![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste bediende werkt in de privé de tweede voor de overheid.....Zou die loketbediende van het OCMW de ganse dag kruiswoordraadsels oplossen dan ? Terwijl er voor zijn loket zo'n veertigtal Illegalen staan aan te schuiven ? De ene al wat agressiever dan de andere ? En dat terwijl de bankbediende een vriendelijke oud dametje ,tevens vaste klant, voor hem staan heeft die komt vragen hoeveel centjes er nog op haar spaarboekje staan en een doosje pralines mee heeft voor de mensen uit het kantoor ? Ik ben nog niet zo zeker dat de ene het slechter of beter heeft dan de andere ? Aan jou de keuze. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2014 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik als ambtenaar eens iets moest bestellen, dan zei ik er systematisch bij dat
a) ikzelf niet kon garanderen dat ze tijdig betaald gingen worden, maar eer vreesde dat, en b) dat ze maar in hun prijs mee moesten calculeren dat ze lang op hun centen konden wachten. De enige schuldigen zijn de politiekers. Eén pennetrek van de minister dat ze tijdig moeten betalen, en er komt een procedure dat ze tijdig zullen betalen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betreft federale ambtenaren:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
bvb: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 juni 2014 om 21:00. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat ik dat niet kan bewijzen is maar normaal : zoiets wordt niet 'officieel' vastgelegd, maar van bovenaf opgelegd...... Gebeurt blijkbaar niet waar jij werkt ? Maar hier vind je een goeie indicatie, kijk maar naar de rubriek 'diversen' onder het hoofdstuk 'Centrale Administratie' van het excellbestand te downloaden naast 'Federale overheid'..... http://www.begroting.be/NL/figures/Pages/EUreport.aspx Nogal een serieuze daling van de uitgaven na januari....... Hoe zou d�*t nu toch komen ? Een blijk van plichtsbewustheid ? ![]() __________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 28 juni 2014 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Zoiets wordt wel degelijk 'officieel' vastgelegd! Je hebt dus ècht keine Ahnung waar je het over hebt hé? Door wie zou er aan de federale overheid overigens iets 'van bovenaf' worden opgelegd? Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 28 juni 2014 om 22:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Telefoon. Telefoneren is tientallen jaren bijzonder duur geweest. Sinds de markt geprivatiseerd is, zijn de prijzen naar omlaag gestuikt, vooral wat internationale communicaties betreft.
Televisie. Er zijn veel meer goeiekope prive TV stations dan het kijk-en-luistergeld voor de nationale omroep. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juni 2014 om 06:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het niet over. Iemand die 's morgens een put graaft, en die 's avonds weer dempt, alle dagen, die werkt even hard als iemand die een huis bouwt. Die twee zijn moe en bezweet en vinden dat ze hun loon verdiend hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nice try, but no cigar!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cliché much?
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat goedkoper geworden is heel relatief.....vergelijk de telefoonrekening van een jongere van vandaag maar eens met die van mensen veertig jaar geleden.Vergelijk het reisbudget van jonge mensen maar eens met wat mensen veertig jaar geleden spendeerden aan reizen. En het pakket aan privé stations waar 80% van de zendtijd bestaat uit reclamespots heeft het ook allemaal niet goedkoper op gemaakt. Voor al die prutzenders betaal je nu niet alleen meer voor terwijl ze in de meeste gevallen alleen wat dienen als achtergrond entertainment. Ik ben er van overtuigd dat sinds veel dingen zijn geprivatiseerd de meeste mensen dieper in hun zak zijn (moeten) gaan tasten...wat uiteindelijk ook de bedoeling is van privatiseren...zijnde winst maken. Win win situatie. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juni 2014 om 08:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom mijn vergelijk tussen het loket van de bankbediende en het loket van de OCMW ambtenaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, maar dat zit allemaal mee in de prijs, he. De openbare omroepen maken ook reclame, en toch betaal je kijk-en-luistergeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel een beetje verschil wat betreft reclame....Die prutzendertjes zenden alleen reclame uit met af en toe een beetje televisie tussen en dat kan je toch totaal niet beweren van bv VRT.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over het systeem, niet over de individuen. Als je een systeem op zet waar de klant verplicht is van te kopen (belasting), en je organiseert een monopolie (geen keuzevrijheid, geen concurrentie) dan krijg je AUTOMATISCH dat het product slecht, ongevraagd en duur is. Dat is onvermijdelijk.
Je ziet dat met ongeveer alle staatsdiensten. Dat wil niet zeggen: 1) dat mensen aan de staat slechter werken dan in de prive 2) dat mensen in de prive goden zijn die enkel maar goeie en goeiekope efficiënte producten maken die gevraagd zijn. Het is omdat diezelfde mensen in de prive die dat doen GE-ELIMINEERD worden en aan de staat PROMOTIE KRIJGEN dat dat zo is, niet omwille van de verschillende geaardheid van de mensen zelf. Alle mensen zijn van dezelfde natuur: lui, egoïstisch en vals. Maar als je de klant moet paaien, dan geraak je niet ver met lui, egoïstisch en vals, en gaat ge U gedragen door de klappen van de zweep. Aan de staat zijt ge OOK lui, egoïstisch en vals, en is er NIKS dat dat tegenhoudt. Citaat:
Het punt is dat de twee soorten mensen in de twee systemen zitten. Maar degene die kruiswoordraadsels oplost in de privé, die KOST GELD aan de eigenaar van het bedrijf, en die gaat daar op een zeker ogenblik iets aan doen. Degene die dat doet aan de staat, maar wel het gras gaat maaien bij zijnen baas, geen probleem ![]() In feite is degene die tracht goed werk te leveren aan de staat, een oen, en degene die kruiswoordraadsels oplost in de privé, een oen. Maar er zijn overal oenen. Je ziet trouwens in GROTE bedrijven een beetje hetzelfde als aan de staat: door de grootte van de organisatie is de directe link tussen individuele productiviteit van velen weinig zichtbaar met de opbrengst voor de eigenaar. Daar kan je dus ook niches vinden om kruiswoordraadsels op te lossen.... tot gans de boel sluit omdat men er met de grove borstel door gaat (de eigenaar begon geld te verliezen). Aan de staat is er geen ultiem feedback mechanisme. Dat is het eerste punt. Het tweede punt is de organisatie en het principe zelf van de strategische beslissingen: welke producten maken we met welke middelen ? Daar ook zitten de beslissingen aan de staat enkel vast aan de carrières van de beslissers, en de klant (die gedwongen wordt om te betalen, via belastingen) die kan de boom in. In de privé wilt de strateeg bovenaan dat het product GEKOZEN WORDT door de klant want anders verdient hij niks. De wil van boven af is dus "eerlijk" want het is die hun winst ! De wil van boven af aan de staat heeft niks te maken met gewenstheid, efficiëntie en kwaliteit van het product, maar met carrière van de beslisser, die al dan niet daarmee in verband kan staan. Om het in voetbal equivalent te zeggen: in de prive moet ge goals maken om een voetbal ster te zijn, aan de staat speelt de arbiter zelf in een ploeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En er moet dus wel degelijk genoeg volk naar kijken, want anders zou reclame geen zin hebben. Het product is dus wel degelijk rendabel. Niks belet U trouwens om te betalen voor kwaliteit prive zenders en boeketten. Maar we zien hier weer "de staat" aan het werk: zelfs al bekijk je enkel maar prutzendertjes, toch ben je gedwongen om de VRT te financieren, dus hun product te kopen. Jij kan vinden dat dat betere kwaliteit is. Maar dat is dan hetzelfde als U doen betalen voor mijn BMW (die ik niet heb ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juni 2014 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is omdat mijne kleine zich geregeld vergist en ik geregeld een factuur heb van 100 Euro op de klassieke lijn omdat hij naar zijn vriendjes in de stad belt, dat ik die lijn ga opzeggen. En het abonnement kost bijna evenveel als mijn totaal internet boeket (TV, internet en telefoon). Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juni 2014 om 09:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() i
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juni 2014 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In welke aflevering was dat alweer van dat gras gaan maaien ? ![]() ![]() Je haalt de theorie en de praktijk nog al fel door elkaar. Dat mensen in verschillende systemen werken klopt....het ene systeem wil winst maken op korte of lange termijn en of dat nu eerlijk of efficiënt gebeurd is niet de hoofdzaak.Het ander systeem moet doorzichtig efficiënt en tijdloos zijn. Bekijk als tegengewicht misschien ook eens naar 'het eiland'. ![]() Voor welke goede reden zou men deze twee systemen met elkaar moeten vergelijken ? Daar is totaal geen reden voor. Indien je dat wel probeert te doen herval je alleen maar in speculaties. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juni 2014 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt wel gelijk dat iemand die de dag van vandaag wil communiceren via bv Skype wereldwijd goedkoper af is dan pakweg twintig jaar geleden.Echter globaal gezien wordt er ook veel meer gespendeerd aan commnunicatie. Maar nogmaals dat het allemaal goedkoper werd heeft dan toch eerder te maken toen we zijn overgegaan van de analoge naar de digitale wereld en niet zozeer met de privatisering waarover het uiteindelijk ging. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juni 2014 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |