![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probeer je nu te zeggen dat de gazanen die Israel met duizenden raketten bestoken de "onschuldige slachtoffers" zijn in dit conflict? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je steekt je kop in het zand voor het groter geheel.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat Hamas blijft raketten afschieten terwijl ze weten wat de reactie is en wat het hun volk er mee op hun nek haalt, da's een andere zaak.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ivm de slachtpartij in Gaza vind je vreemd genoeg ook "mensen zoals wij" die het doden van onschuldige burgers goedpraten met "het is hun eigen schuld". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze geven geen moer om hun eigen doden. Die zijn toch bij Allah als ze vroom genoeg geleefd hebben. Cru, maar realiteit. En zo denkt ook de islamitische Jan met de pet erover. Ik ken er zo velen. Je kunt over alles met hen praten, maar ga niet die kant uit, want dan begrijp je meteen waar de grens tussen onze kijk op het leven en de hunne ligt.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 17 juli 2014 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nu nog altijd zo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je gaat me toch niet vertellen dat het verdriet van de moeders en vaders die een kind verloren hebben, gespeeld is? Dat dat wanhopige jongetje dat in één klap 18 familieleden was verloren, komedie speelde? Ik heb hier in België een koppel ontmoet dat tijdens "Cast Lead" hun zoontje, ouders, broer en zus in één klap verloren heeft, samen met hun huis. Hun dochtertje was daarbij zwaargewond geraakt en werd hier behandeld. Naderhand kwam ze bij mijn dochtertje in de kleuterklas. Het verdriet, de wanhoop en de radeloosheid van die mensen was écht, hoor! Die leefden enkel nog voort voor hun dochtertje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Over leven en dood, over homofilie, over vrijheid, over alles waar zogezegd enkel de fundamentalisten met ons over botsen. Je kunt er gerust een gesprek mee voeren, mee samen werken, mee lachen en grollen, maar begin niet dieper te gaan. Die kinderen zijn dood, en da's verschrikkelijk. Maar vergeet niet, achter al hun tranen, het was Allahs wil. Zo denken ze nu eenmaal, verdriet of niet, en zolang ze zo blijven denken gaat hun hele beschaving een poel van armoede, achterlijkheid en analfabetisme blijven. Jammer genoeg voor hen, maar ook voor ons...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Europees Commissaris
|
![]() Zo denken/dachten fanatieke christenen en orthodoxe joden er toch ook over? Het is inderdaad voor hen een soort van troost, maar is het daarom "minder erg" dat onschuldigen gedood worden, laat staan dat het hun schuld is? Geeft dat de agressor meer rechten?
Laatst gewijzigd door Miauw! : 18 juli 2014 om 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 juli 2014 om 02:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() Het is vooral de konstante druk die ze uitoefenen, het pesteffekt, en dat weten ze dat het werkt. Ik denk dat dat hun logica is. De druk op de ketel laten.[/quote]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar: zouden we ze ginder dan niet hun gang laten gaan onder elkaar? Zonder westerse ondersteuning van welke groep dan ook door welke groep dan ook? En ze allen ginder in hun eigen frituurvet laten bakken? NIET 1 PARTIJ daar bewijst ook maar een microgram gezond verstand te hebben, laat staan te gebruiken. Inch allamaal + Bs"day themselves.
![]() |
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Elke nuance is zoek. Er wordt hier en overal elders getierd dat Israël een genocide pleegt op de Palestijnen, maar als men de dodentol van 60 jaar dat dit conflict aansleept onder de loep neemt, dan is de vergelijking met een genocide zoals het miljoen doden op enkele weken in Rwanda en de twee miljoen doden op enkele jaren in Cambodja ronduit lachwekkend en theatraal. Banaliseer ik daarmee het menselijk lijden? Banaliseer ik het menselijk lijden als ik me hardop afvraag waarom een volk dat in dergelijke ellendige omstandigheden leeft één van de hoogste nataliteiten ter wereld heeft? Iets dat contradictorisch is mbt de genocide-claim en terzelfdertijd wordt toegejuicht door mensen die zich zogezegd het lot van de Palestijnen aantrekken. Hoe meer Palestijnen, hoe vlugger ze de Israëli's immers gaan verdrukken door hun aantal, wordt er geredeneerd, en dus terwijl overal in de derde wereld alles wordt gedaan om de bevolking te sensibiliseren betreffende het gevaar van overbevolking, applaudisseert de pro - Palestina beweging bij elk bericht over de gigantische aangroei van de Palestijnse bevolking in de vluchtelingenkampen en de getto's, ergo, triomfeert ze. Er zitten meer dan 800.000 Palestijnen in de VS, die net als de grote groep Iraniërs overwegend tot de hogere middenklasse behoren. Ze hadden de rest die achter gebleven was toen ze nog met een fractie van het aantal dat ze nu zijn, beter ook laten meegaan. Er is geen enkele oplossing voor het conflict dat niet zal botsen met de realiteit, en die realiteit heet islam. Diezelfde razernij die nu in Syrië huis houdt, zal nooit iets anders aanvaarden dan een uitroeiing van de joden in Israël. Soms is het een zaak van het nastreven van "het minste kwaad", om het op zijn Michael Ignatieffs te stellen. Beter een slager van Bagdad dan een Irak zonder, beter een Libië met dan zonder Khaddafi, beter een Syrië met dan zonder Assad, beter de huidige situatie in het Israëlisch - Palestijns conflict dan eender welke zogezegde oplossing die achteraf weer de wereld versteld zal doen staan door de horror die ze teweeg bracht. De Palestijnen dienen enkel als condoom voor diegenen die er hun eigen verborgen agenda op nahouden - moslims, die elkaar en hun minderheden zonder veel ophef overal ter wereld en masse de kop mogen inslaan, zolang de dader maar zelf ook moslim is, extreem rechts dat Arabieren bijna evenveel haat als het joden haat maar toch eerst liever ziet dat Hitlers zelfverklaarde levensmissie tot een goed einde wordt gebracht, en extreem links dat Israël ziet als een voortzetting van de gehate westerse imperialistische politiek. Het wordt tijd dat de moslims zichzelf bevrijden. Geen mens die er erger onder lijdt dan de moslim zelf. Zonder islam genoten de Palestijnen nu, in één en dezelfde staat als de joden, van dezelfde levensstandaard als de Iraanse en Palestijnse diaspora in de VS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, het geeft hamas helemaal niet meer rechten. Maar Israel heeft natuurlijk wel alle recht om zich met alle middelen te verdedigen tegen duizenden raketten afgevuurd op de burgerbevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Nierika:
Naar mijn aanvoelen worden er erg veel tegenstrijdigheden naar voren gebracht in uw post. Maar in feite bevestig je mijn stelling: Citaat:
Citaat:
Waarom: zijn zij "diegenen die men niet bij naam mag noemen"? Ze hebben hun indoctrinatie wel degelijk goed gelukt. De "mensen" (U inclusief) zijn er zich blijkbaar zelfs niet meer van bewust.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 juli 2014 om 06:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet alleen lachwekkend en theatraal, maar het geeft natuurlijk ook aan dat mensen die Israel beschuldigen van volkerenmoord of helemaal losgeslagen zijn van de realiteit, of het zijn gewoon liegende jodenhaters. Of allebei natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |