![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niet mee akkoord dus. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Tomas : 26 oktober 2014 om 16:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie WIL werken, hééft werk. Zelfs zonder een hoger diploma. Ik kan het weten. En niet alleen vanwege mijn leeftijd. In tegenstelling tot jou begrijp ik wel de werkgevers die een werknemer verkiezen mét en diploma en zonder religieuze eisen. Ik ben een vrouw en heb zelfs voor zwaar mannenwerk mijn neus niet opgetrokken, maar ik zou evengoed twee keer nadenken vooraleer een vrouw als bouwvakker aan te nemen. Het is eindelijk zover dat er m�*g geweten worden dat de grootste groep jongeren die geen diploma op zak hebben als ze afstuderen van allochtone origine zijn. Dat ze zelfs de taal niet voldoende machtig zijn. Zelfs niet als ze van de tweede of zelfs derde generatie zijn. IK begrijp héél goed dat werkgevers niet geneigd zijn om lamstralen te werk te stellen die bewezen hebben dat ze niet eens in staat waren om op hun 18de een diploma te halen. IK zou OOK autochtonen de voorkeur geven die wél een diploma behaalden. En ik begrijp ook dat een verhuurder geen ezel is die zich twee keer stoot aan dezelfde steen en die, na leergeld te hebben betaald, kiest voor betrouwbaar huurders dan OCMW-klanten. Van welke origine die ook mogen zijn.
![]() |
![]() |
#225 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
__________________ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan ook niet naar de bank gaan om een lening af te sluiten zonder dat je een inkomen hebt. Is de bank daarom iemand die discrimineert? Ik dacht het niet. De eerste doelstelling van een bank is om winst te maken, om die winst te garanderen sluit ze zoveel mogelijk risico's uit. Pech voor degene die geen vast werk heeft, maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ook leeftijdsdiscriminatie keur ik ten stelligste af. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Tomas : 26 oktober 2014 om 16:32. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet als verhuurder verdomd goed wat mijn plichten zijn, daarbij weet ik ook dat ik bijna geen rechten heb. Vindt u het dan onlogisch dat ik mij daartegen wapen? Ik moet maandelijks mijn lening afbetalen, momenteel meer dan € 2000,00 / maand. Ik moet mijn verzekeringen betalen (ik verhuur met afstand van verhaal), ik moet per kwartaal iets meer dan € 900,00 betalen. Ik moet mijn katastrofaal inkomen betalen, de overheid vraagt mij niet of ik iets verhuurd heb of dat mijn huurders de huur betaald hebben, de overheid ligt daar echt niet wakker van. Ze wil mij wel opleggen aan wie ik moet verhuren. Ik vind dit nogal goedkoop, enerzijds plichten opleggen en anderzijds geen verantwoordelijkheid willen opnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een diploma (getuigschrift) A3 werktuigbouw. Ik heb ervaring als productieverantwoordelijk (plannen - aankoop - verzending). Hetgeen mij aangeboden wordt tart elke verbeelding, om zo toe te happen. Enige handicap is dat ik niet zonder werk zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Gouverneur
|
![]() Je vergeet dat je als verhuurder het recht hebt maandelijks het inkomen op te strijken. Je hebt ook het recht om te vragen wat je wil voor je huurwoning. Dus je hebt heel wat rechten als verhuurder. Maar het eigendomsrecht is niet absoluut. Er zijn ook rechten van de huurder, wat een plicht is voor de verhuurder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plichtsbewuste en verantwoordelijke mensen hebben geen dwang nodig om te doen wat ze geacht worden te doen. Dat geldt thuis, op school, op je werk én ook op dit forum. Jij hebt je hier geregistreerd enkele maanden na mij en hebt op al die jaren 81 posts op je actief. Ik heb er meer dan 62.000. Mijn eerste strafpunten kreeg ik korte tijd geleden. Omdat er niet meer over het gebruik van dubbelnikcs meer mocht gesproken worden. Over het naleven van de forumdiscussies heb ik bijgevolg geen lessen te krijgen van jou. Je vrees dat ik niet terecht kan bij een werkgever kan ik opvatten als een belediging.
![]() |
![]() |
#232 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Tomas : 26 oktober 2014 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem nu de mensen van Ford Genk. Van degenen die reeds gestopt zijn, heeft meer dan 70% reeds werk, dit dankzij de tussenkomsten van de VDAB. Uit goede bron verneem ik het volgende: - Mensen vinden ander werk. - Ze mogen stoppen op Ford. - Ze moeten wel effe de VDAB passeren om een papierke te ondertekenen. Hier de conclusie uittrekken dat de mensen van Ford vlot ander werk zullen vinden is er toch wel over. Want wie vindt ander werk? - Mensen van de logistiek - Mensen van het onderhoud - Mensen van de planning De meesten hiervan hebben nu reeds ander werk of kunnen begin volgend jaar beginnen. De mensen die aan de band staan, sorry, maar zij maken weinig kans omdat gelijkaardig werk nu eenmaal niet bestaat. Van degenen die de overstap naar Born gemaakt hebben, is maar 10% meer aan het werk daar. Alleen de mensen die iets kennen kunnen ze daar gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, dat mogen ze niet.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken persoonlijk enkele vrouwen die in de bouw werken, dit tot tevredenheid van iedereen. Ook niet vergeten dat in de bouw reeds veel aangepast is. Het sjouwen van zware voorwerpen en .... is voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, dat mag. De antidiscriminatiewet staat dat toe.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geloof me maar als ik zeg dat verhuurders creatief zijn in het vinden van manieren om de opgelegde regels van een al te betuttelende overheid te omzeilen. Lees er de posts van Superstaaf anders nog maar eens op na.
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volledig belachelijk natuurlijk. Als een school gefinancierd wordt met overheidsmiddelen, zou men de relatie tussen de school (werkgever) en de sollicitant (werknemer) moeten beschouwen als een publiekrechtelijke relatie, en zou discriminatie dan ook uit den boze moeten zijn.
Hoe onlogisch is het dat men als particulier niet zou mogen discrimineren bij het verhuren van je eigendom terwijl een instelling die door elke belastingplichtige gefinancierd wordt dat wel zou mogen. |
![]() |
![]() |