja, maar als slechts 38% van die 66% dat als voornaamste punt nam om een partij te kiezen, ziet het er niet zo jofel uit voor dat idee, he.
Oud 29 mei 2014, 11:36   #223
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1 augustus Bekijk bericht
Zoals de top van het VB?
Wat hebben die daar mee te maken?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 29 mei 2014, 11:47   #224
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Of gelden die programma's niet meer na de verkiezingen?
Natuurlijk niet. Er is geen enkele partij die ooit haar programma van voor de verkiezingen heeft uitgevoerd. Je mag daar wereldwijd op zoek naar gaan en de ganse geschiedenis doorlopen. Meestal hebben politieke partijen zelfs geen programma voor de verkiezingen. Van de politieke partijen die er wél heen hadden is er geen enkele die er ooit iets van waargemaakt heeft.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 29 mei 2014, 11:50   #225
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Is mij ook niet duidelijk. Ik denk dat hij stiekem toch hoopt op een postjesdinges, en ik vrees dat hij eraan is voor de moeite.
Mij is het duidelijk dat Bart De Wever zichzelf niet kansloos ziet, anders had hij die opdracht nooit aangenomen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 29 mei 2014, 11:53   #226
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mja, maar als slechts 38% van die 66% dat als voornaamste punt nam om een partij te kiezen, ziet het er niet zo jofel uit voor dat idee, he.
Je gaat ervan uit dat slechts de 38% kiezers het Vlaamse gedachtengoed steunt, daar ben je goed fout in.

Ik ken veel mensen die niet gekozen hebben voor de NVA omwille van hun standpunten op het vlak van sociale zekerheid, maar verder wel hun Vlaamse standpunten bijtreden...

De acties van de Walen zullen namelijk door velen geïnterpreteerd worden als een aanval op Vlaanderen, onafhankelijk van welke ideologie je aanhangt, gaat dit vuurwerk geven. De vijand is nu wel heel duidelijk. En al wat je moet hebben om tot goed vuurwerk te komen is een duidelijke vijand.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 29 mei 2014 om 11:56.
non-conformist is offline  
Oud 29 mei 2014, 11:54   #227
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Hopelijk werkt hij aan die opdracht zoals de Franstaligen : A L'AISE.
Ondertussen kan hij zijn gesprekken met de "Vlaamse " partijen verder zetten.
De echte onderhandelingsgesprekken lopen momenteel in opdracht van Bart De Wever. Dit zowel op het Vlaams niveau als op het Brussels als het Federaal niveau. De opdracht als informateur is voornamelijk een show voor de coulissen. Het valt daarbij op dat Bart De Wever zich het loyaalst toont aan het colloque singulier.

Oud 29 mei 2014, 11:58   #228
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De echte onderhandelingsgesprekken lopen momenteel in opdracht van Bart De Wever. Dit zowel op het Vlaams niveau als op het Brussels als het Federaal niveau. De opdracht als informateur is voornamelijk een show voor de coulissen. Het valt daarbij op dat Bart De Wever zich het loyaalst toont aan het colloque singulier.
Ik denk dat BDW de onderhandelingen op federaal niveau (i) op de lange baan schuift en (ii) probeert op Vlaams niveau de partijen te binden, zodat ze op Federaal niveau geblokkeerd zitten.

Volgens mij heeft BDW geen enkele interesse meer in het federaal niveau en is dit inderdaad allemaal show.
Oud 29 mei 2014, 12:03   #229
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De acties van de Walen zullen namelijk door velen geïnterpreteerd worden als een aanval op Vlaanderen, onafhankelijk van welke ideologie je aanhangt, gaat dit vuurwerk geven. De vijand is nu wel heel duidelijk. En al wat je moet hebben om tot goed vuurwerk te komen is een duidelijke vijand.
Welke acties van "de Walen" beschouw jij als een aanval op Vlaanderen ?

Oud 29 mei 2014, 12:10   #230
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welke acties van "de Walen" beschouw jij als een aanval op Vlaanderen ?
Het al bij voorbaat opzij zetten van meer dan 1/3 van de Vlaamse kiezers hun oordeel bijvoorbeeld.
Dan is er de houding van de Walen dat Vlaanderen de lasten van hun luiheid maar verder moeten blijven dragen.
Dat ze vinden dat de paysans Vlamingen maar wat in hun hemd moeten zetten ondanks ze de minderheid van de bevolking uitmaken.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 29 mei 2014 om 12:13.
Oud 29 mei 2014, 12:14   #231
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat BDW de onderhandelingen op federaal niveau (i) op de lange baan schuift en (ii) probeert op Vlaams niveau de partijen te binden, zodat ze op Federaal niveau geblokkeerd zitten.
De enige manier om op Vlaams niveau de partijen te binden is door het separatisme uit de N-VA statuten te schrappen en onvoorwaardelijke loyaliteit te zweren aan de uitvoering van de staatshervorming. De onderhandelingen op federaal niveau op lange baan schuiven is per definitie onmogelijk. De uitvoering van de staatshervorming vergt vergaande samenwerkingsakkoorden met het federaal, het Brussels en het Waals niveau.

Als Bart De Wever te lang talmt riskeert hij dat er tripartites op alle niveau's van start gaan. Deze zijn dan afspiegelingsregeringen. Dat is een jarenoude eis van Open VLD en MR waar de PS en CD&V niet op wensten in te gaan.

Citaat:
Volgens mij heeft BDW geen enkele interesse meer in het federaal niveau en is dit inderdaad allemaal show.
Als je dit een jaar geleden vertelde zou ik nog in die logica kunnen instappen. De waarheid is dat Bart De Wever het niet zit zitten om te kamperen op een mesthoop van stemmen in navolging van het Vlaams Belang. Ik zie Bart De Wever zich nog eerder terugtrekken uit de nationale en Vlaamse politiek als burgemeester van Antwerpen naar voorbeeld van Patrick Janssens dan actief mee te lopen in de Plan B strategie van de Franstaligen.

Oud 29 mei 2014, 12:16   #232
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De enige manier om op Vlaams niveau de partijen te binden is door het separatisme uit de N-VA statuten te schrappen en onvoorwaardelijke loyaliteit te zweren aan de uitvoering van de staatshervorming. De onderhandelingen op federaal niveau op lange baan schuiven is per definitie onmogelijk. De uitvoering van de staatshervorming vergt vergaande samenwerkingsakkoorden met het federaal, het Brussels en het Waals niveau.

Als Bart De Wever te lang talmt riskeert hij dat er tripartites op alle niveau's van start gaan. Deze zijn dan afspiegelingsregeringen. Dat is een jarenoude eis van Open VLD en MR waar de PS en CD&V niet op wensten in te gaan.

Als je dit een jaar geleden vertelde zou ik nog in die logica kunnen instappen. De waarheid is dat Bart De Wever het niet zit zitten om te kamperen op een mesthoop van stemmen in navolging van het Vlaams Belang. Ik zie Bart De Wever zich nog eerder terugtrekken uit de nationale en Vlaamse politiek als burgemeester van Antwerpen naar voorbeeld van Patrick Janssens dan actief mee te lopen in de Plan B strategie van de Franstaligen.
Je vergeet dat de roep om een verrechtsing vanuit Vlaanderen heeeel groot is. Als de traditio's dit nog een keer naast zich neerleggen is het hek van de dam bij de eerst volgende verkiezingen.

U maakt trouwens bij voorbaat al de fout dat NVA dezelfde weg op gaat als VB, hetgeen duidelijk niet het geval is.

Overigens is het duidelijk dat België in de ogen van de Vlaamse kiezen massaal gefaald heeft. De beide gewesten driften steeds verder van mekaar weg en vervreemden totaal van mekaar. Dit zal in de praktijk steeds nadrukkelijker aanwezig zijn en ertoe leiden dat het federaal niveau totaal onbelangrijk zal worden en enkel in naam nog iets betekent.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 29 mei 2014 om 12:19.
Oud 29 mei 2014, 12:18   #233
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het al bij voorbaat opzij zetten van meer dan 1/3 van de Vlaamse kiezers hun oordeel bijvoorbeeld.
Pfff. Dat is janken zoals Stefaan De Clerck die zijn CD&V als grootste partij liet opzijzetten door een alliantie van N-VA/Open VLD&sp.a. Er zijn nog steden en gemeentes waar een partij die meer dan 1/3 van de stemmen haalden van de macht is geweerd.

