Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2014, 12:01   #221
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als we het lot van onze 2-6-jarigen gaan vergelijken met activiteiten zoals werken in een conservenfabriek, zijn we ver heen. De plaats waar onze kleuters de dag doorbrengen en de kwaliteit van het personeel dat hen daarin vergezelt is me wel een treffelijk loon waard.
Akkoord , maar waarom zou dat loon boven de marktwaarde moeten liggen ?
Voor 1000 euro minder wordt er even geschikt personeel gevonden.
Neem anders de proef op de som. Neem de kleuterleidsters 1000 euro bruto af en ze blijven allemaal zitten, geen één verandert van werk.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 12:04   #222
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Neem anders de proef op de som. Neem de kleuterleidsters 1000 euro bruto af en ze blijven allemaal zitten, geen één verandert van werk.
Onderwijs is geen marktproduct. Simpel as that. Is bvb ook uitgesloten van handelsakkoorden, net om die reden.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 12:10   #223
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onderwijs is geen marktproduct. Simpel as that. Is bvb ook uitgesloten van handelsakkoorden, net om die reden.
Bull shit.
Er kan wel degelijk berekend worden wat een kleuterleidster economisch waard is .
Net zoals de economische waarde kan berekend worden van dat meisje dat 8 uur per dag siti sticks prikt.
Oud 17 november 2014, 12:11   #224
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is manifest onwaar. Bij aanwerving, zoveel jaar geleden, werd mij helemaal niet gevraagd naar mijn vakbondskleur. Ook het feit dat ik niet bij de CM was ingeschreven, plaatste me nooit voor problemen.
Niet naïef zijn Jan. D�*t weten ze weken op voorhand al. Via via.
Hoe zoudt ge zelf zijn ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 12:21   #225
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het katholiek onderwijs is iedereen op dat vlak vrij, net zoals het ook geen zier meer uitmaakt bij welke mutualiteit je bent ingeschreven. De tijd van dergelijke verzuiling ligt wel heel ver achter ons.
In sommige scholen hebben ze inderdaad een directeur met haar op zijn/haar tanden aangesteld.
Pertang, in mijn familie toch een directrice die men weggepest heeft. Gaat natuurlijk gemakkelijker voor haar, omdat ... ze benoemd is en dus toch haar pree trekt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 november 2014, 12:21   #226
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Bull shit.
Er kan wel degelijk berekend worden wat een kleuterleidster economisch waard is .
Net zoals de economische waarde kan berekend worden van dat meisje dat 8 uur per dag siti sticks prikt.
Ik heb toch liever dat mijn kinderen fatsoenlijk begeleid en opgevangen worden op school dus u zou er nog van verschieten wat de economische waarde is van een leerkracht/kleuterleidster.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 12:25   #227
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb toch liever dat mijn kinderen fatsoenlijk begeleid en opgevangen worden op school dus u zou er nog van verschieten wat de economische waarde is van een leerkracht/kleuterleidster.
Waarom mag het loon van de sito stick prikster wel via economische wetten bepaald worden en dat van een kleuterleidster niet ?
Oud 17 november 2014, 12:43   #228
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertel mij dan eventjes waarom ik nooit enig probleem heb ondervonden met mijn keuze voor het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds?
Omdat er wel degelijk een "Vlaams-flamingante" vleugel is in de katholieke onderwijswereld. Ik duid die graag aan met "Guide Gezelle-flaminganten".

.

Oud 17 november 2014, 12:49   #229
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja wel, veel gezaag over de aard van de diploma's, over al dan niet overlevende slechte gewoontes uit vervlogen tijden, in gans Vlaanderen of enkel 'k weet niet waar, enz. enz.

maar de ambtenaren hebben al lang geen opslag meer gekregen, (titel van de draad !!!!)
en ik dus via de perequatie ook niet.

Maar ik geef toe dat ik dit enkel zeg om Demonen terug hier te krijgen.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 november 2014 om 12:50.
Oud 17 november 2014, 13:03   #230
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is de marktwaarde in de privé (en kom nu weer niet af met dat belachelijke 'kassierster') ? Als je beweert dat ze in de privé (veel) minder zouden verdienen, dan zou je toch de barema's van een kleuterjuffrouw in de privé moeten kunnen geven, anders zeg je zomaar wat, hé....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 17 november 2014 om 13:03.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 13:06   #231
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom mag het loon van de sito stick prikster wel via economische wetten bepaald worden en dat van een kleuterleidster niet ?
Het is niet omdat u een marktfundamentalist bent, dat de samenleving dat hoeft te zijn. In die redenering zou u als ouders de werkelijke kost van het onderwijs aan u kinderen eigenlijk zelf moeten betalen. Want overheidssubsidiëring is foei. Gelet op het feit dat de hele onderwijsloopbaan van 2,5 jaar tot 18 �* 25 jaar in beslag neemt, hoop ik dan dat u een groot inkomen heeft.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 13:30   #232
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Wat is de marktwaarde in de privé (en kom nu weer niet af met dat belachelijke 'kassierster') ? Als je beweert dat ze in de privé (veel) minder zouden verdienen, dan zou je toch de barema's van een kleuterjuffrouw in de privé moeten kunnen geven, anders zeg je zomaar wat, hé....
Verzorgster in een creche.

1800-2000 bruto.

Helaas denk ik niet dat het een goede zaak is als we kleuterleidsters zo weinig gaan betalen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 17 november 2014 om 13:31.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 13:33   #233
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een sito stick is geen kleuter
Oud 17 november 2014, 14:05   #234
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bull shit.
Wie een klein beetje vertrouwd is met berekeningen van economische waarden, weet dat je voor 100 procent gelijk hebt.

Maar we gaan van mening beginnen verschillen, zodra we de analyses beginnen te maken.
En dat weet ge zelf ook wel.
Tenzij ge lijdt aan dementia praecox, maar dan kunt ge dat wel goed verbergen.

.

Oud 17 november 2014, 14:10   #235
demonen
Banneling

Standaard

Indien men morgen de Belgische Aldi-medewerksters, die zeker niet lager geschoold zijn dan statutaire pamperverversers, aan 5 u per dag laat werken, hun 4.400 Euro/maand loon geeft + 4 maanden betaald verlof en alle woensdagennamiddag betaald vrij, dan kan Aldi Europe het faillissement aanvragen.
Dit is absolute waanzin!!
Elke dag haasten zich honderdduizenden ambtenaren naar hun werk om zinloos werk te doen. Indien die mensen met hun nutteloze jobs allemaal thuis blijven dan draait de economie nog steeds, worden er bruggen en appartementen gebouwd, ... niemand mist die mensen want de meesten zijn werklozen die uit de statistieken gehaald zijn.
Stop die waanzin!!

Laatst gewijzigd door demonen : 17 november 2014 om 14:11.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 16:26   #236
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Verzorgster in een creche.

1800-2000 bruto.

Helaas denk ik niet dat het een goede zaak is als we kleuterleidsters zo weinig gaan betalen.
Mag ik het mij permitteren om serieus van mening te verschillen als kleuterleidster en kinderverzorgster (al of niet in een creche) dezelfde beroepsinhoud worden toegeschreven ? Moest ik tijd en goesting hebben zou ik de juiste voorwaarden om die beroepen te mogen uitoefenen opzoeken, maar Hoohel is er ook nog, hé
Oud 17 november 2014, 17:29   #237
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Indien men morgen de Belgische Aldi-medewerksters, die zeker niet lager geschoold zijn dan statutaire pamperverversers, aan 5 u per dag laat werken, hun 4.400 Euro/maand loon geeft + 4 maanden betaald verlof en alle woensdagennamiddag betaald vrij, dan kan Aldi Europe het faillissement aanvragen.
Dit is absolute waanzin!!
Elke dag haasten zich honderdduizenden ambtenaren naar hun werk om zinloos werk te doen. Indien die mensen met hun nutteloze jobs allemaal thuis blijven dan draait de economie nog steeds, worden er bruggen en appartementen gebouwd, ... niemand mist die mensen want de meesten zijn werklozen die uit de statistieken gehaald zijn.
Stop die waanzin!!
Aldi is ook nutteloos.....ze verkopen vnml suikerwaren vetten en Alcohol ..totaal overbodig allemaal en zeer ongezond.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 november 2014 om 17:32.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 17:47   #238
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we het lot van onze 2-6-jarigen gaan vergelijken met activiteiten zoals werken in een conservenfabriek, zijn we ver heen. De plaats waar onze kleuters de dag doorbrengen en de kwaliteit van het personeel dat hen daarin vergezelt is me wel een treffelijk loon waard.
Wel ja. Steun hun dan geldelijk. Maar verplicht de belastingbetaler niet om hun bovenmatig (meer dan marktconform) te betalen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 21:04   #239
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alleen zal men marktconform (veel) goedkoper kleuterleid(st)ers kunnen krijgen.
Waarom moet de belastingbetaler opdraaien voor iets wat in de privé (veel) goedkoper zou zijn ?
Is dat zo? Welk loon is dan wel gangbaar voor een kleuterjuf in een privé-school?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2014, 21:06   #240
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet naïef zijn Jan. D�*t weten ze weken op voorhand al. Via via.
Hoe zoudt ge zelf zijn ?

.
Om welke reden zou een directie zich afvragen bij welke vakbond iemand is en bij welk ziekenfonds?

Directie gaan eerder de referenties van een leraar na: waar heeft hij gewerkt, wat heeft hij gedaan, hoe is dat verlopen? D�*t weten ze op voorhand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be