Citaat:
Dan is er de houding van de Walen dat Vlaanderen de lasten van hun luiheid maar verder moeten blijven dragen.
Dat ze vinden dat de paysans Vlamingen maar wat in hun hemd moeten zetten ondanks ze de minderheid van de bevolking uitmaken.
Over wie heb jij het nu in concreto ? Het is vandaag Rerum Novarum. Daar hoor je de vakbonden dezelfde taal spreken met andere vijandbeelden.

Oud 29 mei 2014, 12:20   #234
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Pfff. Dat is janken zoals Stefaan De Clerck die zijn CD&V als grootste partij liet opzijzetten door een alliantie van N-VA/Open VLD&sp.a. Er zijn nog steden en gemeentes waar een partij die meer dan 1/3 van de stemmen haalden van de macht is geweerd.

Over wie heb jij het nu in concreto ? Het is vandaag Rerum Novarum. Daar hoor je de vakbonden dezelfde taal spreken met andere vijandbeelden.
Het is duidelijk dat U met een ouderwets beeld van een voorbijgestreefd België zit dat in de praktijk niet meer bestaat.
Oud 29 mei 2014, 12:22   #235
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De vakbonden hebben dan totaal ook niets met Vlaanderen te maken.
Inderdaad, hebben veel te maken met de verzuiling en die is onlosmakelijk verbonden met België, de CD&V en de PS/SPA.
Oud 29 mei 2014, 12:24   #236
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergeet dat de roep om een verrechtsing vanuit Vlaanderen heeeel groot is. Als de traditio's dit nog een keer naast zich neerleggen is het hek van de dam bij de eerst volgende verkiezingen.
Was het maar waar. Dat N-VA en het Vlaams Belang een rechtse partijen zouden zijn is enkel het vijandbeeld dat van het gemaakt wordt. N-VA versterkt de perceptie van dit beeld. In weze zijn het linkse partijen die overheidsmiddelen wensen aan te spreken te spreken om stemmen binnen te halen. Vlaanderen is met de laatste verkiezingen een ietsiepietsie verrechts door de opgang van Open VLD en de neergang van N-VA+Vlaams Belang maar we zitten nog lang niet aan het peil van Verhofstadt I & Verhofstadt II.

Citaat:
U maakt trouwens bij voorbaat al de fout dat NVA dezelfde weg op gaat als VB, hetgeen duidelijk niet het geval is.
Hoezo ? Ik denk juist dat Bart De Wever zéér beducht is om niet dezelfde weg op te gaan als LDD & Vlaams Belang.

Oud 29 mei 2014, 12:24   #237
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vakbonden hebben dan totaal ook niets met Vlaanderen te maken.
Was dat maar maar.

Oud 29 mei 2014, 12:25   #238
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat U met een ouderwets beeld van een voorbijgestreefd België zit dat in de praktijk niet meer bestaat.
Hoezo ?

Oud 29 mei 2014, 12:29   #239
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Was het maar waar. Dat N-VA en het Vlaams Belang een rechtse partijen zouden zijn is enkel het vijandbeeld dat van het gemaakt wordt. N-VA versterkt de perceptie van dit beeld. In weze zijn het linkse partijen die overheidsmiddelen wensen aan te spreken te spreken om stemmen binnen te halen. Vlaanderen is met de laatste verkiezingen een ietsiepietsie verrechts door de opgang van Open VLD en de neergang van N-VA+Vlaams Belang maar we zitten nog lang niet aan het peil van Verhofstadt I & Verhofstadt II.

Hoezo ? Ik denk juist dat Bart De Wever zéér beducht is om niet dezelfde weg op te gaan als LDD & Vlaams Belang.
NVA is achteruit gegaan ? In welke realiteit leeft U zeg ?
Oud 29 mei 2014, 12:30   #240
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoezo ?
Is toch zeer duidelijk : België bestaat momenteel alleen nog op papier en in de hoofden van de politici en niet meer in de hoofden van de gewone Vlaming of Waal. Vooral niet meer in de hoofden van de Vlamingen : andere prioriteiten, kijken naar een andere toekomst, werken met andere partners etc.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 29 mei 2014 om 12:31.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be